بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی | ![]() |
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی
هدف و علت انتخاب موضوع
بیمه یكی از منابع مهم تأمین درآمد جهت اجرای طرح های زیربنایی كشور می باشد. اهمیت این رشته به حدیست كه صاحبنظران آن را "صنعت" می خوانند. بیمه باعث شكوفایی اقتصادی شده و با اشكال متنوعش موجب می شود تا بیمه گذاران و بیمه شدگان بتوانند به راحتی و با اطمینان گام بردارند. در این میان نفعی كه بیمه برای اقشار آسیب پذیر دارد بسیار درخور توجه است ولی متدسفانه غالب اشخاص از آن اطلاع چندانی ندارند. در تحقیق حاضر سعی شده است تا در حد توان به افراد جامعه درباره بیمه عمر و نقش آن در اقتصاد خانواده آگاهی داده شود و بدین ترتیب میزان فروش بیمه عمر افزایش یابد. البته طبق گفته مسئولین امر، بیمه در برنامه پنجساله دوم تاكنون از رشدی بیش از حد انتظار پیش بینی شده برخوردار بوده است. در راستای نیل به آنچه كه در سطور بالا به عنوان هدف تحقیق بیان گردید سه فرضیه بررسی گردید:
1- نوع ابزار ارتباط جمعی حامل آگهی های تجاری در افزایش بیمه عمر موثر است.
2- افزایش حق بیمه عمر، باعث كاهش میزان فروش آن می شود.
3- محتوای آموزشی آگهی های تجاری در میزان فروش بیمه عمر موثر است.
متغیرهای تحقیق
در تحقیق حاضر كه با عنوان "بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای" انجام پذیرفته است، دو متغیر، مد نظر بوده اند:
1) روشهای منتخب بازاریابی (متغیر مستقل)،
2) میزان فروش خدمات بیمه ای (متغیر وابسته)
كه سعی شده است در ضمن تحقیق، رابطه همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته تبیین گردد.
((سایر عوامل)u، روشهای منتخب بازاریابی) f = میزان فروش خدمات بیمه ای.
قلمرو تحقیق
الف) مكانی: قلمرو مكانی تحقیق، شركتهای بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا را دربرمی گیرد.
ب) موضوعی: در بازاریابی روشهای نظیر: پیشبرد، كالا(محصول)، قیمت و مكان وجود دارد. تحقیق حاضر تدثیر دو روش از روشهای فوق (یعنی قیمت و حق بیمه) البته این رساله وارد بحث قیمت گذاری و تئوریهای مربوط نمی شود و تنها به بررسی تأثیر قیمت با حق بیمه در میزان فروش بیمه عمر می پردازد و پیشبرد را در میزان فروش خدمات بیمه ای بررسی می نماید. شایان ذكر است كه در روش پیشبرد آنچه مدنظر قرار گرفته، آگهی های تجاری بوده است. ضمناً نوع بیمه مورد بررسی ـ به دلیل وسعت حجم كار ـ صرفاً بیمه عمر می باشد.
ج) زمانی: تحقیق حاضر بعضاً به بررسی محدوده زمانی سالهای بین 68 تا 72 پرداخته است.
فهرست صفحه
کلیات هدف و علت انتخاب موضوع........................................................................................................ 1
متغیرهای تحقیق............................................................................................................................................ 3
قلمرو تحقیق.................................................................................................................................................... 3
فرضیه های تحقیق........................................................................................................................................ 4
استفاده کنندگان از تحقیق.......................................................................................................................... 5
محدودیتهای تحقیق....................................................................................................................................... 5
تعریف بیمه...................................................................................................................................................... 7
تعریف واژگان تخصصی............................................................................................................................. 11
فصل اول
مبحث اول : بیمه های عمر در جهان......................................................................................................... 18
الف ) پیدایش بیمه های غیر بیمه عمر................................................................................................... 18
ب ) پیدایش بیمه های عمر.......................................................................................................................... 24
مبحث دوم : پیدایش بیمه در ایران........................................................................................................... 30
الف ) بیمه های غیر بیمه عمر.................................................................................................................... 30
ب ) بیمه عمر قبل از انقلاب......................................................................................................................... 37
ج ) بیمه عمر بعد از انقلاب......................................................................................................................... 38
د ) انواع بیمه های عمر................................................................................................................................ 39
عوامل مؤثر در نرخ حق بیمه.................................................................................................................... 45
موانع توسعه بیمه های بازرگانی............................................................................................................ 47
تأثیر عوامل برون زا در روند رشد بیمه های بازرگانی.................................................................. 49
بازار بیمه.......................................................................................................................................................... 51
اصول حاکم بر معاملات بیمه ای............................................................................................................... 55
الف ) اصل حسن نیت.................................................................................................................................... 55
ب ) اصل احتمال.............................................................................................................................................. 56
ج ) اصل تعاون................................................................................................................................................ 56
د ) اصل جبران خسارت................................................................................................................................ 57
تقسیمات بیمه.................................................................................................................................................. 57
فصل دوم
روش تحقیق.................................................................................................................................................... 61
جامعه آماری..................................................................................................................................................... 61
پرسشنامه......................................................................................................................................................... 62
ویژگی پرسشنامه.......................................................................................................................................... 62
توزیع مقدماتی پرسشنامه.......................................................................................................................... 63
فصل سوم
تجزیه و تحلیل یافته ها............................................................................................................................... 64
بررسی فرضیه ها بر اساس آمارهای جمع آوری شده از سطح شرکتهای بیمه.................... 64
فرضیه اول........................................................................................................................................................ 64
فرضیه دوم....................................................................................................................................................... 68
فرضیه سوم..................................................................................................................................................... 68
بررسی فرضیه ها با استفاده از داده های پرسشنامه ای................................................................ 70
فرضیه اول........................................................................................................................................................ 70
فرضیه دوم....................................................................................................................................................... 70
فرضیه سوم..................................................................................................................................................... 71
فصل چهارم
جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادها.................................................................................................... 73
زمینه های تحقیقاتی..................................................................................................................................... 83
فصل پنجم
منابع و مأخذ.................................................................................................................................................... 85
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی ,
بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای | ![]() |
دسته بندی | بیمه |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 57 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای
هدف و علت انتخاب موضوع
بیمه یكی از منابع مهم تأمین درآمد جهت اجرای طرح های زیربنایی كشور می باشد. اهمیت این رشته به حدیست كه صاحبنظران آن را "صنعت" میخوانند. بیمه باعث شكوفایی اقتصادی شده و با اشكال متنوعش موجب می شود تا بیمه گذاران و بیمه شدگان بتوانند به راحتی و با اطمینان گام بردارند. در این میان نفعی كه بیمه برای اقشار آسیب پذیر دارد بسیار درخور توجه است ولی متأسفانه غالب اشخاص از آن اطلاع چندانی ندارند. در تحقیق حاضر سعی شده است تا در حد توان به افراد جامعه درباره بیمه عمر و نقش آن در اقتصاد خانواده آگاهی داده شود و بدین ترتیب میزان فروش بیمه عمر افزایش یابد. البته طبق گفته مسئولین امر، بیمه در برنامه پنجساله دوم تاكنون از رشدی بیش از حد انتظار پیش بینی شده برخوردار بوده است. در راستای نیل به آنچه كه در سطور بالا به عنوان هدف تحقیق بیان گردید سه فرضیه بررسی گردید:
1- نوع ابزار ارتباط جمعی حامل آگهی های تجاری در افزایش بیمه عمر موثر است.
2- افزایش حق بیمه عمر، باعث كاهش میزان فروش آن می شود.
3- محتوای آموزشی آگهی های تجاری در میزان فروش بیمه عمر موثر است.
متغیرهای تحقیق
در تحقیق حاضر كه با عنوان "بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای" انجام پذیرفته است، دو متغیر، مد نظر بوده اند:
1) روشهای منتخب بازاریابی (متغیر مستقل)،
2) میزان فروش خدمات بیمه ای (متغیر وابسته)
كه سعی شده است در ضمن تحقیق، رابطه همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته تبیین گردد.
((سایر عوامل)u، روشهای منتخب بازاریابی) f = میزان فروش خدمات بیمه ای
فهرست مطالب
هدف و علت انتخاب موضوع
متغیرهای تحقیق
قلمرو تحقیق
فرضیه های تحقیق
فرضیه های جزئی:
استفاده كنندگان از تحقیق:
محدودیت های تحقیق
تعریف بیمه[1]
تعریف واژگان تخصصی
2) بیمه گر[2]
3) بیمه گذار[3]
4) بیمه شده
1) بیمه عمر[4]
5) استفاده كننده
6) حق بیمه[5]
7)مبلغ بیمه شده[6]
8) موضوع بیمه
9) شرایط بیمه ای[7]
10) ریسك بیمه[8]
11) پوشش بیمه ای[9]
12) غرامت
13) بیمه جاری[10]
14) بیمه نامه (قرارداد بیمه)[11]
15) شركت بیمه[12]
16) بازار بیمه انحصاری
17) بیمه مركزی ایران
فصل اول:
پیدایش بیمه در جهان
ب) پیدایش بیمه های عمر:
پیدایش بیمه در ایران
الف) بیمه های غیر بیمه عمر
1) بیمه آلیانس
2) بیمه فاولر
3) بیمه وسترن آسترالین:
4) بیمه ایگل استار:
5) بیمه اینگستراخ:
6) بیمه یور كشایر:
7) بیمه رویال:
8) بیمه آلیانس اوند شتوتكارت فرآین
9) بیمه ریونیون آدریاتیكادی سیكورتا:
10) بیمه آسكورازیونی جنرالی:
11) بیمه اتحاد الوطنی:
12) بیمه ناسیونال سوئیس:
13) بیمه پالستاین لوید محدود:
14) بیمه آسورانس ژنرال:
15) بیمه فونیكس انگلستان
16) سایر نمایندگی های شركتهای بیمه خارجی:
ب) بیمه عمر قبل از انقلاب:
ج) بیمه عمر بعد از انقلاب:
مزایای بیمه عمر زمانی:
معایب بیمه عمر زمانی:
انوع بیمه عمر موقت:
ا) بیمه عمر تكراری قابل تمدید:
2) بیمه موقت قابل تمدید:
3) بیمه موقت قابل تبدیل و قابل تمدید:
4) بیمه عمر موقت با سرمایه نزولی:
بیمه تمام عمر:
بیمه عمر مختلط:
فواید تجاری بیمه
عوامل موثر در نرخ حق بیمه عمر:
موانع توسعه بیمه های بازرگانی
تأثیر عوامل برون زا در روند رشد بیمه های بازرگانی
بازار بیمه
بازار بیمه :
اصول حاكم بر معاملات بیمه ای
الف) اصل حسن نیت:
ب ) اصل احتمال[13]
ج) اصل تعاون:
د) اصل جبران خسارت[14]
تقسیمات بیمه
فصل دوم
جامعه آماری
پرسشنامه
ویژگیهای پرسشنامه:
توزیع مقدماتی پرسشنامه
فصل سوم
تجزیه و تحلیل یافته ها
3-1 الف) بررسی فرضیه ها براساس آمارهای جمع آوری شده
3-1 الف-1)فرضیه اول:
تلویزیون
رادیو
روزنامه
سایر وسایل تبلیغاتی
مجله:
3-1- الف -2) فرضیه دوم :
3-1- الف-3) فرضیه سوم
3-1-ب -1) فرضیه اول:
3-1-ب-2) فرضیه دوم:
3-1-ب-3) فرضیه سوم:
فصل چهارم:
جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادات
نقش رسانه ها در آشنا ساختن افراد با بیمه:
زمینه های تحقیقاتی (پیشنهادی به دانشجویان)
فصل پنجم:
منابع و مأخذ
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای ,
با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ | ![]() |
دسته بندی | کسب درآمد اینترنتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 4794 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
آیا میخواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟
با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.
سلام،
حامد ثقفی هستم.
مدیر از سال ۱۳۸۳.
از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر میزدند و یا برای من پیام ارسال میکردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانیها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعهای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر در اختیار شما قرار دهم.
پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنشهای بسیار مثبتی از بسیاری از علاقهمندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاسهای مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ ,
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران تحقیق سهم ایران از بازار زعفران | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران
سهم ایران در بازار جهانی زعفران بیش از 60 درصد است
اشاره:
زعفران از محصولات كشاورزی است كه از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یك گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده، اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گستردهای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از كشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمیباشد.
بازار جهانی زعفران به طور عمد در اختیار شش كشور میباشد كه عمدهترین صادركنندة آن، ایران است. در این مقاله بازار جهانی زعفران را از نظر میگذرانیم و راههای توسعه آن و افزایش صادرات زعفران از سوی كشورهای عرضه كننده به ویژه ایران را بررسی می نماییم.
زعفران از محصولات ارزشمند غذایی است كه دارای خواص گوناگون درمانی، طعم و مزه جذاب و . . . است با این وجود بسیاری از مردم جهان هنوز با زعفران آشنا نشدهاند و از این رو تجارت جهانی زعفران در حد محددی میباشد.
اطلاعات دریافتی از شبكه جهانی اینترنت نشان میدهد كه در سال 1997 كه اطلاعات مدون آن در دسترس میباشد، در مجموع 29 میلیون و 634 هزار دلار زعفران در بازار جهانی مبادله شده است.
سهم ایران در این بازار 55/63 درصد، اسپانیا 13/27 درصد، چین 3 درصد، ایتالیا 68/1 درصد، امارات متحده عربی 26/1 درصد و سوییس 71/0 درصد میباشد. ایران عمدهترین صادر كننده زعفران در جهان در سال 1977 بود. البته در سالهای 2000-1998 نیز همچنان ایران بیشترین سهم را در تجارت جهانی زعفران داشته است. اما اطلاعات آن بر روی شبكه جهانی اینترنت موجود نیست.
آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران نشان میدهد كه ارزش صادرات زعفران ایران در سال 1376 (از 21 مارس 1997 تا 20 مارس 1998) به بیش از 14 میلیون دلار رسید. این رقم در سال گذشته (1379) به 5/43 میلیون دلار افزایش یافت كه رشدی 210 درصدی را نشان میدهد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از شبكه جهانی اینترنت، در سال 1997 اتحادیه اروپا با جذب 27/60 درصد زعفران ایران بوده است. پس از آن سوییس با جذب 30/1 درصد آرژانتین با واردات 13/1 درصد زعفران صادراتی، خریداران عمده دیگر محسوب میشوند.
در بین كشورهای عمده خریدار زعفران در بازار جهانی، پس از اتحادیه اروپا كه 62 درصد واردات زعفران جهان را در سال 1997 به خود اختصاص داد. آمریكا با جذب 07/16 درصد. ژاپن با جذب 34/6 درصد. سوییس با جذب 13/6 درصد . آرژانتین با جذب 42/3 درصد. هنگ كنگ با 97/1 درصد. كانادا با 51/1 درصد. سنگاپور با 91/0 درصد، استرالیا با 74/0 رصد و برزیل با جذب 23/0 درصد صادرات جهانی زعفران، از بازارهای عمده وارد كنده این محصول بودند.
...
صادر كنندگان غیر واقعی با تجارت محصول نامرغوب با به بازار زعفران ایران اسیب می رسانند.
اشاره:
جهش در صادرات غیرنفتی، مهمترین هدف سومین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور است. در سالهای اخیر نیز دولت تمهیدات و تسهیلات گوناگونی را برای رشد صادرات غیر نفتی اندیشیده و اعمال كرده كه تا حدودی موانع و تنگناهای صادرات را از بین برده است. با این استعدادها و تواناییهای كشور در خصوص حضور در بازارهای خارجی و رشد صادرات به كار گرفته شود.
یكی از محصولات مرغوب صادراتی ایران، زعفران است كه در مناطق خشك و نیمه خشك حاشیه كویر و با زحمت فراوان كشاورزان به دست میآید، اما علی رغم مرغوبیت و كیفیت مطلوب زعفران ایران كه قیمت در آن در بازارهای جهانی به دلیل حضور صادركنندگان غیرواقعی یا تجارت محصول نامرغوب، از رشد واقعی برخوردار نبوده و مانع از افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صدور زعفران شده است.
خبرنگار نشریه «بررسی بازرگانی» در گفت و گو با آقای جلیل مغازهای، رییس اتجادیه صادركنندگان كتیرا، صمغ های نباتی، ریشههای گیاهی و دانههای كشاورزی ایران، روند بازار هانی زعفران ، موقعیت ایران در ایران بازار و موانع و مشكلات فراوری رشد صادرات این محصول ارزشمند را جویا شد. با هم ما حصل این گفتگو را می خوانیم.
زعفران ایران از چه زمانی صادر شده است؟
تا آنجا كه اطلاع دارم، بیش از 100 سال است كه زعفران ایران صادر میشود. البته در آغاز شهرت نداشته و بیشتر به اسپانیا ارسال شده است.
زعفران ایران در آغاز به صورت نامی ناآشنا و به حالت تحفه وارد بازار كشورهای اروپایی شد و در زمان قاجاریه به صورت گمنام و بدون آنكه مبداء آن معلوم باشد. مورد مصرف اروپاییان قرار میگرفت. از آن زمان اعم زعفران ایران به نام خارجیها به فروش می رفت و برگشت پول نداشت.
از حدود 40 سال پیش، زعفران ایران در بازارهای اروپای شناخته شد و جزو كالاهای لوكس است و مورد مصرف افراد پولدار میباشد.
آیا صادرات زعفران ایران فقط به كشورهای با درآمد سرانه بالا صورت میگیرد؟
كشور خاصی زعفران ایران را خریداری نمیكند، اما بخش اعظم زعفران صادراتی ایران به كشورهای اروپایی كه در آنجا شناخته شده است. صادر می شود. مصرف زعفران در كشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از تمامی كشورها بیشتر است. آلمان و انگلستان هم مقداری زعفران ایران را خریداری میكنند، اما خرید آنان كمتر از سه كشور یاد شده است.
اسپانیا از دیرباز صادر كنندة زعفران بوده است، اما چند سالی است كه از جرگه تولید كنندگان زعفران در سطح وسیع، خارج شده است. اما زعفران ایران را خریداری كرده و در بستهبندی های كوچك وارد بازارهای مصرف میكند.
به چه دلایلی اسپانیا از جرگه تولید كنندگان زعفران خارج شده است؟
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران ,
بازار استخراج داده ها بازار استخراج داده ها | ![]() |
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 387 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
بازار استخراج داده ها
مقدمه
بازار ابزار استخراج داده ها از دو راه ابتدایی خود در حال ظهور میباشد . بسیاری از ابزارهایی كه در اینجا توضیح داده میشوند ، در مرحلة اول انتشار میباشند.
موقعیت در بازار CRM كه عموماً بخشی از سیستم تجارت الكترونیكی در نظر گرفته میشود ، پیچیده تر میباشد و بنابراین با سرعت وب یا شبكه در حال حركت میباشد. بازار CRM ، حتی بیشتر از بازار ابزار استخراج دادهها با چندین فروشنده كه بر تعریف خود بازار و موقعیت خود در این بازار متمركزند ، توصیف میگردد.
این اشتباه، با ماهیت بسیار دینامیك خود بازار كه یك فعالیت قابل رویت تحكیم مشتری، شركتهای ادغامیو تملیك ها را تحمل میكند، بیشتر میگردد. علی رغم كل این چالشها، باز رو به تكامل میرود و فروشندگان، پیشرفت مهمیدر علمیبودن ابزار، قابلیت استفاده و قابلیت اداره كسب میكنند.
اولین بخش این فصل ، به كاربردهای بسته بندی شده استخراج داده ها میپردازد. این كاربردها ، بر اساس چندین تكنیك استخراج داده ها ادغام شده در ابزارهای بهتر میباشد . همراه با بهترین عملكرد ها ، اسلوب شناسی های خوب تعریف شده و فرآیندها، راه خود را در محیط های تولید شركتها كه در آن استخراج داده ها بخشی از یك فرآیند موسسه ای شده میشود مییابند كه شامل رشد و یادگیری سازمانی میشود .
بازار استخراج داده ها
بیائید بازار استخراج داده ها را از نقطه نظر منحنی اقتباسی تكنولوژی در نظر بگیریم ایمنی به اقتباس كنندگان اولیه ، از تكنولوژی لبة یادگیری برای دستیابی به مزیت رقابتی استفاده میكنند ؛ هنگامیكه تكنولوژی تكامل مییابد ، شركتهای بیشتری آن را اقتباس میكنند ، و در یك حالت تجارت زمانی و عادی درج مینمایند . همچنین مناطق عملی بودن ابزاهای استخراج داده ها بزرگتر و بزرگتر میشوند. به عنوان مثال ، تكنولوژی وایت اوك ( یك شركت استخراج داده ها در مریلند) از جانب كمیسیون فدرال الكترون، مجوز فروش سیستم گچین ماینر Capain Miner را كسب كرده است كه بی نظمیدر دخالتهای سیاسی فدرال را كشف میكند . نورتل، یك بسته كشف كلاهبرداری را توسعه داده است به نام سوپر اسلوت فراود ادوایسور ، كه از تكنولوژیهای شبكة عصبی استفاده میكند .
صنعت ابزار استخراج داده ها ، برخلاف تكنولوژیهای استخراج داده ها ، در مرحلة عدم تكامل قرار دارد و میكوشد تا بازار را تعیین نماید . و وجودش را تائید كند . به همین دلیل است كه در مییابیم بازار ابزارهای استخراج داده ها تحت تاثیر موارد زیر قرار دارد:
qادغام پیوسته و مداوم ابزارها با اتكاء به تكنولوژیهای مكمل و به عنوان مثال OLAP
q ظهور كاربردهای بسته بندی شدة عمودی و یا اجزاء استخراج داده ها برای توسعة كاربرد .
استراتژیهای بسیار اقتباس شده شركت بین فروشندگان ابزار استخراج داده ها و فروشندگان تهیه كنندگان راه حل جامع و ادغام كننده های سیستم ها : فروشندگان مقیاس مؤسسه ، همانند IBM NCR ، اوراكل ، میكروسافت ) به عنوان مثال ، اوراكل چندین شریك متعدد استخراج داده ها به عنوان بخشی از او را كل ویرهاوس اینتیشیتیو از جمله آنگاسن دیتا مایند ، دیتاپكیج اینفورمیشن دیسكاوری ، SRA , SPSS اینترنشنال و تینكینگ ماشینز را انتخاب كرده است .
==================================
بخش اول : تأثیر استخراج دادهها بر CRM........... 1
فصل اول : روابط مشتری
مقدمه............................................ 2
استخراج دادهها چیست.............................. 5
یك نمونه ........................................ 6
ارتباط با فرآیند تجاری .......................... 8
استخراج دادهها و مدیریت روابط مشتری ............. 11
استخراج دادهها چگونه به بازاریابی بانك اطلاعاتی كمك مینماید 12
امتیاز دهی ...................................... 13
نقش نرمافزار مدیریت مبارزه....................... 13
افزایش ارزش مشتری ............................... 14
تركیب استخراج دادهها و مدیریت مبارزه ............ 15
ارزیابی مزایای یك مدل اسخراج داده ها ............ 15
فصل دوم: استخراج دادهها و ذخیره دادهها- یك منظره مرتبط به هم
مقدمه ........................................... 17
استخراج دادهها و ذخیره دادهها ، یك ارتباط ....... 18
بررسی ذخیره دادهها............................... 21
ذخیره دادهها ROI................................. 21
ذخایر داده های علمی واطلاعاتی .................... 23
تعریف و خصوصیات یك مخزن اطلاعاتی ................ 30
معماری انباردادهها .............................. 34
استخراج دادهها .................................. 38
استخراج دادههای تعریف شده ....................... 38
قملروهای كاربرد استخراج دادهها................... 40
مقولههای استخراج دادهها و كانون تحقیق ........... 41
فصل سوم: مدیریت رابطه با مشتری
مقدمه............................................ 48
سودمندترین مشتری ................................ 49
مدیریت رابطه مشتری............................... 50
بانك اطلاعاتی متمركز برمشتری ..................... 53
اداره مبارزات ................................... 54
تكامل تدریجی بازاریابی .......................... 56
بازاریابی حلقه بسته ............................. 57
معماریCRM....................................... 57
نسل بعدیCRM..................................... 58
بخش دوم: بنیاد - تكنولوژیها و ابزار ............. 60
فصل چهارم : اجزاء ذخیره سازی دادهها
مقدمه ........................................... 61
معماری كلی ...................................... 62
بانك اطلاعاتی انبار دادهها ....................... 63
ابزارهای ذخیرهسازی، تحصیل، تهذیب و انتقال ....... 64
متادیتا.......................................... 65
ابزار دسترسی .................................... 70
دسترسی و تجسم اطلاعات ............................ 71
اصول مشاهده یا تجسم دادهها ...................... 72
ابزار بررسی و گزارش ............................. 76
كاربردها ........................................ 77
ابزار OLAP...................................... 77
ابزارها استخراج دادهها 78
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بازار استخراج داده ها ,
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) | ![]() |
دسته بندی | مواد و متالوژی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 61 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 169 |
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار................................ ج
1- مقدمه ............................... 1
2- سابقه ............................... 3
3- اهداف و اثرات........................ 6
4- اساسنامه ............................ 7
1-4 - كلیات اساسنامه ................... 7
2-4- عضویت.............................. 10
3-4- مقررات مختلف....................... 17
4-4- اركان سازمان....................... 19
5- فلزات قابل معامله در بورس فلزات تهران 31
6- تعاریف و اصطلاحات..................... 32
7- فرایند داد و ستد در بورس فلزات....... 48
8- تالار معاملات و نظارت.................. 50
9- آئیننامه اجرائی شورای بورس فلزات .... 54
1-9- آئیننامه شرایط نمایندگان كارگزاری.. 56
2-9- آئیننامه اجرایی هیئت پذیرش بورس فلزات 59
3-9- آئیننامه هیئت داوری بورس فلزات .... 65
10- پیوستهای قانون تأسیس بورس........... 70
1-10- انواع تذكرات مجازاتها مربوط به كارگزاران بورس 70
2-10- تخلفات مجازاتها................... 75
3-10- انواع تعاریف ..................... 80
11- روند قانونی تأسیس بورس فلزات ....... 94
12- نتایج و اهداف آتی................... 100
13- ایجاد بورس فلزات پاسخ به یك نگرانی.. 106
14- خلاصه............................... 111
15- تصاویر.............................. 112
16- مراجع .............................. 113
=======================
1- پیشگفتار
در طی 4 سالی كه در دوره كارشناسی مشغول به تحصیل بودم، متوجه این نكته شدم كه دانشجویان رشته متالوژی صنعتی در طی این دوره (كارشناسی) صرفاً مشغول به مطالعه در زمینه تخصصی خود هستند و از پرداختن به اصول اقتصادی كه یكی از مهمترین ملزومات رشتههای فنی و مهندسی میباشد غافلند. بنابراین تصمیم گرفتم كه پایان نامه كارشناسی خود را در مورد نقطه تلاقی علم فلزات و علم اقتصاد یعنی بورس فلزات انتخاب كنم.
پس از این انتخاب و در زمان جمع آوری مطالب متوجه كمبود شدید مراجع و اطلاع رسانی بسیار محدود و ضعیف در این زمینه شدم نكتهای كه آقای شهبازی مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران، آن را به گردن جوان بودن این بورس انداختند.
این پروژه مجموعاً 6 ماه به طول انجامید. در این راستا بیشترین مطالب جمعآوری شده از طریق سایتهای مختلف اینترنتی بود. مجموعاً 11 دفعه به بورس تهران مراجعه و با آقایان نعمت ا… شهبازی و آقای ناصر و همكاران ایشان ملاقاتهای متفاوت انجام شد.
در پایان لازم میدانم از دكتر محمد تلافی نوغانی، استاد راهنما بجهت زحمات فراوان و راهنماییهای ارزشمندشان، آقای جلال فتوحی اردكانی، قائم مقام روزنامه اقتصادی آسیا بجهت همكاریهای بیدریغشان و آقای ناصر تشكر كنم.
1- مقدمه
در سالهای گذشته، فقدان بورس فلزات در ایران موجبات بروز مشکلات عدیده در معاملات انجام یافته در این بخش و در نتیجه بی ثباتی و ناپایداری بازار مربوطه را فراهم آورده بود که مهمترین مشکلات را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:
1- نوسانات کاذب ومخل بازار فلزات ناشی از ارتباط نامشخص و نامناسب میان عرضه و تقاضا
2- فقدان یک سیستم اجرایی و ناظر بر حسن انجام تعهدات طرفین معامله، بخصوص تعهدات مربوط به فروشندگان که عمدتا" واحدهای تولیدی می باشند.
3- نبود یک نظام قیمت گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار
4- فقدان یک سیستم جمع آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات و آمار تولید، واردات و صادرات و مصرف در جهت اطلاع رسانی به بازار و تصمیم گیری مطلوب
5- عدم هماهنگی میان بخشهای تولیدی و بازرگانی در قسمت واردات و بازار مصرف
6- عدم امکان مدیریت ریسک و محافظت از نوسانات آتی قیمت فلزات
ارتباط تنگاتنگ میان عرضه و تقاضا و تأثیر بسزای آن بر اقتصاد تولید ومصرف، اهمیت و لزوم تشكیل یك نظام قانونمند و حاكم بر این ارتباط را مشخص ساخته است.
این نظام قانونمند با تعریف و ایجاد شرایط حسن ارتباط میان فروشنده بعنوان عامل عرضه وخریدار بعنوان عامل تقاضا و نظارت مستقیم بر آن ، از طریق مكانیزمهای قانونی و اجرائی مناسب و نیز با ایجاد یك سیستم اطلاع رسانی، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار در جهت آگاه سازی فروشنده و خریدار از پیشینه و آینده معاملات مختلف، باعث به حداقل رسانیدن نوسانات كاذب و مخل بازارمیگردد. حسن انجام تعهدات طرفین معامله و در نتیجه حفظ منافع فروشنده و خریداردركلان باعث سلامت سیستم تولید، توزیع، اقتصاد تولید، بازرگانی و مصرف خواهد شد.
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) ,
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا | ![]() |
دسته بندی | مواد و متالوژی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 199 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 151 |
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا
فهرست:
فصل اول
كلیاتی درباب ریخته گری فلزات
فصل دوم
تحقیقات بازاریابی
فصل سوم
مراحل اجرای پروژه
==================
خلاصه و چكیده
همان طور كه می دانیم عموما ً قطعات ریخته گری به صورت سفارشی از مشتریان به كارگاههای ریخته گری پیشنهاد می شود و اغلب برنامه تولید این گونه كارگاهها از قبل مشخص نیست . پس از سرد شدن و جدا كردن محصول از قالب انجام عملیات اصلاحی از جمله عملیات تمیزكاری بر روی محصول ضروری است . لذا بخشی در این واحدها وجود دارد كه وظیفه انجام این كار بر عهده آنهاست .
با توجه به تفاوت بین هر قطعه ریخته گری شده با بعدی به علتهای بسیار زیاد از طرفی و هزینه دار بودن انجام این فرآیند از طرف دیگر و همچنین متفاوت بودن انتظارات مشتریان ، عموما ً این قسمت در كارخانه های ریخته گری توسعه نیافته است .
بنابراین به نظر می رسد وجود كارگاهی كه بتواند این خدمات را به صورت جامع و كامل به این واحدها ارائه دهد لازم است .
به طور كلی در این كارگاه انجام عملیات سنگ زنی ، سندبلاست و شات بلاست ، تراش كاری ، فرزكاری و عملیات وابسته و در نهایت رنگ آمیزی می تواند وجود داشته باشد .
البته با توجه به تجمع تعداد زیادی از كارخانجات ریخته گری در شهرك صنعتی اشترجان بهتر است محل كارگاه دراین منطقه باشد .
مراحل اجرایی پروژه
1. بررسی منطقه صنعتی اشترجان
2. تهیه لیست شركتهای مرتبط با موضوع پروژه
3. گزینش تعدادی از شركتها جهت پاسخگویی به سوالات
4. تهیه پرسشنامه مناسب جهت اخذ اطلاعات
5. گرد آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه
6. تجزیه و تحلیل پاسخها
7. مكان یابی شركت با استفاده از مدلهای ریاضی
فصل اول
كلیاتی درباب ریخته گری فلزات
تاریخچه ریخته گری
احساس عمومی آن است كه ریخته گری تا اواسط قرن حاضر به صورت یك هنر تجربی تلقی می گردید .تنها در نیم قرن اخیر است كه زیربنای علمی برای این فرآیند تولید اساسی مهیا گردیده است . واقعیت این است كه بسیاری از تكنیك های مدرن و ابداعی امروزی در زمینه های متالوژیكی ، هنگامی كه به گذشته برمی گردیم ، راه حل های علمی مسائل آن در زمان های دور دانسته شده بود . پیدایش و تولید چدن با گرافیت كروی در اواسط قرن حاضر در اروپا و امریكا كه به عنوان مهم ترین پدیده ریخته گری قرن حاضر معرفی شده ، در حقیقت در حدود دو هزار سال پیش از آن در چین تولید می گردیده است . كشف اخیر كوره های بلند احیا سنگ های معدنی در افریقا ، متعلق به سه هزار سال پیش نمایانگر توجه گذشتگان ما به جنبه های متالوژیكی تولید قطعات صنعتی می باشد .
پنج هزار سال پیش ،همان زمانی كه تازه عصر نوسنگی در بریتانیا ، آلمان و سپس در استرالیا پی گرفته بود ، مصر و بین النهرین هزار سال بود كه سفالگری می كردند و در عصر مفرغ ( آلیاژ مس و قلع ) بودند . میل به جمع آوری طلا ، جواهرات ، مرمر سبز ، فیروزه ، فسفات آلومینیوم آمیخته با مس و شهاب سنگ ها به علت این كه رنگی شفاف داشته اند و به دلیل خواص جادویی كه گمان می رفت در آنها نهفته باشد ، انسان اولیه را به نواحی فلزدار كشانید و اولین حرفه تخصصی را بعد از جادوگری كه پدیده صنعت می باشد برای بشر اولیه به وجود آورد.
اشیا كوچك مسی ، سنجاق ، نیزه و قطعات آهن حاصل از شهاب سنگها مربوط به بیش از سه هزار سال قبل از میلاد كه در گور مصریان یافت شده است ، بیانگر این مطلب است كه فلزگری پس از چهار هزار سال قبل از میلاد در خاور باستان به خوبی شناخته شده بود . ولی در حدود سال سه هزار قبل از میلاد تمدن مفرغكاری در قفقاز ، فلسطین ، سوریه ، بلوچستان و ایران با ویژگی های خاص خود به وجود آمد. مردم سومر و دره سند پیش از سال سه هزار قبل از میلاد قلع را می شناختند و به منظور تسهیل كار ریخته گری به عنوان آلیاژ مس به كار می بردند .
شاید اولین خصوصیت یك فلزكه مورد توجه بشر قرار گرفت ، خاصیت كار پذیری مكانیكی بدون از دست دادن قابلیت چسبندگی ذرات آن بوده است . شاهد این مدعا تغییر شكل تكه ای فلز به ورقه ای پر نقش و نگار است كه از آسیای شرقی به دست آمده است و متعلق به حدود سه هزار سال پیش است . مهم تر از آن استفاده از اشیا كار شده طلا توسط انسان های اولیه در حدود هشت هزار سال پیش از میلاد مسیح می باشد . تمام شواهد به دست آمده نشان می دهد كه اولین فلزی كه ذوب گردید ، مس بوده است . زمان معینی را نمی توان برای آغاز عصر مس بیان داشت .
...
فصل دوم
تحقیقات بازاریابی
مقدمه :
کیفیت تصمیمات بازاریابی به اطلاعاتی بستگی دارد که در دسترس مدیر بازاریابی است. اولین وظیفه تحقیقات بازاریابی ارائه اطلاعاتی برای تصمیم گیری است . آن مدیر بازاریابی که نمی داند چگونه تحقیقات بازاریابی را ارزیابی کند مانند مدیر شرکتی است که از درک صورت سود و زیان ناتوان باشد.
اهمیت تحقیقات بازاریابی درچند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است .نقشی كه تحقیقات بازاریابی درسازمانها دارد و همچنین اهمیتی که سازمانها به این نقش می دهند، درسازمانهای مختلف متفاوت است . برخی از این سازمانها تحقیقی را دردوره ای کوتاه انجام می دهند، برخی به آن توجهی ندارند و بعضی دیگر نقش و مسئولیت گسترده ای برای آن قائلند و به بخش بازاریابی به منزله مرکز جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری می نگرند .به این قبیل تحقیقات با این نگرش ، تحقیقات بازاریابی می گویند.
هدف از اطلاعاتی که برای تصمیم گیری جمع آوری می شود کاهش خطای تصمیم گیری و بهبود فرایند آن است؛ زیرا تصمیمات بهتر همیشه از اطلاعات بهتر به دست می آید .آن دسته از سازمانهایی که به نگرش بازاریابی اعتقاد دارند، تحقیقات بازاریابی را یک سیستم تحقیقاتی می دانند .این نگرش منابع و فعالیت های سازمان را به طور انسجام یافته ای برنیازها و خواسته های مصرف کنندگان متمرکز می کند. اهمیت فزاینده نگرش بازاریابی بر نقش مهم تحقیقات بازاریابی درفرآیند مدیریت بازاریابی دلالت دارد.
تحقیقات بازاریابی
تعریف :فرآیند سیستماتیک و عینی مشخص کردن ، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات به منظور یاری رساندن به مدیریت و یا حل مسائل و یا فرصتهای مرتبط بازار .
چه زمانی تحقیقات بازاریابی مفید است.
تحقیقات بازاریابی ، نظر به هزینه هنگفت ، زمان و تلاشی که لازم دارد وبه رغم محدودیتهایش ، ظاهراً بهترین راه رایج برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت دریک بازارگاه بی ثبات است.دراینجا به شش موقعیت متداول اشاره می کنیم که تحقیقات بازاریابی درآنها مفید است:
1. هنگامی که اطلاعات لازم برای تصمیم گیری بازاریابی ندارید.
2. زمانی که چند راه مختلف موجود است و نمی دانید کدامیک را انتخاب کنید.
3. وقتی که درون سازمان بر سرمسائلی از قبیل سیاست سازمان، اهداف و راهبردهای آن تضاد و کشمکش وجوددارد.
4. هنگامی که عوارض مشکلی رامشاهده می کنید؛ نظیر کاهش سهم بازار یا ضعیف شدن نحوه توزیع.
5. زمانیکه برنامه بازاریابی به خوبی پیش می رود و می خواهید بدانید چرا اینطور است.به این ترتیب دقیقاً درمی یابید چه کارهایی را درست انجام می دهید.
6. وقتی که به کارتازه ای دست می زنید؛ نظیر عرضه محصولی جدید ، تغییر قیمت ، ایجاد شبکه جدید توزیع ، تغییر بسته بندی یا تقسیم بازار فروش.
تحقیقات بازاریابی اغلب خطرهای احتمالی موجود درعملیات اصلی را کاهش می دهد.
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا ,
مقاله تبلیغات در عرصه بازار مقاله تبلیغات در عرصه بازار | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقاله تبلیغات در عرصه بازار
بخشهایی از متن:
تعریف تبلیغات:
تبلیغات یک فرایند است و نه یک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که فروشنده یا صاحب کارخانه یک محصول، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا رسانه های زیادی ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلو ((فروشی)) باشد که در تابلوی اعلانات یک سوپر مارکت قرار دارد.
فروشنده متوجه این موضوع است که محصولی برای فروش با قیمت داده شده به مردم می باشد تا کسانی که احتمالا این محصول مورد علاقه شان است، آن را بخرند. این موضوع شکل های ابتدایی تبلیغات را به یاد می آورد، هنگامی که کالاهای جدید و عجیبی با کشتی از خاور دور و هند (( مانند چای و چاشنی ها)) به اروپا فرستاده می شد، نیاز بود تا برای خرید آنها، توجه مردم به محصولاتی که تا آن زمان با آن مواجه نشده بودند، جلب شود.
...
مجموعه بازاریابی شامل اعمال و فعالیت های هر شرکت یا موسسه ای می شود که با آن می توان بر میزان درخواست و یا تقاضای محصولات آنها تاثیر بگذارند. احتمالات زیادی می تواند در قالب 4 گروه متنوع جمع بشود که به نام ((4 پی)) شناخته می شوند که شامل (محصول)، (قیمت)، (مکان) و (تبلیغ) می باشد.
محصول: محصول به معنای ترکیبی از کالاها و خدماتی است که کمپانی به بازار مورد نظرش ارایه می دهد. بنابراین، محصولات و قطعات شرکت فورد تشکیل می شود از پیچ و مهره، شمع، پیستون، چراغ اصلی و هزار قسمت دیگر می شود. فورد محصولات را به شیوه های گوناگون و به صورت انتخابی ارایه می کند.
ماشین به صورت کامل سرویس شده و یک وارانتی _ ضمانت نامه به شرط تعویض _ است که شامل بیشتر قسمت های محصول از جمله لوله اگزوز هم می شود.
قیمت:
قیمت مقدار پولی است که مشتریان باید برای بدست آوردن محصول بپردازند. محاسبات شرکت فورد قیمتی را برای مصرف کننده پیشنهاد می کند که ممکن است واسطه ها و یا فروشندگان برای هر قطعه محاسبه نمایند....
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله تبلیغات در عرصه بازار ,
مقاله بررسی تأثیر و تبعات بازارهای الكترونیكی مقاله بررسی تأثیر و تبعات بازارهای الكترونیكی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش | ![]() |
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
مقاله بررسی تأثیر و تبعات بازارهای الكترونیكی در 44 صفحه ورد قابل ویرایش
بازارهای الكترونیكی: تأثیر و تبعات
l تأثیر اقتصادی بازارهای الكترونیكی (بازارهای- e) را بررسی میكنیم.
l نمونههای بازارهای e تأثیر بازارهای- e بر ریو ساختار صنایع، فرقهای هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الكترونیكی، تبعات منبع درآمد برای فروشندهها و واسطهگرهای داد و ستد و تعیین كنندههای موفقیت بازار- e را شناسائی و تحلیل میكنیم.
l مسأله كلی بیان شده این است كه آیا انگیزههای اقتصادی برای بازارهای الكترونیكی وجود دارند، یا آنها فقط سرگرمی موقتی میباشند؟
(بازارهای الكترونیكی: اقتصاد هزینه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف كننده؛ استراتژی (خطمشی) تجارت)
1- مقدمه
l داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفتهاند، اما انقلابی در حال وقوع است كه بازار را متحول میسازد.
l این تحول حادث میگردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرفكنندهها بطور فزاینده از طریق فنآوری اطلاعات الكترونیكی (IT) تسهیل میشوند.
l عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الكترونیكی (بازرگانی-e) اشاره میگردد كه جزء عمده بازرگانی- e بازارهای در حال ظهور به حد كافی درك نمیشود.
l در 1996 تعداد متضرهای (ضرر دیدهها) از تعداد سود برندهها به نسبت 2 به 1 از بابت فعالیتهای بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al، 1996)
l سؤالی كه از رشد جاری بازارهای الكترونیكی پدیدار میگردد اینست كه آیا انگیزههای اقتصادی برای خریداران و فروشندهها جهت مشاركت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.
l هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله میباشد.
l كار گذشته بر روی رابطه نظری كه عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson، 1985)، بین IT و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمركز گشته است.
(Bakos، 1991، بنیامین و Wigand، 1995، Whang, Eurbaxani، 1991؛ Malone et al، 1987؛ Malone et al، 1989؛ Rokart، 1991).
l مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با كار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الكترونیكی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه میكنیم.
l Williamson بیان میدارد كه مؤسسات اقتصادی سرمایهداری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادیسازی بر روی هزینههای داد و ستد دارند (Williamson، 1985)
l تز ما این است كه در اكثر موارد، بازارهای الكترونیكی از مزیتهای هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره میگیرند.
l به خاطر این مزیتهای هزینه داد و ستد میتوانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبكه در اكثر صنایع انتظار داشته باشیم.
l بخشهای بعدی یافتههای مطالعه ما را شرح میدهند.
l در بخش 2 چند نمونه بازارهای الكترونیكی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخشهای باقی ارائه میكنیم.
l بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e را از سه منظر: خریداران، فروشندهها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح میدهند.
l در بخش 3 تأثیراتی را كه بازارهای- e بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی میكنیم.
l ساختار صنعت خردهفروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار میدهیم.
l در بخش 4 خصوصیات بازارهای سنتی و الكترونیكی را از منظر خریدار ارزیابی میكنیم.
l تعدادی تبعات درآمدی برای فرشندهها و سایر سازمانها از این تحلیل و نیز تحلیل از بخش قبلی استنتاج میكنیم.
l در بخش 5 فرقهای بر مبنای هزینه، بین بازارهای سنتی و الكترونیكی را از منظر فروشنده مورد ارزیابی قرار میدهیم.
l در بخش 6 تأثیری را كه بازارهای- e بر روی منابع درآمدی برای فراهمكنندگان محصول/خدمات، واسطهگرهای داد و ستد، فراهمكنندگان خدمات اینترنتی (ISPها) و دولت ایالتی و فدرالی دارند مورد بحث قرار میدهیم.
l نهایتاً در بخش 7 چند عامل تأثیرگذار بر روی موفقیت بازارهای-e را شناسائی میكنیم و در بخش 8 نتیجهگیریهای كلی خودمان را مورد بحث قرار میدهیم.
2- بازارهای الكترونیكی: شرح و نمونهها
l انتقال به سوی بازرگانی الكترونیكی انقلابی است زیر آن مرتبطسازی مصرفكنندگان به بازارهای الكترونیكی را دربر میگیرد و نه تنها به طور الكترونیكی داد و ستدهای سلسله مراتبی را در داخل و بین سازمانها پشتیبانی مینماید (عموماً به عنوان مسأله یكپارچهسازی داد و ستد اشاره میگردد) شمول مصرفكنندگان، علاوه بر فراهمكنندگان محصول/خدمات، بطور برجسته، بزرگی بالقوه تغییر را افزایش میدهد.
l قسمت قابل ملاحظه GDP هزینههای شخصی هستند (Stat-USA، 1998)
l رشد گذشته در سیستمهای یكپارچهسازی داد و ستد این داد و ستدها را از دست داد.
l ماهیت انقلابی بازرگانی الكترونیكی انگیزه كافی را برای مطالعه بازارهای الكترونیكی جهت افزایش در فهم از تأثیر آنها بر روی مشاركتكنندگان بازاری، صنایع سنتی و جدیداً ایجاد شده و نیز به طور كلی اقتصاد فراهم میسازد.
l مدل فرآیند تجارت از منظر مصرفكننده متشكل از فعالیتهائی كه میتوانند به سه فاز گروهبندی گردند میباشد: تعیین پیش خرید، انجام خرید و تعامل بعد خرید (Whinston, Kalakota، 1996)
l هر یك از این فازها میتواند در بازارهای-e مكمل بطور الكترونیكی پشتیبانی شود، اما امروزه بازارهای-e عموماً تنها فعالیتهای تعیین پیشخرید را پشتیبانی مینماید، گرچه آنها بیشتر به سوی انجام خرید حركت میكنند.
4- بازارهای سنتی و الكترونیكی: دورنمای هزینه خریدار
l بازارهای الكترونیكی به خریداران كانالهای فروش اضافی را كه از طریق آنها میتوانند محصولات را بخرند فراهم میسازند گرچه ممكن است منافع معین وجود داشته باشد كه خریداران در بازارهای الكترونیكی كسب مینمایند (قیمتهای پایینتر و هزینههای جستجو پایینتر) آن همچنین پیچیدگی فرآیند اتخاذ تصمیمهایشان را با افزایش انتخاب دیگر جهت ملاحظه افزایش میدهد آن ممكن است اشكال جدید خطی را اضافه نماید.
l در این بخش مدلی را برای مقایسه كردن فرقهای بر مبنای هزینه بین بازارهای سنتی و الكترونیكی (مثل فروشگاههای خردهفروشی) شرح میدهیم.
1-4- هزینههای مربوط از دیدگاه خریدار
l از منظر مشتری (طرف تقاضای داد و ستد)، هزینههای بطور بالقوه كه شناسائی گشتهاند شامل موارد هستند.
1- قیمت محصول (PB)
2- هزینههای جستجو (SCB)
3- هزینههای ریسك (RCB)
4- هزینههای توزیع (DCB)
5- مالیات فروش (TB) و
6- هزینههای بازار (MCB)
l قیمت محصول مجموع هزینههای تولید، هزینههای هماهنگسازی و منافع زنجیره ارزشی كه محصول و خدمات ارائه مینمایند میباشد.
l هزینههای جستجو شامل زمان، تلاش و پول دخیل در جستجوی برای فروشندهایكه محصول تقاضائی را در قیمت قابل قبول با خصوصیات و كیفیت محصول قابل قبول دارد هزینه زمان و تلاش دخیل با ارزش محلهای خریدار با زمان و تلاش آنها تعیین خواهند گردید.
l هزینههای ریسك شامل هزینههای دخیل در حداقلسازی خطر داد و ستد و نیز هزینههای همراه با افت ارزش در داد و ستد میباشد ابعاد خطر نوعاً مورد نظر، خطر اقتصادی، خطر اجراء و خطر شخصی میباشند (Lakner, Simpson، 1993)
l خطر اقتصادی از احتمال زیان افت پولی همراه با خرید محصول ناشی میگردد.
l خطر اجراء ادراك (تصور) مشتریان را به نمایش میگذارد كه محصول یا خدمات ممكن است از برآورده كردن انتظارات ناكام ماند.
l خطر شخصی مربوط به احتمال صدمهزدن به مشتری ناشی ازمحصول یا فرآیند خرید میباشد.
l شكل اضافی خطریكه بطور بالقوه برای خریداران اینترنتی مهم میباشد خطر محرمانه بودن است خطر محرمانه بودن درجهای را كه تا آن مشتریان با از دست روی محرمانه بودن بخاطر اطلاعات جمعآوری شده درباره آنها زمانی كه خرید میكنند مواجه میشوند منعكس میسازد (1997 و Jarrenpaa, Toold)
l هزینههای اضافی دخیل شامل هزینههای توزیع، هزینههای همراه با حركت بطور فیزیكی محصول از فروشنده به خریدار و مالیات فروش میباشند.
l هزینههای بازاری هزینههای همراه با مشاركت در بازار میباشند.
l بازارهای سنتی فرض میشوند كه بدون هزینه برای خریدار باشند، در حالیكه هزینههای بازار-e ممكن است شامل هزینههای دسترسی ثابت و یا هزینههای داد و ستد (متغیر) پرداختی به شركتهائی كه بازار-e را ترتیب میدهند باشند.
خصوصیات محصول
l اول، شكل محصول مهم میباشد.
l محصولات قابل دیجیتالی شدن خصوصاً برای بازارهای e مناسب هستند زیرا آنها نه تنها از مزیت دیجیتالیسازی راه كار بازاری بهرهمند هستند، بلكه همچنین از مزیت راهكار توزیع نیز برخوردارند كه هزینههای داد و ستد خیلی پایین را به بار میآورد.
l نمونههای محصولات قابل دیجیتالی قبلاً توصیف گشتند
l دوم، بزرگی قیمت محصول ممكن است تعیین كننده مهمی باشد
l هر قدر قیمت محصول بالاتر باشد، همانقدر سطح خطر دخیل در داد و ستد بازاری بین خریداران و فروشندههائی كه از نظر جغرافیائی مجزایند و ممكن است هرگز با یكدیگر معامله نركدهاند بزرگتر میباشند.
l بعضی از متداولترین اقلامی كه تا حالا از طریق بازارهای e فروخته میشوند اقلام كمبها مثل CDها و كتابها هستند.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله بررسی تأثیر و تبعات بازارهای الكترونیكی ,
پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها (مطالعه موردی شهرستان سرپل ذهاب) | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 97 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 83 |
پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها
مقدمه :
عصر ما، عصر انتقال از جهان واقعی به دوران زندگی در فضایی دوجهانی است. گرچه هنوز نهادها و سازمان های مجازی شکل نگرفته اند، اما ظهور جهانی نو به نام جهان مجازی را در دور و بر خود احساس می کنیم. جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر می دهد و وظایف و نقش های جدیدی برای آنها پدید می آورد. سازنده گرایان با تاکید بر فعالیت یادگیرنده در فرآیند یادگیری معتقدند که دانش از بیرون به فرد منتقل نمی شود، بلکه آن چه وی از طریق حواسش دریافت می کند، براساس فردیت خویش تفسیر و پردازش می کند. آنها نقش معلم را مربی کنار میدان و تسهیل کننده یادگیری می دانند و بر یادگیری موقعیتی تاکید می کنند. براساس این نظریه یادگیری هنگامی اثربخش تر و کارآتر می شود که یادگیرنده در بافت واقعی و زمینه موضوع مورد بحث قرار گیرد. یادگیری هنگامی افزایش چشمگیری می یابد که با بافت حل مسئله در ارتباط باشد کلاس های آموزشی سنتی دارای اثر بخشی چندانی نیستند، زیرا وابسته به زمان و مکان خاص اند و نمی توانند بافت واقعی و مناسب برای یادگیری فراهم آورند. متن های چاپی نیز به سبب محدودیت های خاص که چیزی بیش از متن، تصویر و طرح خطی نیستند مشکل آفرین اند. ( حسینی، 1386 : ص14 )
سهولت استفاده یكی از مولفه های اساسی استفاده مشتریان از تكنولوژی های كامپیوتری استو برای كاربران جدید به شكل خاصی مهم است . سهولت استفاده یك بخش معین از كیفیت خدمت است و برای رضایت مشتری ضروری است. چون سهولت استفاده كارایی استفاده از خدمت را افزایش می دهد . در زمینه فروش الکترونیک ، سهولت استفاده شامل وجوهی چون كاركرد، دسترسی به اطلاعات ، سهولت در سفارش دادن و هدایت كردن می باشد، علاوه بر سهولت استفاده ، سایت شركت هم باید برای چشمان فرد دلنشین باشد. بنابراین مولفه دیگر كیفیتی طراحی وب سایت می باشد. یكی از مزایای تكنولوژی های آنلاین كه اكثراً ذكر می شود این است كه وب سایت می تواند جهت نیازهای كاربر طراحی شود (سفارشی سازی) ، هر چند این موضوع می تواند كاری چالش برانگیز باشد ، چون در این حالت تماس انسانی وجود ندارد. فروشندگان اینترنتی باید تلاش كنند تا خدماتشان را با نیازهای افراد منطبق كنند ، مثلاً بر مبنای خریدهای گذشته و سایر اطلاعاتی كه به وسیله مشتریان تهیه شده است . مشتریان وفادار منبع ارزشمندی برای بهبود خدمات هستند ، اما شركتها،اغلب از این اطلاعات استفاده نمی کنند. (کاتلر،1391)
اگرچه پاسخ دهی به طور كلی اثر مثبتی روی رضایت الكترونیكی دارد ، اما باید توجه كرد كه چنانچه مشتریان احساس كنند از سوی شركت با نامه های الكترونیكی مورد حمله (بمباران اطلاعاتی ) واقع شده اند ، آنگاه ممكن است روی اداركات كیفیتی به شكل منفی اثر بگذارد. مولفه پنجم كیفیت، اطمینان است ، كه میزان محرمانه ماندن اطلاعات و امنیت درك شده توسط مشتری هنگام استفاده از خدمات فروشنده اینترنتی می باشد. این دو موضوع به شكل ویژه ای مورد توجه مشتریان خدمات الكترونیكی است امنیت به موضوع بدست آوردن اطلاعات حیاتی مشتریان توسط افراد ثالث می پردازد ( مثل دسترسی به جزئیات كارت اعتباری یا حساب بانكی ) در حالی كه محرمانه ماندن اطلاعات به امكان سوء استفاده از اطلاعات افراد توسط بازاریابان می پردازد.محرمانه ماندن اطلاعات هنگامی ایجاد می شود كه مشتریان بتوانند استفاده از اطلاعات شخصی توسط بازاریابان را محدود كنند (کاتلر،1391)
بیان مسئله :
در این پژوهش به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی پرداخته شده است ، امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یكی از بسترهای نوین به سرعت در حال تأثیر گذاری بر زندگی بشر است. این تأثیر در كلیه وجوه اجتماعی دیده میشود. از آن جمله تأثیر شدید فناوری اطلاعات بر اقتصاد است. در اقتصاد جدید كه مبتنی بر شبكههای كامپیوتری است محیط كسب و كار در حال تبدیل به محیطی دیجیتالی (رقمی) است. چنین اقتصادی را با عناوینی همچون اقتصاد شبكهای یا اقتصاد دیجیتال نیز نامیدهاند. اقتصاد دیجیتال كه تحت عنوان اقتصاد اینترنتی، اقتصاد نوین یا اقتصاد مبتنی بر شبكه نیز نامیده میشود به اقتصادی اطلاق میگردد كه قسمت اعظم آن بر پایه فناوریهای دیجیتال شامل شبكههای ارتباطی، رایانهها، نرمافزارها و سایر فناوریهای اطلاعاتی است. (عزیزی ،۱۳۸3)،
مبادلات الكترونیكی ریسكهای زیادی برای مشتریان دارد . چون مشتریان از طریق كاركنان واحد فروش یا فروشگاههای فیزیكی ، تماس مستقیم با شركت ندارند و به منظور انجام مبادله ، باید اطلاعات حساسی مثل شماره كارت اعتباری خود را بدهد. همچنین عدم وجود تعاملات بین فردی نشان دهندة این است كه اعتماد آنلاین اساساً اعتمادی بر مبنای شناخت است كه این شناخت بر مبنای قضاوت مشتری از قابلیت اعتماد و ظرفیتهای فروشنده(شركت) یا كانال های مبادله است.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه .............................................................................................................................................2
بیان مسئله.........................................................................................................................................4
اهمیت و ضرورت پژوهش..................................................................................................................6
اهداف تحقیق.................................................................................................................................. 7
فرضیه های تحقیق...............................................................................................................................8
قلمرو مکانی وزمانی تحقیق.................................................................................................................9
تعاریف عملیاتی................................................................................................................................9
فصل دوم
مقدمه.............................................................................................................................................11
بازاریابی مستقیم (DM)...................................................................................................................11
بازاریابی هدف................................................................................................................................12
تقسیم بندی بازار............................................................................................................................12
بازاریابی یک به یک.........................................................................................................................13
تاثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد..................................................................................................................17
شکل گیری بازاریابی اینترنتی .....................................................................................................................21
اهمیت بازاریابی اینترنتی..............................................................................................................................21
مزیت های بازاریابی اینترنتی........................................................................................................................22
مدل های تجاری (کسب و کار) در بازاریابی اینترنتی ................................................................................23
مدل مبتنی بر ارائه خدمات بازاریابی............................................................................................................25
بازاریابی اینترنتی در ایران، راهبردها و راهکارها.........................................................................................27
قابلیت های دفتر کار مجازی........................................................................................................................31
مدل های کسب و کار الکترونیکی...........................................................................................................34
تقسیم بندی بازار بر اساس شاخص های رفتاری....................................................................................35
وفاداری مشتری ..........................................................................................................................................37
اقتصاد وفاداری الکترونیک .........................................................................................................................42
اهمیت رضایت مشتری و مفهوم آن در فضای الکترونیک...........................................................................45
پیشینه پژوهش.............................................................................................................................................52
فصل سوم
مقدمه..........................................................................................................................................................54
روش تحقیق.................................................................................................................................................55
جامعه آماری................................................................................................................................................55
نمونه آماری................................................................................................................................................55
روش نمونه گیری........................................................................................................................................56
ابزار جمع آوری اطلاعات............................................................................................................................56
روش تجزیه و تحلیل داده ها........................................................................................................................57
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها.................................................................................................................................59
الف )آمار توصیفی....................................................................................................................................61
ب )یافته های استنباطی..............................................................................................................................64
فصل پنجم
مقدمه.......................................................................................................................................................67
بحث و نتیجه گیری..................................................................................................................................68
یافته ها.....................................................................................................................................................70
پیشنهادات... ............................................................................................................................................71
منابع ومآخذ ...........................................................................................................................................73
ضمائم.....................................................................................................................................................52
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد بازاریابی شرکت ها ,