تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تجربیات فرهنگیان |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :
راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان
فهرست
چکیده 2
مقدمه 4
پرخاشگری و ورزش 5
دلیل کاهش پرخاشگری و استرس توسط ورزش 7
تعریف طرح مسأله 9
پیشینه تحقیق 9
توصیف وضعیت موجود 10
پرخاشگری و رفتار پرخاشگرانه 12
جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 ) 13
تجزیه و تحلیل داده ها (پردازش ) 16
ارائه ی راه حل های مناسب 19
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی 21
ارزیابی (شواهد 2 ) گردآوری اطلاعات (2) 25
تحول بنیادین 25
ارزیابی نتایج راه حلهای اجرا شده 26
نتیجه گیری (گزارش نهایی ) 26
پیشنهادها 28
منابع و مأخذ : 30
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس جهت ارتقا رتبه شغلی معلمین با عنوان :راه های برطرف کردن پرخاشگری دانش آموزان ,
تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی تجربیات مدون تدریس زبان برای ارتقا شغلی برای دبیران زبان در 35 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تجربیات فرهنگیان |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 59 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
تجربیات مدون تدریس زبان برای ارتقا شغلی برای دبیران زبان در 35 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی
مقدمه 2
چكیده 4
مهارت های چهارگانه 7
3-مهارت خواندن reading 9
دانش واژگانی (Vocabularty) 10
4- مهارت نوشتن (Writing) 11
مقدمه ای بر آموزش زبان انگلیسی 11
روش تدریس لغات جدید : 12
لغات جدید به کمک تصاویر 14
روش تدریس پیشنهادی مکالمه 17
مشکلات و موانع و محدودیت های مربوط به عدم فراگیری زبان انگلیسی و افت تحصیلی در زبان 26
راهکارها 27
نتیجه گیری 29
منابع: 30
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس دبیر زبان انگلیسی ,
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش در 14 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش در 14 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش
این مقاله حاصل مطالعه و تجزیه و تحلیل بخش هایی از مقدمه ابن خلدون است ،
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ابن خلدون و اصول آموزش و پرورش ,
پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه پروژه دانشجویی تاسیس کارگاه کت و شلوار مردانه در 28 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
پروژه دانشجویی تاسیس کارگاه کت و شلوار مردانه در 28 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه ,
پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389 پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 160 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خوزستان سال 1389
در 96 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
چکیده
هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا از دیدگاه معلمان دوره ی ابتدایی مدارس استثنایی استان خوزستان در سال تحصیلی 90-89 اجرا شد. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی بود. جامعه ی آماری: شامل کلیه ی معلمان دوره ی ابتدایی گروه نابینا که در مدارس استثنایی استان خوزستان مشغول به کار می باشند.نمونه و روش نمونه گیری: روش نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی ساده بود.در این پژوهش تعداد30 نفر از آموزگاران دوره ی ابتدایی گروه نابینا و نیمه بینا شرکت داشتند. روش جمع آوری داده ها و ابزار آن: روش جمع آوری داده های این پژوهش، روش انفرادی است که در اجرای آن از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه ها توسط آموزگاران گروه نابینا تکمیل شد. روش آماری: در این پژوهش از آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از آزمون های آماری نشان داد که: آموزش تخصصی معلمان گروه نابینا، محیط خانوادگی و آموزشی مناسب می تواند موجب بهبود روند یادگیری خط بریل شود. و تفاوت های فردی دانش آموزان نابینا در یادگیری این خط مؤثر است، و کیفیت پایین وسایل نوشتاری می تواند روند یادگیری بریل را کند کند. نتیجه گیری: مشکلات عمده ی دانش آموزان نابینا دریادگیری خط بریل عبارت اند از: کیفیت پایین ابزار و وسایل نوشتار بریل (لوح و قلم)، کوچک بودن واحد نوشتاری خط بریل به نسبت سر انگشتان افراد نابینا، وارونه نوشتن خط بریل در هنگام استفاده از لوح و قلم، حجیم و بزرگ بودن کتاب های بریل به نسبت کتب بینایی، کندی خواندن خط بریل به دلیل این که واحد ادراکی آن یک سلول (خانه) واحد است و خواننده ی بریل نمی تواند در یک زمان چندین کلمه را بخواند، نبود تعامل همسو مابین محیط آموزشی و محیط خانوادگی دانش آموز نابینا، توجه نکردن به تفاوت های فردی در تدوین برنامه ی آموزش انفرادی جهت یادگیری خط بریل. محدودیت ها: دسترسی نداشتن به پرسشنامه ای جامع تر جهت سنجش مشکلات یادگیری خط بریل، محدود بودن اجرای این پژوهش که تنها در دوره ی ابتدایی انجام شد و همچنین همکاری نکردن برخی از معلمان در پاسخگویی به سؤال های پرسشنامه ی محقق ساخته . پیشنهادها: تدوین برنامه آموزش انفرادی بر مبنای تفاوت های فردی و توانایی یادگیرنده، تشویق دانش آموز در استفاده از هشت انگشت به جای دو انگشت جهت بالا بردن سرعت خواندن خط بریل، بالا بردن سطح آگاهی خانواده ی دانش آموز از روند یادگیری بریل و مراحل آن با برگزار نمودن جلسات مشاوره ای با توجه به سطح توان و آگاهی اولیای دانش آموز نابینا و همچنین برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران گروه نابینا در جهت هماهنگی و به روز نمودن اطلاعات آموزشی و رفع مشکلات یادگیری خط بریل دانش آموزان نابینا.
واژگان کلیدی:
دانش آموز نابینا
خط بریل
فهرست مطالب
چكیده:
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش
اهداف کلی تحقیق
سؤالهای پژوهشی
روش تحقیق
جامعه ی آماری
نمونه وروش نمونه گیری
روش تجزیه وتحلیل داده های آماری
متغیرها
محدودیت های پژوهش
محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
تعریف عملیاتی دانش آموز نابینا
تعریف نظری خط بریل
تعریف عملیاتی خط بریل
فصل دوم
مقدمه
نگرش دین اسلام نسبت به نابینایان
تاریخچه ی آموزش نابینایان در جهان
تاریخچه ی آموزش نابینایان در ایران
سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی
اهداف آموزش و پرورش نابینایان
نابینایی
شیوع نابینایی
علل نابینایی
تعریف و طبقه بندی نابینایی
نابینای قانونی(رسمی)[1]و( نیمه بینای قانونی)
نابینای آموزشی (تربیتی)
ویژگی های افراد نابینا
خصوصیات شخصیتی افراد نابینا
خصوصیات رفتاری و ظاهری افراد نابینا
ارزیابی و تشخیص اختلال بینایی
ارزیابی میزان بینایی کودکان ٤ ساله و بزرگ تر
تاریخچه ی طرح سنجش
اهمیت طرح سنجش
دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا
حد نصاب تشکیل کلاس در دوره های مختلف تحصیلی گروه نابینا
محتوای آموزشی دوره های تحصیلی دانش آموزان نابینا
دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان
اقدامات آموزشی
بریل
استفاده از باقیمانده ی دید
مهارت های گوش دادن
آموزش تحرک
جایگزینی کودکان نابینا و نیمه بینا
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
فصل سوم
مقدمه
روش تحقیق
جامعه ی آماری و حجم آن
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری داده ها و ابزار آن
روایی و پایایی پرسشنامه
روش آماری
فصل چهارم
مقدمه
بخش اول : توصیف داده ها
بخش دوم : تحلیل داده ها
فصل پنجم
مقدمه
خلاصه ی تحقیق
نتایج عمده ی تحقیق
محدودیت های پژوهش
محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر
پیشنهادها
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی مشکلات یادگیری خط بریل از دیدگاه معلمان دانش آموزان نابینای دوره ی ابتدایی استان خو,
پژوهش اختلالات شخصیتی پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
اختلالات شخصیتی
پژوهشگری كه بیش از همه یادگیری مشاهده ای یا سرمشق مدل سازی می پردازد ... بندورا[1] كه در كنار پیوندش با این موضوع مطالعات بسیار روی پیدایش و درمان اختلالات رفتاری كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهای دیگران می توانند رفتارهای گوناگون ، پرخاشگری ، همكاری ، تأخیر در احساس رضایتمندی ، سهیم شدن كسب این مطالعات نشان می دهند كه چگونه یادگیری مشاهده ای باعث شود مشكلی رفتاری آموخته شود یا از بین برود چشم انداز یادگیری اجتماعی كه از نگرش باندورا و سایر مطالعات گرفته شده است بر فرایندهای شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكید فزاینده ای دارد.( ترجمه منشی طوسی ، 1372)
7- گروهبندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه [1]
9- گروهبندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش :
نشانه شناسی اختلالات رفتاری كودكان
ب) فضای عاطفی و روابط خانوادگی :
د) موقعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده :
عوامل زمینه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :
نقش مدرسه در اختلالات رفتاری دانش آموزان :
ب) سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه
ج) نقش وضعیت تحصیلی در سازگاری دانش آموزان :
بنابر تحقیقات « انجمن ملی بهداشت روانی[3] » :
4- هدف نهایی او رشد خلاقیت و تحقق خویشتن است ( خدارحیمی 1374) .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پژوهش اختلالات شخصیتی ,
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر) تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر) در 37 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تجربیات فرهنگیان |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر)
در 37 صفحه ورد قایل ویرایش با فرمت doc
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم ابتدایی (نمونه ای دیگر) ,
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تجربیات فرهنگیان |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی
در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تجربیاتی که در پایه ی اول داشتم
دانش آموز دیرآموز در مدرسه عادی
با تجربیاتی که در امر تدریس در پایه ی اول داشتم در سال 90-89 در دبستان ادیب
بخوانیم و بنویسیم در پایه ی اول (املا)
تجربیاتی که در پایه ی دوم داشتم
راه هایی برای تقویت املای دانش آموزان
نکات برجسته روش آموزش املای فارسی :
راه های پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف
تجربیاتی در رابطه با اموزش جدول ضرب در پایه سوم
درس بخوانیم و بنویسیم پایه های بالاتر
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی ,
پژوهش اختلالات شخصیتی پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
پژوهش اختلالات شخصیتی در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
اختلالات شخصیتی
پژوهشگری كه بیش از همه یادگیری مشاهده ای یا سرمشق مدل سازی می پردازد ... بندورا[1] كه در كنار پیوندش با این موضوع مطالعات بسیار روی پیدایش و درمان اختلالات رفتاری كودكان داشته است . كودكان نشان داده اند كه با مشاهده كارهای دیگران می توانند رفتارهای گوناگون ، پرخاشگری ، همكاری ، تأخیر در احساس رضایتمندی ، سهیم شدن كسب این مطالعات نشان می دهند كه چگونه یادگیری مشاهده ای باعث شود مشكلی رفتاری آموخته شود یا از بین برود چشم انداز یادگیری اجتماعی كه از نگرش باندورا و سایر مطالعات گرفته شده است بر فرایندهای شناخت مانند توجه ، حا فظه و حل مسائل تأكید فزاینده ای دارد.( ترجمه منشی طوسی ، 1372)
7- گروهبندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه [1]
9- گروهبندی از دیدگاه متخصصان آموزش و پرورش :
نشانه شناسی اختلالات رفتاری كودكان
ب) فضای عاطفی و روابط خانوادگی :
د) موقعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده :
عوامل زمینه ساز4[2] و عوامل آشكار ساز52 :
نقش مدرسه در اختلالات رفتاری دانش آموزان :
ب) سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه
ج) نقش وضعیت تحصیلی در سازگاری دانش آموزان :
بنابر تحقیقات « انجمن ملی بهداشت روانی[3] » :
4- هدف نهایی او رشد خلاقیت و تحقق خویشتن است ( خدارحیمی 1374) .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پژوهش اختلالات شخصیتی ,
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تجربیات فرهنگیان |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب
عنوان صفحه
مقدمه 2
بیان مسئله 3
عوامل كاهش دهنده انگیزه یادگیری عربی 5
روش های فعال 8
شرایط یادگیری زبان دوم 10
طبقه بندی هدفهای تربیتی : 13
حیطه عاطفی 15
حیطه روانی – حرکتی : 17
طبقه بندی اهداف کلی در حوضه ها یا حیطه های سه گانه در عربی ۳ رشته انسانی 18
حرفهای: 22
تخصصی: 23
الگوهای تدریس: 24
مدیریت کلاس: 25
استفاده از فناوری (تکنولوژی) 26
توسعه حرفهای: 27
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی: 28
مشكلات مربوط به تدریس زبان عربی 28
نتیجه گیری 31
پیشنهادات 32
منابع 33
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تجربیات مدون تدریس زبان و ادبیات عرب ,