پایان نامه بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور پایان نامه بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 130 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
پایان نامه بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور
چکیده:
مقدمه:پژوهش حاضر با عنوان بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب در سال 1393 صورت گرفته است .
روش: جامعه آماری پژوهش حاضر تمام کارکنان و اساتید دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و نمونه آماری هم با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد60نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب را در نظر می گیریم برای جمع آوری اطلاعات ازآزمون پرسشنامه پرسشنامه فناوری اطلاعات جودیت سیمون و برای آزمون فرضیه ها ی پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد .
یافته ها: در فرضیه اول با توجه به ضریب همبستگی بدست آمده(0.35)و سطح معنی داری(0.001)با احتمال 0.01، فرض رد شد وفرض تایید شد ونتیجه گرفته شد که اهمیت دادن به اینترنت بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد.در فرضیه دوم شایستگی شخصی در استفاده از کامپیوترها بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد. فرضیه سوم: آگاهی از مسائل مربوط به استفاده از کامپیوتر هابر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه تاثیر دارد.در فرضیه چهارم با توجه به t بدست آمده(0.29t= ( و سطح معنی داری0.77p>،با احتمال 95 درصد اطمینان فرض تایید می شود وفرض رد می شود و بین عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانشگاه های پیام نور شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب تفاوت معنی داری وجود ندارد.
کلید واژه: فناوری های اطلاعات،عملکرد، نگرش ،کارکنان
فهرست مطالب
فصل اول (کلیات تحقیق)
عنوان صفحه
فصل اول کلیات
مقدمه ......................................................................................................................................................................................................................2
بیان مسئله...............................................................................................................................................................................................................5
اهمیت و ضرورت پژوهش.....................................................................................................................................................................................7
اهداف پژوهش.................................................................................................................................................................................................... 10
فرضیه های پژوهش...........................................................................................................................................................................................10
متغیرها ..................................................................................................................................................................................................................11
تعریف واژهها بصورت مفهومی وعملیاتی.........................................................................................................................................................12
فصل دوم (ادبیات وپیشینه تحقیق)
مقدمه ...................................................................................................................................................................................................................14
پروژه کامپیوتری کردن نظام آموزش عالی.....................................................................................................................................................17
مدیریت فایل(ویندوز) .........................................................................................................................................................................................17
ویندوز ورد..............................................................................................................................................................................................................18
نرم افزار واژه پرداز(ورد)......................................................................................................................................................................................18
پایگاه داده(آسس)................................................................................................................................................................................................18
نسخه گسترده(اکسل) ........................................................................................................................................................................................19
عملیات اکسل........................................................................................................................................................................................................20
پاورپوینت......................................................................................................................................................................................21
اینترنت چیست؟..........................................................................................................................................................................21
اینترنت وسیله ای برای اطلاع یابی واطلاع رسانی.......................................................................................................................22
فناوری به عنوان یک عنصر در آموزش.........................................................................................................................................23
استراتژیهای ملی تکنولوژی اطلاعات............................................................................................................................................24
تعریف اصطلاح تکنولوژی اطلاعات (IT)......................................................................................................................................24
اساتید،آموزش وفناوری اطلاعات...................................................................................................................................................25
ارتباطات وفناوری اطلاعات در نظام آموزشی...............................................................................................................................28
عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات........................................................................................................................................30
تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد وتجارت.....................................................................................................................................31
ویژگیهای فناوری اطلاعات..........................................................................................................................................................32
ماهیت فناوری اطلاعات وارتباطات...............................................................................................................................................34
تأثیر فناوری اطلاعات وارتباطات در برنامه درسی........................................................................................................................35
کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش.............................................................................................................................42
اصول اساسی یادگیری الکترونیکی.............................................................................................................................................45
فناوری نوین تدریس........................................................................................................................................................................................46
عملکرد ونگرش .............................................................................................................................................................................................49
اهمیت موضوع عملكرد...................................................................................................................................................................................53
معیارهای ارزیابی عملکرد..............................................................................................................................................................................57
ویژگیهای لازم برای ارزیابیكننده...................................................................................................................................................................59
پیشینة پژوهش....................................................................................................................................................................................................60
فصل سوم( روش تحقیق)
روش پژوهش.........................................................................................................................................................................................................65
جامعه آماری..........................................................................................................................................................................................................65
نمونه وروش نمونه گیری ..................................................................................................................................................................................66
ابزارسنجش............................................................................................................................................................................................................66
روش اجرا پژوهش...............................................................................................................................................................................................67
روش تجزیه وتحلیل داده ها .............................................................................................................................................................................67
فصل چهارم(تجزیه وتحلیل اطلاعات)
(روش تجزیه وتحلیل داده ها)...........................................................................................................................................................................69
فصل پنجم(نتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری............................................................................................................................................................................................78
پیشنهادهای پژوهشی.......................................................................................................................................................................................83
محدودیت های پژوهش..................................................................................................................................................................................84
منابع ومآخذ ....................................................................................................................................................................................................85
ضمائم...............................................................................................................................................................................................................87
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تاثیر بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد و نگرش اساتید و کارکنان دانش,
مبانی برنامه توسعه و كاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات مبانی برنامه توسعه و كاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات | ![]() |
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
مبانی برنامه توسعه و كاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات
چكیده:شكوفایی برنامههای فناوری ارتباطات در اوایل دهة 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، دگرگونیهای فزایندهای را در برنامههای میانمدت و بلندمدت در سطح تصمیمگیریهای اجرایی پدید آورده است. این تغییرات در برنامههای ایران مقتدر در قرن بیست و یكم و با استناد به تبصره 13 قانون بودجه سال 1381 كل كشور امكانسنجی شده است، لیكن پرسش اساسی در نظام آموزش و پرورش كشور مبتنی بر این مطلب است كه آیا استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است یا نه.
در این مقاله ضمن بررسی اختلاف عمیق نظام سختافزاری و تجهیزات كشور با ممالك توسعه یافته، به اهم جزئیات برنامة توسعه و كاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش اشاره میشود. این برنامهها عبارتاند از: ایجاد زیرساخت و توسعه شبكههای مجازی محلی، مدیریت شبكه، امنیت شبكه، مقررات، محتوا، آموزش عمومی كاربرد كامپیوتر، آموزش تولید محتوای الكترونیكی، و تولید مواد درسی وب و روشهای چند رسانهای.
كلیدواژهها: شكاف دیجیتالی/ فناوری اطلاعات / آموزش و پرورش
شكوفایی برنامههای فناوری ارتباطات و توجه بیكران به حوزة مزبور در اوایل دهة 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران دگرگونیهای فزایندهای را در برنامههای میانمدت و بلندمدت در سطح تصمیمگیریهای اجرایی پدید آورده است. این تغییرات در برنامههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی با راهبرد ایران مقتدر در قرن بیست و یكم: اقتصادِ دانایی محور با فناوری ارتباطات و اطلاعات به صورت دستورالعمل تحلیلی و اجرایی بیان شده و در این خصوص مدیریت اجرایی جامع و فراگیر آن توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی كشور و با استناد به تبصره 13 قانون بودجه سال 1381 كل كشور امكانسنجی شده است. به نحو بدیهی، از آنجا كه اصول اولیة دانایی به رمز دانش, پژوهش، و توانایی علمی ارتباط دارد، آموزش و پرورش از اهم مسائل این برنامه به ویژه در چارچوب اجرایی و كاربردی تلقی میشود.
1ـ تعریف آموزش و پرورشآموزش و پرورش از دیدگاههای مختلف تعریف شده است؛ بعنوان مثال, از دیدگاه زیستشناسی, آموزش و پرورش را تغییر شكل عكسالعملهای ذاتی و اكتسابی انسان نسبت به محركهای محیط خارج میدانند (درانی، 1376: 7). آنچنان كه از این تعریف آشكار است عوامل محیطی در فرایند یادگیری به منزلة ركن اصلی تعلیم و تربیت قلمداد شده است. در مقابل تعریف مزبور, از دیدگاه روانشناسی, آموزش و پرورش هدایت رشد طبیعی و تدریجی و هماهنگ تمام نیروها و تمام استعدادهای فرد تلقی شده است (درانی، 1376). یعنی به وضوح در این تعریف, مقولة هدایت و هماهنگی فرد از ابواب و اصول اساسی تعلیم و تربیت محسوب شده است. همچنین در فرهنگ تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش بر این مفاد تعریف شده است: «یك جریان سیستماتیك, منظم, هدفدار به منظور تربیت و رشد استعدادها برای رسیدن به كمال مطلوب» (حسینینسب و علیاقدم).
اینكه تا چه حد تعریف آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را در منظر عملی اندیشة دولتمردان كسب كرده, بحثی محوری است كه نیازمند ارزش و بهایی است كه در تغییر محیط انسانی و رفتارهای فردی به منظور تربیت نیروی انسانی نهفته است, لیكن این مطلب كه تا چه میزان برنامههای كلان و بلندمدت با طبیعت نهفته در این تعریف مصداق دارد به اهداف مقدماتی برنامة توسعه كاربری فناوری ارتباطات و اطلاعات ربط دارد, به نحوی كه دگرگونی در محیط و هدایت فردی را براساس «توجه از تولید و فناوری محصولات به فناوری دانش و دانایی» دانسته و مبانی این برنامه را برحسب چارچوب مذكور سازمان داده است.
2. پرسش اساسیآنچه از وضعیت موجود در درك مفاهیم اجرایی فناوری ارتباطات و اطلاعات احساس میشود مبانی تغییرات و دگرگونیهایی است كه در سطح جهانی در فناوری مزبور به وقوع پیوسته, به نحوی كه به چالشهای محیطی برای مربی و دانشآموز و تغییرات در رفتار یادگیری منتهی شده است. اینكه نظامهای مبتنی بر مواد بهصورت تك محور در حال فروپاشی است و روشهای تربیتی براساس بهرهگیری از ارزشهای متقابل یادگیری برحسب سیستمهای ارتباطی نوین و چارچوب دیداریـ شنیداری پی یافته, موضوعی غیرقابل انكار است. پس در جهان فعلی كه بهمرور از سواد اطلاعاتی و عوالم دیجیتالی سخن میرود, طبیعی است كه اندیشة نوینی در آرای مدیران تربیتی كشور رسوخ یابد بر این قرار كه «آیا استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است یا نه» (حاجی، 1381: 67).
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مبانی برنامه توسعه و كاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات ,
پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT (درادارات آموزش و پرورش شهر تهران پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT (در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 291 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 168 |
پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT (درادارات آموزش و پرورش شهر تهران
مقدمه
دوران جدید كه به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، بشر امروز جامعهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT را تجربه میكند كه از ویژگیهای خاص خود برخوردار است. چنین جامعهای را جامعه اطلاعاتی میگویند (صرافی زاده، 1383 ، ص 5).
جامعه اطلاعاتی جامعهای است كه در آن زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعهای است كه در آن مردم در محل كار ، منزل و حتی در اماكن تفریحی از این تكنولوژی حداكثر استفاده را میبرند.
بر خلاف دوران گذشته كه اطلاعات و تكنولوژی در اختیار صاحب نظران فن و صنایع قرار داشت و مشروعیت آن نیز به تایید و تصدیق آنان مرتبط بود در جامعه جدید اطلاعات تكنولوژیستها علمای اجتماعی و مردم معمولی نیز مرتبط با تكنولوژی اطلاعاتی قرار گرفته و بخشی از زندگی روزمره آنان شده است. زیرا اطلاعات و اخبار در گروه نیازهای اساسی همه مردم قرار گرفته است و تولیدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالی كه در دوران گذشته استفاده از تكنولوژی مرتبط با قشر خاصی بود و فراگیری زیادی نداشت (آذرخش، مهراد،1383،ص 25).
- Information . communication and technology
چكیده
فرهنگ سازمانی، نوعی برنامه ریزی اندیشه جمعی است كه در سالیان اخیر به عنوان یك تفكر غالب در عرصه سازمانهای مطرح بوده است. این اندیشه جمعی، متمایز كننده اعضا از یك گونه به گونه دیگر است. هر كس به نوعی با جمع و گروههای انسانی كاركرده باشد، از وجود این پدیده مهم سازمانی آگاه است. این پژوهش به منظور بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران انجام شده است.
روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است، جامعه آماری كلیه كاركنان اداری آموزش و پرورش به تعداد 2659 نفر دارای تحصیلات دیپلم تا دكتری در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای 330 نفر انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته فرهنگ سازمانی بر مبنای ویژگیهای هفت گانه رابینز و پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای مهارتهای هفتگانه ICDL بوده است. اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای كرونباخ برای فرهنگ سازمانی 90/0 و اعتبار پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات 86/0 تعیین گردیده است.
برای تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه و بررسی سؤالهای علاوه بر آمار توصیفی، آزمون t با دو نمونه مستقل، آزمون خی دو و آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از سؤالات پژوهش به شرح زیر است:
1- بین فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد.
2- میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین كاركنان سازمان پایین می باشد.
3- بین ویژگیهای فرهنگ سازمانی (نوآوری و ریسك پذیری، توجه به افراد، توجه به گروه، تهور طلبی) با بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه معناداری وجود دارد ولی بین سه ویژگی دیگر از ویژگیهای فرهنگ سازمانی (شامل توجه به جزئیات، نتیجه محوری و ثبات و حفظ وضع موجود) با بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه معناداری وجود ندارد.
میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین كاركنان زن و مرد یكسان می باشد
بیان مسئله
با توجه به اینكه فرهنگ سازمانی نظام ارزشها، باورها و آداب و رسوم مشترك در بین اعضای سازمان است و تعاملات قسمتهای مختلف را بر قرار می كند بنابراین یك ابزار مؤثر در بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان تلقی می شود.
در سازمانهایی كه فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد آثار و تبعاتی بدنبال خواهد داشت كه از آن جمله می توان نارضایتی ارباب رجوع، هزینه های گزاف، طولانی بودن جریان كارهاو ... را نام برد.تحقیقات نشان می دهد كه بسیاری از عدم كارآیی كه در یك سازمان پیش می آید ناشی از عدم بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات است. زیرا رشد روز افزون اطلاعات به سازمانها كمك می كند كه در میدان رقابت موفق عمل كنند. یكی از موانع اساسی عدم بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات فقدان فرهنگ سازمانی بكارگیری آن می باشد.
فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثر گذاری قوی كه می تواند بر رفتار و عملكرد اعضای سازمان داشته، نقش مهمی را در بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا می كند.بنابراین فناوری اطلاعات و ارتباطات یكی از مهمترین مسائل عصر حاضر در تمام جوامع می باشد پس بكارگیری آن در سازمانها جهت هماهنگی با جامعه بین الملل لازم و ضروری به نظر می رسد ولی متأسفانه هنوز شرایط و فرهنگ مناسب جهت استفاده مؤثر به جا و ماهرانه از این فناوری در سازمانها بوجود نیامده است
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT (درادارات آموزش و پرورش,
گزارش كارآموزی فناوری اطلاعات شركت سروش گزارش كارآموزی فناوری اطلاعات شركت سروش در 11 صفحه ورد قابل ویرایش | ![]() |
دسته بندی | گزارش کار آموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 177 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
گزارش كارآموزی فناوری اطلاعات شركت سروش در 11 صفحه ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه ................................................................... 4
دوره اول ................................................................ 5
دوره دوم ................................................................ 5
دوره سوم ................................................................ 6
دوره چهارم .............................................................. 6
دوره پنجم وششم ........................................................ 7
دوره هفتم ............................................................... 7
دوره هشتم ............................................................. 8
دوره نهم ................................................................. 8
دوره دهم ................................................................ 9
انتقادها و پیشنهاد ها ................................................... 01
تشکر و قدر دانی ....................................................... 11
مقدمه:
اینجانب محسن عمو رضایی دانشجوی سال آخر رشته فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوره یك ماهه كارآموزی خود را در شركت سروش به مدیریت جناب آقای مهندس دهستانی واقع در خیابان احمد آباد- خیابان رضا – رضا 23- پلاك 46 گذرانده ام. این شركت در زمینه های شبكه، سخت افزار، مشاوره و پشتیبانی از شبكه های كامپیوتری ارائه خدمت می كند.سابقه عالی این شرکت, پرسنل فعال, پروژه های بزرگ, و امکانات قوی شرکت در رابطه با رشته فناوری اطلاعات سبب شد تا اینجانب این شرکت را به عنوان محل کار آموزی خود انتخاب کنم که درخواست اینجانب هم با موافقت مدیر شرکت مواجه شد. مدت كارآموزی بنده در بخش شبكه و پشتیبانی از شبكه های كامپیوتری گذشت بطوریكه موارد قابل توجهی را دراین مدت فرا گرفتم. لازم به ذكر است كه این شركت دركار خود سعی در استفاده از بهترین تجهیزات و تكنولوژی های روز در پیاده سازی و نگهداری از سیستم ها و شبكه های كامپیوتری به عمل می آورد و آینده روشنی نسبت به دیگر رقبا در سطح مشهد دارد.
برای سهولت در بیان گزارش كارآموزی اینجانب مدت كارآموزی خود را به ده دوره سه روزه كه تخمینی از انجام دقیق كارها در هر یك از دوره هاست تقسیم می كنم.
دوره اول :
در ابتدای ورود اینجانب به شرکت جناب آقای مهندس حسن زاده بنده را با سایر بخش ها و کارکنان شرکت آشنا کردند .بخش تجهیزات ,بخش مدیریت, بخش فروش, بخش حسابداری و بخش مشاوره از مهمترین و کاربردی ترین قسمت های این شرکت به شمار می رفت. در این دوره با كمك مسئولین شركت سروش اینجانب توانستم ذهنیتی مناسب از برپاسازی یك شركت، طریقه شركت در مناقصه ها و نیز قبول یك پروژه و تقسیم آن بین نیروهای كاری را فراگیرم. با توجه به اینكه شركت مذكور یكی از بزرگترین شركت ها در این زمینه می باشد لذا اینجانب در این مدت كوتاه توانستم تجربه ای مورد قبول كسب كنم.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
گزارش كارآموزی فناوری اطلاعات شركت سروش ,
گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات در 22 صفحه ورد قابل ویرایش | ![]() |
دسته بندی | گزارش کار آموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات در 22 صفحه ورد قابل ویرایش
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی 1 فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز 4
فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات 11
فرم های پیشرفت کارآموزی 15
فرم پایان دوره کارآموزی 18
مقدمه و تشکر
در جامعه امروزی ، دنیای دیجیتال و در این بین کامپیوتر طرفداران فراوانی پیدا کرده و
در حقیقت هر دستگاهی یا هر فعالیتی در هر زمینه ای به گونه ای هر چند خیلی کم هم به کامپیوتر و دنیای الکترونیک و دیجیتال مرتبط می باشد و فناوری اطلاعات نه تنها از
این قاعده مستثنا نیست بلکه ارتباط خیلی نزدیکی با کامپیوتر برقرار کرده است و از اینرو اینجانب برای کارآموزی این مکان را انتخاب کردم.
قسمت فناوری اطلاعات یک اداره ، جای خوبی برای رشد علمی و عملی یک دانشجو یا دانش آموز کامپیوتر می باشد ، به این دلیل که هم به رشته کامپیوتر مربوط می باشد و
هم اطلاعات تکمیلی برای آنان در زمینه شبکه ، بانک اطلاعاتی و ... بدست آید چه بسا
که در تحصیلات تکمیلی کمک خوبی باشد.
هدف از کارآموزی برای هر دانشجو از نظر دانشکده یا دانشگاه یادگیری عملی ومهارتی است اما این فقط یکی از مزایای کارآموزی می باشد. مزیت دیگر این است در حین انجام کارهای کارآموزی تلاش وکوششی بدست می آید که ارزشمند است ، در واقع این تلاش و کوشش تاثیر گذاری در آینده خواهد داشت که برای رسیدن به هدفی در زندگی این را سرلحه ی خود قرار دهند. سخن بس است و...
در پایان از سرپرست محترم کارآموزی ، استاد بزرگوار آقای مهندس برومند وتمام کارکنان فناوری اطلاعات که به اینجانب در زمینه های مختلف کمک کرده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.
فصل اول:
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
آموزش وپرورش نهادی است با مجموعه ای از روش ها و طراحی در مسیر اهداف و مقاصدی مبتنی بر خاستگاه هایی که با رعایت اصول و قواعد بر اساس راهکارها و خط مشی خاص و با توجه به شرایط در حال انجام است.
تعهد اجتماعی و تفاوق جمعی بر روی برنامه های آموزش و تربیتی سبب گسترش یکپارچگی منابع انسانی و مادی و در نهایت محقق ساختن اهداف اساسی تعلیم و تربیت است و توسعه دانایی که اساس برنامه بیست ساله توسعه کشور محسوب می شود و به طور جدی نیازمند چنین تعهد و توافقی است که به نوبه خود اصلاحات مورد نیاز آموزش و پرورش را نیز اثربخش می نماید.
توفیقی در برنامه ریزی آموزشی به ویژه در سطوح میانی وسازمان های آموزش پرورش مستلزم نگاهی کارشناسانه و علمی به علوم تربیتی از جمله فلسفه و اصول آموزش و پرورش ، مهارت های آموزش وپرورش ،شناخت فراگیر برنامه ریزی درسی وراهنمایی آموزشی است به عبارتی اعتقاد به نوعی مدیریت کیفیت جامع و فرایند مداری می تواند بستر مناسبی برای تحقق یافتن اهداف همه جانبه باشد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات ,
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی | ![]() |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 19807 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی
اسلاید یک سابقه و هدف
نانو فناوری یکی از جدید ترین علومی است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه ای اینده زندگی بشر را دگرگون خواهد ساخت . یکی از مهمترین زمینه های تاثیر گذاری نانو فناوری در زندگی انسان ، علم غذا است که به دلیل احتیاج روزمره و دائمی انسان به غذا هر گونه تغییر و تحو لی در ان نقش به سزایی در تغییر کیفیت زندگی انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبیین جایگاه نانو فناوری و نانو علم در علوم غذا و صنایع این مقاله نوشته شده است.
اسلاید دو مواد و روش
پژوهش به صورت مروری و با استفاده از کلمات کلیدی نانوفناوری ، نانو علم ، علوم غذایی و صنایع غذا یی انجام شد . خلاصه و اصل مقالات در سایت های جستجو گر همچون ، Yahoo ، Google ، Med ، Pub ، Elsevir و نیز در کتب ، مجلات ، مقالات کنگر ه ها جستجو و پس از میل با دیدی تحلیلی مورد بررسی قرار گرفتند.
اسلاید سه یافته ها
نانو فناوری و نانو علم از پتا نسیل قوی برای بهبود اقتصاد و استاندارد های زندگی بشر برخودار است و کاربرد ان در حوزه های مختلف از جمله ساخت مواد ، الکترونیک و رایانه ، پزشکی و بهداشت ، امنیت ملی و دفاعی ئ غیره روز به روز بیشتر می شود . مهمترین ابزار نانو فناوری ساخت نانو مواد است که در شاخه های مختلف علوم از جمله علوم ذا کاربرد دارند . از جمله کاربرد های نانو مواد در علوم غذا و صنایع غذایی ، می توان به بسته بندی ، تولید غذا های ملکو لی ، برچسب گذاری و پایش ، افزودنی های غذایی ، غذا های دارای انتشار مخصوص در بدن و انزیم ها اشاره نمود روکش کردن.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی ,
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی | ![]() |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 19807 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی
اسلاید یک سابقه و هدف
نانو فناوری یکی از جدید ترین علومی است که در سه شاخه مرطوب ، خشک و محاسبه ای اینده زندگی بشر را دگرگون خواهد ساخت . یکی از مهمترین زمینه های تاثیر گذاری نانو فناوری در زندگی انسان ، علم غذا است که به دلیل احتیاج روزمره و دائمی انسان به غذا هر گونه تغییر و تحو لی در ان نقش به سزایی در تغییر کیفیت زندگی انسان خواهد داشت . لذا به منظور تبیین جایگاه نانو فناوری و نانو علم در علوم غذا و صنایع این مقاله نوشته شده است.
اسلاید دو مواد و روش
پژوهش به صورت مروری و با استفاده از کلمات کلیدی نانوفناوری ، نانو علم ، علوم غذایی و صنایع غذا یی انجام شد . خلاصه و اصل مقالات در سایت های جستجو گر همچون ، Yahoo ، Google ، Med ، Pub ، Elsevir و نیز در کتب ، مجلات ، مقالات کنگر ه ها جستجو و پس از میل با دیدی تحلیلی مورد بررسی قرار گرفتند.
اسلاید سه یافته ها
نانو فناوری و نانو علم از پتا نسیل قوی برای بهبود اقتصاد و استاندارد های زندگی بشر برخودار است و کاربرد ان در حوزه های مختلف از جمله ساخت مواد ، الکترونیک و رایانه ، پزشکی و بهداشت ، امنیت ملی و دفاعی ئ غیره روز به روز بیشتر می شود . مهمترین ابزار نانو فناوری ساخت نانو مواد است که در شاخه های مختلف علوم از جمله علوم ذا کاربرد دارند . از جمله کاربرد های نانو مواد در علوم غذا و صنایع غذایی ، می توان به بسته بندی ، تولید غذا های ملکو لی ، برچسب گذاری و پایش ، افزودنی های غذایی ، غذا های دارای انتشار مخصوص در بدن و انزیم ها اشاره نمود روکش کردن.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پاورپوینت کاربرد نانوفناوری در علوم غذا و صنایع غذایی ,
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی
چکیده
کارآفرینی چیست، کارآفرین کیست
انواع کارآفرینی
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی
ویژگی های مؤثر فناوری اطلاعات در كارآفرینی
كاهش هزینههای سیستم یا سازمان
وضعیت فعلی و آینده در بازار کار فناوری اطلاعات
نتیجه گیری
چکیده
در این مقاله به بررسی مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی پرداخته شده است. در حقیقت فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرکی در نظر گرفته شده است که ضمن به حرکت درآوردن چرخ های شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد جامعه و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد می شود که اقتصاد دانش محور نامیده می شود. هدف از نگارش این مقاله مروری بر وضعیت فعلی در بازار کار فناوری اطلاعات و تأکید بر نقش کارگشای آن به عنوان یکی از راه حل های معضل بیکاری در جوامعی است که بخش عظیمی از جمعیت جوان آنها علیرغم برخورداری از استعداد و انرژی کافی، همچنان از مشکل بیکاری رنج می برند
مقدمه
افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد، کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای اجتماعی واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی بنیادین یا مقطعی برای آنها شده است. بنا بر بررسی های به عمل آمده و بر اساس آمارهای موجود، یکی از مهمترین مشکلات فرا روی جوامع در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی مشکل بیکاری[2] است. مجموعه راه حلهایی که برای رفع این مشکل جهانی ارائه شده است، اصطلاحاً "کارآفرینی"[3] خوانده می شود. در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی[4] را سبب ساز گریده است، از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی[5] یاد می شود که می تواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را بر عهده داشته باشد. امروزه دیگر اقتصاد ملی جای خود را به اقتصاد جهانی داده است و در این عرصه کشورهایی موفق خواهند بود که فرصتهای شغلی را تنها به چارچوب جغرافیایی خود محدود نسازند، بلکه فضای کاری وسیعی به وسعت جهان در ذهن خود داشته باشند.
اما واقعاً چه ابزار یا وسیله ای می تواند چنین فضای گسترده ای را فراهم نماید؟ فناوری اطلاعات[6] و در رأس آن اینترنت پاسخ این سوال را به آسانی داده است. کاربردهای گوناگون اینترنت طی دهه اخیر سبب شده است تا این امکان ارتباطی فرضیه ای را که در گذشته با شک و تردید تحت عنوان "دهکده جهانی" مطرح می شد، امروز برای ساکنان زمین به واقعیتی ملموس تبدیل نماید. امکانات منحصر به فرد اینترنت سبب پیدایش شکل جدیدی از تجارت شد که امروزه به نام تجارت الکترونیک[7] شناخته شده است. انجام تعاملات تجاری به صورت پیوسته[8] و سهولت در پرداخت و دریافت وجوه سبب ایجاد تحولی شگرف در شکل و ماهیت تجارت گردیده است
كاهش هزینههای سیستم یا سازمان
با توجه به موارد فوق به خصوص افزایش سرعت كه باعث انجام تعداد كار بیشتر میشود و انجام كار تماموقت، بهرهوری سیستم افزایش مییابد و در نتیجه باعث كاهش مقدار زیادی از هزینهها میگردد.
وضعیت فعلی و آینده در بازار کار فناوری اطلاعات
گزارشی که اخیراً توسط مجمع فناوری اطلاعات آمریکا[21] برای سال 2003 تهیه و ارائه شد، روشن ساخت در آینده تقاضا برای نیروی کار فناوری اطلاعات (IT) در کشورهای در حال رشد رو به فزونی خواهد گذاشت و در کشورهای پیشرفته کاهش خواهد یافت]6[. همچنین در گزارش مذکور آمده است که تفاوتهای چشمگیری میان روشهای شرکت های IT و غیر IT در رسیدگی به نیازهای نیروی کار وجود دارد، از جمله تمایل به صادر نمودن متخصصان معینی از مشاغل IT به كشورهای خارجی.
در حال حاضر از هر 10 نفر کارمند IT ، 9 نفر در بانکها، شرکت های بیمه، کارخانه های تولیدی و دیگر سازمانهای غیر IT کار می کنند. بررسی جدیدی که توسط مجمع فوق الذكر به عمل آمده است، نشان می دهد که نه تنها اکثریت کارکنان IT در خارج از صنعت IT فعالیت دارند، بلکه دیدگاه و امیدهایی که از دو گروه کارکنان IT و غیر IT وجود دارد، کاملًا متفاوت است. در سالهای گذشته مشاغل IT با یک ضریب رشد دو رقمی به عنوان راهی برای پیشرفت مطرح بودند، حداقل برای کسانی که به دنبال سریع ترین روش استخدام بودند. اکنون نسبت به سالهای قبل چیزهای زیادی تغییر کرده است، حتی اقتصاد هم روند بهبود خود را خیلی آرام و به تدریج طی می کند.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی ,
مشاركت فناوری اطلاعات در كارآفرینی مشاركت فناوری اطلاعات در كارآفرینی | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
مشاركت فناوری اطلاعات در كارآفرینی
چكیده
در این مقاله به بررسی مشاركت فناوری اطلاعات در كارآفرینی و ایجاد فرصتهای شغلی پرداخته شده است. در حقیقت فناوری اطلاعات به عنوان موتور محركی در نظر گرفته شده است كه ضمن به حركت درآوردن چرخهای شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد جامعه و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد میشود كه اقتصاد دانش محور نامیده میشود. هدف از نگارش این مقاله مروری بر وضعیت فعلی در بازار كار فناوری اطلاعات و تأكید بر نقش كارگشای آن به عنوان یكی از راه حلهای معضل بیكاری در جوامعی است كه بخش عظیمی از جمعیت جوان آنها علیرغم برخورداری از استعداد و انرژی كافی، همچنان از مشكل بیكاری رنج میبرند.
كلیدواژه : فناوری اطلاعات؛ كارآفرین؛ كارآفرینی؛ اقتصاد دانش محور؛ اشتغال زایی؛ اشتغال پیوسته
1- مقدمه
افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد، کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای اجتماعی واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی بنیادین یا مقطعی برای آنها شده است. بنا بر بررسیهای به عمل آمده و بر اساس آمارهای موجود، یکی از مهمترین مشکلات فرا روی جوامع در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی مشکل بیکاری1 است. مجموعه راه حلهایی که برای رفع این مشکل جهانی ارائه شده است، اصطلاحاً «کارآفرینی2» خوانده میشود. در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی3 را سبب ساز گریده است، از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی4 یاد میشود که میتواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را بر عهده داشته باشد. امروزه دیگر اقتصاد ملی جای خود را به اقتصاد جهانی داده است و در این عرصه کشورهایی موفق خواهند بود که فرصتهای شغلی را تنها به چارچوب جغرافیایی خود محدود نسازند، بلکه فضای کاری وسیعی به وسعت جهان در ذهن خود داشته باشند.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مشاركت فناوری اطلاعات در كارآفرینی ,
پایان نامه فناوری اطلاعات پایان نامه فناوری اطلاعات | ![]() |
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 78 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
پایان نامه فناوری اطلاعات
چکیده
با ورود فناوری اطلاعات به سازمان ، عملکردهای مدیریت منابع انسانی دستخوش تغییر می شود. این تغییر در صورتی می تواند موثر باشد که ابتدا فعالیت هایی را که فناوری اطلاعات می تواند انجام دهد، شناخته و زمینه ی بروز این فعالیت ها را فراهم نماییم. متعاقب آن مدیریت منابع انسانی با شرایط جدید آشنایی لازم را پیدا نموده تا بتواند با بهره گیری از ظرفیت هایی که فناوری اطلاعات می تواند ایجاد کند، سبب ارتقاء عملکرد منابع انسانی سازمان شود. در این پژوهش سعی شده است ابتدا تاریخچه ی مختصری از هر دو موضوع فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی ارایه داده و سپس تأثیر و پیامدهای فناوری اطلاعات بر عملکرد مدیریت منابع انسانی را توضیح دهیم در ادامه نیز شرایط و فرصت هایی که کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی فراهم می نماید، مورد بررسی قرار گرفته است
کلید واژه: فناوری اطلاعات- مدیریت منابع انسانی- ساختار سازمان- عملکردهای مدیریت منابع انسانی
مقدمه:
به جرأت می توان مدعی شد که در طول تاریخ ظهور فناوری های مختلف هیچ نوع فناوری نتوانسته همانند فناوری اطلاعات در بین رشته های مختلف علوم ارتباط ایجاد نماید. فناوری اطلاعات به عنوان یک پیوند دهنده، تمامی علوم روز را به کار می گیرد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز متخصصین، صنایع سازمان ها و بالاخره همه ی مردم در قسمت های مختلف جامعه را در کمترین زمان و بهترین وجه ممکن تأمین نماید. به طوری که امروزه فناوری اطلاعات مرزهای کشورهای جهان را در می نورد و ملت ها را در یک جامعه ی جهانی گردهم می آورد. شاید بتوان گفت به کارگیری صحیح فناوری اطلاعات نه تنها آینده ی زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید، بلکه سعی دارد تا خرابی های به بار آمده ناشی از فناوری های گذشته را نیز اصلاح کند به عنوان مثال به کارگیری فناوری اطلاعات مشکلات ترافیک، کمبود مکان فیزیکی جهت انجام کار و تحصیل، کمبود زمان، رقابت و جسارت های بی مورد و پنهان کاری در تحصیل علوم، اشتغال و تبادل فرهنگی را مرتفع خواهد نمود. طبعاً در این عرصه ی جدید، هر فرد و جامعه ای که با شناخت و اشراف بیشتر، اهداف و آرمان روشنتر یا به میدان بگذارد می تواند از این فناوری بهره ی بیشتری ببرد و در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان نقش بیشتری داشته باشد. در کل فناوری اطلاعات همراه با فاکتورهای خود تحولات عظیمی در شرکت ها و سازمانهای بازرگانی ایجاد کرده است به گونه ای که عملکرد کلی این قبیل شرکت ها کاملاً تحت تأثیر میزان کاربرد فناوری های مورد بحث می باشد در این میان مدیریت منابع انسانی دلیل نقش گسترده ای که در سازمان دارد به نوبه ی خود متأثر از این تحولات است به عبارت دیگر در سازمان های حاضر بیش از هر چندی عملکردهای مدیریت منابع انسانی تحت الشعاع فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت. باید با بررسی و شناخت نقش فناوری اطلاعات در عملکردهای مدیریت منابع و همچنین با طراحی و ایجاد یک سیستم پویا، زمینه ساز شناسایی، انتخاب، استخدام، آموزش و به کارگیری موثر منابع انسانی در سازمان باشیم. موفقیت هر سازمان، در واقع در گرو ترکیب و تلفیق مؤثر سرمایه مواد، ابراز آلات کاری و منابع انسانی است، به طریقی که نیل به اهداف برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تضمین گردد
به دلیل پیچیدگی سازمان های امروزی، تخصصهای ویژه ای برای اداره امور سازمانی ایجاد گردیده است که در جهت استفاده ی مطلوب از سرمایه فعالیت می کند مدیریت تولید که در جهت استفاده ی موثر و طراحی مناسب ماشین آلات و ابزار آلات تولیدی کوشش می کند.
مقدمه
مدیریت فروشی و بازارهایی که در جهت یافتن بازار مناسب و افزایش میزان فروش فعالیت می نماید و بالاخره مدیریت منابع انسانی که برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و نظارت بر کلیه ی عملیات استخدامی و همچنین آموزش و بهسازی، نگهداری، ارزشیابی، برقراری ارتباطات، ایجاد انگیزه های کاری و به ویژه برنامه ریزی نیروی انسانی را با همکاری و مشاور سایر مدیران سازمان به عهده دارد.
مدیران منابع انسانی ، نه تنها در مقابل نیروهای انسانی یک سازمان مسئول اند، بلکه از طرف دیگر در مقابل مدیران رده بالای سازمان نیز مسئولیت دارند آنان مسئول اند نیازها و خواسته های مدیران رده بالای سازمانی را به نیروهای انسانی، و نیازها و خواسته های کارکنان را به مدیران رده بالای سازمانی منعکس نبوده و در واقع، خلاء بین این دو را پر کنند. بنابراین، مدیران پرسنلی باید با کلیه ی قشرهای سازمانی زبانی مشترک پیدا نموده و ارتباطات انسانی را در داخل سازمان قدرت بخشند.
گاهی مدیران منابع انسانی در حیطه ی کاری خود ممکن است به مسائلی برخورد نمایند که برای آنها پاسخ صحیحی که مورد قبول همگان قرار گیرد وجود نداشته باشد در این حالت است که برای آنها پاسخ صحیحی که مورد قبول همگان قرار گیرد وجود نداشته باشد در این حالت است که آنان باید قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل مسائل را داشته و با اقدامات خود نه حق و حقوق نیروهای انسانی را به مخاطره میاندازد و نه حق و حقوق سازمان را
مدیریت منابع انسانی حرفه ای نیست که در چند دوره ی آموزشی تخصصی بتوان مهارت های لازم را به منظور انجام موفقیت آمیز این نوع مدیریت کسب نمود.
مقدمه
همچنین وظایف و مسئولیت های دولت ها در قبال جامعه، اغلب به وسیله ی سازمانهای دولتی، صنعتی و بازرگانی موجود در جوامع(در این صورت موسسات بخش خصوصی نیز مشغول آن می شود). انجام می پذیرد و منابع انسانی عوامل مهمی برای تحقق اهداف سازمانهای مذکور به شمار می روند. در حقیقت این نیروهای انسانی هستند که سازمانهای مذکور را به اهدافشان می رسانند.
و زمانی که سازمانها که معمولاً به منظور رفع نیازهای اجتماعی ایجاد گردیده اند به اهداف خود نایل گردند. در واقع جامعه و سرانجام دولت ها را به اهداف خود می رسانند و این به معنی توفیق دولتمردان در اداره ی امور جامعه و تحقق اهداف و آرزوهای افراد جامعه می باشد مردم جامعه زمانی که به آمال و آرزوهای خود رسیده باشند، خلاقیت و نوآوری می کنند، کالاهای مرغوب می سازند و خدمات شایسته ارائه می نمایند و بدین ترتیب است که سرمایه ها به کار می افتد، داد و ستدها انجام می پذیرد، مسافرت ها آغاز می شود، شهرها ساخته می شود، خدمات عمومی شکل می پذیرد، بهداشت و رفاه و امنیت ایجاد می گردد و خلاصه مردم جامعه، در کمال آسایش و آرامش خاطر را به امور عقیدتی، سیاسی، تفریحی ... پرداخته و برای سعادت و کمال خود و سایرین فعالیت می نمایند و مدیریت منابع انسانی در سطح خرد و کلان راه را برای نیل به اهداف فوق هموار می کند.
با یک نگرش سیستمی به سازمان و مدیریت در می یابیم که موفقیت هر سازمان در گروه تلفیق «منابع وارده» به یک سازمان یعنی نیروی انسانی[1]، سرمایه[2]، تکنولوژی[3]، مواد اولیه[4] و اطلاعات[5] در جهت نیل به اهداف سازمانی است همان طور که می دانید سازمان ها دارای هدف یا اهدافی هستند که لزوماً منابع وارده در آن باید متناسب با اهداف آن ها باشند تا به
[1] manpower
[2] money
[3] Technology
[4] material
[5] Information
فصل اول: کلیات طرح تحقیق
چکیده
1)مقدمه
2)اهمیت مسئله یا ضرورت انجام تحقیق
3-بیان مسأله
4-اهداف تحقیق
5-سؤالات ویژه ی تحقیق
6-تعریف مفاهیم کلیدی
فصل دوم:ادبیات تحقیق
بخش اول: فناوری اطلاعات
1-فناوری اطلاعات
2-زمینه های فناوری اطلاعات
3-ابزارهای نرم افزاری مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
4-فناوری اطلاعات در دانشگاه های ایران
5-متولی فناوری اطلاعات در ایران
6-مدیریت فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در سازمان
مفهوم فناوری اطلاعات
فواید استفاده از فناوری اطلاعات
9-بهره گیری از فناوری اطلاعات در برنامه ریزیها
10-پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمانها و مشکلات موجود
11-مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و عملکرد نیروی انسانی
12-موانع استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و عملکرد نیروی انسانی
13-مقایسه ی آموزش بر پایه ی (IT) با آموزش سنتی
14-ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و عملکرد نیروی انسانی
15-راهبری فناوری اطلاعات
16-چه کسانی در سازمان درگیر راهبری فناوری اطلاعات هستند
17-چارچوب (coBLT)
18-هدف اصلی(coBLT)
10-تفاوت دانش فناوری اطلاعات و رایانه
20-فناوری اطلاعات در توسعه ی کشور
21-فناوری اطلاعات به عنوان یک نوآوری
22-تاریخچه پیرایش و تحول فناوری اطلاعات
فصل دوم:بخش دوم: مدیریت منابع انسانی
1-تعریف و مفهوم مدیریت
2-تعریف منابع انسانی
3-تعریف و مفهوم مدیریت منابع انسانی
4-فلسفه ی مدیریت منابع انسانی
5-اهداف مدیریت منابع انسانی
6-وظایف مدیریت منابع انسانی
7-سیاست ها و خط مشی های مدیریت منابع انسانی
8-نقش های مدیریت منابع انسانی
9-مدیر منابع انسانی کیست؟
10-ممتازترین ویژگی مدیران منابع انسانی
11-اهمیت منبع انسانی در توسعه مدیریت
12-رویکردهای مدیریت منابع انسانی
13-ویژگی فعالیت های مدیریت منابع انسانی
14-مدیریت منابع انسانی در قالب یک سیستم چگونه طراحی می شود
15-عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی
16-الگوهای سنتی و مدرن منابع انسانی
17-فرایند مدیریت منابع انسانی
18-ضرورت و کاربرد شایستگی ها در حوزه ی مدیریت منابع انسانی
19-برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی
20-ارزیابی عملکرد در مدیریت عملکرد
21-آموزش در حوزه مدیریت منابع انسانی
22-توسعه و رشد مدیریت منابع انسانی
23-اهمیت و ارتقای بهره وری در حوزه ی مدیریت منابع انسانی
24-عوامل موثر بر بهره وری مدیریت منابع انسانی
25-ظرفیت سازی در مدیریت منابع انسانی
26-روش های ظرفیت سازی استراتژیک منابع انسانی
27-ارکان ارزیابی عملکرد در مدیریت منابع انسانی
28-تاریخچه ونتش مدیریت منابع انسانی
فصل سوم:
رابطه ی فناوری اطلاعات با نحوه ی عملکرد مدیریت منابع انسانی
1-سیستم های اطلاعات مدیریت منابع انسانی
2-طراحی سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی
3-کاربردهای سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی در برنامه ریزی نیروی انسانی
4-مشکلات طراحی و اجرای سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی
5-نقش فناوری اطلاعات در عملکردها (وظایف مدیریت منابع انسانی)
6-نقش های فناوری اطلاعات در هر یک از عملکردهای مدیریت منابع انسانی
7-تغییر در ساختار عملکرد سازمانی از طریق فناوری اطلاعات
8-محیط و نقش در حال تغییر مدیریت منابع انسانی
9-اهمیت فناوری اطلاعات در حوزه ی مدیریت منابع انسانی
10-کاربرد فناوری اطلاعات برای ایجاد و تقویت مهارت های سطح بالا در مدیریت منابع انسانی
11-اهداف حاصله از فناوری اطلاعات بازده، یادگیری و بهبود منابع انسانی
12-اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد سازمانی
13-سرمایه گذاری روی منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات
14-اثر متداول اینترنت و فناوری اطلاعات بر عملکرد مدیریت منابع انسانی
15-استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت در شیوه های جدید کسب و کار
16-تأثیر فناوری اطلاعات و تغییر شیوه ی کنترل کارکنان
17-تأثیر فناوری اطلاعات و تغییر نگرش کارکنان
18-تغییر در مدیریت اطلاعات و بهره برداری از دانش
19-تغییر نقش کارکنان از طریق به کارگیری فناوری اطلاعات در سازمان
20-فرایندهای یادگیری و بهبود عملکرد کارکنان از طریق فناوری اطلاعات
فصل چهارم: خلاصه و بحث و تفسیر نتایج
1-روش تحقیق
2-خلاصه و بحث نتایج پژوهش
3-نتایج حاصل از تحلیل های استنباطی
4-پیشنهادات
5-منابع و مآخذ
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه فناوری اطلاعات ,