خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre
مسترفایل
<-BloTitle->
<-BloText->

تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان

تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس  جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان

تجربیات مدون تدریس  جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین 
راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تجربیات مدون تدریس  جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :

راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون تدریس  جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان

فهرست

چکیده                                                                               2

مقدمه                                                                               4

پرخاشگری و ورزش                                                                5

دلیل کاهش پرخاشگری و استرس توسط ورزش                                7

تعریف طرح مسأله                                                                 9

پیشینه تحقیق                                                                      9

توصیف وضعیت موجود                                                            10

پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه                                                    12

جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 )                            13

تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش )                                                16

ارائه ی راه حل های مناسب                                                       19

چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی                                21

ارزیابی (شواهد 2 ) گردآوری اطلاعات (2)                                                25

تحول بنیادین                                                                       25

ارزیابی نتایج راه حلهای اجرا شده                                                          26

نتیجه گیری (گزارش نهایی )                                                      26

پیشنهادها                                                                           28

منابع و مأخذ :                                                                      30

 

چکیده

 پژوهشی که در مقابل شماست برای برطرف کردن پرخاشگری در دانش آموزان از راه ورزش تنظیم گردیده است برای رفع این مشکل به جمع آوری اطلاعات و شواهد از راههای مختلف از جمله همکاری از همکاران ، خانواده ها ، مسئولین و مشاور و ورزشهای مختلف پرداختم پس از بررسی راههای مختلف راه مناسب را انتخاب و در کلاس اجرا کردم .

 

 در مدتی که مشغول  به تدریس بودم ، همواره دوست داشتم ، در کنار تربیت بدنی دانش آموزانی عاری از هر گونه مشکل اخلاقی داشته باشم و به بهداشت روانی و ایجاد محیطی سالم و پر نشاط و به دور از عوامل مختلفی که باعث ایجاد اختلال در روند کارم می شدند توجه داشتم و با استفاده از روشهای مؤثر و مفید به رفع عوامل مشکل زا پرداخته ام در اینجا نیز در کلاس با مشکلی رو به رو شده ام که باعث ایجاد اختلال و بی نظمی و ناآرامی در کلاس و مزاحمت جهت ادامه کارم شده است که آن مشکل وجود یک نفر دانش آموز پرخاشگر در کلاسم بود که در زنگ ورزش خیلی کارم را سخت کرده بود در نتیجه تصمیم به رفع این مشکل و تغییر در وضعیت نامطلوبی که در کلاس به وجود آمده بود گرفتم .

 

دانلود تجربیات مدون تدریس  جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی

تجربیات مدون تدریس زبان برای ارتقا شغلی برای دبیران زبان در 35 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی

تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی  
دانلود تجربیات مدون دبیر زبان 
 روش تدریس زبان انگلیسی 
 تجارب دبیر زبان انگلیسی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

تجربیات مدون تدریس زبان برای ارتقا شغلی  برای دبیران زبان در 35 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی

 

مقدمه                                                                                                            2                                                                                                                                                                 

چكیده                                                                                                             4                                 

مهارت های چهارگانه                                                                        7

3-مهارت خواندن reading                                                                9

دانش واژگانی (Vocabularty)                                                           10

4- مهارت نوشتن (Writing)                                                              11

مقدمه ای بر آموزش زبان انگلیسی                                                                   11

روش تدریس لغات جدید :                                                                  12

لغات جدید به کمک تصاویر                                                                 14

روش تدریس پیشنهادی مکالمه                                                            17     

مشکلات و موانع و محدودیت های مربوط به عدم فراگیری زبان انگلیسی و افت تحصیلی در زبان       26

راهکارها                                                                                                 27

نتیجه گیری                                                                                       29

منابع:                                                                                            30

 

مقدمه

برای اجرای مطلوب برنامه درسی لازم است درفرایندبرنامه ریزی درسیدرموردروشهای تدریس مناسب باهدفهاومحتوای برنامه درسی تصمیم گیری شود. برنامه ریزی درسی ممکن است یک روش تدریس رابرای همه برنامه درسیدرنظربگیرندویاممکن است ازچندروش به صورت ترکیبی استفاده کنند.ممکن است دانش آموزان بایک روش خاص باسهولت بیشتریمطالب رابیاموزند؛درحالی که دانش آموزان دیگرممکن است باروش دیگری بهترقادربهآموختن باشند (Maleki¸ 2006¸ p164).

ازطرفی اهمیت دانستن یک زبان خارجی وبین المللی برکسی پوشیده نیست وزبان انگلیسی یک یازپرکاربردترین زبانهای زنده دنیاست. امروزه،تقریباکمترکشوری رامی شناسیم که حداقل دربخشی ازارتباطات بین المللی خودمجبوربه استفاده اززبان انگلیسی نباشد. کشورهای پیشرفته ی دنیاکلیه ی ارتباطات ومراودات تجاری،سیاسی،فنی،اقتصادی،و... باسایرکشورهارابااستفادهاززبان انگلیسی انجام میدهند. شایددرسالهای 1940 وقبل ازآن،زبان انگلیسی وتدریس ویادگیری آن ازچنین اهمیتی برخوردارنبود،امابعدازجنگهای جهانی اول ودوم ودرپی گسترش فعالیتهای مختلف کشورهای انگلیسی زبان،به ویژه ایالات متحده آمریکادرعرصه جهان،تدریس ویادگیری زبان انگلیسی دراغلب کشورهارایج گردید(Fahim& Haghani¸2005¸ p2).

دانلود تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش در 14 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

تحقیق ابن خلدونابن خلدون و آموزش و پرورش
نظر ابن خلدون درباره آموزش و پرورش
آموزش و پرورش از دیدگاه ابن خلدون
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش در 14 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش

معرفی مقاله

ابن خلدون ، تاریخ نویس و جامعه شناس بزرگ قرن هستم و اوایل قرن نهم هجری ، از متفكران و صاحب نظران تعلیم و تربیت ملل مسلمان است . او با عنایت به مبانی دینی و تجربیاتی كه از تدریس و آشنایی با فرهنگ و تعلیم و تربیت عصر خویش داشت ، در ابواب مختلف كتاب خود ، « مقدمه »  ، مسائل تعلیم و تربیت را مورد بررسی و تحقیق قرارداده است . متأسفانه آرای او در مسائل تعلیم و تربیت كم تر مورد توجه قرار گرفته است و این قسمت نسبت به سایر مسائل مطروحه در كتاب مقدمه – مثل تاریخ ، سیاست و اقتصاد كه درباره ی آنها مباحثات زیادی صورت گرفته و كتاب هایی تألیف شده – چندان با اقبال و عنایت رو به رو نگردیده است . در این مقاله ، نویسنده روش هایی را كه به بهبود كیفیت آموزش و پرورش در آن زمان كمك كرده است ، مورد بررسی قرار می دهد و راهها و شیوه های تدریس موفق را بازگو می كند . او در این زمینه حدود بیست و پنج فن و تكنیك عملی را كه ابن خلدون و استادان دیگر ار طرق علمی و تجربی به دست آورده بودند ، تشریح می كند و می نویسد كه این روش ها در فراگیری و ارتقای كیفیت آموزش در زمان حیات ابن خلدون تأثیرات چشم گیری داشته است .

نویسنده مقاله مطالبی را از فصل 29 باب ششم مقدمه نقل كرده  و بحث در باب اصول و روش های آموزش و پرورش را با مطلبی تحت عنوان راه درست در آموز ش علوم و روش های مفید آن آغاز می كند و پس از آن ، توجه خود را به میزان فهم واستعداد معلم و پرورش تدریجی او معطوف می دارد . در پایان ، شیوه های تدریس را مطرح میكند و از روش هایی مانند سخنرانی و القاء و محاوره و مناظره و الگو سازی نام می برد . علاوه بر این ، وی به آموزش زبان خارجی – كه در آن زمان زبان عربی بوده است – اهمیتی ویژه می دهد و دلیل اهمیت آن را این می داند كه عربی زببان قرآن و حدیث است و سپس به تشریح شیوه آموزش زبان قرآن و حدیث می پردازد و در پایان ، توصیه می كند كه معلمان و متعلمان با اهداف ارزشمند علوم ابزاری آشنا شوند .

این مقاله حاصل مطالعه و تجزیه و تحلیل بخش هایی از مقدمه ابن خلدون است ،

مقدمه

عبدالرحمن بن محمد معروف به ابن خلدون ( 808-732ه.ق ) گر چه به عنوان مورخی برجسته و بنیان گذار جامعه شناسی مشهور است ، از متفكران تعلیم و تربیت نیز به حساب می آید .

وی با دیدی اجتماعی به تعلیم و تربیت نظر افكنده است و با توجه به مبانی دینی و تجربیات خود در تدریس و شناخت فرهنگ و اوضاع تعلیم و تربیت عصر خویش ، در بسیاری از فصل های مقدمه – بویژه باب ششم آن – به این مهم پرداخته و ابعاد آن را بررسی كرده است .

در مورد آرای ابن خلدون در تاریخ ، اجتماع ، سیاست واقتصاد ، بحث های بسیاری شده و كتاب ها و مقالات متعددی به رشته ی تحریر در آمده است ولی آرای تربیتی وی كم تر مورد توجه قرار گرفته  و غیر از ترجمه ی مقدمه ، فقط به اشاره ای گذرا به برخی از نظریات كلی وی ، بسنده شده است . دیدگاه وی در باره اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز تاكنون به صورت مشخص تبیین نشده است ؛ بنابر این ، هدف این مقاله پرداختن به این مهم است . 

دانلود ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه

پروژه دانشجویی تاسیس کارگاه کت و شلوار مردانه در 28 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه

طرح تاسیس کارگاه  تولید کت و شلوار مردانه  کت و شلوار 
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل word
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

پروژه دانشجویی تاسیس کارگاه کت و شلوار مردانه در 28 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه

پیشگفتار

هر گونه فعلیت تجاری باید در چارچوب سازمانی متشكل و منظم و بر اساس قوانین كشور انجام می گیرد . این سازمان ها لازم است با نام در كارگاه یا شركت به ثبت برسند ثبت یك كارگاه و راه اندازی آن مستلزم انجام تشریفاتی خاص و تهیه و تنظیم مداركی معین است . كه آشنایی مراجعان با مقررات ثبت شركتها و كارگاهها سبب اتلاف وقت و نیروی كاركنان و مراجعه كنندگان این نوع ادارات و موجب بسیاری از ناخشنودیهای     می گردد . از سوی دیگر هر گونه تغییر و تحول در جهت دگرگونی در ساختار شركت یا كارگاه از قبیل نوع تولید كارگاه ، تغییر در میزان سرمایه ، موضوع و نام آن ، محل كارگاه ، تركیب هیأت مدیره ،...

كه بایستی به مرجع های مربوط گزارش شود . اعلام مواردی كه طبق مقررات قانون كار و قانون تجارت باید به مراجع یاد شده گزارش گردد چنان اهمیتی دارد كه خودداری از این عمل به برخورداری از حبس تأذیبی و جزای نقدی یا هر دو مجازات خواهد انجامید و این تنها نمونه ای از حساسیت و ظرافت موضوع است . اقون بر مقوله راه اندازی و ثبت كارگاهها یا شركتهای تجاری – ثبت مؤسسات غیر تجاری اختراعات و علایم تجاری و اقدامات بازرگانی و شماره ( كد ) اقتصادی ، صندوق های قرض الحسنه و ثبت شعبه بنمایند كه شركت های خارجی نیز امروز اهمیت فراوانی یافته و مردم به انحنای گوناگون به این موارد و پیچیدگی های مرتبط به آن مواجهند .

نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است .

بخش دولتی : شامل كلیه صنایع بزرگ ، بازرگانی خارجی ، معادن بزرگ ، بانكداری ، بیمه ، تأمین نیرو ، سدها و شبكه های بزرگ آبرسانی ، و رادیو و تلویزیون ، پست و تلگراف و تلفن ، هواپیمایی ، كشتی رانی ، راه و راه آهن و مانند اینها است كه به صورت مالكیت عمومی و در اختیار دولت است .

بخش تعاونی : شامل شركت ها و مؤسسات تعاونی ، تولید و توزیع است كه در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشكیل می شود .

بخش خصوصی : شامل آن قسمت از كشاورزی ، دامداری ، صنعت ، تجارت و خدمات می شود كه مكمل فعالیت های اقتصادی دولتی و تعاونی است . مالكیت در این سه بخش تا جایی كه با اصول قوانین اسلامی خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی كشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانون است .

 

دانلود پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه ,

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود ک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389

در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا از دیدگاه معلمان دوره ی ابتدایی مدارس استثنایی استان خوزستان در سال تحصیلی 90-89 اجرا شد. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی بود. جامعه ی آماری: شامل کلیه ی معلمان دوره ی ابتدایی گروه نابینا که در مدارس استثنایی استان خوزستان مشغول به کار می باشند.نمونه و روش نمونه گیری: روش نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی ساده بود.در این پژوهش تعداد30 نفر از آموزگاران دوره ی ابتدایی گروه نابینا و نیمه بینا شرکت داشتند. روش جمع آوری داده ها و ابزار آن: روش جمع آوری داده های این پژوهش، روش انفرادی است که در اجرای آن از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه ها توسط آموزگاران گروه نابینا تکمیل شد. روش آماری: در این پژوهش از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان داد که: آموزش تخصصی معلمان گروه نابینا، محیط خانوادگی و آموزشی مناسب می تواند موجب بهبود روند یادگیری خط بریل شود. و تفاوت های فردی دانش آموزان نابینا در یادگیری این خط مؤثر است، و کیفیت پایین وسایل نوشتاری می تواند روند یادگیری بریل را کند کند. نتیجه گیری: مشکلات عمده ی دانش آموزان نابینا دریادگیری خط بریل عبارت اند از: کیفیت پایین ابزار و وسایل نوشتار بریل (لوح و قلم)، کوچک بودن واحد نوشتاری خط بریل به نسبت سر انگشتان افراد نابینا، وارونه نوشتن خط بریل در هنگام استفاده از لوح و قلم، حجیم و بزرگ بودن کتاب های بریل به نسبت کتب بینایی، کندی خواندن خط بریل به دلیل این که واحد ادراکی آن یک سلول (خانه) واحد است و خواننده ی بریل نمی تواند در یک زمان چندین کلمه را بخواند، نبود تعامل همسو مابین محیط آموزشی و محیط خانوادگی دانش آموز نابینا، توجه نکردن به تفاوت های فردی در تدوین برنامه ی آموزش انفرادی جهت یادگیری خط بریل. محدودیت ها: دسترسی نداشتن به پرسشنامه ای جامع تر جهت سنجش مشکلات یادگیری خط بریل، محدود بودن اجرای این پژوهش که تنها در دوره ی ابتدایی انجام شد و همچنین همکاری نکردن برخی از معلمان در پاسخگویی به سؤال های پرسشنامه ی محقق ساخته . پیشنهادها: تدوین برنامه آموزش انفرادی بر مبنای تفاوت های فردی و توانایی یادگیرنده، تشویق دانش آموز در استفاده از هشت انگشت به جای دو انگشت جهت بالا بردن سرعت خواندن خط بریل، بالا بردن سطح آگاهی خانواده ی دانش آموز از روند یادگیری بریل و مراحل آن با برگزار نمودن جلسات مشاوره ای با توجه به سطح توان و آگاهی اولیای دانش آموز نابینا و همچنین برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران گروه نابینا در جهت هماهنگی و به روز نمودن اطلاعات آموزشی و رفع مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا.

واژگان کلیدی:

دانش آموز نابینا

خط بریل

فهرست مطالب

چكیده:

فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

اهداف کلی تحقیق

سؤالهای پژوهشی

روش تحقیق

جامعه ی آماری

نمونه وروش نمونه گیری

روش تجزیه وتحلیل داده های آماری

متغیرها

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

تعریف عملیاتی دانش آموز نابینا

تعریف نظری خط بریل

تعریف عملیاتی خط بریل

فصل دوم

مقدمه

نگرش دین اسلام نسبت به نابینایان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در جهان

تاریخچه ی آموزش نابینایان در ایران

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی

اهداف آموزش و پرورش نابینایان

نابینایی

شیوع نابینایی

علل نابینایی

تعریف و طبقه بندی نابینایی

نابینای قانونی(رسمی)[1]و( نیمه بینای قانونی)

نابینای آموزشی (تربیتی)

ویژگی های افراد نابینا

خصوصیات شخصیتی افراد نابینا

خصوصیات رفتاری و ظاهری افراد نابینا

ارزیابی و تشخیص اختلال بینایی

ارزیابی میزان بینایی کودکان ٤ ساله و بزرگ تر

تاریخچه ی طرح سنجش

اهمیت طرح سنجش

دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

حد نصاب تشکیل کلاس در دوره های مختلف تحصیلی گروه نابینا

محتوای آموزشی دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا

دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان

اقدامات آموزشی

بریل

استفاده از باقیمانده ی دید                                                                                                                                     

مهارت های گوش دادن

آموزش تحرک

جایگزینی کودکان نابینا و نیمه بینا

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

جامعه ی آماری و حجم آن

نمونه و روش نمونه گیری

روش جمع آوری داده ها و ابزار آن

روایی و پایایی پرسشنامه

روش آماری

فصل چهارم

مقدمه

بخش اول : توصیف داده ها

بخش دوم : تحلیل داده ها

فصل پنجم

مقدمه

خلاصه ی تحقیق

نتایج عمده ی تحقیق

محدودیت های پژوهش

محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

پیشنهادها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوست

دانلود پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خو,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
پژوهش اختلالات شخصیتی

پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پژوهش اختلالات شخصیتی

پژوهش اختلالات شخصیتی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

اختلالات شخصیتی

اختلال رفتاری

نظریه یادگیری رفتاری اجتماعی

مفهوم كلی یادگیری این است كه اختلات دوران كودكی به همان طریقی به كودك می رسد كه سایر رفتار ها ، انتشار مقاله واتسون به نام روانشناسی از دید رفتارگرا ( 1931) چشم اندازی را عرضه كرد كه با نظریه قلیل روانی به رقابت برخاست از نظریه یادگیری رفتاری و اجتماعی ، یادگیری در سرتاسر طول عمر ادامه داشت و از این رو نمی توانست این تصور كه شكل گیری شخصیت تا سن بخصوص صورت گیرد . معنی داشته باشد . سرانجام بر عكس نظر یه قلیل روانی كلاسیك ، دیدگاه رفتاری حكم نظریه ای جامع و واجد را نداشت كه بتواند تمام رفتارها را توجیه كند بلكه بر عكس نظریه های گوناگون پیشنهاد شده بود كه اغلب از زبان مشابهی استفاده می كرد . اما هر كدام از آنها جنبه متفاوتی از روند یادگیری را شرح می داد ( ترجمه منشی طوسی ، 1372 )

یادگیری مشاهده ای

پژوهشگری كه بیش از همه یادگیری مشاهده ای یا سرمشق مدل سازی می پردازد ... بندورا[1] كه در كنار پیوندش با این موضوع مطالعات بسیار روی پیدایش و درمان اختلالات رفتاری كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهای دیگران می توانند رفتارهای گوناگون ، پرخاشگری ، همكاری ، تأخیر در احساس رضایتمندی ، سهیم شدن كسب این مطالعات نشان می دهند كه چگونه یادگیری مشاهده ای باعث شود مشكلی رفتاری آموخته شود یا از بین برود چشم انداز یادگیری اجتماعی كه از نگرش باندورا و سایر مطالعات گرفته شده است بر فرایندهای شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكید فزاینده ای دارد.( ترجمه منشی طوسی ، 1372)

فهرست مطالب

نظریه یادگیری رفتاری اجتماعی

یادگیری مشاهده ای

شناخت گرایان ( Cogninvsm )

دیدگاه شناختی – رفتاری:

نگرش روانی – تربیتی:

نظریه متقابل :

تشخیص و طبقه بندی

6- گروهبندی بر اساس  سن

7- گروهبندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه [1]

9- گروهبندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش :

نشانه شناسی اختلالات رفتاری كودكان

* سبب شناسی اختلالات رفتاری

  1. عوامل مربوط به خانواده و والدین

الف ساخت خانواده :

ب) فضای عاطفی و روابط خانوادگی :

ج) اندازه خانواده :

د) موقعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده :

  1. عوامل اجتماعی فرهنگی :
  2. عوامل زیستی :

 عوامل زمینه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :

الف ) عوامل زمانه ساز

ب ) عوامل آشكار ساز

4- عوامل برون زاد :

5- محرومیتها و كمبودها :

نقش مدرسه در اختلالات رفتاری دانش آموزان :

ب) سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه   

ج) نقش وضعیت تحصیلی در سازگاری دانش آموزان :

تعریف سلامت روان3

پیشینه نظری

بنابر تحقیقات « انجمن ملی بهداشت روانی[3] » :

دیدگاه روانپزشكی

دیدگاه روان تحلیلی

4- هدف نهایی او رشد خلاقیت و تحقق خویشتن است ( خدارحیمی 1374) .

دیدگاه رفتار گرایان : 3   

دیدگاه انسان گرایی

دیدگاه هستی گرایی

دیدگاه شناختی   

دیدگاه بوم شناسی

منابع :

 

دانلود پژوهش اختلالات شخصیتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش اختلالات شخصیتی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)

تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر) در 37 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس  معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)

تجربیات مدون تدریس  معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

تجربیات مدون تدریس  معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)

در 37 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه

تجربیاتی که در پایه ی اول داشتم

دو زبانه (منطقه ی عرب نشین)

دانش آموز دیرآموز در مدرسه عادی

با تجربیاتی که در امر تدریس در پایه  ی اول داشتم در سال 90-89 در دبستان ادیب

بخوانیم و بنویسیم در پایه ی اول (املا)

تجربیاتی که در پایه ی دوم داشتم

راه هایی برای تقویت املای دانش آموزان

تجزیه و تحلیل اطلاعات

روش تدریس املاء

نکات برجسته روش آموزش املای فارسی :

معیارهای ارزشیابی

راه های پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

نتیجه گیری

تجربیاتی در رابطه با اموزش جدول ضرب در پایه سوم

بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

درس قرآن

درس اجتماعی

درس بخوانیم و بنویسیم پایه های بالاتر

نگاهی به ریاضی

 

خلاقیت و كلاس

 

اهمیت درك مطلب

 

نتیجه گیری

 

 

 

 

 

 

مقدمه

استفاده از تجارب همیشه در طلوع تاریخ اساس تصمیم گیری های اداره، سازمانها و جوامع بوده است. طوریکه می توان گفت پیشرفت تمدن ها و انسانها تا حد زیادی در بهره گرفتن از تجارب جوامع دیگر می باشد.

در هر رشته ، شغل وقتی که مشغول به کار شوید اگر با کسانی هم کلام شوید که نسبت به شما از تجربیات بیشتری برخوردارند و از طرفی تجربیات خود را در اختیار شما می گذارند تا در شغل و حرفه ی خود توانا شوید باید بگویم که شما فردی بسیار خوش شانس و خوش بخت هستید که می توانید به راحتی به کار خود علاقمند و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.

بایستی بگویم در شغل مقدس معلمی و آموزگاری همیشه همکاران در یک مدرسه سعی می کنند تا تجربیات آموزشی و فرهنگی خود را در اختیار بقیه بگذارند. کار بسیار جالب توجهی که در سالهای اخیر آموزش و پرورش انحام داده است تا معلمین مدارس تحربیات خود را در اختیار بقیه همکاران در مدارس دیگر بگذارند این است که اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی نموده است.

هر چند که این کارگاه ها هنوز نتوانسته به سطح عالی برسند.

کار جالب دیگر آموزش و پرورش جمع آوری فرهنگیان در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پرورشی می باشد که این خود باعث می شود که معلمین بتوانند از تجربیات بقیه که در شهرها و روستا های دیگر هستند استفاده کنند. قبلا ما فقط از تجربیات همکاران یک مدرسه ایی یک پایه در یک شهر یا روستا می توانستیم استفاده کنیم ولی در حال حاضر با ابتکار جدید آموزش و پرورش می توانیم از نظرات و تجربیات بقیه استفاده کنیم. امیدواریم که بتوانیم قدم کوچکی در این راستا برداشته و کمک کوچکی در راستای این هدف بردارم .

دانلود تجربیات مدون تدریس  معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر) ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی

تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی

تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی 
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی

در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه

تجربیاتی که در پایه ی اول داشتم

دو زبانه (منطقه ی عرب نشین)

دانش آموز دیرآموز در مدرسه عادی

با تجربیاتی که در امر تدریس در پایه  ی اول داشتم در سال 90-89 در دبستان ادیب

بخوانیم و بنویسیم در پایه ی اول (املا)

تجربیاتی که در پایه ی دوم داشتم

راه هایی برای تقویت املای دانش آموزان

تجزیه و تحلیل اطلاعات

روش تدریس املاء

نکات برجسته روش آموزش املای فارسی :

معیارهای ارزشیابی

راه های پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

نتیجه گیری

تجربیاتی در رابطه با اموزش جدول ضرب در پایه سوم

بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

درس قرآن

درس اجتماعی

درس بخوانیم و بنویسیم پایه های بالاتر

نگاهی به ریاضی

خلاقیت و كلاس

اهمیت درك مطلب

نتیجه گیری

مقدمه

استفاده از تجارب همیشه در طلوع تاریخ اساس تصمیم گیری های اداره، سازمانها و جوامع بوده است. طوریکه می توان گفت پیشرفت تمدن ها و انسانها تا حد زیادی در بهره گرفتن از تجارب جوامع دیگر می باشد.

در هر رشته ، شغل وقتی که مشغول به کار شوید اگر با کسانی هم کلام شوید که نسبت به شما از تجربیات بیشتری برخوردارند و از طرفی تجربیات خود را در اختیار شما می گذارند تا در شغل و حرفه ی خود توانا شوید باید بگویم که شما فردی بسیار خوش شانس و خوش بخت هستید که می توانید به راحتی به کار خود علاقمند و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.

بایستی بگویم در شغل مقدس معلمی و آموزگاری همیشه همکاران در یک مدرسه سعی می کنند تا تجربیات آموزشی و فرهنگی خود را در اختیار بقیه بگذارند. کار بسیار جالب توجهی که در سالهای اخیر آموزش و پرورش انحام داده است تا معلمین مدارس تحربیات خود را در اختیار بقیه همکاران در مدارس دیگر بگذارند این است که اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی نموده است.

هر چند که این کارگاه ها هنوز نتوانسته به سطح عالی برسند.

کار جالب دیگر آموزش و پرورش جمع آوری فرهنگیان در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پرورشی می باشد که این خود باعث می شود که معلمین بتوانند از تجربیات بقیه که در شهرها و روستا های دیگر هستند استفاده کنند. قبلا ما فقط از تجربیات همکاران یک مدرسه ایی یک پایه در یک شهر یا روستا می توانستیم استفاده کنیم ولی در حال حاضر با ابتکار جدید آموزش و پرورش می توانیم از نظرات و تجربیات بقیه استفاده کنیم. امیدواریم که بتوانیم قدم کوچکی در این راستا برداشته و کمک کوچکی در راستای این هدف بردارم .

دانلود تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
پژوهش اختلالات شخصیتی

پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پژوهش اختلالات شخصیتی

پژوهش اختلالات شخصیتی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانلود فیلم
دانلود کتاب
دانلود تحقیق 
دانلود مدیریت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

اختلالات شخصیتی

اختلال رفتاری

نظریه یادگیری رفتاری اجتماعی

مفهوم كلی یادگیری این است كه اختلات دوران كودكی به همان طریقی به كودك می رسد كه سایر رفتار ها ، انتشار مقاله واتسون به نام روانشناسی از دید رفتارگرا ( 1931) چشم اندازی را عرضه كرد كه با نظریه قلیل روانی به رقابت برخاست از نظریه یادگیری رفتاری و اجتماعی ، یادگیری در سرتاسر طول عمر ادامه داشت و از این رو نمی توانست این تصور كه شكل گیری شخصیت تا سن بخصوص صورت گیرد . معنی داشته باشد . سرانجام بر عكس نظر یه قلیل روانی كلاسیك ، دیدگاه رفتاری حكم نظریه ای جامع و واجد را نداشت كه بتواند تمام رفتارها را توجیه كند بلكه بر عكس نظریه های گوناگون پیشنهاد شده بود كه اغلب از زبان مشابهی استفاده می كرد . اما هر كدام از آنها جنبه متفاوتی از روند یادگیری را شرح می داد ( ترجمه منشی طوسی ، 1372 )

یادگیری مشاهده ای

پژوهشگری كه بیش از همه یادگیری مشاهده ای یا سرمشق مدل سازی می پردازد ... بندورا[1] كه در كنار پیوندش با این موضوع مطالعات بسیار روی پیدایش و درمان اختلالات رفتاری كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهای دیگران می توانند رفتارهای گوناگون ، پرخاشگری ، همكاری ، تأخیر در احساس رضایتمندی ، سهیم شدن كسب این مطالعات نشان می دهند كه چگونه یادگیری مشاهده ای باعث شود مشكلی رفتاری آموخته شود یا از بین برود چشم انداز یادگیری اجتماعی كه از نگرش باندورا و سایر مطالعات گرفته شده است بر فرایندهای شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكید فزاینده ای دارد.( ترجمه منشی طوسی ، 1372)

فهرست مطالب

نظریه یادگیری رفتاری اجتماعی

یادگیری مشاهده ای

شناخت گرایان ( Cogninvsm )

دیدگاه شناختی – رفتاری:

نگرش روانی – تربیتی:

نظریه متقابل :

تشخیص و طبقه بندی

6- گروهبندی بر اساس  سن

7- گروهبندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه [1]

9- گروهبندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش :

نشانه شناسی اختلالات رفتاری كودكان

* سبب شناسی اختلالات رفتاری

  1. عوامل مربوط به خانواده و والدین

الف ساخت خانواده :

ب) فضای عاطفی و روابط خانوادگی :

ج) اندازه خانواده :

د) موقعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده :

  1. عوامل اجتماعی فرهنگی :
  2. عوامل زیستی :

 عوامل زمینه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :

الف ) عوامل زمانه ساز

ب ) عوامل آشكار ساز

4- عوامل برون زاد :

5- محرومیتها و كمبودها :

نقش مدرسه در اختلالات رفتاری دانش آموزان :

ب) سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه   

ج) نقش وضعیت تحصیلی در سازگاری دانش آموزان :

تعریف سلامت روان3

پیشینه نظری

بنابر تحقیقات « انجمن ملی بهداشت روانی[3] » :

دیدگاه روانپزشكی

دیدگاه روان تحلیلی

4- هدف نهایی او رشد خلاقیت و تحقق خویشتن است ( خدارحیمی 1374) .

دیدگاه رفتار گرایان : 3   

دیدگاه انسان گرایی

دیدگاه هستی گرایی

دیدگاه شناختی   

دیدگاه بوم شناسی

منابع :

 

دانلود پژوهش اختلالات شخصیتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش اختلالات شخصیتی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب

تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب

تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب  
روش ها و فنون تدریس زبان عربی 
شیوه تدریس عربی  
 روش تدریس عربی دانلود تجربیات دبیر عربی
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود نمونه سوالات 
کار در منزل
دانلود آهنگ
دانلود سریال
دانل
دسته بندی تجربیات فرهنگیان
فرمت فایل word
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب  در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب

           فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه                                               2

بیان مسئله                                          3

عوامل كاهش دهنده انگیزه  یادگیری عربی                            5

روش های فعال                                        8

شرایط یادگیری زبان دوم                                   10

طبقه بندی هدفهای تربیتی :                                13

حیطه عاطفی                                          15

حیطه روانی – حرکتی :                                     17

 طبقه بندی اهداف کلی در حوضه ها یا حیطه های سه گانه در عربی ۳ رشته انسانی      18

حرفه‌ای:                                             22

تخصصی:                                          23

الگوهای تدریس:                                           24

مدیریت کلاس:                                         25

 استفاده از فناوری (تکنولوژی)                                26

 توسعه حرفه‌ای:                                           27

 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی:                                 28

مشكلات مربوط به تدریس زبان عربی                           28

نتیجه گیری                                          31

پیشنهادات                                           32

منابع                                               33

 

مقدمه

در این مقاله، موانع یادگیری زبان عربی در ابعاد دانش‌آموزی ـ اجتماعی ـ معلمان و نظام آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل مربوط به دانش‌آموز: كمبود انگیزه وسیله‌ای و یكپارچه ـ عدم تسلط بر پیش‌نیازهای این درس ـ قرار نگرفتن در محیطی كه به زبان عربی تكلم می‌شود. از عوامل مربوط به معلمان ـ عدم تسلط آنان در مكالمه به زبان عربی ـ عدم استفاده از وسایل كمك آموزشی و تأكید بیش‌ازحد بر روش سخنرانی قابل ذكر است. از موانع اجتماعی می‌توان به عدم اهمیت جامعه بر یادگیری زبان عربی ـ وجود نگرش منفی نسبت به عرب‌زبانان و كمبود مؤسسات آموزشی زبان عربی در سطح شهر اشاره كرد. سرانجام از عوامل مربوط به نظام آموزشی می‌توان محدود بودن ساعت درس عربی، وسعت مطالب مورد تدریس و تأكید بر یادگیری قواعد به منظور موفقیت در پاسخ به سؤالات كنكور و عدم تبیین هدف‌‌های درس عربی برای معلمان و دانش‌آموزان را نام برد. علاوه بر موانع مذكور، روش‌های عمده آموزش زبان عربی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی به منظور رفع برخی از این موانع ارائه گردیده است.

 

انسان موجودی با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و اخلاقی است و در هر یك از این ابعاد نیازهایی دارد. به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار گردید تا به صورت اجتماعی زندگی كند و در این شرایط نیاز به داشتن وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس شد. ابتدا به  زبان اشاره‌ای روی آورد اما به دلیل محدودیت‌های این زبان، به خلق زبان كلامی نیاز پیدا كرد و برای پاسخگویی آن به زبان كلامی و بعد هم نوشتاری پرداخت. این موضوع امروزه به حدی تنوع دارد كه حدود 4000 زبان را می‌توان در دنیای امروزی شناسایی نمود. (وزیرنیا، 1379).

 

 

دانلود تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب ,

<-BloTitle->
<-BloText->