مقاله در مورد سیستم عامل آندروید دانلود مقاله در مورد سیستم عامل آندروید | ![]() |
دسته بندی | Android اندروید |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
دانلود مقاله در مورد سیستم عامل آندروید
کمتر از سه سال پیش زمانی که سیستم عامل آندروید برای نخستین بار توسط کنسرسیومی
به رهبری گوگل معرفی شد، کمتر کسی پیشبینی میکرد که در این مدت کوتاه این سیستم
عامل موفق به پیشی گرفتن از سیستم عاملهای پرطرفدار و جا افتاده تلفن همراه چون
ویندوزموبایل، لینوکس و پالم شده و خود را به عنوان تهدیدی جدی برای رقبایی چون سیمبین،
RIM و آیفون نشان دهد. آندروید پا را از این هم فراتر گذاشته و علاوه بر حضور قدرتمند
در بازار تلفنهای همراه هوشمند، وارد عرصههای دیگری مانند تبلتها و حتی تلویزیون نیز شده است.
به نوشته ی هومن کبیری، رشد اعجابآور آندروید به گونهای بوده است که بسیاری
از کارشناسان پیشبینی میکنند این سیستم عامل تا سال ۲۰۱۲ دومین سیستم عامل
پرطرفدار تلفنهای همراه جهان خواهد بود. تخمینی که نه تنها دور از دسترس نمینماید
بلکه بسیار محافظهکارانه به شمار میرود. چرا که با روند رشد این سیستم عامل و اقبال
شرکتهای مختلف به آن، کسب رتبه اول نیز برای آندروید چندان دور از ذهن نیست.
مروری خواهیم داشت بر تاریخچه و روند شکلگیری این سسیتم عامل، موفقیتها و چشمانداز آتی آن.
معنای آندروید
پیش از ورود به اطلاعات مربوط به آندروید، نخست به نام آن میپردازیم.
بنابر ترجمه دیکشنری کمبریج، آندروید این گونه تعریف شده است:
«یک ربات (ماشینی که به وسیله کامپیوتر کنترل میشود) که به گونهای ساخته شده
تا شکل ظاهری شبیه به انسان داشته باشد.» شاید بتوان نزدیکترین
معنی در زبان فارسی به آندروید را آدم آهنی یا آدم ماشینی دانست.
از مدیریت شرکت کوچک آندروید تا مدیریت پروژه در خلاقترین شرکت جهان
در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۵ گوگل شرکت آندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. شرکت
کوچک آندروید که توسط اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت پایهگذاری شده بود،
در زمینه تولید نرمافزار و برنامههای کاربردی برای تلفنهای همراه فعالیت میکرد.
اندی روبین مدیر ارشد اجرایی این شرکت پس از پیوستن آندروید به گوگل ب
ه سمت قائممقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه آندروید در گوگل منصوب شد.
در واقع میتوان روبین را پایهگذار آندروید دانست. چرا که وی علاوه بر اینکه ایده
تولید آندروید را در شرکت کوچک خود پرورش داد، در سمت مدیر این پروژه د
ر شرکت گوگل توانست ایده خود را پیادهسازی کند و سیستم عامل آندروید را با نام شرکت کوچک پیشین خود روانه بازار نماید.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله در مورد سیستم عامل آندروید ,
مقاله بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد كشور دانلود مقاله بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد كشور | ![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 114 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
دانلود مقاله بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد كشور
فراگرد توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی
صادرات كالاهای غیرنفتی (صنعتی و سنتی)
امكانات و محدودیتهای بالقوه توسعه صادرات
بازرگانی بینالمللی و توسعه صنعتی
دیگاههای نظری حاكم بر تجارت خارجی كشورهای در حال توسعه
مسئله انتخاب و انتقال تكنولوژی
تولید نوعی نظام جدید در اقتصاد جهانی
ظهور و گسترش اقتصاد نمادی در برابر اقتصاد واقعی
مقیاس اقتصادی و خود اتكائی صنعتی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد كشور ,
مقاله بیمه و مدیریت در صنایع غذایی دانلود مقاله بیمه و مدیریت در صنایع غذایی | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 7 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
بیمه و مدیریت در صنایع غذایی
بهكام: با هدف شناخت و رفع موانع موجود در راه فعالیتهای مختلف صنایع غذائی،
بر آن شدیم تا با بهره گیری از مشاوران متخصص در رشته های مختلف
و با مساعدت مدیران موسسات اقتصادی فعال در صنایع غذائی مجموعه مقالاتی را در هر شماره ارائه دهیم.
یکی از این موضوعات بسیار مهم وضعیت بیمه در صنایع غذایی کشور است.
بر همین اساس و در آستانهی 13 آذر، روز بیمه مجموعه مقالاتی را به موضوع بیمه و مدیریت در رویکرد صنایع غذائی اختصاص دادهایم.
این مقالات از مبانی پایهای بیمه آغاز و به تدریج به موضوعات تحلیل و معرفی رشتههای بیمهای مورد نیاز در صنایع غذایی،
اعم از پوششهای بیمهای رایج در کشور و نیز پوششهای خاص بیمهای که علیرغم نیاز جدی به آنها،
هنوز به طور عام به بازار بیمه کشور راه نیافته اند، خواهد پرداخت .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله بیمه و مدیریت در صنایع غذایی ,
مقاله و ترجمه طراحی شبکه و خصوصیات سیستم گاردریل فعال کنترل از راه دور ترجمه مقاله طراحی شبکه و خصوصیات سیستم گاردریل فعال کنترل از را ه دور | ![]() |
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله و ترجمه طراحی شبکه و خصوصیات سیستم گاردریل فعال کنترل از راه دور ,
مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML | ![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML
فصل اول: مفاهیم شیء گرایی
مقدمه
شئ گرایی برای توسعه نرم افزار اولین بار در سال 1960 پیشنهاد شد، این روش پس از 20 سال به طور گسترده مورد استفادة جامعه نرم افزاری قرار گرفت. توسعه دهندگان نرم افزار در دهه 1980 توجه جدی خو د را روی شئ گرایی معطوف کردند. تکنولوژی شئ، قابلیت استفاده مجدد را برای مؤلفه های نرم افزاری به ارمغان آورد و این نیز به نوبه خود در تسریع توسعه نرم افزار و تولید محصول با کارایی بالا تاثیر بسزایی دارد؛ بعلاوه سیستمهای شئ گرا، براحتی قابل توسعه و به سهولت با محیط سازگار- از نظر تعامل با سیستمهای موجود در محیط استفاده از نرم افزار- می شوند . دیدگاه شئ گرایی یک سیر تکاملی دارد؛ همچنانکه در بخشهای بعدی خواهیم دید، تعیین همه کلاسهای لازم برای یک سیستم دریک تکرار تا اندازه ای غیرممکن است و به محض تکمیل مدلهای تحلیل و طراحی نیاز به کلاسهای جدید در سیستم نمایان می شود.
درک سیستمهای پیچیده وتولید نرم افزار برای چنین سیستمهایی توسط افرادی که در این زمینه تجربه کافی ندارند، کاری بس مشکل است . همچنین محصولی که این افراد تولید می کنند کارایی لازم را نخواهد داشت، در اینجا مهندسی نرم افزار به کمک افراد آمده و با مطالعه روشها و فنون مختلف مسیر توسعه و تولید نرم افزار را هموار می- سازد. تجربیات بدست آمده در این زمینه، متدها و فرآیندهای متنوعی را برای توسعه نرم افزار در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و ابزارهای مناسبی نیز این روشها را پشتیبانی می کنند.
درتوسعه یا ساخت نرم افزار برای یک سیستم، مشتری باید تعریف دقیقی از سیستم را در اختیار توسعه دهنده قرار دهد. در توصیف سیستم، زبان طبیعی تا آن اندازه دقیق نیست که بتوان همه نیازمندیها، ساختار و رفتار سیستم را با آن بیان کرد و کد نویسی نیز چنان وارد جزئیات می شود که به یکباره نمی توان سیستم را در این سطح تشریح کرد. لذا برای درک سیستم دست به مدل سازی می زنیم و مؤلفه های سیستم ، زیر سیستمها و رفتار سیستم را به صورت نمودارهای گرافیکی ترسیم می نماییم تا موارد قابل کاربرد و مهم به صورت برجسته به چشم بخورد و هیچ موردی در حوزة سیستم از قلم نیافتد .
در متد شئ گرا از زبان مدلسازی استانداردUML که در فصل چهارم به تفصیل خواهدآمد، استفاده می شود. این زبان به وسیله ابزارهای مختلفی نظیر Rational Rose ، visio و … پشتیبانی می شود، میتوان ازUML در فرآیندهای مختلف استفاده کرد.
مفاهیم اساسی
در این بخش مفاهیم اساسی توسعة نرم افزار شئ گرا را معرفی می کنیم. در بالا به متد و فرآیند اشاره شد اما هیچ تعریفی از آنها ارائه نشد، حال این دو مفهوم کلی را بصورت زیر تعریف می کنیم.
متد، متدلوژی و اشیاء
متد مجموعه ای از وظایف را جهت تعیین نیازمندیها، تحلیل، طراحی، برنامه ریزی، تست و پشتیبانی مشخص می کند. از نظر فنی فرآیند توسعه نرم افزار- متدلوژی- یک قالب کاری برای وظایف لازم جهت ساختن یک نرم افزار با کیفیت بالاست. در واقع متدلوژی، فرآیندی ساختارمند جهت توسعه نرم افزار است که به وسیله فنون و ابزارها حمایت می شود.
متد شئ گرا برپایه شئ استوار است، دیدگاه شئ گرا دنیای واقعی مسئله را بصورت مجموعه ای از اشیاء مرتبط به هم می بیند. شئ یک موجودیت است که در دامنة مسئله نقش تعریف شده ای دارد و دارای حالت، رفتار و شناسة خاص خودش است. شئ می تواند یک ساختار ، نقش ، مکان و ... باشد؛ شئ داده و رفتار را در خود کپسوله میکند و از دسترسی اشیاء دیگر به داده های خود جلوگیری و همچنین تا ثیر تغییرات محیطی بر این داده ها را کاهش می دهد و تنها راه دسترسی به این داده ها استفاده از اعمال یا سرویس های خود شئ می باشد. کلاس نوع اشیاء را نشان می دهد و شامل ویژگی های مشترک مجموعه ای از اشیاء می باشد، شئ نمونه ای از کلاس است . داده های شئ تحت عنوان صفات در کلاس شناخته می شوند و مقادیر این صفات است که شئ را از دیگر اشیای همنوع متمایز می نمایند. اعمال به دستکاری تعداد محدودی از صفات می پردازند و ارتباط بین کلاس ها و دیگر عناصرسیستم نیز از طریق همین سرویسها- اعمال – صورت می گیرد. به عبارت دیگر کلاس یک مشخصه کلی (قالب ، الگو یا طرح اولیه )است که مجموعه ای ازاشیاء مشابه را نشان می- دهد.نماد گرافیکی کلاس در شکل زیر نشان داده شده است، این نماد شامل سه قسمت است که بترتیب نام کلاس ، لیست صفات و لیست اعمال را نشان می دهند.
------------------------
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML ,
مقاله فن آوری اطلاعات ـ ارتباطات و مبادله اطلاعات بین سیستمها مقاله فن آوری اطلاعات ـ ارتباطات و مبادله اطلاعات بین سیستمها | ![]() |
دسته بندی | امنیت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 84 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
فهرست مطالب
1 هدف و دامنه كاربرد………………………………………………………………
2 كلیات…………. ………….…………………………………………..………
3 مراجع الزامی ……….………….….……………………………………………
4 اصطلاحات و تعاریف………………….…….………………………………….
5 منبع موثق ………………….…………………………………………………
6 معماری ………………….……………………………………..…………….
7 تعریف سرویس………………………………………………………..………
7-1 System –Load request ……………..….…………………..…………………
7-2 System – Load indication ………………..……………….…………………
7-3 System –Load response .………………………………….…………..……..
7-4 System –Load confirm ………………….……...……..…………….………
8 مشخصات پروتكل…..………..…….………………………………….………
8-1 خلاصه ای از واحدهای داده پروتكل (PDU ها)…………….…………………….
8-2 Load Request PDU …………………………………………….……………
8-3 Load Response PDU ……………….…………………………….…………
8-4 Groupstatus PDU …………………………………………….……………..
8-5 Group status Request PDU …………………………………………………
8-6 Load Data PDU …………………….………………………………………
8-7 عناصر عملیات ………………………………………………………………
8-8 استفاده از سرویس های لایه ای …………………………………………….…
الف
8-9 كد گذاری ASN.1 ……………………………………………………………
9 كلاس های شئ مدیریت شونده پروتكل بارگذاری سیستم …………………………
9-1 كلیات ……………………………………………………………………….
9-2 تعاریف شئ مدیریت شونده پروتكل بارگذاری سیستم ……………………..……
9-3 تعاریف كلاس شئ مدیریت شونده پروتكل بارگذاری سیستم ….………………....
10 تطابق ………..………………………………………………………………..
10-1 تطابق با این استاندارد ملی ……………………………………………………
10-2 اظهار تطابق …………………………………………………………………
پیوست الف (الزامی ) پروفرمای اظهار تطابق پیاده سازی پروتكل (PICS)………………
پیوست ب (الزامی ) تخصیص مقادیر شناساننده های شئ ……………………………
پیوست پ (الزامی ) عملكرد های سیستم ……………………………………………
پیشگفتار
فن آوری اطلاعات ـ ارتباطات و مبادله اطلاعات بین سیستمها ـ شبكه های محلی و شهری ـ مشخصات مشترك ـ بخش چهارم : پروتكل بارگذاری سیستم كه پیش نویس ان توسط موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین شده كه در پانزدهمین اجلاسیه كمیته ملی استاندارد در رایانه و فرآوری داده ها مورخ 10/12/82 مورد تایید قرار گرفته است ، اینك به استناد بند یك ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملی منتشر میشود .
برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استانداردهایملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی كه برای اصلاح یا تكمیل این استاندارد ها ارائه شود ، در هنگام تجدید نظر در كمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت .
بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده كرد . تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است كه ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و كشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .
منابع و مآخذ كه برای تهیه این استاندارد بكار رفته است به شرح زیر است :
IS /IEC 15802-4,1994 :Information Technology - Telecommunication
and information exchange between systems - Local and metroplitan area networks - common specification - Part 4:System load protocol
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله فن آوری اطلاعات ـ ارتباطات و مبادله اطلاعات بین سیستمها ,
مقاله سیستم های نمایش اعداد در سیستم های كد گذاری مقاله سیستم های نمایش اعداد در سیستم های كد گذاری | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 469 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
کد گذاری :
به رمز در آوردن اطلاعات یا اختصاص یك رمز منحصر به فرد به هر شی موجود ( یك سیستم دو طرفه )
مزایای كد گذاری :
1- امنیت
2- ارتباطات
3- فشرده سازی
4- تشخیص و تصحیح خطا
انواع كد ؛ ارزش دار :
موقعیت بیت بیان كننده ارزش بیت ( وزن دار هر رقم یك ارزش دارد )
موضوع : سیستم های نمایش اعداد در سیستم های کد گذاری
فهرست مطالب
سیستم عدددهی ( Decimal ) : 2
تبدیل نمایش یک عدد از سیستم ده دهی به غیر از ده دهی : ۲
روش تقسیمات متوالی : ۳
مجموع حاصلضرب های هر رقم در وزن متناظرش ۳
تبدیل نمایش یک عدد از سیستم غیر ده دهی به غیر ده دهی : ۳
کد گذاری : ۴
مزایای کد گذاری : ۴
شرایط کد گذاری : ۵
کد گذاری BCD ( Binary coded decimal ) 6
بیت توازن ( parity ) : 8
کد همینگ : (hamming ) 10
تشخیص وتصحیح خطا در کد همینگ ۳ بیتی : ۱۱
‹‹ جلسه سوم›› ۱۲
حداقل فاصله( minimum disancc ) در کدگذاری : ۱۴
فصل دوم : جبر بول و آشنایی با گیت های منطقی پایه : ۱۵
جلسه چهارم : ۲۰
اصول هانینگتون : ۲۰
جبر بول دو ارزِشی : ۲۱
اصل دوگان (duatity ) : 21
ساده سازی عبارت منطقی : ۲۲
جمله حاصل ضرب یا product حاصلضرب متغیر ها ( AND ) 23
مینترم(Minterm ) 23
ماکسترم( maxterm ) : 24
جدول کارنو ۲ متغیره: ۲۶
حالت Don’t Care 32
طراحی مدارات ترکیب ۳۳
مدار مبدل کدها ۳۴
طراحی مدار جدول گری به باینری ۸ بیت ۳۵
مدار مقایسهکننده ۳۸
Full Comp 2 39
مدارات تولید توازن ۴۲
سناریو: ۴۲
مدارات جمعکننده (Adder) 44
نیمجمعکننده (Half Adder) 44
مدار تمام جمعکننده (Full Adder) 45
تأخیر انتشار (Propogation) 46
دیکودر BCD به Decimal 46
ورودی Enable یا Chip Select 47
روش ساده سازی عبارت منطقی با استفاده از جدول کارنو:
هر جدول کارنو به تعدادمینترم ها یا ماکسترم های یک تابع منطقی دارای سلول استپس برای یک تابع n مینترمی دارای سلول است .
اگر ما بتوانیم مینترم ها یا ماکسترم های یک تابع را به گونه ای در کنار هم قرار دهیم که سلولهای مجاور تنها یک بیت اختلاف داشته باشند آنگاه می توان را که دارای ‘ ۱′
( مینترمی )یا ”۰” (ماکسترمی) هستند را با هم ترکیب کرد .
حالت Don’t Care
در پیادهسازی بعضی از توابع برخی از مقادیر یعضی از مینترم تأثیری در خروجی تابع ندارد، یعنی میتوان آنها را ”۰” یا ”۱” فرض کرد. در این حالت اگر یک قرار دادن کمکی به بهتر ساده کردن تابع مورد نظر بکند میتوان آن را در جدول ”۱”در نظر گرفت تا تعداد یک بیشتری با هم ترکیب کرد به این حالت، حالت Don’t Careیا بیاهمیت گویند و معمولاً در جدول با علامت ضرب یا D.C نشان داده میشود.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله سیستم های نمایش اعداد در سیستم های كد گذاری ,
مقاله نقش روانشناسی در ادبیات ( معاصر) مقاله نقش روانشناسی در ادبیات ( معاصر) در 28 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
نقش روانشناسی در ادبیات ( معاصر)
در 28 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
فهرست
عنوان صحفه
1- چكیده مقاله
2- مقدمه
3- تعریف روانشناسی و تاریخچة آن
4- روانشناسی و ادبیات
5- مفهوم هنر
6- رابطة ادبیات و روانشناسی
7- روانشناسی هنر و ادبیات عرفانی است
8- مثال روانشناسی در ادبیات و اشعار سهراب سپری ( شاعر معاصر)
9- نتیجه گیری
10- منابع
چكیده مقاله:
این مقاله در مورد نقش روانشناس در ادبیات است كه كل مفهوم آن این است كه امروز با رشد وتكاپوی جامعة ادبیات هم رشد داشته است و به غیر از مفاهیم اخلاقی و زیباشناسی یك فهم جدید به نام روانشناسی در آن وارد شده است.
و رابطه روانشناسی و ادبیات در عصر امروز یك امر حیاتی است چون خوانندگان فهم آنها بالاتر رفته و نگرش جدیدی بر نوشته ها دارند.
خلاصه مقاله این است كه رابطه ادبیات با روانشناسی را می توان از نوشته و افكار نویسنده در كرد كه چه رابطه ای را ایجاد كرده است و یك آثار خلق كرده كه مخاطبان فراوانی دارد.
این تحقیق روش آن میدانی یا كتابخانه ای است كه از چند كتاب گرفته شده است و از مقالات اینترنتی هم استفاده شده است و مترمكز به افكار كتاب و مقالات می باشد. چكیده این تحقیق در واقع می خواهد بگوید كه ادبیات امروز خارج از روانشناسی نمیباشد چون هر نوشته ای كه خلق می شود باید دارای روح و تازگی باشد كه آن روح را روانشناسی می گوییم تا شخص بتواند با افكار سالم آن اثر را بخواهد و از آن لذت برد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله نقش روانشناسی در ادبیات ( معاصر) ,
مقاله و تحقیق کامل در مورد طلا (gold) مقاله و تحقیق کامل در مورد طلا (gold) در 115 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تحقیق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 75 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
مقاله و تحقیق کامل در مورد طلا (gold)
در 115 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
طلا (GOLD)
مقدمه
برای قرن ها، طلا به ویژگی های منحصر به فرد، نایابی، زیبایی، و عدم فناپذیری، مورد توجه همیشگی انسانها بوده است. كشورها طلا را به عنوان ذخیره ثرونت ووسیله ای برای تبادل معاملاتیپذیرفته اند و افراد برای كسب اطمینان از تغییرات و عدم ثبات پولهای كاغذی، همواره بدنبال خرید و ذخیره طلا بوده اند. در حال حاضر، معاملات طلا بجای شیوه های سنتی استفاده از شمش، سكه و جواهرات، در بازارهای بورس بین المللی صورت می گیرد. قراردادهای سلف خرید و فروش طلا، از ابزارهای معاملاتی با ارزش هستند كه تولید كنندگان تجاری و مصرف كنندگان طلا از آنها استفاده می كنند.
طلا در طبیعت به صورتهای مختلفی یافت می شود: در تركیبات نقره و سرب، رگه های كوارتز، طلای بستر رودخانه و یا به همراه سولفیدها، در آب شور مقادیر قابل توجهی طلا یافت می شود اما استحصال آن مقرون به صرفه نیست.
تلاشهای اولیه برای كسب طلا از هنگام اولین سفر دریایی كریستلف كلمب صورت گرفت. از سال 1492 تا 1600، كشورهای آمریكایی شمالی و جنوبی و جزایر واقع در كارائیب بیشترین میزان استخراج طلا را داشتند و معاملات تجاری عمدتا توسط این كشورها انجام می شود. در اواسط قرن 17، كلمبیا، پرو، اكوادور، پاناما، و جزایر اطراف آن بیش از 61% از طلای كشف شده جدید را در اختیار گرفتند. در قرن 18، این كشورها 80% طلای جهان را عرضه می كردند. پس از اكتشاف طلا در كالیفرنیا در سال 1848، آمریكای شمالی به عنوان بزرگترین تولید كننده و عرضه كنده طلای جهان شناخته شد. از سال 1850 تا 1875 مقدار اكتشاف طلا در جهان از 350 سال گذشته آن، بیشتر شد و در سال 1890، رگه های یافت شدة طلا در آلاسكا و یونان مهمترین منابع طلا شناخته شدند و تنها اندك زمانی پس از آن، طلا در آفریقا كشف شد و امروزه، بزرگترین تولید كنندگان طلا : آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریكا، استرالیا، كانادا، چین، اندونزی و روسیه هستند.
ایلات متحده آمریكا، اولین نقش رسمی مبادلاتی طلا به عنوان پولرا در سال 1792 اجرا كرد و كنگره پشتوانه پول كشور را با دو فلز طلا و نقره تعیین نمود. طی ركود بزرگ اقتصادی در دهه 1930، بیشتر كشورها برای تثبیت بیشتر وضعیت اقتصادی، پول خود را از طلا جدا كردند، بار دیگر، در سال 1944 طلا به سیستم پولی بازگشت و آن زمانی بود كه معاهده (Bertton Woods) ارزش پول كاغذی كشورهای جهان را با دلار آمریكا تعیین كرد كه خود دلار نیزپشتوانه طلا را بخود گرفت. این معاهده تا سال 1971 پایدار بود و سرانجام نیكسون، رئیس جمهور وقت آمریكا، بالغو این قرارداد، به تسلط طلا بر دلار پایبان دادژ در حال حاضر، قیمت طلا به صورت آزاد و با چرخه عرضه و تقاضا تعیین می شود و عوامل سیاسی و اقتصادی در تغییر است قیمت آن نقش دارند.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله و تحقیق کامل در مورد طلا (gold) ,
مقاله و تحقیق طرح پژوهش مقاله و تحقیق طرح پژوهش در 130 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | تحقیق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 51 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 130 |
مقاله و تحقیق طرح پژوهش
در 130 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
فهرست مطالب
صفحه عنوان
فصل اول: طرح پژوهش
1-1- عنوان پژوهش
1-2- بیان مسئله
1-3- اهداف پژوهش
1-4- سؤالات پژوهش
1-5- تعریف مفاهیم
فصل دوم: پیشینیه تحقیق
2-1- ویژگیهای گفتار كودكان دچار آسیب شنوایی
2-1-1- اشتباهات در بعد زنجیرهای گفتار
2-1-2-- اشتباهات در بعد زبرزنجیرهای گفتار
2-2- خاصیتهای صوتی گفتار
2-3- درك شنیداری گفتار
2-4- آموزش مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی
2-5- انواع روشهای ارزیابی مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی
2-5-1- درآمد
2-5-2- آزمونهای غیرفارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری كودكان دچار آسیب شنوایی .
2-5-3- آزمونهای فارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی ....
2-6- مروری بر اطلاعات و آمار موجود
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- نوع پژوهش
3-2- محیط پژوهش
3-3- جامعه و نمونة پژوهش
3-4- روش گردآوری اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوری اطلاعات
3-5- نحوة انجام كار
3-5-1- پیشآزمون
3-5-2- نحوة ارزشیابی آزمون
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
3-7- نحوة رعایت نكات اخلاقی
3-8- مشكلات اجرایی در انجام طرح
فصل چهارم : یافته های پژوهش
4-1- درآمد
4-2- اعتبار ساختاری آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد
4-2-1- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسة امتیازات دوگروه كودكان دچار كم شنوایی شدید و عمیق
4-2-2- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسه امتیازات دو گروه كودكان 3 و 4 ساله
4-3- پایایی آزمون تعیین سطح مهارتهایی شنوایی خرداد
4-4- تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز آزمون
4-5- تأثیر میزان آموزشهای دریافتی كودك بر امتیاز آزمون
4-6- تأثیر نوع سمعك بر امتیاز آزمون
4-7- تأثیر سن كودك هنگام دریافت سمعك بر امتیاز آزمون
4-8- تأثیر جنسیت بر امتیاز آزمون
4-9- یافته های توصیفی مدت زمان اجرای آزمون
فصل پنجم :نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری
5-2- كاربرد پژوهش
5-3- پیشنهاد جهت تحقیقات آتی
منابع
References
پیوست 2: برگه كسب اطلاعات پایه ای
پیوست 3: برگه ثبت نتایج
پیوست 4 : تصاویر زیرآزمون تمایزگذاری بین اصوات
پیوست 5: تصاویر زیرآزمون شناسایی اصوات
پیوست 6: تصاویر زیرآزمون درك جمله
پیوست 1: داده های آماری
فهرست نمودارها
صفحه عنوان
نمودار (4-1) :نمایش تأثیر میزان آسیب شنوایی بر امتیازهای آزمون
نمودار (4-2) : تأثیر سن بر امتیازهای آزمون
نمودار (4-3) : نمایش همبستگی آزمون اولیه و مجدد
نمودار (4-4) :نمایش همبستگی ،در كل آزمون
نمودار (4-5) : تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-6) : تأثیر میزان آموزشهای دریافتی كودك بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-7) : تأثیر سن كودك هنگام دریافت سمعك بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-8): تأثیر نوع و آرایش سمعك و جنسیت بر امتیاز كل آزمون
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله و تحقیق طرح پژوهش ,