مقاله آشنائی با شبكه های بی سیم دانلود مقاله آشنائی با شبكه های بی سیم در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | فایل |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 127 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
مقاله آشنائی با شبكه های بی سیم
دانلود مقاله آشنائی با شبكه های بی سیم
در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه 1
تشریح مقدماتی شبكه های بی سیم و كابلی 1
عوامل مقایسه 3
نصب و راه اندازی 3
هزینه 4
قابلیت اطمینان 4
كارائی 4
امنیت 5
انتخاب صحیح كدام است؟ 5
انواع شبكه های بی سیم 6
امنیت در شبكه های بی سیم 7
سه روش امنیتی در شبكه های بی سیم عبارتند از 7
انواع استاندارد 802.11 8
Bluetooth 8
مبانی شبكه های بی سیم wi-fi 10
wi-fi چگونه كار می كند؟ 11
نگهداری و امنیت 14
Wired Equivalent Privacy 15
Service Set Identifire 16
ارزان، مطمئن، انعطاف پذیر 16
WiFi چیست؟ 19
چرا WiFi را بکار گیریم؟ 20
معماری 21
مدیریت 22
امنیت 22
ابزار کار شبکه بیسیم خانگی 24
امنیت شبکه 24
حداقل شرایط نگهداری از یک سرویس گیرنده کابلی 25
تنظیمات خود را یادداشت کنید 25
از نرم افزار دائمی فعلی نگهداری کنید 25
دستیابی به نقطه دسترسیتان را امن کنید 26
انتشار SSIDرا غیر فعال کنید 26
استفاده از رمزگذاری WEP 27
تنظیم دسترسی بوسیله نشانی فیزیکی کارت شبکه (MAC) 28
كنترل دسترسی بوسیله نشانی دامنه (IP)اا 29
مانند یک نفوذگر عمل کنید 31
همیشه مراقب باشید 31
نتیجه گیری 31
مقدمه
نیاز روز افزون به پویایی كارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و ...
بواسطه وجود شبكه های بی سیم امكان پذیر شده است.
اگر كاربر یا شركت یا برنامه كاربردی خواهان آن باشد كه داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرك در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبكه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست.
این مقاله دربخشهای مختلفی ارائه میشود، در بخش حاضر فقط به بیان كلیاتی در رابطه با شبكههای بیسیم و كابلی پرداخته شده، در بخشهای بعدی به جزئیات بیشتری در رابطه با شبكههای بیسیم خواهیم پرداخت.
تشریح مقدماتی شبكه های بی سیم و كابلی
شبكه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط كار می توانند به دو صورت كابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبكه ها به روش كابلی با استفاده از تكنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اكنون با روند رو به افزایش استفاده از شبكه های بی سیم با تكنولوژی Wi-Fi مواجه هستیم .
در شبكه های كابلی (كه در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بكار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه كاری تا دستگاه توزیع كننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل كابل كشی صورت پذیرد(طول كابل ازنوع CAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) كه تجهیزات بكار رفته از دونوع غیر فعال (Passive ) مانند كابل ، پریز، داكت ، پچ پنل و.......... . و فعال (Active )مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، كارت شبكه و........... هستند .
موسسه مهندسی IEEE استانداردهای 802.3u را برای Fast Ethernet و 802.3ab و802.3z را برای Gigabit Ethernet ( مربوط به كابلهای الكتریكی و نوری ) در نظر گرفته است.
شبكه های بی سیم نیز شامل دستگاه مركزی (Access Point ) می باشد كه هر ایستگاه كاری می تواند حداكثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد.
شبكه های بی سیم (Wlan ) یكی از سه استاندارد ارتباطی Wi-Fi زیر را بكار می برند:
802.11b كه اولین استانداردی است كه به صورت گسترده بكار رفته است .
802.11a سریعتر اما گرانتر از 802.11b می باشد.
802.11g جدیدترین استاندارد كه شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد.
هر دونوع شبكه های كابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد.
عوامل مقایسه
در مقایسه شبكه های بی سیم و كابلی می تواند قابلیتهای زیر مورد بررسی قرار گیرد:
§ نصب و راه اندازی
§ هزینه
§ قابلیت اطمینان
§ كارائی
§ امنیت
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله آشنائی با شبكه های بی سیم ,
ترجمه مقاله رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم به همراه مقاله اصلی ترجمه مقاله رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم به همراه مقاله اصلی عنوان فارسی رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم یک نکته تحقیقی عنوان انگلیسی Activitybased costing user satisfaction and type of system A research note این مجموعه هم شامل فایل اصلی و هم فایل ترجمه شده می باشد | ![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 325 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
ترجمه مقاله رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم به همراه مقاله اصلی
عنوان فارسی: رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم: یک نکته تحقیقی
عنوان انگلیسی: Activity-based costing user satisfaction and type of system: A research
note
این مجموعه هم شامل فایل اصلی و هم فایل ترجمه شده می باشد
دسته: حسابداری- مدیریت مالی
فرمت: word ( قابل ویرایش)
تعداد صفحات ترجمه: 17 صفحه
چکیده
این تحقیق به بررسی ادراک استفاده کنندگان از عملکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت
(ABC) برای سه نوع مختلف
از سیستم در یک مرکز ارتباطات و اطلاعات اصلی
در آسیای جنوب شرقی می پردازد.تعداد کمی از تحقیقات قبلی ABC تاثیر نوع سیستم
را در عملکرد ABCدر نظر گرفته اند. این تحقیق در یک بررسی از 54شرکت و 181 استفاده کننده
از 16 سیستم ABC داخل سازمانی برای ایجاد 5مفهوم عملکردی
( دقت هزینه یابی، مبادله هزینه - فایده ،تاثیر ABC ، استفاده از اطلاعات و اتخاذ تصمیم)تاکید دارد
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله رضایتمندی استفاده کنندگان هزینه یابی برمبنای فعالیت و نوع سیستم به همراه مقاله اصلی ,
دانلود مقاله الکترواسپینینگ با توجه به پیشرفت روز افزون علم نانو تکنولوژی و گسترش آن در اکثر صنایع ، صنعت نساجی نیز از این اصل جدا نبوده و توانایی خود را برای ظهور در تمامی صنایع همراه با علوم دیگر نشان داده و به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه دست یافته است امروزه دانشمندان به فناوریهای لازم نانو دست یافتهاند و تولید محصولات مختلف را از طریق این فناوری به حصول رس | ![]() |
دسته بندی | نساجی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 4811 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
پیشگفتار :
آشنایی با صنعت نساجی:
آبا تا به حال دیده اید لباسی در نور روز آبی روشن باشد اما هنگامی که تحت تابش نور سبز قرار می گیرد به صورت امواج متحرک دریا در آید؟
به جرات می توان گفت علاوه بر اکسیژن که به علت فراوانی آن کمتر قدر و ارزش آن را دانسته و میدانیم ،پارچه هم همین ویژگی را پیدا کرده است.انسان از روزی که چشم باز می کند همیشه در نزدیک ترین فاصله اش پارچه را حس کرده است ،فاصله ای به نزدیکی بدنش . در طول تاریخ هیچ قوم و ملتی را نمی یابیم که پارچه را نشناسد و از آن استفاده نکرده باشد و شاید همین مسئله باعث روزمره شدن مقوله پارچه ولباس شده باشد اما پارچه چیست؟ ابتدایی ترین تعریف پارچه این است که به هر جسم بافته شده از دو لیف جدا از هم که به یکی تار و دیگری پود می گویند ،پارچه گفته می شود.در بررسی تاریخ پارچه، سه جهش بسیار مهم دیده می شود :
اولی بافت پارچه توسط انسان های نخستین از الیاف طبیعی مانند پنبه ،پشم و بعدها ابریشم است .
دومی بافت پارچه توسط الیاف مصنوعی دست ساز بشر در اواسط قرن بیستم است که مهمترین این الیاف مصنوعی نایلون است .
اما سومین جهش تولید پارچه که واقعا انقلابی در صنعت نساجی به شمار میرود از سال 1980 میلادی آغاز شده است وتا به امروز ادامه دارد.در سال 1980 الیاف ویژه ساخته شدند ،از سال 1980 تا 1984 الیافی با عملکرد و کارایی ویژه تولید واز سال 1984 تا 2000 الیاف با تکنولوژی بالا تولید شدند واز سال 2004 به بعد بشر دست به ساختن الیاف با کارکرد فوق العاده زده است .اولین ویژگی مشترک در الیافی که پس از جهش سوم در صنعت نساجی ساخته شده اند ادغام چندین علم برای ساخت یک محصول واحد است.برای ساخت این الیاف از چندین شاخه متفاوت علم نظیر نساجی ،پلیمر ،الکترونیک،کامپیوتر ، مکانیک و... استفاده شده است اما ویژگی دیگر این الیاف که مهمترین آن است در چند دهه دیگر صنعت نساجی وشاید بتنوان گفت تمامی صنایع را تحت تاثیر خود قرارمی دهند .
فهرست مطالب :
پیشگفتار ............................................................................................................. آ – ت
فصل اول : کابرد نانو تکنولوژی در صنعت نساجی و آشنایی با علم الکترواسپینینگ
کاربرد نانو تکنولوژی در صنعت نساجی .................................................................. 2
آشنایی با علم الکترو اسپینینگ ............................................................................... 2
فصل دوم: آشنایی با ساختار دستگاه الکترواسپینینگ و عوامل تاثیر گذار روی خواص نانو الیاف تولید شده به روش الکترواسپینینگ
آشنایی با ساختار دستگاه الکترواسپینینگ ................................................................. 5
آشنایی با کارکرد دستگاه الکترواسپینینگ ................................................................ 6
عوامل تاثیر گذار روی خواص نانو الیاف تولید شده به روش الکترواسپینینگ ................. 7
فصل سوم : تولید نانوفیلترها بروش الکترواسپینینگ محلولهای پلیمری
آشنایی باپوشش های دارای منافذ الکتروسپون با کارایی بالاجهت عمل فیلتراسیون ......... 9
مقدمه .................................................................................................................. 10
محلول های پلیمری به کار رفته در تولید فیلترها به روش الکترواسپینینگ ..................... 12
دستگاه الکترواسپین و فرآیند .................................................................................. 13
روش الکترواسپینینگ محلول های پلیمری ................................................................ 13
نتایج ................................................................................................................... 16
نتیجه گیری ......................................................................................................... 20
فصل چهارم : تهیه لایه های الیاف پلی اتیلن اکسید / چیتوسان (chitosan) بوسیله الکترواسپینینگ و ارزیابی سازگاری زیستی
تهیه لایه های الیاف پلی اتیلن اکسید / چیتوسان (chitosan) بوسیله الکترواسپینینگ (ریسندگی ) و ارزیابی سازگاری زیستی ................................................................................................................ 22
روش تهیه لایه های الیاف پلی اتیلن اکسید / چیتوسان (chitosan) بوسیله الکترواسپینی 23
آماده سازی محلول های الکترواسپینی ...................................................................... 23
الکترواسپینینگ محلول .......................................................................................... 24
نتایج ................................................................................................................... 25
انواع حلال های غشاء PEO .................................................................................. 25
میزان حجم های متفاوت غشاء PEO / Chitosan ............................................... 25
میدان ها الکتریکی مختلف در غشاءچیتوسان / PEO ............................................... 25
کشت سلولی ........................................................................................................ 27
نتیجه گیری .......................................................................................................... 28
فصل پنجم : تهیه نانولوله های کاربردی در صنعت نساجی با استفاده از روش الکترواسپینینگ
نساجی و نانو لوله های کاربردی ............................................................................ 30
آینده (الیاف) همراه با توانایی های حسی افزایش یافته .............................................. 30
بر اساس تعداد دیواره ها , نانو تیوب ها می تواند بر 2 فهرست اصلی طبقه بندی شود ..... 31
الکترواسپینینگ .................................................................................................... 34
مواد و روش ها ..................................................................................................... 35
آماده سازی محلول پلیمر/CNT ............................................................................ 36
1) پراکنش نانو تیوب ها ........................................................................................ 36
2) انحلال پلیمر .................................................................................................... 37
3) مخلوط پلیمر و محلول نانو تیوب ........................................................................ 37
الکترواسپینی محلول پلیمر ...................................................................................... 37
پردازش و ویژگی سنسورهای بر اساسCNT .......................................................... 39
پردازش الیاف غیر پیچ خورده آمده از الکترواسپینی ................................................... 39
خاصیت الیاف غیر پیچ خورده بدست آمده از الکترواسپینی ....................................... 40
نتیجه گیری .......................................................................................................... 47
فصل ششم : آشنایی باالکترواسپینینگ کلاژن
آشنایی باالکترواسپینینگ کلاژن ............................................................................... 49
مقدمه ................................................................................................................... 50
فرآیند الکترواسپینینگ ............................................................................................ 51
روش الکترواسپینینگ کلاژن .................................................................................. 51
اسکلت هسته ........................................................................................................... 52
نتایج ...................................................................................................................... 54
نتیجه گیری ............................................................................................................. 58
فصل هفتم : حفاظت الکترومغناطیسی مس / فولاد ضد زنگ / الیاف پلی آمید بدست آمده از الکترواسپینینگ
حفاظت الکترومغناطیسی مس / فولاد ضد زنگ / الیاف پلی آمید بدست آمده از الکترواسپینینگ بصورت کامپوزیت های پلی پروپیلن فشرده ................................................................................................ 61
آشنایی ............................................................................................................... 61
مقدمه ................................................................................................................. 61
گسترش کامپوزیت های رسانا همراه با خواص ESD و EMSE .......................... 62
مواد ................................................................................................................... 63
تولید نخهای هیبرید رسانا برای حلقه های ساخته شده , بوسیله تار و نخ پود تزئین شده . 64
پارچه های حلقوی – تاری پودی .......................................................................... 68
ساخت کامپوزیت های فشرده پارجه های حلقوی – تاری پوری ................................ 69
ارزیابی EMSE با موج ساده ............................................................................... 70
نتایج .................................................................................................................. 73
واریانس یا اختلاف EMSE بوسیله کامپوزیت های رسانای مختلف ......................... 73
آزمایش ESD همراه با / یا بدون کامپوزیت رسانا ................................................... 77
نتیجه گیری .......................................................................................................... 81
منابع و مأخذ ....................................................................................................... 82
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
دانلود مقاله الکترواسپینینگ ,
ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) دانلود ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) ابزار بهره وری نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه مقاله انگلیسی در 8 صفحه پی دی اف pdf | ![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 129 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی )
دانلود ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی )
در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
به همراه مقاله انگلیسی در 8 صفحه پی دی اف pdf
چکیده فارسی
کانون اصلی توجه OA برای مدیریت عبارتند از تعیین مراحلی که میتوان به واسطه آنها به بهبود بهرهوری دست یافت. تحقیق در عملیات به عنوان ابزار ارزشمندی در این تحقیق به شمار میرود و میتوان از آن به عنوان رشتهای یاد کرد که به ایجاد و مدیریت بهبود بهرهوری تخصیص یافته است. پژوهشگران عملیاتی روشهای دستیابی به سطوح بالای عملکرد را شناسایی میکنند. آنها از طریق ادراک مشکلات در سطح سازمانی به بهبود بهرهوری دست مییابند. راهحلهای آنها به طور طبیعی از روشی نشات میگیرد که به واسطه آن میتوان این مشکلات را توصیف، درک و ارائه کرد. روش یک پژوهشگر عملیاتی عبارتند از تجزیه و تحلیل خصوصیاتی چون سود، هزینه، راندمان و سایر موارد عملی و قابل سنجش. تحقیق در عملیات یا به عبارت دیگر به کاربردن روشهای تحلیلی پیشرفته در جهت اتخاذ تصمیمات بهتر تحت عنوان علم برتر نامیده میشود. سازمانهایی که در شناسایی فرصتهایی که میتوان از آنها در جهت بهبود بهرهوری ذاتی موجود در ساختار شرکت استفاده کرد به O.R (تحقیق در عملیات) اعتماد نمیکنند احتمالا کمتر از توان بالقوه خود به فعالیت میپردازند. دامنه اندوختههای حاصله به واسطه الگوهای O.R بسیار گسترده است ( از مبالغ نسبتا کم تا مبالغ چند میلیارد دلاری) نمونههایی از بهبود بهرهوری که بدون وجود O.R هرگز امکان پذیر نبود در مطالعه شرکتهایی چون سیرز، ویرهالر، تاکوبل، HP، پروکتر و گمبل مشاهده میشود .
چکیده انگلیسی
OA key focus for management is determining steps that can achieve Productivity Gain – and doing it before the competition. A valuable tool in this quest is operations research (O.R.), a field devoted to the creation and management of productivity gain. Operations researchers identify ways to achieve high levels of performance. They approach productivity gain by uniquely conceptualizing problems at the organizational level. Their solutions flow naturally from the way they describe, understand, appreciate, and represent these problems. An operations researchers’ approach is to analyze traditional quantities, such as profit, cost, efficiency, and other practical, measurable items. Operations research, the discipline of applying advanced analytical methods to help make better decisions, has come to be known as “the science of better.” Organizations that don’t rely on O.R. to identify the opportunities to improve productivity that are inherent in their firms’ structure will likely operate below potential. The range of savings generated by O.R. models is broad, from modest to billions of dollars. Examples of productivity gains that would not otherwise have existed are seen in case studies of Sears, Weyerhaeuser, National Car Rental, Taco Bell, HP, and Procter & Gamble
مشخصات استنادی
Pringle, L. (2000). Operations Research: The Productivity Engine. ORMS Today, 28-31
دانلود اصل مقاله
10002icon
ویژگیهای مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی): ابزار بهره وری نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی
مقاله “تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی): ابزار بهره وری نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی” در سال ۲۰۰۰ در مجله ORMS Today چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار نمایه شده است. این مقاله به بررسی تحقیق در عملیات، روشهای دستیابی به سطوح بالای عملکرد، تجزیه و تحلیل خصوصیاتی چون سود، هزینه، راندمان و سایر موارد عملی و قابل سنجش در تحقیق در عملیات پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳ بار مورد استناد قرار گرفته است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) ,
ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing دانلود ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing ما به کجا می رویم؟ در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه فایل مقاله انگلیسی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc | ![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 244 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing
ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing ما به کجا می رویم؟
در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
به همراه فایل مقاله انگلیسی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
سیستمهای ترکیبی Soft Computing :
ما به کجا می رویم؟
چکیده:
Soft Computing یک روش محاسباتی است که شامل منطق فازی،محاسبات عصبی ، محاسبات تکمیلی و محاسبات احتمالی می باشد.بعد از یک نگاه اجمالی به اجزای Soft Computing ،برخی از مهمترین ترکیبات آنرا مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار میدهیم.ما بر روی توسعه کنترل کننده های الگوریتمی هوشمند،همانند استفاده از منطق فازی برای کنترل پارامترهای محاسبات تکمیلی تاکید میکنیم و در مورد کاربرد الگوریتمهای تکمیلی برای تنظیم کنترل کننده های فازی صحبت خواهیم کرد.ما بر روی سه کاربرد از Soft Computing در جهان واقعی تاکید میکنیم که همگی توسط سیستمهای ترکیبی ایجاد شده اند.
1- نگاه کلی به Soft Computing
Soft Computing (SC) واژه ای است که در ابتدا توسط زاده برای مشخص کردن سیستمهایی که " از خطای بی دقتی، مبهم بودن و کمی درست بودن ،برای کنترل درست،کم هزینه و سازگارتر با جهان واقعی استفاده میکنند."
بطور معمول SC شامل چهار تکنیک می باشد:دوتای اول آن ،سیستمهای استدلال آماری(PR) و منطق فازی(FL) ،بر پایه استدلال بر اساس دانش است . دو تای دیگر،محاسبه عصبی (NC) و محاسبه تکمیلی(EC) ،بر پایه روشهای تحقیق و بهینه سازی بر اساس داده می باشند. با توجه به اینکه ما به یک توافق در مورد چارچوب SC یا ماهیت این پیوستگی دست پیدا نکرده ایم، غیره منتظره بودن این روش جدید انکارناپذیر است. این مقاله نمونه ساده شده ای از این سرفصلهای بسیار گسترده می باشد که می توانید آنها را در پی نوشت 5 پیدا کنید.
Hybrid Soft Computing Systems: Where Are We Going?
Piero P. Bonissone1
Abstract.
Soft computing is an association of computing methodologies that includes fuzzy logic, neuro-computing, evolutionary computing,and probabilistic computing. After a brief overview of Soft Computing components, we will analyze some of its most synergistic combinations. We will emphasize the development of smart algorithm-controllers, such as the use of fuzzy logic to control the parameters of evolutionary computing and, conversely, the application of evolutionary algorithms to tune fuzzy controllers. We will focus on three real-world applications of soft computing that leverage the synergism created by hybrid systems.
1 SOFT COMPUTING OVERVIEW
Soft computing (SC) is a term originally coined by Zadeh to denote systems that “… exploit the tolerance for imprecision, uncertainty, and partial truth to achieve tractability, robustness, low solution cost, and better rapport with reality" [1]. Traditionally SC has been comprised by four technical disciplines. The first two, probabilistic reasoning (PR) and fuzzy logic (FL) reasoning systems, are based on knowledge-driven reasoning. The other two technical disciplines, neuro computing (NC) and evolutionary computing (EC), are data-driven search and optimization approaches [2]. Although we have not reached a consensus regarding the scope of SC or the nature of this association [3], the emergence of this new discipline is undeniable [4]. This paper is the reduced version of a much more extensive coverage of this topic, which can be found in [5].
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله سیستمهای ترکیبی Soft Computing ,
مقاله ارزشیابی کیفی (توصیفی) و تفاوت آن با دیگر انواع ارزشیابی بسیاری از معلمان نگران اتمام برنامه های درسی خود هستند بدیهی است بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و اجرایی در تولید این نگرانی نقش عمده دارند و باعث افت کیفی کار آنان می شود برای رفع این نگرانی باید چاره اندیشی کرد تا کیفیت فدای کمیّت نشود | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 69 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
مقاله ارزشیابی کیفی (توصیفی) و تفاوت آن با دیگر انواع ارزشیابی
چکیده
در این مجموعه سعی شده که نگاهی کوتاه و گذرا درارزشیابی کیفی یا توصیفی داشته باشیم و تلاش کرده ایم تا بتوانیم همکارانی را که با این ارزشیابی آشنایی ندارند و یا ابزار و روشها را نمی دانند تا حدّی یاری دهیم.
در این مباحث ابتدا در خصوص ارزشیابی و اهداف آن و اعتبار و اهمیّت ارزشیابی سخن به میان آمده و دسته بندی ارزشیابی ها را داریم و با توجه به اهمیت ارزشیابی تکوینی و ارتباط داشتن این ارزشیابی با ارزشیابی توصیفی سعی شده تا اهداف و اهمیّت ارتباط آن بیان شود.
بعد از این موارد به بررسی ارزشیابی کمّی و کیفی و تفاوت آنها و ارزشیابی توصیفی و کاربرد وابزارهای آن صحبت شده و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده از ابزارها و نتایج حاصل از ارزشیابی توصیفی ارائه شده است.
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
مقدمه ............................................................................................................................ 1
چکیده .............................................................................................................................. 2
ارزشیابی............................................................................................................................ 3
مواردی که در ارزشیابی ها باید رعایت کرد ................................................................. 4
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی ................................................................................ 5
اهمیت ارزشیابی تکوینی ................................................................................................. 5
فوائد ارزشیابی تکوینی ................................................................................................... 6
چه موقع ارزشیابی معتبر است ......................................................................................... 7
ارزشیابی توصیفی ............................................................................................................ 8
کاربرد ارزشیابی توصیفی................................................................................................. 9
ابزارهای ارزشیابی توصیفی........................................................................................... 10
معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای ............................................................................. 11
پروژه .............................................................................................................................. 13
چگونگی ارائه یک پروژه .............................................................................................. 13
سنجش عملکرد ............................................................................................................... 15
هدف از سنجش عملکرد................................................................................................. 15
انواع آزمون های عملکردی ........................................................................................ 16
نتیجه گیری .................................................................................................................... 19
پیشنهاد ............................................................................................................................ 20
منابع ............................................................................................................................... 21
پی نوشت ....................................................................................................................... 22
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله ارزشیابی کیفی (توصیفی) و تفاوت آن با دیگر انواع ارزشیابی ,
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) برای داشتن یک ارزشیابی توصیفی همراه با یادگیری مؤثر و مفید لازم است که معلمان با اهداف این نوع کار و ابزار و نحوه ی انجام آن آشنا شوند وآنگاه اولیاء را در جریان کار قرار دهند و آنها را توجیه کرد و سپس دانش آموزان را توجیه کرد و در این صورت است که همگی با هم با فکر و توان هم می توانیم راه را تا پایان ادامه دهیم و به نتایج مطلوب برسیم | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )
به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیاء همه به دنبال کیفیت کار باشند نه کمیت . کثرت مقالات و کتبی که اخیراَ به پیشرفت ارزشیابی تحصیلی اختصاص یافته و در آنها کوشش شده است تا ضرورت و شایستگی ارزشیابی رد شود یا اثر بخشی آن بهبود یابد خود مؤید این واقیت است که ارزشیابی های کیفی تا چه اندازه مورد توجه و سؤال می باشند . اصطلاح ارزشیابی در معنای بسیار وسیع خود عبارت از عملی است که به وسیله آن درباره واقعه ای ، یا یک فرد یا شئ با توجه به معیاری قضاوت می شود .
از طرف دیگر موضوع قضاوت و معیار ارزشیابی هر چه باشد در نفس عمل تغییری ایجاد نمی شود ، بنابراین عمل ارزشیابی حوزه بسیار گسترده ای دارد که غیر از بارزده های تحصیلی چندین نمونه دیگر می توان برای آن ذکر نمود . در واقع امتحان نوعی قضاوت است که طبق اصول معینی انجام می شود و وسیله ای برای توصیف تغییر رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری است .
ارزشیابی یکی از ارکان هر برنامه درسی است همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزشیابی تشخیص میزان دانش و توانایی فراگیران سنجیده می شود . پس از هر درس و در پایان درس نیز آموخته های دانش آموزان ارزشیابی می گردد .
معمولاً ارزشیابی هم میزان پیشرفت فراگیران و هم میزان توفیق آموزگاران را می سنجد و نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی را نشان می دهد .
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
مقدمه ........................................................................ 1
چکیده ......................................................................... 5
اهداف ......................................................................... 3
ارزشیابی تحصیلی .............................................................. 6
سه عنصر اصلی در آموزش وجود دارد ............................................ 6
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...................................................... 7
اصول و مفاهیم قابل تأکید در ارزشیابی ........................................... 8
جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی د رآموزش و یادگیری فرآیند – مدار ....... 9
ویژگی ارزشیابی فرآیند – مدار ................................................. 10
آشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابی ............................................ 10
تفاوت بین اندازه گیر ی و ارزشیابی ............................................. 12
آزمون استاندارد پیشرفت تحصیلی ............................................... 12
ارزشیابی توصیفی ............................................................. 13
آنچه معلم باید در ارتباط با ارزشیابی بداند و رعایت نماید ......................... 13
انواع ارزشیابی ............................................................... 14
نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز ................................. 15
کاربرد ارزشیابی توصیفی ...................................................... 15
مقایسه ارزشیابی توصیفی و کمی ................................................ 16
ابزار های ارزشیابی توصیفی ................................................... 17
پوشه کار ..................................................................... 17
چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد ...................................... 18
معیار ها ی برای ارزشیابی پوشه ای ............................................. 19
از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم ................................... 19
پروژه ........................................................................ 20
چگونگی ارائه یک پروژه ....................................................... 21
مزایای استفاده از پروژه ....................................................... 21
سنجش عملکرد ................................................................ 22
هدف از سنجش عملکرد ........................................................ 22
بهتر است قبل از اجرای سنجش عملکرد چند سؤال از خود بپرسیم .................. 22
آزمون ها ی عملکردی ......................................................... 23
نتیجه گیری .................................................................. 25
پیشنهادهای کاربردی .......................................................... 26
منابع ......................................................................... 27
چکیده انگلیسی......................................................................................28
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) ,
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) برای داشتن یک ارزشیابی توصیفی همراه با یادگیری مؤثر و مفید لازم است که معلمان با اهداف این نوع کار و ابزار و نحوه ی انجام آن آشنا شوند وآنگاه اولیاء را در جریان کار قرار دهند و آنها را توجیه کرد و سپس دانش آموزان را توجیه کرد و در این صورت است که همگی با هم با فکر و توان هم می توانیم راه را تا پایان ادامه دهیم و به نتایج مطلوب برسیم | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | word |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )
به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیاء همه به دنبال کیفیت کار باشند نه کمیت . کثرت مقالات و کتبی که اخیراَ به پیشرفت ارزشیابی تحصیلی اختصاص یافته و در آنها کوشش شده است تا ضرورت و شایستگی ارزشیابی رد شود یا اثر بخشی آن بهبود یابد خود مؤید این واقیت است که ارزشیابی های کیفی تا چه اندازه مورد توجه و سؤال می باشند . اصطلاح ارزشیابی در معنای بسیار وسیع خود عبارت از عملی است که به وسیله آن درباره واقعه ای ، یا یک فرد یا شئ با توجه به معیاری قضاوت می شود .
از طرف دیگر موضوع قضاوت و معیار ارزشیابی هر چه باشد در نفس عمل تغییری ایجاد نمی شود ، بنابراین عمل ارزشیابی حوزه بسیار گسترده ای دارد که غیر از بارزده های تحصیلی چندین نمونه دیگر می توان برای آن ذکر نمود . در واقع امتحان نوعی قضاوت است که طبق اصول معینی انجام می شود و وسیله ای برای توصیف تغییر رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری است .
ارزشیابی یکی از ارکان هر برنامه درسی است همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزشیابی تشخیص میزان دانش و توانایی فراگیران سنجیده می شود . پس از هر درس و در پایان درس نیز آموخته های دانش آموزان ارزشیابی می گردد .
معمولاً ارزشیابی هم میزان پیشرفت فراگیران و هم میزان توفیق آموزگاران را می سنجد و نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی را نشان می دهد .
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
مقدمه ........................................................................ 1
چکیده ......................................................................... 5
اهداف ......................................................................... 3
ارزشیابی تحصیلی .............................................................. 6
سه عنصر اصلی در آموزش وجود دارد ............................................ 6
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...................................................... 7
اصول و مفاهیم قابل تأکید در ارزشیابی ........................................... 8
جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی د رآموزش و یادگیری فرآیند – مدار ....... 9
ویژگی ارزشیابی فرآیند – مدار ................................................. 10
آشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابی ............................................ 10
تفاوت بین اندازه گیر ی و ارزشیابی ............................................. 12
آزمون استاندارد پیشرفت تحصیلی ............................................... 12
ارزشیابی توصیفی ............................................................. 13
آنچه معلم باید در ارتباط با ارزشیابی بداند و رعایت نماید ......................... 13
انواع ارزشیابی ............................................................... 14
نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز ................................. 15
کاربرد ارزشیابی توصیفی ...................................................... 15
مقایسه ارزشیابی توصیفی و کمی ................................................ 16
ابزار های ارزشیابی توصیفی ................................................... 17
پوشه کار ..................................................................... 17
چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد ...................................... 18
معیار ها ی برای ارزشیابی پوشه ای ............................................. 19
از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم ................................... 19
پروژه ........................................................................ 20
چگونگی ارائه یک پروژه ....................................................... 21
مزایای استفاده از پروژه ....................................................... 21
سنجش عملکرد ................................................................ 22
هدف از سنجش عملکرد ........................................................ 22
بهتر است قبل از اجرای سنجش عملکرد چند سؤال از خود بپرسیم .................. 22
آزمون ها ی عملکردی ......................................................... 23
نتیجه گیری .................................................................. 25
پیشنهادهای کاربردی .......................................................... 26
منابع ......................................................................... 27
چکیده انگلیسی......................................................................................28
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) ,
ترجمه مقاله اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی عنوان مقاله ترجمه شده اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی به همراه اصل مقاله دسته حسابداری مدیریت مالی فرمت word تعداد صفحات ترجمه شده 35 این مجموعه شامل فایل اصلی و فایل ترجمه شده می باشد چکیده دراین این مقاله ارتباط بین تامین مالی نابهنجار خارجی و اقلام تعهدی نابهنجار به وسیله تمرکز جداگانه بر روی اقلام تعه | ![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 520 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
ترجمه مقاله اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی
این مجموعه شامل فایل اصلی و فایل ترجمه شده می باشد.
کلمات کلیدی: فعالیتهای تامین مالی خارجی، اقلام تعهدی، بازده سهام.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی ,
ترجمه مقاله بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نو ظهور Pricing emerging market stock returns عنوان انگلیسی عنوان فارسی مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نوظهور به همراه مقاله اصلی دسته حسابداری مدیریت مالی اقتصاد فرمت فایل ترجمه شده WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده 13 شامل فایل اصلی و فایل ترجمه شده چکیده این مقاله چگونگی تاثیرگذاری مدل های جهانی ب | ![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 207 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
ترجمه مقاله بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نو ظهور
Pricing emerging market stock returns عنوان انگلیسی
عنوان فارسی: مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نوظهور به همراه مقاله اصلی
دسته: حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
شامل فایل اصلی و فایل ترجمه شده
چکیده
این مقاله چگونگی تاثیرگذاری مدل های جهانی بر قیمت گذاری متقابل بازده سهام در بازارهای نوظهوردر سالهای اخیر رامورد بررسی قرار می دهد. ما از آزمون کان استفاده کردیم.نتایج ما نشان می دهد که مدلهای شرطی و عوامل ارزی عملکرد بهتری نسبت به مدلهای غیر شرطی و مدلهای تک عاملی داشته و تفاوت هایی درمدلها در مجموعه دو دوره از داده های ما وجود دارد. پیامد مهم این مقاله برای سرمایه گذاران بین المللی این است که هیچ یک از نتایج ما هنگامی که ما به صورت نادرست به تخصیص مدل وهمچنین استفاده از مدلهای جایگزین که خصوصا برای تکمیل مدلCAPM استفاده می کنیم ،اهمیت ندارد .
کلمات کلیدی: بازارهای نوظهور، قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نو ظهور ,