خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre
مسترفایل
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه دیگر)

نمونه ای دیگر از تجربیات تدریس در مقطع ابتدایی جهت ارتقا شغلی معلمین در 31 صفحه ورد قابل ویرایش و آماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه  دیگر)

تجربیات  مدون  تدریس دوره ابتدایی
 دانلود تجربیات مدون تدریس مقطع ابتدایی
 فنون تدریس در مقطع ابتدایی 
 تجربیات معلم ابتدایی در تدریس
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

نمونه ای دیگر از تجربیات تدریس در مقطع ابتدایی جهت ارتقا شغلی معلمین  در 31 صفحه ورد قابل ویرایش و آماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه  دیگر)

 

فهرست

مقدمه                                                                                         2

چكیده :                                                                                       3

هدف اصلی در تدریس                                                                      4

استفاده از روش‌های فعال یاددهی مبتنی بر IT:                                          4

بررسی نحوه تدریس:                                                                        5

اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول:                                                                   6

نحوه شروع تدریس:                                                                          7

علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچه‌ها و معلمین                                        9

نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن                                                                   10

نحوه برخورد معلم با دانش‌آموز                                                             11

بررسی بهترین روش‌های تشویق و تنبیه                                                   11

نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار:                                                          14

«روش‌های جلب توجه دانش‌آموزان»                                                       15

نیاز به انجام كار گروهی در شاگردان:                                                      18

بررسی نحوه ارتباط صحیح با دانش‌آموزان                                                 21

نحوه نفوذ در متقاعد ساختن كلاس:                                                       22

جمع‌بندی قواعد متقاعد كردن دانش‌آموزان:                                              24

چالش ها                                                                                      29

راهكار ها                                                                                      29

نتیجه گیری                                                                                  30

منابع                                                                                          31

مقدمه

معلم باید احاطه به كلیه موارد بحث داشته باشد معلم باید بتواند تسلط كامل خود را بر موضوع و كلاس نشان دهد. همكاران نیز با بیان خود همین مطلب را می‌رسانند. و قدرت ارائه آنها را نشان دهد. بسیاری از همكاران جهت موفق بودن، لزوم داشتن طرح درس مناسب و فراگیر، خواه به صورت مكتوب یا ذهنی را قائل بودند. آنان معقتد بودند وجود طرح درس مناسب باعث تسلط كامل معلم بر موضوع مربوط می‌شود تا بدون اتلاف وقت موارد درسی را به طور كامل پیاده كند.. هر دانش‌آموز با هر میزان از توانایی می‌تواند از این فناروی برخوردار باشد و از فرآیند یادگیری غنی‌تری برخوردار گردد. ما معلمین باید سعی كنیم با یاری خداوند گنج دورنی دانش‌آموزان و استعدادهای نهفته آنها را نمایان كنیم. یعنی یادگیری برای عمل كردن، یادگیری برای زندگی در كنار هم و با هم بودن را پرورش دهیم.

مشاهدات مکرر نشان داد که متأسفانه بسیاری از معلمان ، هنوز از روش‌های سنتی و غیرکاربردی استفاده می‌کنند.معلمان دروس معارف اسلامی نیز از این امر مستثنی نبوده و برخی استادان هنوز هم از روش‌های منسوخ بهره می‌گیرند و در نتیجه در زمینه تأثیرگذاری از موفقیت‌ کمتری برخوردارند.

تدریس یکی از ارکان اصلی هر سیستم آموزشی به شمار می‌رود که کارآیی هر نظام آموزش بستگی به آن دارد. یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت، مربوط به عدم آشنایی و عدم استفاده از الگوها و روش‌های پیشرفته تدریس است.
از این رو در این نوشتار سعی شده به برخی از شاخصه‌های تدریس موفق در حوزه‌های مختلف علمی، مهارتی، عاطفی و تأثیرگذاری اشاره گردد.
چكیده :

معمولاً معلمینی كه چند سال تدریس با یك كلاس خاصی را به عهده دارند، شناخت بیشتری روی بچه‌ها پیدا كرده‌اند. این معلمان معمولاً شاگردان را به نام صدا می‌كنند و چون به خصوصیات بچه‌ها آگاهند، پس موفق‌تر هستند .

ایجاد میل و انگیزه جزء مهمترین و مؤثرترین روش‌ها می‌باشد. با ایجاد دلخوشی و اعتماد به نفس، رغبت به انجام كار بیشتر می‌گردد. اگر خواستیم احوال شاگردی را تغییر دهیم: باید به او شهامت حركت داده و اصلاح خطا را در نظرش آسان كنیم و انجام كار را در چشمش سهل و ساده نمایش دهیم. باید طوری رفتار كنیم. كه بچه‌ها از انجام تقاضای ما راضی و خشنود باشند. به خاطر داشته باشیم شاگردانی كه تقریباً نصف ما سن دارند نباید دارای نظر و تدبیر و سلیقه و قضاوت مانند ما باشند و به خاطر بیاوریم ما نیز در سن آنها بودیم اشتباهاتی داشته‌ایم و اكنون به جای آنكه مرتباً خطاهای آنها را به رخ بكشیم بهتر است آنها را برای حل مشكلات كمك كنیم. لذا قبل از جستن عیب دیگران باید بكوشیم به خطاهای خود صمیمانه اعتراف كنیم. مثلاً جمله را به این شكل آغاز كنیم: من هم به سن شما بودم. چنین اشتباهاتی داشته‌ام ولی گمان نمی كنی بهتر باشد این روش را امتحان كنی در ادامه با توجه به احساسات عالیه انسانی بگوئیم می‌دانی اگر موفق شوی در مدرسه برایت احترام بیشتری قائل می‌شوند یا اینكه خانواده‌ات به تو افتخار می‌كنند و یا اینكه معلم‌هایت بیشتر دوستت خواهند داشت و... پس آنها را به خطاهایشان آگاه كرده و روش اصلاح را به آنها نشان می‌دهیم.

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه  دیگر)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه دیگر) ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون دبیر جغرافیا (نمونه ای دیگر)

تجربیات تدریس درس جغرافیا جهت ارتقا شغلی دبیران جغرافیا در 32 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون دبیر جغرافیا (نمونه ای دیگر)

تجربیات مدون دبیر جغرافیا
  روش تدریس دبیر جغرافی 
دانلود تجربیات تدریس جغرافیا
 دانلود تجربیات مدون تدریس دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

تجربیات تدریس درس جغرافیا  جهت ارتقا شغلی دبیران جغرافیا در 32 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون دبیر جغرافیا (نمونه ای دیگر)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

مقدمه                                                                                         2       

- سه دلیل منطقی برای آموزش جغرافیا                                                  3

عوامل موثر در یادگیری                                                                     7

شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری در جغرافیا                                             9

مقررات روش بیان افكار و ایده‌های آنی                                                    12

روش های فعال در آموزش جغرافیا                                                         13

  روش آمورش سخنرانی

نحوه ترغیب دانش آموزان به خلاقیت در درس جغرافیا                                 20

نارسائی ها و مشکلات تدریس جغرافیا در مدارس و راه حل های آن                             25     

  پیشنهادات و راه حل ها                                                                             29

- نتیجه گیری                                                                                30

 

مقدمه

جغرافیا امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است . علاوه بر تدریس جغرافیا درمقاطع مختلف تحصیلی ، جغرافیدانان سهم مهمی در سازماندهی فضا و برنامه ریزی و مدیریت سرزمین ایفا می کنند . دردنیای امروز کتب ، نشریات، سازمان ها و مؤسسات متعددی در ارتباط با این شاخه از دانش بشری بوجود آمده و یا فعالیت می کنند. با وجود اهمیتی که دانش جغرافیا دارد  معهذا  بسیاری از مردم اطلاعات چندانی از این علم ندارند و با توانمندی ها و نقاط مثبت آن آشنا نیستند. درس جغرافیا طی سال های اخیر مورد توجه زیاد متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. به هر حال اگر لازم باشد که دانش آموزان سواد جغرافیایی خود را توسعه بخشند و توانایی استدلال مکانی پیدا کنند ، آموزش جغرافیا به شکل اصولی بسیار ضروری است. از زمان تأسیس دارالفنون در ایران ، درس جغرافیا جزئی تفکیک ناپذیر در برنامه های آموزش رسمی کشور بوده و همچنان موقعیت مستحکم خود را حفظ کرده است. آموزش جغرافیا از گذشته های دور تا کنون وظایف بسیار متنوعی را بر عهده داشته است. نگاهی به سرفصل های درس جغرافیا در دارالفنون نشان می دهد که در آن هنگام شناساندن موقعیت نسبی و مطلق مکان های جغرافیایی و همچنین قوانین و اصول اولیه ی زمین در فضا ، اوضاع جغرافیایی قاره ها و کشورها از وظایف کتب درسی و معلمان جغرافیا بوده است . نگاهی به سرفصل های امروزی درس جغرافیا در کتب درسی دوره ی متوسطه نشانگر تحول موضوعات آموزشی ، شیوه های تدریس و مطالب منتخب برای آموزش جغرافیا به نسل های بعدی است . اگر دیروز شناسایی کشورهای کوچک و بزرگ در برنامه ی درسی جایی برای خود داشت ، امروزه مباحثی چون تغییرات زیست محیطی ، اصول و قوانین جغرافیایی ، جغرافیا و توسعه ی پایدار ، مخاطرات طبیعی ، اکوتوریسم ، زندگی در مناطق مختلف جغرافیایی جهان امروز ، جمعیت ، منابع و ......... مطرح هستند که ورود برخی از آنها به برنامه درسی  جغرافیا ناشی از ضرورت زمانه ، احساس نیاز جامعه به این مباحث ، تقاضای سازمان ها و نهادهای اجتماعی مرتبط با مسائل جغرافیایی و برنامه های جهانی آموزش جغرافیاست.

دانلود تجربیات مدون دبیر جغرافیا (نمونه ای دیگر)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون دبیر جغرافیا (نمونه ای دیگر) ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی

تجربیات مدون تدیس دبیر جغرافیا در 30 صفحه ورد قابل ویرایش اماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی

تجربیات مدون دبیر جغرافیا 
 روش تدریس دبیر جغرافی 
دانلود تجربیات تدریس جغرافیا 
دانلود تجربیات مدون تدریس دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تجربیات مدون تدیس دبیر جغرافیا در 30 صفحه ورد قابل ویرایش اماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی

فهرست

عنوان                                                                                      صفحه

مقدمه:                                                                               2

الف-شیوه های تدریس:                                                            3

 موانع ومحدودیتهای آموزش درس جغرافیا:                                     3

عوامل موثر در یادگیری                                                            6       

شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری در جغرافیا                                   8

مقررات روش بیان افكار و ایده‌های آنی                                           9

مرحله جمع‌بندی مطالب:                                                          10

روش های فعال در آموزش جغرافیا                                           11

آمادهسازی كلاس برای ارائه نتایج كار .                                      15

   روش آمورش سخنرانی

   چگونه می توان یك روش غیرفعال را به روش فعال تبدیل كرد      19

روش تدریس فعال اكتشافی                                                    21

  راهکارهای اجرایی:                                                                24

   موانع ومحدودیتهای ارزشیابی درس جغرافیا:                                 27

نتیجه‌گیری                                                                         29

مقدمه:

 بدون تردید همه ی علوم مفیدند اما برخی ازآنها درزندگی حال وآینده ی ما نقش بیشتری دارند. یکی آز آن علوم،علم جغرافیا می باشد.جغرافیا علمی است که به روابط متقابل انسان ومحیط به منظور بهترشدن شرایط رندگی انسان می پردازدو یک علم کاربردی وبه روز ودر یک جمله می توان گفت یک دانش تخصصی می باشد .جغرافیابرخلاف علوم دیگرمانند فلسفه،روانشناسی و... مبتنی براصول عینی وپدیده های روبه رو ست که درمحیط وفضای زندگی انسان قابل دیدن هستند ازطرف دیگرجغرافیا یا علومی مانند زمین شناسی،خاکشناسی،آب وهواشناسی وریاضیات ارتباط نزدیک دارد.به گفته ی جورج کیش استاد جغرافیا دردانشگاه میشیگان امریکا(عمرجغرافیا باعمرانسان ساکن سیاره ی زمین برابر است) که بیانگرارزش واهمیت جغرافیا وهمگام بودن آن باحیات انسان می باشد. بنابراین پیشرفت این دانش نیازمند نگرش واندیشه ی بیشتری می باشد.

برای آموزش بهتر جغرافیا درمدارس موانع ومشکلات مهمی وجوددارد که می توان آنهارادردوبخش اساسی موردبررسی  وتحلیل قراردادکه این موانع شامل دوبخش اصلی یعنی شیوه های تدریس وارزشیابی می باشند.

 

دانلود تجربیات مدون دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون دبیر جغرافیا جهت ارتقا رتبه شغلی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون دبیر رشته برق جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق

تجربیات مدون دبیر رشته برق جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون دبیر رشته برق  جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق

تجربیات مدون دبیر برق کلیدهای برق  
انواع کلیدهای برق 
 دانلود تجربیات مدون دبیر هنرستان
  تحقیق کلیدهای برق
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تجربیات مدون دبیر رشته برق  جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون دبیر رشته برق  جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق

فهرست

مقدمه                                                                               2

 - کلیدهای فشار ضعیف :                                                         3

1-1-        طراحی كلید قدرت:                                                 10

  اجزا تشكیل دهنده كلید عبارتند از:                                            11

توضیحات                                                                           13

« انواع كلید های قدرت ولتاژ‍ متوسط »                                         15

مزایای مهم كلید های قدرت VD4                                              16

كلیات:                                                                               18

مزایای كلید قدرت گازی FPS                                                   19

 ویژگی های كلید قدرت HL620                                               22

 تست عایقی روغن دی الكتریك:                                                 23

مزایای كلید قدرت FP:                                                           25

 انواع سكسیونر های ولتاژ متوسط:                                                         27

نتیجه گیری                                                                        29

منابع                                                                                30
مقدمه

 فیوز به منظور حفاظت تأسیسات روشنائی، برق صنعتی، سیم و کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بار و  جریان اتصال کوتاه از فیوز، کلید- فیوز و کلیدهای اتوماتیک استفاده میگردد. لیکن به لحاظ اینکه  اولا  فیوزها همیشه نمی توانند عمل حفاظت موضعی و سلکتیو را در انواع مختلف شبکه ها بطور کامل و بدون خطا انجام دهند و در ثانی بعلت اینکه در شبکه سه فاز در موقع ازدیاد جریان اغلب  قطع سه فاز بطور همزمان لازم و ضروری است لذا نمی توان همیشه از فیوز و کلید- فیوز استفاده  کرد. در ضمن در بعضی از شبکه های توزیع می بایست به محض برگشت جریان (ولتاژ) یا افت  بیش از حد مجاز ولتاژ، مدار بطور خودکار قطع و آلارمهای لازم ایجاد گردد. همچنین در بعضی موارد

 

 

 

 

دانلود تجربیات مدون دبیر رشته برق  جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون دبیر رشته برق جهت ارتقا رتبه با عنوان انواع کلیدهای برق ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت ویژگی های انسانی و اقتصادی اروپا(درس مطالعات اجتماعی هشتم) ,

پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

دانلود پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

دانلود پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

دانلود پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول 
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول

این پایان نامه با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

چکیده

هدف: پژوهش حاضر بررسی رابطه ی شوخ طبعی با سلامت روان دانشجویان بود. جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول بود، که از این میان 150 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه شوخ طبعی (مارتین و لفکورت،1983) و پرسشنامه سلامت روان scl25 (نجاریان،1379) که همگی از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و آزمون tمستقل استفاده شد. نتایج در سطح 5%=& نشان داد که هر چه فرد نمره سلامت روان پایین تری داشته باشد از سلامت روان بالاتری برخوردار است. یعنی افزایش شوخ طبعی دانشجویان افزایش سلامت روان آنان را در زندگی به همراه خواهد داشت.

کلید واژگان:

شوخ طبعی

سلامت روان

فهرست مطالب

چکیده

  فصل اول

 موضوع پژوهش

مقدمه

مزاح یا شوخ طبعی

بیان مسئله

اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

تعریف عملیاتی سلامتی روان

  فصل دوم

 پیشینه پژوهش

پیشینه نظری پژوهش

الف- نظریه اهانت[1]

ب- نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی [2]

ج- نظریه ناهماهنگی و تباین [3]

واكنشهای مزاح مزاح و سیستم ایمنی بدن

مزاح و عملكرد تحصیلی

نقش درمانی مزاح تبیین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس مدل تعاملی استرس

مبانی نظری سلامت روان

نظریه فروید نظریة موری نظریة آدلر نظریه فروم نظریه مزلو نظریه اسكینر

نظریه كارل یونگ [4]

نظریه آلبرت الیس

افراد سالم از نظر روانی نظریه اسلام

اهمیت سلامت روان

الف- عوامل زیستی

ب- عوامل عاطفی و روانی

ج- عوامل اجتماعی

رابطة بین استرس، كنار آمدن و سلامتی

یافته های پژوهشی در زمینة مزاح (شوخ طبعی)

ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی

پیشینه عملی پژوهش

پژوهش های  انجام گرفته در خارج از کشور

فصل سوم

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری اطلاعات(ابزار اندازه گیری)

پرسشنامة تجدید نظر شدة علائم روانی SCL25-R

مقیاس شوخ طبعی (مزاح) مارتین و لفكورت

روش اجرا

طرح پژوهش

روش تجزیه و تحلیل داده ها

 فصل چهارم

 تجزیه وتحلیل آماری

الف ) یافته های توصیفی

ب ) یافته های مربوط به فرضیه‌های پژوهش

فرضیه‌ چهارم پژوهش

فرضیه‌ پنجم پژوهش

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

تبیین یافته های پژوهش محدودیتهای پژوهش پیشنهادات

منابع فارسی

REFERENCES

 پیوست ها

SCL-25

1- Release

4- Incongruity Theory

2- Yong

 

دانلود پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان  در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه رابطه شوخ طبعی با سلامت روان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور شهرستان دزفول ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تحقیق انرژی هسته ای

دانلود تحقیقی کامل و جامع درباره انرژی هسته ای

دانلود تحقیق انرژی هسته ای

دانلود تحقیقی کامل و جامع درباره انرژی هسته ای
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی تحقیق
فرمت فایل word
حجم فایل 304 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

تحقیق انرژی هسته ای

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

دیدكلی

وقتی که صحبت از مفهوم انرژی به میان می‌آید، نمونه‌های آشنای انرژی مثل انرژی گرمایی ، نور و یا انرژی مکانیکی و الکتریکی در شهودمان مرور می‌شود. اگر ما انرژی هسته‌ای و امکاناتی که این انرژی در اختیارش قرار می‌دهد، آشنا ‌شویم، شیفته آن خواهیم شد.

آیا می‌دانیدكه

انرژی گرمایی تولید شده از واکنشهای هسته‌ای در مقایسه با گرمای حاصل از سوختن زغال سنگ در چه مرتبه بزرگی قرار دارد؟

منابع تولید انرژی هسته‌ای که بر اثر سیلابها و رودخانه از صخره شسته شده و به بستر دریا می‌رود، چقدر برق می‌تواند تولید کند؟

کشورهایی که بیشترین استفاده را از انرژی هسته‌ای را می‌برند، کدامند؟ و ... .

نحوه آزاد شدن انرژی هسته‌ای

می‌دانیم که هسته از پروتون (با بار مثبت) و نوترون (بدون بار الکتریکی) تشکیل شده است. بنابراین بار الکتریکی آن مثبت است. اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکه‌ها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه‌ها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعه‌های گاما و بتا نیز تولید می‌شود. انرژی جنبشی تکه‌ها و انرژی ذرات و پرتوهای بوجود آمده ، در اثر برهمکنش ذرات با مواد اطراف ، سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. مثلا در واکنش هسته‌ای که در طی آن 235U به دو تکه تبدیل می‌شود، انرژی کلی معادل با 200MeV را آزاد می‌کند. این مقدار انرژی می‌تواند حدود 20 میلیارد کیلوگالری گرما را در ازای هر کیلوگرم سوخت تولید کند. این مقدار گرما 2800000 بار برگتر از حدود 7000 کیلوگالری گرمایی است که از سوختن هر کیلوگرم زغال سنگ حاصل می‌شود.

کاربرد حرارتی انرژی هسته‌ای

گرمای حاصل از واکنش هسته‌ای در محیط راکتور هسته‌ای تولید و پرداخته می‌شود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هسته‌ای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ مناسبی به خارج منتقل می‌شود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک کننده بکار می‌رود را به بخار آب تبدیل می‌کند. بخار آب تولید شده ، همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ ، نفت یا گاز متداول است، بسوی توربین فرستاده می‌شود تا با راه اندازی مولد ، توان الکتریکی مورد نیاز را تولید کند. در واقع ، راکتور همراه با مولد بخار ، جانشین دیگ بخار در نیروگاه‌های معمولی شده است.

سوخت راکتورهای هسته‌ای

ماده‌ای که به عنوان سوخت در راکتورهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد باید شکاف پذیر باشد یا به طریقی شکاف پذیر شود.235U شکاف پذیر است ولی اکثر هسته‌های اورانیوم در سوخت از انواع 238U است. این اورانیوم بر اثر واکنشهایی که به ترتیب با تولید پرتوهای گاما و بتا به 239Pu تبدیل می‌شود. پلوتونیوم هم مثل 235U شکافت پذیر است. به علت پلوتونیوم اضافی که در سطح جهان وجود دارد نخستین مخلوطهای مورد استفاده آنهایی هستند که مصرف در آنها منحصر به پلوتونیوم است.

میزان اورانیومی که از صخره‌ها شسته می‌شود و از طریق رودخانه‌ها به دریا حمل می‌شود، به اندازه‌ای است که می‌تواند 25 برابر کل مصرف برق کنونی جهان را تأمین کند. با استفاده از این نوع موضوع ، راکتورهای زاینده‌ای که بر اساس استخراج اورانیوم از آب دریاها راه اندازی شوند قادر خواهند بود تمام انرژی مورد نیاز بشر را برای همیشه تأمین کنند، بی آنکه قیمت برق به علت هزینه سوخت خام آن حتی به اندازه یک درصد هم افزایش یابد.

مزیتهای انرژی هسته‌ای بر سایر انرژیها

بر خلاف آنچه که رسانه‌های گروهی در مورد خطرات مربوط به حوادث راکتورها و دفن پسماندهای پرتوزا مطرح می‌کند از نظر آماری مرگ ناشی ازخطرات تکنولوژی هسته‌ای از 1 درصد مرگهای ناشی از سوختن زغال سنگ جهت تولید برق کمتر است. در سرتاسر جهان تعداد نیروگاههای هسته‌ای فعال بیش از 419 می‌باشد که قادر به تولید بیش از 322 هزار مگاوات توان الکتریکی هستند. بالای 70 درصد این نیروگاه‌ها در کشور فرانسه و بالای 20 درصد آنها در کشور آمریکا قرار دارد.

 

دانلود تحقیق انرژی هسته ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق انرژی هسته ای ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تحقیق امام زمان(عج)

دانلود تحقیقی کامل و جامع برای امام زمان

دانلود تحقیق امام زمان(عج)

دانلود تحقیقی کامل و جامع برای امام زمان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل word
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

تحقیق امام زمان(عج)

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

. در افشانی حضرت مهدی (عج) به هنگام ولادت

 

 مورّخ جلیل، علی بن الحسین بن علی المسعودی، متوفای سنه 346 ﻫ.ق، نقل كرده كه نسیم و ماریه گفته اند: حضرت صاحب الزمان هنگامی كه ولادت یافت بر دو زانو نشست؛ و انگشت سبّابه خود را به سوی آسمان بلند نمود، سپس عطسه كرد، آنگاه گفت: آ« الحمد الله رب العاملین و صلّی الله علی محمدٍ و آله من عبد داخرٍ لله غیر مستنكف و لا مستكبر – سپس فرمود:- زعمت الظلمة أن حجة الله داحضة و لو اذن لنا فی الكلام زال الشك آ». ( مسعودی،اثبات الوصیة، ص 251. )

( حمد و ستایش از برای خداوند است كه پروردگار چهانیان است و درود خدا بر محمد و آل او از بنده ای كه ذلیل و حقیر از برای خداست بدون اینكه سركشی و كبر و منیّتی داشته باشد ـ بعد فرمودند: ـ ستمگران می پندارند كه حجت الهی باطل شده و از بین می رود و اگر ما اذن در سخن داشتیم هر آینه شك و تردید برطرف شده و مرتفع می گردید ).

در جمله نخستین حمد و ثنای خدا فرموده و سپس صلوات بر محمد و آل محمد و در جمله سوم اقرار به عبودیت و بندگی و ذلّت در برابر خدا می كنند و آنگاه ظالمان و ستمگران را به خطا و اشتباهشان تنبّه می دهند كه آنان تصوّر می كنند حجّتهای الهی از بین خواهد رفت، در حالی كه حجّتها و براهین پروردگار متعال همواره زنده و جاوید است و از بین رفتنی نخواهد بود.

قابل توجه است كه به حسب ظاهر، مقصودشان از حجّت الهی، امام معصوم است كه ظالمان می پندارند امامتی نیست و امام و حجّتی در میان مردم نمی باشند ولی آنان بسیار خام می اندیشند چرا كه حجّتهای الهی پیوسته باقی و برقرار و ثابت و پایدار خواهند بود.

در هر حال، آخرین كلام این است كه چه كنم كه اذن در سخن ندارم و از سوی خداوند مأذون نیستم كه لب به سخن باز كنم و گرنه در این كودكی زبان به تكلّم گشوده و مجال زمینه ای برای شك و تردید آنان باقی نمی گذاشتم.

2. سخنان حضرت مهدی (عج) در سه سالگی

احمد بن اسحاق وارد بر امام عسكری (ع) شده و می پرسد: خلف و جانشین شما كیست؟ امام (ع) برخاسته، داخل اتاق می شوند و بعد بیرون می آیند؛ در حالی كه پسر بچه ای در سنّ كودكان سه ساله را روی گردن جا داده بودند و چهره آن پسر، مانند ماه شب چهارده بود و امام عسكری (ع) راجع به امامت او بیاناتی ارائه فرمودند.

احمد بن اسحاق می گوید: عرض كردم: ای مولای من! آیا علامتی هست كه قلب من با آن مطمئن گردد؟ ناگهان آن پسر بچه به نطق آمد و به زبان عربی فصیح فرمود:

آ« أنا بقیة الله فی ارضه و المنتقم من اعدائه فلا تطلب اثراً بعد عین یا احمد بن اسحاق آ».

( شیخ صدوق، كمال الدین، ص 384. )

( منم بقیة الله در زمین او و انتقام گیرنده از اعدا و دشمنان او، پس ای احمد بن اسحاق! بعد از مشاهده ذات، از اثر جستجو مكن ).

امام عصر (ع) در این كلام نورانی، خود را بقیة الله در زمین خدا نامیده و به عنوان منتقم از دشمنان خدا از خویشتن سخن گفته اند و هر یك از این دو جمله، دریچه امید و شادی را در دلهای منتظران و دلدادگان حضرت ولی عصر، (عج)، باز می كند.

دانلود تحقیق امام زمان(عج)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق امام زمان(عج) ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)

دانلود تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)

دانلود تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)

دانلود تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

دانلود تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)

این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

فهرست

مقدمه                                                                                                                 3

بهترین روش تدریس را چگونه می‌توان ارائه داد؟                                                 5

اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول:                                                                    6

نحوه آغازتدریس:                                                                                       7

نحوه فعال نگاهداشتن كلاس توسط معلم:                                                8

علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچه‌ها و معلمین                                      9

بررسی لحن ادای مطالب از دیدگاه بچه‌ها و معلمین:                                              9

نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن                                                                    10

نحوه برخورد معلم با دانش‌آموز (بعد عاطفی)                                                       11

بررسی بهترین روش‌های تشویق و تنبیه                                                            11

نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار:                                                                  13

«روش‌های جلب توجه دانش‌آموزان»                                                                14

چگونه می‌توان روحیه‌ای شاد داشت:                                                                16

عیب جویی                                                                                                           17

نیاز به انجام كار گروهی در شاگردان:                                                               17

چگونه شاگردان را وادار به درس خواندن كنیم:                                        18

نیاز به جلب توجه در دانش‌آموزان:                                                                  18

چگونه می‌توانیم سخنگوی دلپذیری باشیم؟                                                          19

بررسی نحوه ارتباط صحیح با دانش‌آموزان                                                         20

پرهیز از مباحثه در كلاس:                                                                            20

نحوه نفوذ در متقاعد ساختن كلاس:                                                                   21

جمع‌بندی قواعد متقاعد كردن دانش‌آموزان:                                                         23

چگونه از بچه‌ها انتقاد كنیم كه منفور نشویم:                                                        24

نكته‌ای كه باید همواره در برخورد با شاگردان مد نظر داشته باشیم                 25       

شاگردان را به حفظ حیثیت خویش یاری دهیم:                                         25

چالش ها                                                                                                  29

راهكار ها                                                                                                29

نتیجه گیری                                                                                                          30

 

مقدمه

ایجاد میل و انگیزه جزء مهمترین و مؤثرترین روش‌ها می‌باشد. با ایجاد دلخوشی و اعتماد به نفس، رغبت به انجام كار بیشتر می‌گردد. اگر خواستیم احوال شاگردی را تغییر دهیم: باید به او شهامت حركت داده و اصلاح خطا را در نظرش آسان كنیم و انجام كار را در چشمش سهل و ساده نمایش دهیم. باید طوری رفتار كنیم. كه بچه‌ها از انجام تقاضای ما راضی و خشنود باشند.

معلم باید بتواند تسلط كامل خود را بر موضوع و كلاس نشان دهد. همكاران نیز با بیان خود همین مطلب را می‌رسانند. معلم باید احاطه به كلیه موارد بحث داشته باشد و قدرت ارائه آنها را نشان دهد. بسیاری از همكاران جهت موفق بودن، لزوم داشتن طرح درس مناسب و فراگیر، خواه به صورت مكتوب یا ذهنی را قائل بودند. آنان معقتد بودند وجود طرح درس مناسب باعث تسلط كامل معلم بر موضوع مربوط می‌شود تا بدون اتلاف وقت موارد درسی را به طور كامل پیاده كند.. هر دانش‌آموز با هر میزان از توانایی می‌تواند از این فناروی برخوردار باشد و از فرآیند یادگیری غنی‌تری برخوردار گردد. ما معلمین باید سعی كنیم با یاری خداوند گنج دورنی دانش‌آموزان و استعدادهای نهفته آنها را نمایان كنیم. یعنی یادگیری برای عمل كردن، یادگیری برای زندگی در كنار هم و با هم بودن را پرورش دهیم.

معمولاً معلمینی كه چند سال تدریس با یك كلاس خاصی را به عهده دارند، شناخت بیشتری روی بچه‌ها پیدا كرده‌اند. این معلمان معمولاً شاگردان را به نام صدا می‌كنند و چون به خصوصیات بچه‌ها آگاهند، پس موفق‌تر هستند .

دانلود تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر) ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی با عکس

دانلود تجارب مدون معلم ابتدایی برای ارتقا شغلی با عکس در متن

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی با عکس

دانلود تجارب مدون معلم ابتدایی برای ارتقا شغلی  با عکس در متن
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 3217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی با عکس

این تجربیات با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

 

فهرست مطا لب 

 

1-بیت شعر  جماران                             صفحه     4

2-معلم کسل                                          //         5  

3-دیباچه                                              //         6

4-املا و دیكته                                       //         7  

5- ناخن گرفتن                                        //       8

6- روان شناسی و مسایل انظباطی              //         9

7-  جدول ضرب                                    //         9

8- درس مداد رنگی                                //         14

9-اموزش نقاشی                                     //        16

10-توصیه به همکار                               //         17

11- شیوه اجرای درس مداد رنگی               //        18

12-تدریس عینی انشا                               / /       20

13-تغیر فرایند اموزشی                            //        22

14- درس هایی برای یک معلم                   / /       24

15-  نتیجه گیری                                      //       30

 

 

(((((( دیبا چه  )))))))))

 

 قبل از هر چیز از نظرات سازنده همه دوستان و همکاران که درسا یت تجربیات     آموزشی    و.....

را می گذارند باید تقدیر  و تشکر شود که برخی موارد وقتی در این سن پیری مشاهده   می شود تجربه ای می گیریم   تا این چند سال مانده  استفااد ه کنیم هر چند دیر است اما از  

آمو خته های دینی  یاد  گرفتیم (  ..اٌ طلب العلم  الی المهد الی ا لحد     قصدم این نیست که بر کسی ایرا د بگیرم و گروهی را تخر  یب نمایم   قصد است  مطالب ما  گرد آوری گردد تا به کار آیندگا ن و تجربه ای بر انوخته همکاران   گردد.

            ما در محیط  های آ موزشی بارها و بارها که شده با هم  دیگر بدون هیچگونه حجب وخجالتی نقد و بحث موضوعات درسی هرپایه را و از ضع دانش ا موزان واز تمامی   ......................بعضی اوقات راهکارهای سازنده می دهیم که برای همکار گیرایش دار د برخی موارد از کنار موضوعی بادبی خیالی و به صرف  این کار که ا خر خدمتمان است و از ما گذشته از آ ن می گذریم  اما هر کس عشق معلمی شور  معلمی در وجود داشته باشد همیشه وهمیشه طالب وپوینده  و جوینده است  متاسفانه  چند سالی است که ما عیب کار را در پایه های  پایین تر می بینیم  و ضعف نو نهالانم را از موارد سال گذ شته  می دانیم  هیچ گاه  عیبی در وجود خودمان   حس نگردیم  دانش ما به روز نشده است  دوست داریم در جایی که فعالیت انجام  می دهیم  نمونه و جزو ری ری که جزو یا گفتگو و اظهار نظر نیست  شور ی احساس نمی گردد دوست داریم  ده بیست ساعت  را سر کنیم  چه آن ساعت ها شب هنگام در طول سال تحصیلی  بر گزار شود چه جمعه ها نه به فکر استراحت و...............فقط کی این ساعت ضمن خدمت را  بافلان رتبه کسب کنیم وبه پایان برسانیم  در طول این سالیان تجربه های یک معلم که بیشتر روان شناسی تجربی از دانش آ موز  است نه لیسانس روانشناسی  که مدرک علمی می گیرد بایستی به نگارش در می امد و در اختیار همکاران قرار می گرفت  یک معلم با یک نگاه رنگ زرد   دانش آموز را می دید  تب او  را  دل درد  او راپیچ شکم او را   ضعف صبحانه نخو ردن او را و...................متوجه می شوند

 

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی با عکس






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی با عکس ,

<-BloTitle->
<-BloText->