خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre
مسترفایل
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

بخشهایی از متن مقاله:

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان

تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 18% نسبت به سال قبل كمتر شده است. آمریكا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شركتهای بزرگ تولیدكننده در اختیار دارند.

برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 15% نسبت به سال 2004-2003 كاهش یافته است و علت عمده آن پایین بودن سطح برداشت است.از آنجاییكه صادرات پرتقال تازه برزیل بعلت برخی بیماریها محدود شده است، افزایش یا كاهش عرضه پرتقال سبب ابجاد نوسان و تغییر در تولید آب پرتقال شده است.

آمریكا: تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 711000 تن اعلام شده است كه 32% نسبت بسال قبل كاهش نشان می دهدكه علت آن كاهش تولید در فلوریدا است.در حالت معمولی بیش از 95% برداشت پرتقال در فلوریدا برای تولید پرتقال اختصاص یافته است.

تجارت جهانی : صادرات پرتقال در طول سالهای 2005-2004 از كشورهای تولیدكننده اصلی معادل 5/1 میلیون تن با بریكس 65 پیش بینی شده است كه حدود 2% نسبت بسال قبل افزایش یافته است.صادرات از برزیل كه 81% كل جهانی این رقم را بخود اختصاص داده است معادل 23/1 میلیون تن تخمین زده شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است.

برزیل:صادرات پرتقال برزیل در سال 2005-2004 معادل 23/1 میلیون تن اعلام شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است علیرغم اینكه برداشت پرتقال كاهش داشته است. برزیل در سال 2005-2004 اقدام به ذخیره مقادیر زیادی پرتقال نموده است تا بتواند صادرات آب پرتقال  را در یك سطح نرمال حفظ كند(احتمال دارد این سطح نرمال معادل 000/159 تن باشد).

...

درباره محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، توتون و پنبه مشاهده می کنیم که قیمت ها نسبتا بالاست اما در محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شاهد نوسانات زیادی در سال های مختلف، بوده ایم. نوسان قیمت گوجه فرنگی به طور آنی به چند صد درصد می رسد! چنین وضعیتی عادی نیست. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. بلکه حداکثر نوسانات  2، 3 تا 10 درصد است. به طور مثال در بازار فرانسه قیمت سیب زمینی، در اول و آخر فصل تغییرمحسوسی نمی کرد و حداکثر اختلاف موجود 10 درصد بود، که این اختلاف نیز ناشی از هزینه های نگهداری و افت وزن بود.

در کشورما، از آن  جایی که کشاورزان امکان نگهداری و انبار کردن محصولات را ندارند، محصولات را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار می دهند. دلالان این محصولات را انبار کرده و در زمان مناسب عرضه می کنند و در نتیجه سود سرشاری نصیب این افراد می شود. به طور مثال در سال گذشته قیمت گوجه فرنگی به 2 تا 3 هزار تومان نیز رسید. در حالی که ممکن است کشاورز حداکثر آن  را 50 تومان فروخته باشد. بنابراین شاهد تفاوت  چند صد درصدی قیمت ها هستیم که نصیب دلالان می شود.

اختلاف زیاد میان قیمت سرمزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از مهم ترین و قدیمی ترین معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است که به آن «اقتصاد حاشیه بازاریابی» گفته می شود.

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
مقاله بررسی بازارهای موازی

مقاله بررسی بازارهای موازی

دانلود مقاله بررسی بازارهای موازی

مقاله بررسی بازارهای موازی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله بررسی بازارهای موازی

بخشهایی از متن مقاله:

حاشیه ارزی بازار موازی یکی از قیمت های نسبی مهم در اقتصاد بوده که از وجود بازارهای ارزی نشأت می گیرد. این عامل متغیرهای کلیدی اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و خود متاثر از آن هاست.

وجود بازارهای دوگانه و چندگانه ارزی در کشورهای در حال توسعه پدیده ای قابل مشاهده و غیرقابل انکار است. وجود چنین رژیم ارزی هرچند اقتصاد را از شوک های برونی در امان قرار داده و برای جلوگیری از تهی شدن ذخایر ارزی کشور پسندیده است، اما اثرات قابل توجهی را بر عملکرد اقتصاد کلان خواهد داشت. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بازارهای موازی ارز از ابعاد قابل توجهی برخوردار هستند و اختلاف قابل توجهی میان نرخ ارز در بازار موازی و بازار رسمی مشاهده می شود. این اختلاف در ادبیات اقتصادی به حاشیه ارزی معروف است.

حاشیه ارزی بازار موازی یکی از قیمت های نسبی مهم در اقتصاد بوده که از وجود بازارهای ارزی نشأت می گیرد. این عامل متغیرهای کلیدی اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و خود متاثر از آن هاست.

علاوه بر آن حاشیه ارزی یکی از شاخص های مهم از عدم سازگاری میان سیاست های اقتصاد کلان و رژیم های ارزی و تجاری محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که حاشیه ارزی بالا اثرات زیانباری بر صادرات و رشد اقتصادی داشته و تنها اقتصاد را از شوک های برونی ایزوله می کند. نتایج کمی این تحقیقات حاکی از آن است که افزایش ۱۰ درصدی در حاشیه ارزی، رشد تولید را به میزان چهار درصد کاهش می دهد.

...

نتیجه گیری

نتیجه نهایی این مطالعه دلالت بر قدرت محدود کاهش در ارزش پول داخلی به عنوان یک سیاست در کاهش حاشیه ارزی و یکسان سازی ارز در اقتصاد ایران دارد. اثر این سیاست بر بهبود تراز پرداخت ها نیز محدود بوده و به سرعت اثر آن از بین خواهد رفت. از طرف دیگر نتایج این مطالعه بر اهمیت سیاست های پولی به عنوان یک سیاست مکمل در کنار سیاست های ارزی اشاره داشته و توصیه می کند دولت نیز که در سال های اخیر به دنبال اتخاذ سیاست کاهش در ارزش پول داخلی است این مساله را با دقت مدنظر قرار دهد.

...

دانلود مقاله بررسی بازارهای موازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بررسی بازارهای موازی ,

ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی

ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی

دانلود ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی

ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی
اولویت‌بندی 
صنایع ایران
قابلیت بازارسازی بین‌المللی 
تجارت الكترونیكی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی

موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الكترونیكی در عرصه تجارت بین‌الملل است. توسعه تجارت الكترونیكی مستلزم سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن، در كشور است، لذا تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این راستا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الكترونیكی و به منظور اولویت‌بندی زمینه‌های سرمایه‌گذاری، اقدام به تبیین مدلی نموده است كه در آن صنایع مختلف از نظر قابلیت بازارسازی بین‌المللی در تجارت الكترونیكی، اولویت‌بندی می‌شوند. از جمله نتایج حاصل از تحقیق حاضر، اولویت‌بندی صنایع با ISIC چهار رقمی و دو رقمی می‌باشد. تعیین راهبردهایی كه بتوان با استفاده از آن، زمینه موفقیت صنایع در بازارسازی بین‌المللی در تجارت الكترونیكی را افزایش داد، از دیگر نتایج ارائه شده در این مقاله، می‌باشد.

فهرست مطالب

چكیده

مقدمه

1. ادبیات موضوع

2. قابلیت بازارسازی در تجارت الكترونیكی

3. آزمون خرید الكترونیكی

1-3. ویژگیهای محصول

2-3. آشنایی و اعتماد مشتری نسبت به مارك تجاری محصول

3-3. ویژگیهای مشتری

4. روش تحقیق

1-4. جامعه آماری و جمع‌اوری داده‌ها

2-4. فرضیات تحقیق

3-4. طراحی مدل

جمع‌بندی و ملاحظات

منابع

 

دانلود ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ارائه روشی برای اولویت‌بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین‌المللی و تجارت الكترونیكی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
مقاله بازاریابی رابطه مند

مقاله بازاریابی رابطه مند

دانلود مقاله بازاریابی رابطه مند

مقاله بازاریابی رابطه مند
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مقاله بازاریابی رابطه مند

فهرست:

تعریف بازیابی رابطه مند

بازاریابی رابطه مند

ارزش طول زندگی

مدل سطل سوراخ دار

منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده

ابعاد بازاریابی رابطه مند

فرایند مستمر تغییر

استراتژی های تغییر

نتیجه گیری

مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن در تجارت الكترونیك

مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن در تجارت الكترونیك


تعریف بازیابی رابطه مند:

بازاریابی رابطه مند (RELATIONSHIP MARKETING) هنر كسب وكار امروز است. برای حفظ مشتریان كلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا كلاسیك، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و تركیب جمعیت، شركتها با این واقعیت روبرو شدند كه امروزه دیگر مانند گذشته شركتها با یك نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینك شركتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه كاهش باید مبارزه كنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.

تحقیقات نشان می دهند كه هزینه جذب مشتریان جدید 5 برابر هزینه حفظ مشتریان كنونی است. شركتها دریافته اند كه از دست دادن یك مشتری چیزی بیش از، ازدست دادن یك قلم فروش است، بلكه به معنی از دست دادن كل جریان خریدهایی است كه مشتــری می توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی كه مشتری بوده، انجام دهد (كاتلر، 1999، 28).

...

ارزش طول زندگی

مقــــــدار سودی است كه یك مشتری می تواند در طول عمر مشتری بودن خود برای یك شركت به ارمغان بیاورد. این مقدار درحقیقت همان ارزش خالص فعلی مشتری است كه برابر با ارزش فعلی حاصل تفاضل جریانهای خروجی از شركت برای جذب و نگهداری مشتری و جریانهای ورودی ناشی ازكل خریدهایی است كه مشتری در طول عمر خود انجام می دهد. تحقیقاتی كه در این زمینه در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد كه این مقدار برای یك پیتزافروشی 8000 دلار و برای یك تولیدكننده خودرو 332 هزار دلار و برای یك شركت هواپیمایی چیزی بالغ بر یك میلیارد دلار است (میكائیل هگارتی، 2002).

مدل سطل سوراخ دار

اگر ما انباره مشتریان یك شركت را به یك سطل تشبیه كنیم كه چند سوراخ در انتهای آن دارد. در گذشته شركتها می توانستند این سطل را از مشتریان جدید و فراوان پر كنند و بابت از دست دادن مشتریان قدیمی به علت وجود سوراخ درانتهای سطل نگرانی نداشته باشند. ولی امروزه شركتها نگران سطح و میزان نگهداری مشتریان خود هستند و می دانند كه همواره باید این میزان درحد مطلوبی باشد، آنها می دانند اگر نگران میزان ریزش مشتریانشان نباشند طولی نخواهد كشید كه انباره آنان را تنها مشتریان حبس شده تشكیل خواهند داد و بزودی نابود خواهند شد. (شكل 1)

دانلود مقاله بازاریابی رابطه مند






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بازاریابی رابطه مند ,

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

دانلود سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 425 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

چکیده:

در این سمینار ابتدا بصورت مختصر مفاهیم اصلی سیستم سهام را بیان میکنیم. سپس روش های Conventional ترکیب اطلاعات را توضیح می دهیم. پس از آن کاربرد روش OWA در ترکیب اطلاعات حاصل از شاخصها برای تعیین نوسانات بازار بورس را مورد بررسی قرار میدهیم. در گام بعدی، اطلاعات مربوط به 10 روز کاری بازار بورس تهران را به عنوان دادههای مورد نیاز در نظر گرفته و منحنی های مربوط به شاخص های تاثیر گذار در بازار بورس را بدست می آوریم. در انتها شبیه سازی روش توسط نرم افزار Matlab و نتایج آن را مورد مطالعه قرار می دهیم.

مقدمه:

اولین بورس اوراق بهادار در دنیا در شهر آمستردام و توسط اولین شرکت چند ملیتی به نام کمپانی هند شرقی هلند راه اندازی شد. به همین ترتیب کمپانی هند شرقی هلند اولین شرکتی بود که سهام منتشر کرد. بورس آمستردام در سپتامبر 1602، شش ماه پس از تشکیل شرکت کمپانی هند شرقی هلند تاسیس شد.

در سال 1698، فهرستی از نرخ سهام و کالا توسط شخصی در قهوه خانهای در لندن منتشر شد. داد و ستد در لندن آغاز شده بود و کارگزاران دریافتند که باید هرچه زودتر از بورس سلطنتی – مرکز تجارت لندن – خارج شوند. بورس سلطنتی مرکز داد و ستد اقلام فیزیکی یعنی کالاهایی که از بندر (لنگرگاه لندن) وارد میشد بود.

50 سال بعد اولین بورس اوراق بهادار لندن به وجود آمد. این بورس جدید اوراق بهادار لندن، نقش مهمی در انقلاب صنعتی بریتانیا ایفا کرد و ماهیت اوراق بهادار در سطح اروپا و ایالات متحده فراگیر شد. اما تا سال 1801 هیچ گونه مقررات یا عضویت رسمی در بورس اوراق بهادار لندن مشاهده نشد. در حالیکه بزرگترین گامهای تغییر در تاریخ دنیا به وقوع می پیوست، هنوز تعدادی اعتقاد داشتند که خرید و فروش سهام امری غیر اخلاقی و شیطانی محسوب میشود.

دانلود سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA) ,

سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت

سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت

دانلود سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت

سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4781 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88

سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده

به منظور بررسی تاثیر بازارهای خدمات جانبی و انرژی در یکدیگر، دو بازار خدمات جانبی رزرو گرم و خدمات جانبی توان راکتیو مورد بررسی و شبیه سازی قرار گرفته اند و تاثیر اجرای آنها در بازار پیشروی انرژی مورد مطالعه قرار گرفت. در بررسی تاثیر بازار رزرو چرخان در بازار انرژی، مدل بازار پیشروی انرژی مورد استفاده بوده که مدلی یکسویه و بر پایه پخش بار dc در شبکه بوده و برای دوره زمانی روز آتی نیازهای انرژی شبکه را برآورده می سازد. برای تامین رزرو مورد نیاز شبکه، دو ساختار کلی مورد توجه قرار گرفته است. ساختار اول که بر پایه ساختار سنتی تامین رزرو است، یکی از بزرگترین واحدهای شبکه را مسئول تامین رزرو مورد نیاز شبکه می کند. ساختار دوم که مدلی بر پایه بازار است، رزرو مورد نیاز شبکه را توسط بازارهای همزمان یا غیر همزمان انرزی و بر اساس پیشنهاد قیمت شرکت کنندگان در بازار انرژی و رزرو، تسویه می کند. در بازار همزمان، انرژی و رزرو به صورت همزمان تسویه می شوند در حالی که در بازار غیر همزمان، ابتدا بازار انرژی اجرا شده و پس از تعیین ظرفیت پذیرفته شده بازیگران در بازار انرژی، واحدهایی که ظرفیت فروخته نشده دارند اقدام به شرکت و ارائه قیمت در بازار رزرو می نمایند و بازار رزرو جداگانه ای اجرا شده و رزرو پذیرفته شده هر واحد تعیین می گردد.

در بررسی تاثیر بازار توان راکتیو در بازار انرژی، مدل بازار پیشروی انرژی مورد استفاده مدلی یکسویه و بر پایه پخش بار ac در شبکه بوده و برای دوره زمانی ساعت آتی نیازهای انرژی شبکه را برآورده می کند. برای تامین توان راکتیو مورد نیاز شبکه، دو ساختار وضع قانون اجباری برای تامین بار راکتیو شبکه و اجرای بازار توان راکتیو برای تامین بار راکتیو شبکه مورد توجه قرار گرفته است. بررسی ها در این بخش بدین ترتیب است که در ابتدا ضمن اجرای بازارهای انرژی و خدمات جانبی، اندیس های اقتصادی شبکه مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه ضمن انتخاب سناریوهای زمان حقیقی محتمل، نظیر افزایش بار از میزان مورد پیش بینی یا خروج یک خط، کیفیت بهره برداری از شبکه با و بدون استفاده از بازارهای خدمات جانبی مورد بررسی قرار می گیرد. 

مقدمه

چندی است که بازارهای مخلتف برای مبادله انرژی الکتریکی، خدمات انتقال و خدمات جانبی مرتبط با انرژی نظیر رزرو انرژی الکتریکی، توان راکتیو، کنترل فرکانس و … در گوشه و کنار دنیا رواج پیدا کرده است. منظور از شکل گیری بازار، به وجود آمدن ساز و کاری برای خرید برق از تولید کنندگان این کالا از طریق برگزاری مناقصه و فروش آن به خریداران – درصورت وجود- از طریق مزایده یا برقراری

محیطی برای حراج آزاد برق است. وقوع چنین روندی در زمینه کالای برق باعث تغییر ات اساسی در ساختار برنامه ریزی، بهره برداری و تصمیم سازی در زمینه صنعت برق شده است. 

شکل گیری هر یک از این بازارها با هدفی خاص بوده و منحصر به هر منطقه می باشد اما دلیلی که به طور عمده در شکل گیری بازارهای مختلف قابل مشاهده است، کمبودها و نواقصی است که درگیر مسئله تامین انرژی بوده است. کمبودهایی که از جمله آنها می توان به نقص سرمایه گذاری های بخش خصوصی، نبود راهکاری مناسب جهت جذب سرمایه های بخش خصوصی، چالش های سیاسی، فرهنگی

و منطقه ای در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های بلند مدت شبکه و عدم شفافیت در روند مالی انرژی الکتریکی از سرمایه گذاری تا تامین انرژی الکتریکی مصرف کننده های نهایی اشاره کرد. لذا شکل گیری بازارهای مختلف در هر کجای دنیا با هدف برطرف نمودن این نواقص و سایر نواقص موجود در سیستم بهره برداری سنتی مد نظر قرار گرفت.

دانلود سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق طراحی بازار حراج خدمات جانبی در سیستمهای تجدید ساختار یافته قدرت ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
مقاله بررسی بازارهای موازی

مقاله بررسی بازارهای موازی

دانلود مقاله بررسی بازارهای موازی

مقاله بررسی بازارهای موازی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مقاله بررسی بازارهای موازی

بخشهایی از متن مقاله:

حاشیه ارزی بازار موازی یکی از قیمت های نسبی مهم در اقتصاد بوده که از وجود بازارهای ارزی نشأت می گیرد. این عامل متغیرهای کلیدی اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و خود متاثر از آن هاست.

وجود بازارهای دوگانه و چندگانه ارزی در کشورهای در حال توسعه پدیده ای قابل مشاهده و غیرقابل انکار است. وجود چنین رژیم ارزی هرچند اقتصاد را از شوک های برونی در امان قرار داده و برای جلوگیری از تهی شدن ذخایر ارزی کشور پسندیده است، اما اثرات قابل توجهی را بر عملکرد اقتصاد کلان خواهد داشت. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بازارهای موازی ارز از ابعاد قابل توجهی برخوردار هستند و اختلاف قابل توجهی میان نرخ ارز در بازار موازی و بازار رسمی مشاهده می شود. این اختلاف در ادبیات اقتصادی به حاشیه ارزی معروف است.

حاشیه ارزی بازار موازی یکی از قیمت های نسبی مهم در اقتصاد بوده که از وجود بازارهای ارزی نشأت می گیرد. این عامل متغیرهای کلیدی اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و خود متاثر از آن هاست.

علاوه بر آن حاشیه ارزی یکی از شاخص های مهم از عدم سازگاری میان سیاست های اقتصاد کلان و رژیم های ارزی و تجاری محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که حاشیه ارزی بالا اثرات زیانباری بر صادرات و رشد اقتصادی داشته و تنها اقتصاد را از شوک های برونی ایزوله می کند. نتایج کمی این تحقیقات حاکی از آن است که افزایش ۱۰ درصدی در حاشیه ارزی، رشد تولید را به میزان چهار درصد کاهش می دهد.

...

نتیجه گیری

نتیجه نهایی این مطالعه دلالت بر قدرت محدود کاهش در ارزش پول داخلی به عنوان یک سیاست در کاهش حاشیه ارزی و یکسان سازی ارز در اقتصاد ایران دارد. اثر این سیاست بر بهبود تراز پرداخت ها نیز محدود بوده و به سرعت اثر آن از بین خواهد رفت. از طرف دیگر نتایج این مطالعه بر اهمیت سیاست های پولی به عنوان یک سیاست مکمل در کنار سیاست های ارزی اشاره داشته و توصیه می کند دولت نیز که در سال های اخیر به دنبال اتخاذ سیاست کاهش در ارزش پول داخلی است این مساله را با دقت مدنظر قرار دهد.

...

دانلود مقاله بررسی بازارهای موازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بررسی بازارهای موازی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی

بخشهایی از متن مقاله:

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان

تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 18% نسبت به سال قبل كمتر شده است. آمریكا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شركتهای بزرگ تولیدكننده در اختیار دارند.

برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 15% نسبت به سال 2004-2003 كاهش یافته است و علت عمده آن پایین بودن سطح برداشت است.از آنجاییكه صادرات پرتقال تازه برزیل بعلت برخی بیماریها محدود شده است، افزایش یا كاهش عرضه پرتقال سبب ابجاد نوسان و تغییر در تولید آب پرتقال شده است.

آمریكا: تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 711000 تن اعلام شده است كه 32% نسبت بسال قبل كاهش نشان می دهدكه علت آن كاهش تولید در فلوریدا است.در حالت معمولی بیش از 95% برداشت پرتقال در فلوریدا برای تولید پرتقال اختصاص یافته است.

تجارت جهانی : صادرات پرتقال در طول سالهای 2005-2004 از كشورهای تولیدكننده اصلی معادل 5/1 میلیون تن با بریكس 65 پیش بینی شده است كه حدود 2% نسبت بسال قبل افزایش یافته است.صادرات از برزیل كه 81% كل جهانی این رقم را بخود اختصاص داده است معادل 23/1 میلیون تن تخمین زده شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است.

برزیل:صادرات پرتقال برزیل در سال 2005-2004 معادل 23/1 میلیون تن اعلام شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است علیرغم اینكه برداشت پرتقال كاهش داشته است. برزیل در سال 2005-2004 اقدام به ذخیره مقادیر زیادی پرتقال نموده است تا بتواند صادرات آب پرتقال  را در یك سطح نرمال حفظ كند(احتمال دارد این سطح نرمال معادل 000/159 تن باشد).

...

درباره محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، توتون و پنبه مشاهده می کنیم که قیمت ها نسبتا بالاست اما در محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شاهد نوسانات زیادی در سال های مختلف، بوده ایم. نوسان قیمت گوجه فرنگی به طور آنی به چند صد درصد می رسد! چنین وضعیتی عادی نیست. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. بلکه حداکثر نوسانات  2، 3 تا 10 درصد است. به طور مثال در بازار فرانسه قیمت سیب زمینی، در اول و آخر فصل تغییرمحسوسی نمی کرد و حداکثر اختلاف موجود 10 درصد بود، که این اختلاف نیز ناشی از هزینه های نگهداری و افت وزن بود.

در کشورما، از آن  جایی که کشاورزان امکان نگهداری و انبار کردن محصولات را ندارند، محصولات را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار می دهند. دلالان این محصولات را انبار کرده و در زمان مناسب عرضه می کنند و در نتیجه سود سرشاری نصیب این افراد می شود. به طور مثال در سال گذشته قیمت گوجه فرنگی به 2 تا 3 هزار تومان نیز رسید. در حالی که ممکن است کشاورز حداکثر آن  را 50 تومان فروخته باشد. بنابراین شاهد تفاوت  چند صد درصدی قیمت ها هستیم که نصیب دلالان می شود.

اختلاف زیاد میان قیمت سرمزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از مهم ترین و قدیمی ترین معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است که به آن «اقتصاد حاشیه بازاریابی» گفته می شود.

دانلود تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

دانلود مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

بخشهایی از متن مقاله:

بازار از نظر علمی به معنی محـل تجمع عده ای از مصرف كنندگان است كه دارای نیازهای مشترك بوده و از وسیله مبادله یا پول مشتركی در دادوستدهای خود استفاده می كنند. در این فرایند مصرف كنندگان مایل به رفع نیازهای خود هستند. بدین ترتیب اگر عنصر نیاز مشترك یا تمایل به رفع نیاز وجود نداشته باشد، عملاً بازاری شكل نخواهد گرفت.
برای تشكیل هربازار باید چهار عامل زیر وجود داشته باشد:
1 - مصرف كننده یا تقاضاكننده
2 - نیاز یا احتیاج
3 - قدرت خرید
4 - عرضه كننده یا تولیدكننده
بازار به مفهوم رایج خود محل تلاقی عرضه و تقاضا است و باتوجه به پایه های اصلی تقاضا یعنی وجود نیاز، وجود قدرت خرید و بالاخره تمایل به اختصاص قسمتی از درآمد یا پول فرد برای تملك كالا، متوجه می شویم كه همان عناصر چهارگانه بازار در تعریف دوم نیز وجود دارد.
چنانچه در هر بازار میان عناصر چهارگانه ذكرشده ارتباط منطقی یا نظم در مبادله و دادوستد وجود داشته باشد اصطلاحاً می گویند بــــازار دارای نظم است یا تنظیم شده است.

...

در حاشیه مفاهیم و فرایند بازار
همواره میان مفهوم بازار به عنوان «نهاد» (INSTITIUTION) و به عنوان یك «نظام» (SYSTEM) آمیزشی به وجود می آید كه منجر به برداشتهای اشتباه آمیزی می شود. البته این آمیزش از آن روست كه این دو مفهوم، عملاً بستگی نزدیكی به یكدیگر دارند. فرآیندهای بازار تنها زمانی به نحو كامل و دلخــواه عمل می كنند كه این نهاد در یك اقتصاد بازاری مستقر باشد؛ چرا كه در یك اقتصاد بازاری، «نهادهای نابازاری» كمتری وجود دارد و بنابراین موانع كمتری برسرراه عملكرد آزاد مكانیزم بازار قرار دارد. همچنین، هرجا كه بازار بتواند نقش هماهنگ كننده خود را به خوبی بازی كند، آن جا یك نظام بازاری، مستقر است، گرچه انباشته از انواع «نهادهای نابازاری» باشد. باوجود این، باید میان «نقش نهادین بازار» و «اقتصاد بازار» تفاوت قائل شد.
اما منظور از «نهاد بازار» چیست؟ پاسخ مفصل به این پرسش مستلزم روشن كردن مفاهیم «شرایط، ساختارها و فرآیندهای بازار» است. بااین حال، شاید بتوان به طور قراردادی پذیرفت كه مجموع این سه مفهوم با همدیگر، نهاد بازار را تشكیل می دهند. بنابراین:
بازار به عنـــــوان فرایندها و مكانیزمهای تنظیم كننده دادوستد + بازار به عنوان مجموعه شرایط و ساختارهای دادوستد + بازار به عنوان مكان دادوستد = نهاد بازار
اما این مفهوم قراردادی عملاً چیزی را تعریف نمی كند و شاید با واردكردن واژه هایی مثل «دادوستد» ، «مكان»، «شرایط»، «ساختار»، «فرآیند» و «مكانیزم» بر ابهام موضوع افزوده باشیم. چرا كه هیچ كدام از این واژه ها نیز تعریف پذیرفته فراگیری ندارند. هركدام از این واژه ها، خود، نماینده مجموعه ای از واژگان هستند كه بر سر تعاریف آنها مشاجره وجود دارد: بازار كامل، بازار ناقص، بازار رقابتی، بازار انحصاری، بازار جهانی، عرضه بازار، تقاضای بازار و... آیا واژه «بازار» برای یك كالا، یك ناحیه، خریداران یا فروشندگان به كار می رود؟ یا برای همـــه آنها؟ اگر برای همه آنها به كار می رود، این واژه چه مفهوم گسترده ای باید داشته باشد كه این همه مفاهیم ناهمگن را در خود جای دهد!

دانلود مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی ,

تاريخ : 16 شهريور 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مسعود | بازدید : <-PostHit->
مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

دانلود مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

موضوعات مورد بحث در مقاله:

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

وضعیت مارکتینگ درکشور ما

.........................................................

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح  نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که  از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد.

در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق  اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی،  حضور داشتند.
دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس اقتصاد کشاورزی سرویس مسائل راهبردی خبرگزاری دانشجویان ایران انجام شد  اختلاف زیاد میان قیمت باراز مزرعه و بازار مصرف را یکی از روشن  ترین معضلات نظام بازار محصولات کشاورزی عنوان می کند و یادآور می شود به رغم آن که این مشکل یکی از قدیمی ترین مشکلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است، اما هیچ چشم اندازی برای حل آن دیده نمی شود. این در حالی است که بند 7 سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی، بر اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی  همزمان با ساماندهی فرآیند تولید تاکید دارد.

دکتر صدرالاشرافی به برخی از مهم ترین عوامل پیدایی اقتصاد حاشیه بازاریابی اشاره می کند و توضیح می دهد که نقصان های موجود در سیاست خرید تضمینی که یکی از مهمترین سیاست های حمایتی رایج در  دنیا برای حمایت از قیمت (دریافتی تولید کننده) محصولات کشاورزی است، چگونه  باعث  می شود  که رشد بازار حاشیه بازار یابی می شود. 

دکتر سید مهریار صدرالاشرافی فارغ التحصیل دکتری اقتصاد کشاورزی و اقتصاد توسعه از دانشگاه مونپیلیه  فرانسه است. وی پیش از این به مدت 10 سال مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران بود. مدتی مسوولیت ریاست دانشکده  اقتصاد دانشگاه تهران را عهده دار شد واکنون پس از بازنشستگی به عنوان مدیر گروه اقتصاد کشاورزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت  های آموزشی خود را ادامه می دهد.

...

وضعیت مارکتینگ درکشور ما

توجه کنید که مارکتینگ  یک موضوع کلی است که شامل 2 مقوله  بازاریابی و بازاررسانی می شود. بازاریابی بدان معنی است که محصول برای فروش موجود است و درمرحله بازاریابی باید به دنبال بازارهای جدید رفت. البته چنین اقدامی رادر داخل نیزمی تواند انجام گیرد. دراین مرحله باید به بررسی این نکته پرداخت که چه محصولی، درکدام بازار، مشتری بیشتری دارد و قیمت مناسب تری برای آن پرداخت می شود.

مساله بازاریابی، بیشتربرای کشورهای توسعه یافته مطرح است. بنابراین ما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوان محصولات داخلی را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

 متاسفانه در حال حاضر اکثر محصولات کشور، به صورت فله ای صادر می شود. برای نمونه صادرات محصولاتی مانند زعفران، خرما و پسته نیز به روش فله ای انجام می گیرد و در رعایت اصول بهداشتی و بسته بندی این محصولات مشکلاتی وجود دارد.

خرماهایی که درکشورما عرضه می شود، اکثرا به شکل بسته های 5 کیلویی است که بسته بندی نامناسبی نیزدارند، درحالی که، کشورهایی مانند ترکیه یا امارات متحده عربی که بزرگترین وارد کننده و صادر کننده  خرما هستند، خرما به صورت بسته بندی های بسیار شیک و بهداشتی به چند برابر قیمت در بازارهای جهانی عرضه می کنند. همچنین در این زمینه می توان به صادرات پسته کشوراشاره کرد. در کشورما پسته در گونی یا بسته بندی های چند کیلویی به بازار عرضه می شود. این درحالی است که هیچ کشوری پسته را به صورت کیلویی  عرضه نمی کند بلکه با خرید فله ای پسته ازکشورما، آن را در بسته های چند گرمی به  چند برابر قیمت  خریداری شده در بازارهای جهانی به فروش می رسانند.

 

دانلود مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی ,

<-BloTitle->
<-BloText->