پایان نامه چالش های تجاری سازی محصولات با فناوری بالا پایان نامه چالش های تجاری سازی محصولات با فناوری بالا | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1519 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 160 |
پایان نامه چالش های تجاری سازی محصولات با فناوری بالا
چکیده
امروزه علم نانو که چند دهه بیشتر از پیدایش آن نمیگذرد در حال تبدیل شدن به انقلابی بنیادین است؛ علمی که با قابلیت های بنیادین و ماهیت بین رشته ای خود در کوتاه مدت تمام جنبه های زندگی بشری را متحول خواهد ساخت و گواه این امر سرمایه گذاری قدرت های برتر جهان در این حوزه از فناوری است. کشورمان ایران دارای جایگاه نهم در حوزۀ فناوری نانو و رتبۀ هشتم به لحاظ تولید علم در این حوزه در دنیاست، لکن ارزش این تولیدات علمی زمانی است که بتوان آنها را به محصولات مورد نیاز بازار تبدیل نموده و به فروش رسانید؛ در غیر این صورت تمامی تلاش های صورت گرفته و زمان و هزینۀ صرف شده توسط مجموعۀ بزرگی از عوامل همگی به هدر خواهد رفت. به همین جهت نگارنده در این تحقیق برآن است تا چالش های اثرگذار بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات را مورد بررسی قرار دهد.
کلمات کلیدی: چالش های تجاری سازی، صنایع هایتک، فناوری نانو، نانومواد، تجهیزات
پاره ای از متن
یکی از حوزه های نوظهور در عرصۀ علم و فناوری که امروزه از رشد روزافزونی برخوردار است فناوری نانو میباشد. فناوری نانو یک فناوری عام و فراگیر یا به عبارت دیگر میان رشته ای است که در بسیاری از تکنولوژیهای دیگر کاربرد داشته و در بسیاری از آنها ایجاد تحول می کند. از جمله اثرات مثبت این فناوری می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
ü اثرات چشمگیر بر رفاه و زندگی مردم
ü اثر قابل توجه فناوری نانو بر امنیت و دفاع
ü تأثیرگذاری آن بر حفظ محیط زیست
امروزه از نانو همچون سایر انقلاب های کشاورزی و صنعتی گذشته به عنوان یک انقلاب صنعتی جدید یاد میشود؛ چرا که از پتانسیل دگرگون سازی در ابعاد مختلف اجتماعی، فردی، اقتصادی و سیاسی برخوردار است. به گونه ای که متخصصین امر آن را به «چاه نفتی برای آینده» تشبیه کرده اند.
سرمایه گذاری های هنگفت کشورهای بزرگ همچون امریکا و ژاپن بر روی این صنعت نوپا نیز حکایت از آن دارد که در جامعۀ امروز حتی رفاه پیشرفته ترین اقتصادها نیز در معرض ریسک قرار گرفته و تنها راه برای مهار این وضعیت به دست گرفتن اقتصادهای دانش بنیان و تعامل موفقیتآمیز با همگرایی علوم و تکنولوژی خواهد بود (Lindstone, 2011)؛ چرا که دیگر تولید ثروت در دنیای مدرن با ابزار کهنه امکان پذیر نیست.
از دیگر سو با در نظر گرفتن این نکته که کشور ما دارای اقتصادی وابسته به نفت است و نفت نیز از منابع طبیعی فناپذیر به شمار می رود و امروزه با وجود تحریم ها شرایط اقتصادی کشور رو به دشواری رفته است، لزوم پرداختن به صنایع دانشی وابسته به اندیشۀ توانمند نیروی انسانی غنی موجود در کشور بیش از پیش نمایان میگردد.
روشهای تحلیل داده ها
داده های بدست آمده از پژوهش با استفاده از تکنیکهای ذیل مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت:
- آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت سنجش نرمال بودن داده ها
- آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی ابزار
- تحلیل عاملی تاییدی به منظور سنجش مدل و میزان اهمیت هریک از شاخص ها
- آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عوامل مؤثر
- آزمون T یک نمونه ای
- آزمون T مستقل
شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فناوری نانو
نانوتکنولوژی که دربرگیرندۀ ایجاد و دستکاری مواد ارگانیک و غیرارگانیک تا سطح مولکولی و نانویی است، یک فناوری در حال ظهور و توانمند ساز می باشد که میزان زیادی توجه را در جوامع صنعتی و علمی به خود جلب نموده است؛ این واژه چتری برای طیف وسیعی از علوم و تکنولوژی های گوناگون می باشد(Oriakhi,2004).
تجاری سازی
برای تجاری سازی تعاریف مختلفی مطرح شده است؛ شاید ساده ترین تعریفی که بتوان برای آن ارائه داد این جمله باشد: حرکت از سمت تحقیقات به توسعۀ فناوری و تولید و فروش(Crawley,2007) و یا ماکسیم ساختن اثرات تجاری و منافع مالی عایده از تکنولوژی(Commercialization handbook,2005). همچنین در تعریفی دیگر آن را فرایند یا چرخۀ معرفی یک محصول یا شیوۀ تولید به بازار دانسته اند. آغاز حقیقی حیات یک محصول آخرین مرحله از توسعۀ یک محصول است و مرحله ای است که بیشترین پول صرف تبلیغات، ترفیع فروش و دیگر تلاش های بازاریابی خواهد شد. باید توجه داشت این مفهوم با فروش، بازاریابی یا توسعۀ کسب و کار اشتباه گرفته نشود؛ فرایند تجاری سازی دربرگیرندۀ سه جنبۀاساسی است:
ü قیف (غربال گری): به منظور دستیابی به بقای بلند مدت بسیار حیاتی است که ایده های زیادی را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم یک یا دو محصول یا کسب و کار را از میان آنها انتخاب نماییم.
ü این پروسه فرایندی چند مرحله ای است که هر مرحله دارای اهداف و معیارهای خود می باشد.
ü ذینفعان اصلی که مشتمل بر مشتریان نیز می باشند می بایست شامل گردند(Vijay,1997).
محصولات با فناوری بالا
محصولاتی هستند که خریداران آنها دارای نیازهای مشخص می باشند، به اطلاعات زیادی نیاز دارند و دارای زبان مشترک می باشند. محصولات با فناوری بالا به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از : محصولات فنی، محصولات مورد علاقه و محصولات قابل نمایش (ابراهیمی، 1380).
مالکیت معنوی
مالکیت معنوی به حق و حقوقی ابلاغ می شود که یک اثر خلاقانه ، نوآوری و یک اعتبار کسب و کار را حفظ میکند؛ اینگونه مالکیت ها در حالت طبیعی دارای سند و یا نوشتۀ مکتوبی نمی باشند که متعلق بودن آن را به فرد خاصی اثبات کنند ( قاسم زاده، 87 ).
حق اختراع
حق اختراع یکی از هشت مؤلفۀ استاندارد مالکیت معنوی است؛ حق اختراع حقی را به مخترع می دهد تا از محصول خود هر گونه استفاده تجاری نماید و بتواند از لحاظ مادی نیز نتیجه زحمات خود را گرفته و دیگران را از استفادۀ تجاری، فروش و یا تغییر آن در یک دورۀ زمانی محدود باز دارد . این مدت زمان 20 سال است؛ یعنی به مدت بیست سال پس از ثبت اختراع توسط مخترع کس دیگری حق استفاده تجاری از آن محصول را ندارد (قاسم زاده، 87 ). مالکیت های معنوی به ماشین آلات، دستگاه ها، مواد، فرایند ها و بهبود هر یک از این ها تعلق میگیرند (Commercialization handbook,2005).
فهرست مطالب
مقدمه. 2
1-1 بیان مسئله. 2
2-1 اهمیت و ضرورت موضوع. 3
3-1 گزاره های تحقیق.. 5
4-1 فرضیه های تحقیق.. 5
5-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار 5
6-1 روش کلی تحقیق.. 5
1-6-1 قلمرو مکانی- جامعه تحقیق... 5
2-6-1 قلمرو زمانی تحقیق... 5
3-6-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه. 6
4-6-1روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن.. 6
5-6-1 روشهای تحلیل داده ها 6
6-6-1 موانع و محدودیتهای تحقیق... 7
7-6-1 چارچوب کلان نظری تحقیق... 7
7-1 نقشه راه 8
8-1 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 8
فصل دوم. 10
مقدمه. 11
فصل دو در یک نگاه 12
بخش اول.. 13
1-2 تجارت و تجاری سازی.. 13
1-1-2 اهمیت تجاری سازی... 16
2-1-2 مراحل تجاری سازی... 16
2-2 تکنولوژی: مفهوم و اهمیت... 18
1-2-2 طبقه بندی انواع تکنولوژی... 19
2-2-2 فناوری های پیشرفته: تعریف و اهمیت.... 19
3-2-2 صنایع فناوری پیشرفته. 19
4-2-2 صادرات صنایع هایتک..... 20
5-2-2 صادرات محصولات هایتک در ایران.. 20
6-2-2 مقایسه ای میان دو فناوری انقلابی قرن بیست و یکم: نانوفناوری و فناوری اطلاعات... 21
7-2-2 چالش های تجاری سازی تکنولوژی در کشورهای در حال توسعه. 21
1-7-2-2 چالش های تجاری سازی تکنولوژی در ایران.. 22
8-2-2راهکارهای تجاری سازی ابداعات... 22
9-2-2 فرایند تجاری سازی نانو. 24
10-2-2 چالش های تجاری سازی در صنایع هایتک و نانو. 25
1-10-2-2 موانع موفقیت نانوفناوری در انگلستان.. 25
2-10-2-2 چالش های تجاری سازی در کشور ژاپن... 26
3-10-2-2 چالش های تجاری سازی نانو در امریکا 26
11-2-2 اقدامات مؤثر در زمینۀ تجاری سازی فناوری نانو. 27
1-11-2-2اقدامات انجام گرفته در راستای تجاری سازی نانوتکنولوژی در ایالات متحده. 28
2-11-2-2 تجاری سازی نانومواد کربنی در ژاپن... 28
3-11-2-2 روند و اقدامات تجاری سازی در ایران.. 28
3-2 طبقه بندی چالشهای تجاری سازی نانوفناوری... 30
1-3-2چالشهای زیرساختی... 30
2-3-2چالشهای تحقیق و توسعه (R&D) 35
1-2-3-2 انواع تحقیقات و پتانسیل آنها در ایجاد ارزش مالی... 36
2-2-3-2نقش ایده های کاربردی... 38
3-3-2چالش نیروی انسانی... 40
4-3-2 چالش نیاز بازار. 43
1-4-3-2 ریسک های مرتبط با نانوفناوری... 44
5-3-2 چالشهای مـالی... 45
1-5-3-2سرمایه گذاری خطر پذیر. 45
2-5-3-2 تأمین مالی در امریکا 47
4-2 مدل مفهومی تحقیق.. 48
بخش دوم. 49
5-2 درآمدی بر نانوفناوری.. 49
1-5-2 تاریخچه و اهمیت.... 51
پایگاه اطلاعاتی نانوورک 52
1-1-5-2 مروری بر تاریخچۀ نانوفناوری در ایران.. 52
2-5-2 سازمان های مرتبط با فناوری نانو در ایران.. 54
1-2-5-2 مؤسسۀ خدمات فناوری تا بازار (کریدور) 55
3-5-2 کاربردهای نانوفناوری در کشورهای در حال توسعه. 55
1-3-5-2 کاربردهای نانوتکنولوژی در ایران.. 57
4-5-2 مروری بر نانومواد. 58
1-4-5-2 نانومواد قابل دسترس امروزی... 59
جدول 4-2) لیستی از نانومواد قابل دسترس..... 59
5-6-2 کاربردهای تجهیزات... 62
1-5-5-2 اقدامات انجام شده در جهت تجاری سازی تجهیزات... 65
6-5-2 میزان سرمایه گذاری در نانوتکنولوژی و نانومواد. 65
جمع بندی.. 67
فصل سوم. 68
مقدمه. 69
3-1 روش تحقیق.. 70
1-1-3 بررسی پژوهش با توجه به پیاز فرایند پژوهش..... 70
2-1-3 طبقه بندی تحقیق بر مبنای هدف... 71
3-1-3 طبقه بندی تحقیق بر مبنای روش.... 71
4-1-3 نوع پژوهش از نظر زمان.. 71
5-1-3 نوع پژوهش از نظر اجرا یا نحوه جمع آوری دادهها 72
2-3 قلمرو تحقیق.. 72
1-2-3 قلمرو موضوعی... 72
2-2-3 قلمرو زمانی... 72
3-2-3 قلمرو مکانی... 72
3-3 جامعه آماری.. 72
4-3 دلایل انتخاب جامعه آماری.. 73
5-3 نمونه و روش نمونه گیری.. 73
6-3 روش گردآوری دادهها و اطلاعات.. 73
1-6-3 مطالعات کتابخانه ای... 74
2-6-3 مطالعات میدانی... 74
7-3 ابزار گردآوری دادهها 75
1-7-3 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق... 75
جدول 1-3) شکل کلی و امتیاز بندی سؤالات... 76
8-3 جدول تعریف عملیاتی.. 76
9-3 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش.... 80
1-9-3 روایی( اعتبار) ابزار پژوهش..... 80
1-1-9-3 روایی صوری... 80
2-1-9-3 روایی محتوا 80
2-9-3 پایایی (قابلیت اعتماد)ابزار پژوهش..... 83
10-3 روش تجزیه و تحلیل دادهها 84
1-10-3 تحلیل عاملی تأییدی... 84
نتیجه گیری.. 86
فصل چهارم. 87
1- 4 مقدمه. 88
2-4 بررسی توصیفی مشاهدات.. 88
3-4 تحلیل استنباطی یافتهها 91
1-3-4 آزمون نرمال بودن مولفه های الگو. 91
2-3-4 نتایج تحلیل عاملی تاییدی (بارهای عاملی) 92
3-3-4 بررسی ضرایب روایی و پایایی... 94
4-3-4 تحلیل عاملی... 95
1-4-3-4 آزمون کفایت نمونه گیری... 96
4-4 برآورد مدل تحقیق... 96
5-4 بررسی فرضیه های تحقیق.. 98
4-4 آزمون تحلیل واریانس فریدمن.. 102
5-4 مقایسه میان صنایع نانومواد و تجهیزات.. 103
1-5-4 مقایسۀ زیرشاخص ها در دو صنعت نانومواد و تجهیزات... 104
6-4 تحلیل جانبی: تاثیر زیر مقیاس ها بر تجاری سازی محصولات.. 111
7-4 نتیجه گیری.. 115
مقدمه. 117
1-5 مروری کلی بر تحقیق.. 117
2-5 خلاصه نتایج و تحلیل یافته ها 119
3-5 مقایسۀ مدل مبتنی بر یافته های تحقق و مدل مفهومی تحقیق.. 120
1-3-5 مقایسۀ نتایج به دست آمده میان شرکت های نانومواد و شرکت های تجهیزات... 122
4-5 مقایسه با سایر پژوهش های انجام گرفته در این زمینه. 122
5-5 پیشنهادها و راهکارها (براساس فرضیات تحقیق) 127
6-5 محدودیت های تحقیق.. 131
7-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 132
منابع و مآخذ. 133
منابع فارسی... 133
منابع لاتین... 135
پیوستها......................138
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه چالش های تجاری سازی محصولات با فناوری بالا ,
پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی چکیده با ورود فناوری اطلاعات به سازمان ، عملکردهای مدیریت منابع انسانی دستخوش تغییر می شود این تغییر در صورتی می تواند موثر باشد که ابتدا فعالیت هایی را که فناوری اطلاعات می تواند انجام دهد، شناخته و زمینه ی بروز این فعالیت ها را فراهم نماییم متعاقب آن مدیریت منابع انسانی با ش | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 135 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی
چکیده
با ورود فناوری اطلاعات به سازمان ، عملکردهای مدیریت منابع انسانی دستخوش تغییر می شود. این تغییر در صورتی می تواند موثر باشد که ابتدا فعالیت هایی را که فناوری اطلاعات می تواند انجام دهد، شناخته و زمینه ی بروز این فعالیت ها را فراهم نماییم. متعاقب آن مدیریت منابع انسانی با شرایط جدید آشنایی لازم را پیدا نموده تا بتواند با بهره گیری از ظرفیت هایی که فناوری اطلاعات می تواند ایجاد کند، سبب ارتقاء عملکرد منابع انسانی سازمان شود. در این پژوهش سعی شده است ابتدا تاریخچه ی مختصری از هر دو موضوع فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی ارایه داده و سپس تأثیر و پیامدهای فناوری اطلاعات بر عملکرد مدیریت منابع انسانی را توضیح دهیم در ادامه نیز شرایط و فرصت هایی که کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی فراهم می نماید، مورد بررسی قرار گرفته است
کلید واژه: فناوری اطلاعات- مدیریت منابع انسانی- ساختار سازمان- عملکردهای مدیریت منابع انسانی
مقدمه
به جرأت می توان مدعی شد که در طول تاریخ ظهور فناوری های مختلف هیچ نوع فناوری نتوانسته همانند فناوری اطلاعات در بین رشته های مختلف علوم ارتباط ایجاد نماید. فناوری اطلاعات به عنوان یک پیوند دهنده، تمامی علوم روز را به کار می گیرد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز متخصصین، صنایع سازمان ها و بالاخره همه ی مردم در قسمت های مختلف جامعه را در کمترین زمان و بهترین وجه ممکن تأمین نماید. به طوری که امروزه فناوری اطلاعات مرزهای کشورهای جهان را در می نورد و ملت ها را در یک جامعه ی جهانی گردهم می آورد. شاید بتوان گفت به کارگیری صحیح فناوری اطلاعات نه تنها آینده ی زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید، بلکه سعی دارد تا خرابی های به بار آمده ناشی از فناوری های گذشته را نیز اصلاح کند به عنوان مثال به کارگیری فناوری اطلاعات مشکلات ترافیک، کمبود مکان فیزیکی جهت انجام کار و تحصیل، کمبود زمان، رقابت و جسارت های بی مورد و پنهان کاری در تحصیل علوم، اشتغال و تبادل فرهنگی را مرتفع خواهد نمود. طبعاً در این عرصه ی جدید، هر فرد و جامعه ای که با شناخت و اشراف بیشتر، اهداف و آرمان روشنتر یا به میدان بگذارد می تواند از این فناوری بهره ی بیشتری ببرد و در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان نقش بیشتری داشته باشد. در کل فناوری اطلاعات همراه با فاکتورهای خود تحولات عظیمی در شرکت ها و سازمانهای بازرگانی ایجاد کرده است به گونه ای که عملکرد کلی این قبیل شرکت ها کاملاً تحت تأثیر میزان کاربرد فناوری های مورد بحث می باشد در این میان مدیریت منابع انسانی دلیل نقش گسترده ای که در سازمان دارد به نوبه ی خود متأثر از این تحولات است به عبارت دیگر در سازمان های حاضر بیش از هر چندی عملکردهای مدیریت منابع انسانی تحت الشعاع فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت. باید با بررسی و شناخت نقش فناوری اطلاعات در عملکردهای مدیریت منابع و همچنین با طراحی و ایجاد یک سیستم پویا، زمینه ساز شناسایی، انتخاب، استخدام، آموزش و به کارگیری موثر منابع انسانی در سازمان باشیم. موفقیت هر سازمان، در واقع در گرو ترکیب و تلفیق مؤثر سرمایه مواد، ابراز آلات کاری و منابع انسانی است، به طریقی که نیل به اهداف برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تضمین گردد
به دلیل پیچیدگی سازمان های امروزی، تخصصهای ویژه ای برای اداره امور سازمانی ایجاد گردیده است که در جهت استفاده ی مطلوب از سرمایه فعالیت می کند مدیریت تولید که در جهت استفاده ی موثر و طراحی مناسب ماشین آلات و ابزار آلات تولیدی کوشش می کند.
فهرست مطالب
چکیده. 1
مقدمه. 1
اهمیت یا ضرورت انجام تحقیق. 6
بیان مسأله. 8
اهداف تحقیق. 9
سوالات ویژه ی تحقیق. 9
تعریف مفاهیم. 11
فناوری اطلاعات. 13
زمینه های فناوری اطلاعات. 15
ابزارهای نرم افزاری مدیریت خدمات فناوری اطلاعات. 16
فناوری اطلاعات در دانشگاه های ایران. 16
متولی فناوری اطلاعات در ایران. 17
مدیریت فناوریهای ارتباطات و اطلاعات (ITS) در سازمان. 18
مفهوم فناوری اطلاعات. 18
فواید استفاده از فناوری اطلاعات. 19
بهره گیری از فناوری اطلاعات در برنامه ریزیها. 21
پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمان ها و مشکلات موجود. 22
مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش نیروی انسانی. 23
راهبری فناوری اطلاعات. 24
چه کسانی در سازمان درگیر راهبری فناوری اطلاعات هستند. 25
چارچوب COBIT. 25
هدف اصلی COBIT. 26
تفاوت دانش فناوری اطلاعات و رایانه. 26
فناوری اطلاعات در توسعه ی کشور. 27
فناوری اطلاعات به عنوان یک نوآوری. 27
تاریخچه ی پیدایش و تحول فناوری اطلاعات. 28
مدیریت. 31
منابع انسانی. 31
مدیریت منابع انسانی. 32
فلسفه ی مدیریت منابع انسانی. 33
اهداف مدیریت منابع انسانی. 34
وظایف و مسئولیت های مدیریت منابع انسانی. 35
سیاست های و خط مشی های مدیریت منباع انسانی. 39
نقش های مدیریت منابع انسانی. 40
ممتازترین ویژگی مدیران منابع انسانی. 41
اهمیت منابع انسانی در توسعه ی مدیریت. 42
رویکردهای مدیریت منابع انسانی. 43
ویژگی فعالیت های مدیریت منابع انسانی چیست؟. 43
مدیریت منابع انسانی در قالب یک سیستم چگونه طراحی می شود؟ 44
عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی. 45
الگوهای سنتی و مدرن در مدیریت منابع انسانی. 45
فرایند مدیریت منابع انسانی. 46
ضرورت و کاربرد شایستگی ها در حوزه مدیریت منابع انسانی. 46
برنامه ریزی منابع انسانی. 47
ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد. 49
توسعه و رشد مدیریت منابع انسانی. 51
اهمیت و ارتقای بهره وری حوزه های در مدیریت منابع انسانی. 52
عوامل موثر بر بهره وری مدیریت منابع انسانی. 53
ظرفیت سازی مدیریت منابع انسانی. 54
روش های ظرفیت سازی استراتژیک منابع انسانی. 55
ارکان ارزیابی عملکرد منابع انسانی. 57
تاریخچه و نقش مدیریت منابع انسانی. 58
سیر تکوینی مدیریت منابع انسانی. 58
ب-جایگاه امروزی مدیریت منابع انسانی. 60
سیستم های اطلاعات مدیریت منابع انسانی. 62
سیستم اطلاعات منابع انسانی. 62
طراحی سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی. 63
سیستم های اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی جهت برنامه ریزی عبارت است از. 64
تغییر در ساختار و عملکرد سازمانی از طریق فناوری اطلاعات. 65
محیط و نقش در حال تغییر مدیریت منابع انسانی. 66
اهمیت فناوری اطلاعات در حوزه ی مدیریت منابع انسانی. 66
کاربرد فناوری اطلاعات برای ایجاد و تقویت مهارت های سطح بالا در مدیریت منابع انسانی. 67
اهداف حاصله از فناوری اطلاعات و بازده یادگیری بهبود عملکرد منابع انسانی. 67
سرمایه گذاری روی منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات. 67
روش تحقیق. 70
خلاصه و بحث نتایج پژوهش. 71
نتایج حاصل از تحلیل های استنباطی. 71
منابع و مآخذ. 77
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی ,
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها پاور پوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3425 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها
در کنار این فایل ارائه فایل پی دی اف توضیحات کامل شامل موارد زیر آورده شده است.
فصل اول: مهندسی فناوری اطلاعات در ایران.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- مهندسی فناوری اطلاعات... 2
1-3- تعریف مهندسی فناوری اطلاعات... 4
1-4- بررسی دروس پایه در مهندسی IT. 5
1-4-1- ریاضی 1 و 2. 6
1-4-2- آمار و احتمالات مهندسی.. 9
1-4-3- معادلات دیفرانسیل.. 11
1-4-4- فیزیک 1، 2 و آز فیزیک.... 12
1-4-5- مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی.. 15
1-5- دروس تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات... 16
1-5-1- برنامهنویسی پیشرفته. 17
1-5-2- ساختمان گسسته. 17
1-5-3- ساختمان داده 18
1-5-4- مدارهای الکترونیکی 1. 19
1-5-5- مدارهای منطقی و آز مدارهای منطقی.. 19
1-5-5- ریاضی مهندسی.. 20
1-5-6- معماری کامپیوتر و کارگاه 22
1-5-7- طراحی الگوریتم.. 22
1-5-8- الکترونیک.... 23
1-5-9-شبکههای کامپیوتری.. 24
1-5-10-تجزیه و تحلیل سیستمها 25
1-5-11- مخابرات 1. 25
1-5-12-پروژه کارشناسی.. 25
1-5-13-مهندسی نرمافزار 1. 25
1-5-14- هوش مصنوعی.. 26
1-5-15- سیستمهای مالتی مدیا و آزمایشگاه 26
1-5-16- مبانی فناوری اطلاعات و آزمایشگاه 26
1-5-17- تجارت الکترونیکی.. 27
1-5-18- اصول و مبانی مدیریت... 27
1-5-19- اقتصاد مهندسی.. 30
1-5-20- پایگاه داده و آزمایشگاه 31
1-5-21- مهندسی اینترنت... 31
فصل دوم: مهندسی فناوری اطلاعات در دیگرکشورها 32
2-1- مقدمه. 33
2-2- فناوری اطلاعات در استرالیا 33
2-2-1- واحدهای تخصصی.. 33
2-2-2- واحدهای اصلی و اختیاری.. 34
2-3- فناوری اطلاعات در دانمارک... 35
2-3-1- واحدهای اصلی و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات... 35
2-4- مهندسی فناوری اطلاعات در آلمان.. 36
2-4-1- دروس تخصصی و اصلی.. 37
2-5- فناوری اطلاعات در سنگاپور 37
2-6- مهندسی فناوری اطلاعات در کانادا 39
فصل سوم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در کشورهای مورد مطالعه. 41
3-1- مقدمه. 42
3-2- مقایسه کشورهای استرالیا و دانمارک... 42
3-3- مقایسه کشورهای دانمارک و آلمان.. 42
3-4- مقایسه کشورهای استرالیا و سنگاپور 43
3-5- مقایسه کشورهای دانمارک و سنگاپور 44
3-6- مقایسه کشورهای استرالیا و آلمان.. 44
3-7- مقایسه کشورهای کانادا و آلمان.. 45
3-8- مقایسه کشورهای سنگاپور و آلمان.. 45
3-9- مقایسه کشورهای کانادا و استرالیا و سنگاپور 46
3-10- مقایسه کشورهای کانادا و دانمارک... 46
فصل چهارم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در ایران و دیگر کشورها 47
4-1- مقدمه. 48
4-2- مقایسه بین ایران و استرالیا 48
4-3- مقایسه بین ایران و آلمان.. 49
4-4- مقایسه بین ایران و دانمارک... 50
4-5- مقایسه بین ایران و سنگاپور 51
4-6- مقایسه بین ایران و کانادا 52
فصل پنجم: نتیجه گیری.. 53
5-1- مقدمه. 54
5-2- نتیجه گیری.. 54
مراجع و منابع.. 56
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها ,
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها پاور پوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3425 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها
در کنار این فایل ارائه فایل پی دی اف توضیحات کامل شامل موارد زیر آورده شده است.
فصل اول: مهندسی فناوری اطلاعات در ایران.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- مهندسی فناوری اطلاعات... 2
1-3- تعریف مهندسی فناوری اطلاعات... 4
1-4- بررسی دروس پایه در مهندسی IT. 5
1-4-1- ریاضی 1 و 2. 6
1-4-2- آمار و احتمالات مهندسی.. 9
1-4-3- معادلات دیفرانسیل.. 11
1-4-4- فیزیک 1، 2 و آز فیزیک.... 12
1-4-5- مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی.. 15
1-5- دروس تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات... 16
1-5-1- برنامهنویسی پیشرفته. 17
1-5-2- ساختمان گسسته. 17
1-5-3- ساختمان داده 18
1-5-4- مدارهای الکترونیکی 1. 19
1-5-5- مدارهای منطقی و آز مدارهای منطقی.. 19
1-5-5- ریاضی مهندسی.. 20
1-5-6- معماری کامپیوتر و کارگاه 22
1-5-7- طراحی الگوریتم.. 22
1-5-8- الکترونیک.... 23
1-5-9-شبکههای کامپیوتری.. 24
1-5-10-تجزیه و تحلیل سیستمها 25
1-5-11- مخابرات 1. 25
1-5-12-پروژه کارشناسی.. 25
1-5-13-مهندسی نرمافزار 1. 25
1-5-14- هوش مصنوعی.. 26
1-5-15- سیستمهای مالتی مدیا و آزمایشگاه 26
1-5-16- مبانی فناوری اطلاعات و آزمایشگاه 26
1-5-17- تجارت الکترونیکی.. 27
1-5-18- اصول و مبانی مدیریت... 27
1-5-19- اقتصاد مهندسی.. 30
1-5-20- پایگاه داده و آزمایشگاه 31
1-5-21- مهندسی اینترنت... 31
فصل دوم: مهندسی فناوری اطلاعات در دیگرکشورها 32
2-1- مقدمه. 33
2-2- فناوری اطلاعات در استرالیا 33
2-2-1- واحدهای تخصصی.. 33
2-2-2- واحدهای اصلی و اختیاری.. 34
2-3- فناوری اطلاعات در دانمارک... 35
2-3-1- واحدهای اصلی و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات... 35
2-4- مهندسی فناوری اطلاعات در آلمان.. 36
2-4-1- دروس تخصصی و اصلی.. 37
2-5- فناوری اطلاعات در سنگاپور 37
2-6- مهندسی فناوری اطلاعات در کانادا 39
فصل سوم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در کشورهای مورد مطالعه. 41
3-1- مقدمه. 42
3-2- مقایسه کشورهای استرالیا و دانمارک... 42
3-3- مقایسه کشورهای دانمارک و آلمان.. 42
3-4- مقایسه کشورهای استرالیا و سنگاپور 43
3-5- مقایسه کشورهای دانمارک و سنگاپور 44
3-6- مقایسه کشورهای استرالیا و آلمان.. 44
3-7- مقایسه کشورهای کانادا و آلمان.. 45
3-8- مقایسه کشورهای سنگاپور و آلمان.. 45
3-9- مقایسه کشورهای کانادا و استرالیا و سنگاپور 46
3-10- مقایسه کشورهای کانادا و دانمارک... 46
فصل چهارم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در ایران و دیگر کشورها 47
4-1- مقدمه. 48
4-2- مقایسه بین ایران و استرالیا 48
4-3- مقایسه بین ایران و آلمان.. 49
4-4- مقایسه بین ایران و دانمارک... 50
4-5- مقایسه بین ایران و سنگاپور 51
4-6- مقایسه بین ایران و کانادا 52
فصل پنجم: نتیجه گیری.. 53
5-1- مقدمه. 54
5-2- نتیجه گیری.. 54
مراجع و منابع.. 56
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت مقایسه و معرفی واحدهای درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها ,
پایان نامه و پروژه پایانی مقایسه واحد های درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها پایان نامه و پروژه پایانی مقایسه واحد های درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 358 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
پایان نامه و پروژه پایانی مقایسه واحد های درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها
هندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها
فصل اول: مهندسی فناوری اطلاعات در ایران.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- مهندسی فناوری اطلاعات... 2
1-3- تعریف مهندسی فناوری اطلاعات... 4
1-4- بررسی دروس پایه در مهندسی IT. 5
1-4-1- ریاضی 1 و 2. 6
1-4-2- آمار و احتمالات مهندسی.. 9
1-4-3- معادلات دیفرانسیل.. 11
1-4-4- فیزیک 1، 2 و آز فیزیک.... 12
1-4-5- مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی.. 15
1-5- دروس تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات... 16
1-5-1- برنامهنویسی پیشرفته. 17
1-5-2- ساختمان گسسته. 17
1-5-3- ساختمان داده 18
1-5-4- مدارهای الکترونیکی 1. 19
1-5-5- مدارهای منطقی و آز مدارهای منطقی.. 19
1-5-5- ریاضی مهندسی.. 20
1-5-6- معماری کامپیوتر و کارگاه 22
1-5-7- طراحی الگوریتم.. 22
1-5-8- الکترونیک.... 23
1-5-9-شبکههای کامپیوتری.. 24
1-5-10-تجزیه و تحلیل سیستمها 25
1-5-11- مخابرات 1. 25
1-5-12-پروژه کارشناسی.. 25
1-5-13-مهندسی نرمافزار 1. 25
1-5-14- هوش مصنوعی.. 26
1-5-15- سیستمهای مالتی مدیا و آزمایشگاه 26
1-5-16- مبانی فناوری اطلاعات و آزمایشگاه 26
1-5-17- تجارت الکترونیکی.. 27
1-5-18- اصول و مبانی مدیریت... 27
1-5-19- اقتصاد مهندسی.. 30
1-5-20- پایگاه داده و آزمایشگاه 31
1-5-21- مهندسی اینترنت... 31
فصل دوم: مهندسی فناوری اطلاعات در دیگرکشورها 32
2-1- مقدمه. 33
2-2- فناوری اطلاعات در استرالیا 33
2-2-1- واحدهای تخصصی.. 33
2-2-2- واحدهای اصلی و اختیاری.. 34
2-3- فناوری اطلاعات در دانمارک... 35
2-3-1- واحدهای اصلی و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات... 35
2-4- مهندسی فناوری اطلاعات در آلمان.. 36
2-4-1- دروس تخصصی و اصلی.. 37
2-5- فناوری اطلاعات در سنگاپور 37
2-6- مهندسی فناوری اطلاعات در کانادا 39
فصل سوم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در کشورهای مورد مطالعه. 41
3-1- مقدمه. 42
3-2- مقایسه کشورهای استرالیا و دانمارک... 42
3-3- مقایسه کشورهای دانمارک و آلمان.. 42
3-4- مقایسه کشورهای استرالیا و سنگاپور 43
3-5- مقایسه کشورهای دانمارک و سنگاپور 44
3-6- مقایسه کشورهای استرالیا و آلمان.. 44
3-7- مقایسه کشورهای کانادا و آلمان.. 45
3-8- مقایسه کشورهای سنگاپور و آلمان.. 45
3-9- مقایسه کشورهای کانادا و استرالیا و سنگاپور 46
3-10- مقایسه کشورهای کانادا و دانمارک... 46
فصل چهارم: مقایسه واحدهای فناوری اطلاعات در ایران و دیگر کشورها 47
4-1- مقدمه. 48
4-2- مقایسه بین ایران و استرالیا 48
4-3- مقایسه بین ایران و آلمان.. 49
4-4- مقایسه بین ایران و دانمارک... 50
4-5- مقایسه بین ایران و سنگاپور 51
4-6- مقایسه بین ایران و کانادا 52
فصل پنجم: نتیجه گیری.. 53
5-1- مقدمه. 54
5-2- نتیجه گیری.. 54
مراجع و منابع.. 56
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه و پروژه پایانی مقایسه واحد های درسی مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و سایر کشورها ,
بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی پایان نامه بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 128 |
پایان نامه بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی
از نظر دیدگاه مدیران کتابخانه ها ، عمده ترین موانع استفاده از فناوری اطلاعات ، نبود کارکنان آموزش دیده و عدم آموزش کافی می باشد . تقریبا 40% درصد از مدیران کتابخانه ها ، دوره های آموزشی ضمن خدمت آموزش استفاده از فناوری اطلاعات را گذرانده اند.
چكیده 1
1- معرفی پژوهش
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مساله 4
1-3- اهمیت پژوهش 5
1-4- اهداف پژوهش 5
1-5- سئوالات پژوهش 6
1-6- تعاریف عملیاتی 6
1-7- متغیرهای اساسی پژوهش 8
2- مبانی نظری پژوهش
2-1- مقدمه 10
2-2- تاریخچه كاربرد فناوری اطلاعات 11
2-2-1- از ابتدا تا قرن 18 12
2-2-2-نخستین كتابشناسیها 13
2-2-3-قرن هجدهم 13
2-2-4- قرن نوزدهم 13
2-2-5- دكومانتاسیون بعد از 1958 14
2-2-6- عصر حاضر 15
2-2-7- نقش ارتباطات 16
2-3- اهمیت فناوری اطلاعات 16
2-4- فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه 17
2-4-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در كشورهای در حال توسعه 20
2-5- فناوری اطلاعات و كتابخانه ها 23
2-5-1- تاثیر فناوری اطلاعات بر كتابخانه ها و خدماتشان 25
2-5-2-فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی 27
2-5-2-1-فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی جهان 27
2-5-2-2- فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ایران 28
2-5-3- زیرساخت های فناوری اطلاعات در كتابخانه ها 30
2-5-3-1- زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی ایران 31
2-6- مروری برمطالعات انجام شده 33
2-6-1- پژوهشهای انجام شده در ایران 33
2-6-2- پژوهشهای انجام شده درخارج 34
3- روش پژوهش و گردآوری اطلاعات
3-1- جامعه آماری پژوهش 37
3-2- روش پژوهش 37
3-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات 37
3-4- تجزیه و تحلیل داده ها 37
4- یافته های پژوهش
4-1- مقدمه 39
4-2- نیروی انسانی 42
4-3- امكانات و تجهیزات 52
4-4- بودجه و امكانات 74
4-5- شرایط سازمانی 79
4-6- دیدگاه مدیران 85
5 - بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه 98
5-2- خلاصه یافته ها 98
5-3- نتیجه گیری 107
5-4- پیشنهادات 109
5-5-پیشنهاد برای پژوهش های آتی 110
پیوست ها
پیوست یك (پرسشنامه مدیران 113
پیوست دو(پرسشنامه كتابداران 120
پیوست سه: (آدرس پستی، تلفن و وب سایت واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 122
منابع و ماخذ
منابع فارسی 124
منابع لاتین 127
چكیده انگلیسی 128
فهرست جدولها
جدول صفحه
جدول4-1- اطلاعات کلی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی 40
جدول 4-2- توزیع فراوانی درجه واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 41
جدول 4-3- توزیع فراوانی مدیران كتایخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج بر حسب مدرک تحصیلی-سال1387 42
جدول 4-4- توزیع فراوانی سابقه کار مدیران کتابخانه ها ی مرکزی واحدهای دانشگاهی
منطقه پنج 42
جدول 4-5- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل در كل کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج- سال1387 43
جدول 4-6- توزیع فراوانی تحصیلات نیروی انسانی شاغل درهریک از کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج- سال 1387 45
جدول 4-7- توزیع فراوانی کارکنان شاغل در هریک از بخشهای کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج –سال1387 46
جدول 4-8- توزیع فراوانی دورهای آموزشی برگزار شده حین خدمت در زمینه فناوری اطلاعات در هریک از کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج 48
جدول 4-9- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی به زبان انگلیسی 49
جدول 4-10- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با نرم افزارهای كتابخانه ای 49
جدول 4-11- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با ویندوز، ویندوز، آفیس ، بانكهای اطلاعاتی و 50
جدول 4-12- توزیع فراوانی میزان آشنایی كتابداران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با اینترنت 51
جدول 4-13- توزیع فراوانی برحسب امکانات سخت افزاری موجود در هریک از کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج-1387 52
جدول 4-14- توزیع فراوانی امكانات نرم افزاری موجود دركتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی - سال1387 55
جدول 4-15- توزیع فراوانی منابع الكترونیكی موجود درهریک از كتابخانه های مرکزی دانشگاهی منطقه 5دانشگاه آزاد اسلامی-1387 58
جدول 4-16- توزیع فراوانی کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج برحسب اتصال به اینترنت 61
جدول4-17- توزیع فراوانی كتابخانه های مركزی دارای وب سایت در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 61
جدول 4-18- توزیع فراوانی مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مركزی دانشگاهی منطقه پنج 62
جدول 4-19- توزیع فراوانی استفاده از نرم افزارهای كتابخانه ای در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 65
جدول 4-20- توزیع فراوانی استفاده از بخشهای مختلف نرم افزار های کتابخانه ای در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 66
جدول 4-21- توزیع فراوانی ابزار بازیابی اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 68
جدول 4-22- توزیع فراوانی بازیابی رایانه ای اطلاعات کتابشناختی منابع در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 69
جدول 4-23- توزیع فراوانی میزان ارائه خدمات نمایه سازی و چكیده نویسی در کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 70
جدول4-24- توزیع فراوانی خدمات برق رسانی متناسب (عدم قطع برق ) درهریك از كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 71
جدول 4-25- توزیع فراوانی میزان استفاده از خدمات کامپیوتری نظیر شبکه ، اینترنت و نرم افزار در هریك از كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 72
جدول 4-26- توزیع فراوانی میزان استفاده ازپست الكترونیك (E-mail) درفعالیت ها و خدمات هریك ازكتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 73
جدول4-27- توزیع فراوانی تامین منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات كامپیوتری و سایر خدمات كامپیوتری 74
جدول4-28- توزیع فراوانی میزان بودجه مصرفی برای استخدام و به كارگیری متخصصان IT در هریك از كتابخانه های مركزی دانشگاهی منطقه پنچ 75
جدول 4-29- توزیع فراوانی میزان حمایت مالی دانشگاه برای تهیه نرم افزار و سخت افزار كتابخانه در کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در زمینه فناوری اطلاعات 76
جدول 4-30- توزیع فراوانی داشتن تنخواه در کتابخانه های دانشگاهی منطقه پنج 77
جدول 4-31- توزیع فراوانی افزایش بودجه سالیانه كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 78
جدول 4-32- توزیع فراوانی وجود بخش های مختلف كتابخانه در ساختار كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 79
جدول 4-33- توزیع فراوانی ارتباط کتابخانه های واحدهای دانشگاهی درزمینه فناوری اطلاعات با سایر مراكز دانشگاهی 80
جدول 4-34- توزیع فراوانی كنترل و نظارت واحدهای دانشگاهی برعملكرد فناوری اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 81
جدول 4-35- توزیع فراوانی حمایت واحدهای دانشگاهی از تغییرات لازم در زمینه فناوری اطلاعات در كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 81
جدول 4-36- توزیع فراوانی كتابخانه ها برحسب دارا بودن ساختار سازمانی متناسب و هماهنگ با اهداف و وظایف خود در واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 82
جدول 4-37- توزیع فراوانی برحسب دارا بودن چارت سازمانی در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 82
جدول 4-38- توزیع فراوانی وجود كمیته مشورتی یا شورای هماهنگی در كتابخانه های مركزی هریك از واحدهای دانشگاهی منطقه پنج 83
جدول 4-39- توزیع فراوانی برحسب میزان نظارت واحد دانشگاهی بر انجام امور مربوط به تامین نیروی انسانی و استخدام كاركنان در هریك از كتابخانه های مركزی 84
جدول 4-40- توزیع فراوانی دیدگاه مثبت و پذیرای مدیران کتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها 85
جدول 4-41- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با تاثیر عدم آشنایی کارکنان کتابخانه به زبان انگلیسی در عدم دسترسی به تازه ترین اطلاعات منتشر شده در جهان
جدول4-42- توزیع فراوانی تاثیر نگرش مثبت مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه 5 نسبت به فناوری اطلاعات بر خودکارسازی کتابخانه 87
جدول 4-43- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به نظام آموزشی موجود در دانشگاه 88
جدول 4-44- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درمورد مثبت بودن نگرش کاربران کتابخانه در رابطه با بکارگیری فناوری اطلاعات درکتابخانه 89
جدول 4-45- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درباره تاثیر وجود انجمنی تخصصی کتابداری بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه 90
جدول4 -46- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج درباره تاثیر ترس از ورود فناوری های اطلاعات نوین به کتابخانه بربهره گیری از فناوری اطلاعات درکتابخانه ها 91
جدول 4-47- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به میزان اعتمادشان به سیستمهای کامپیوتری 92
جدول 4-48- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و برآورده کردن انتظارات آنها 93
جدول 4-49- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با ضرورت کسب مهارتهای جدید در زمینه فناوری اطلاعات برای کتابداران 94
جدول 4-50- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در رابطه با میزان مهیا بودن عوامل فرهنگی و مدیریتی فناوری اطلاعات در كتابخانه ها 95
جدول 4-51- توزیع فراوانی دیدگاه مدیران كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج در مورد موانع بهره گیری از فناوری اطلاعات در كتابخانه های دانشگاهی 96
فهرست نمودارها
نمودار4-1- توزیع درصد تحصیلات نیروی انسانی شاغل در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی– سال1387 44
نمودار4-2- توزیع فراوانی امکانات سخت افزاری موجود در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387 54
نمودار4-3- توزیع درصد امکانات نرم افزاری موجود در كل کتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387 57
نمودار4-4- توزیع درصد منابع الكترونیكی موجود درکل كتابخانه های مركزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی- سال 1387 60
نمودار4-5- توزیع درصد مکانیزه شدن بخشهای مختلف کتابخانه های مرکزی واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی-1387
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات در كتابخانه های واحدهای دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی ,
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه دانلود پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه در 82 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه بافرمت doc | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 147 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه
در 82 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه بافرمت doc
پراكسی چه چیزی نیست؟ ........................................................................... 58
پراكسی با STATEFUL PACKET FILTERتفاوت دارد ................................................... 59
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه ,
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه دانلود پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه در 82 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه بافرمت doc | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 147 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه
در 82 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه بافرمت doc
پراكسی چه چیزی نیست؟ ........................................................................... 58
پراكسی با STATEFUL PACKET FILTERتفاوت دارد ................................................... 59
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه و پروژه پایانی كارشناسی در رشته فناوری اطلاعات IT با عنوان امنیت شبکه ,
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت در 113 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 63 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 113 |
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت
کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت
در 113 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ
ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش
ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی
ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران
ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پیشرفت تحصیلی
ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی
فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه
ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای
ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای
ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش
ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی
ـ تجزیه و تحلیل یافته ها و تتیجه گیری
فصل پنجم : اراﺋﻪ پیشنهادها و راهکارها
ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت
ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت
ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان
ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای
بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت ,
پاورپوینت تاثیر فناوری بر تبلیغات پاورپوینت تاثیر فناوری بر تبلیغات در 9 اسلاید | ![]() |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
پاورپوینت تاثیر فناوری بر تبلیغات
بطور کلی می توان تبلیغات اینترنتی را دارای این خصوصیات دانست :
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت تاثیر فناوری بر تبلیغات ,