با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ | ![]() |
دسته بندی | کسب درآمد اینترنتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 4794 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
آیا میخواهید دنیای بورس و خرید و فروش سهام برای شما شفاف شود؟
با گوش دادن فایل های صوتی این مجموعه بورس برای شما آسان خواهد شد.
سلام،
حامد ثقفی هستم.
مدیر از سال ۱۳۸۳.
از آنجایی که همواره مراجعینی به من سر میزدند و یا برای من پیام ارسال میکردند مبنی بر برخی ابهامات و سوالات مختلف که همواره نگرانیها و ابهاماتی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده بود که بورس دقیقا چیست و ریسک آن چقدر است، بر آن شدم تا در زمینه آموزش بورس مجموعهای را تولید کنم و آنرا با عنوان آموزش بورس از صفر در اختیار شما قرار دهم.
پس از انتشار مجموعه آموزش بورس از صفر واکنشهای بسیار مثبتی از بسیاری از علاقهمندان بدست آوردم، افرادی که حتی قبلا کلاسهای مختلفی شرکت کرده بودند اما به هر دلیل چیزی دستگیرشان نشده بود و همچنان بورس برایشان مبهم باقی مانده بود
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
با چقدر پول میتوان وارد بازار بورس شد؟ ,
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران تحقیق سهم ایران از بازار زعفران | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران
سهم ایران در بازار جهانی زعفران بیش از 60 درصد است
اشاره:
زعفران از محصولات كشاورزی است كه از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یك گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده، اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گستردهای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از كشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمیباشد.
بازار جهانی زعفران به طور عمد در اختیار شش كشور میباشد كه عمدهترین صادركنندة آن، ایران است. در این مقاله بازار جهانی زعفران را از نظر میگذرانیم و راههای توسعه آن و افزایش صادرات زعفران از سوی كشورهای عرضه كننده به ویژه ایران را بررسی می نماییم.
زعفران از محصولات ارزشمند غذایی است كه دارای خواص گوناگون درمانی، طعم و مزه جذاب و . . . است با این وجود بسیاری از مردم جهان هنوز با زعفران آشنا نشدهاند و از این رو تجارت جهانی زعفران در حد محددی میباشد.
اطلاعات دریافتی از شبكه جهانی اینترنت نشان میدهد كه در سال 1997 كه اطلاعات مدون آن در دسترس میباشد، در مجموع 29 میلیون و 634 هزار دلار زعفران در بازار جهانی مبادله شده است.
سهم ایران در این بازار 55/63 درصد، اسپانیا 13/27 درصد، چین 3 درصد، ایتالیا 68/1 درصد، امارات متحده عربی 26/1 درصد و سوییس 71/0 درصد میباشد. ایران عمدهترین صادر كننده زعفران در جهان در سال 1977 بود. البته در سالهای 2000-1998 نیز همچنان ایران بیشترین سهم را در تجارت جهانی زعفران داشته است. اما اطلاعات آن بر روی شبكه جهانی اینترنت موجود نیست.
آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران نشان میدهد كه ارزش صادرات زعفران ایران در سال 1376 (از 21 مارس 1997 تا 20 مارس 1998) به بیش از 14 میلیون دلار رسید. این رقم در سال گذشته (1379) به 5/43 میلیون دلار افزایش یافت كه رشدی 210 درصدی را نشان میدهد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از شبكه جهانی اینترنت، در سال 1997 اتحادیه اروپا با جذب 27/60 درصد زعفران ایران بوده است. پس از آن سوییس با جذب 30/1 درصد آرژانتین با واردات 13/1 درصد زعفران صادراتی، خریداران عمده دیگر محسوب میشوند.
در بین كشورهای عمده خریدار زعفران در بازار جهانی، پس از اتحادیه اروپا كه 62 درصد واردات زعفران جهان را در سال 1997 به خود اختصاص داد. آمریكا با جذب 07/16 درصد. ژاپن با جذب 34/6 درصد. سوییس با جذب 13/6 درصد . آرژانتین با جذب 42/3 درصد. هنگ كنگ با 97/1 درصد. كانادا با 51/1 درصد. سنگاپور با 91/0 درصد، استرالیا با 74/0 رصد و برزیل با جذب 23/0 درصد صادرات جهانی زعفران، از بازارهای عمده وارد كنده این محصول بودند.
...
صادر كنندگان غیر واقعی با تجارت محصول نامرغوب با به بازار زعفران ایران اسیب می رسانند.
اشاره:
جهش در صادرات غیرنفتی، مهمترین هدف سومین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور است. در سالهای اخیر نیز دولت تمهیدات و تسهیلات گوناگونی را برای رشد صادرات غیر نفتی اندیشیده و اعمال كرده كه تا حدودی موانع و تنگناهای صادرات را از بین برده است. با این استعدادها و تواناییهای كشور در خصوص حضور در بازارهای خارجی و رشد صادرات به كار گرفته شود.
یكی از محصولات مرغوب صادراتی ایران، زعفران است كه در مناطق خشك و نیمه خشك حاشیه كویر و با زحمت فراوان كشاورزان به دست میآید، اما علی رغم مرغوبیت و كیفیت مطلوب زعفران ایران كه قیمت در آن در بازارهای جهانی به دلیل حضور صادركنندگان غیرواقعی یا تجارت محصول نامرغوب، از رشد واقعی برخوردار نبوده و مانع از افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صدور زعفران شده است.
خبرنگار نشریه «بررسی بازرگانی» در گفت و گو با آقای جلیل مغازهای، رییس اتجادیه صادركنندگان كتیرا، صمغ های نباتی، ریشههای گیاهی و دانههای كشاورزی ایران، روند بازار هانی زعفران ، موقعیت ایران در ایران بازار و موانع و مشكلات فراوری رشد صادرات این محصول ارزشمند را جویا شد. با هم ما حصل این گفتگو را می خوانیم.
زعفران ایران از چه زمانی صادر شده است؟
تا آنجا كه اطلاع دارم، بیش از 100 سال است كه زعفران ایران صادر میشود. البته در آغاز شهرت نداشته و بیشتر به اسپانیا ارسال شده است.
زعفران ایران در آغاز به صورت نامی ناآشنا و به حالت تحفه وارد بازار كشورهای اروپایی شد و در زمان قاجاریه به صورت گمنام و بدون آنكه مبداء آن معلوم باشد. مورد مصرف اروپاییان قرار میگرفت. از آن زمان اعم زعفران ایران به نام خارجیها به فروش می رفت و برگشت پول نداشت.
از حدود 40 سال پیش، زعفران ایران در بازارهای اروپای شناخته شد و جزو كالاهای لوكس است و مورد مصرف افراد پولدار میباشد.
آیا صادرات زعفران ایران فقط به كشورهای با درآمد سرانه بالا صورت میگیرد؟
كشور خاصی زعفران ایران را خریداری نمیكند، اما بخش اعظم زعفران صادراتی ایران به كشورهای اروپایی كه در آنجا شناخته شده است. صادر می شود. مصرف زعفران در كشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از تمامی كشورها بیشتر است. آلمان و انگلستان هم مقداری زعفران ایران را خریداری میكنند، اما خرید آنان كمتر از سه كشور یاد شده است.
اسپانیا از دیرباز صادر كنندة زعفران بوده است، اما چند سالی است كه از جرگه تولید كنندگان زعفران در سطح وسیع، خارج شده است. اما زعفران ایران را خریداری كرده و در بستهبندی های كوچك وارد بازارهای مصرف میكند.
به چه دلایلی اسپانیا از جرگه تولید كنندگان زعفران خارج شده است؟
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحقیق سهم ایران از بازار زعفران ,
بازار استخراج داده ها بازار استخراج داده ها | ![]() |
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 387 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
بازار استخراج داده ها
مقدمه
بازار ابزار استخراج داده ها از دو راه ابتدایی خود در حال ظهور میباشد . بسیاری از ابزارهایی كه در اینجا توضیح داده میشوند ، در مرحلة اول انتشار میباشند.
موقعیت در بازار CRM كه عموماً بخشی از سیستم تجارت الكترونیكی در نظر گرفته میشود ، پیچیده تر میباشد و بنابراین با سرعت وب یا شبكه در حال حركت میباشد. بازار CRM ، حتی بیشتر از بازار ابزار استخراج دادهها با چندین فروشنده كه بر تعریف خود بازار و موقعیت خود در این بازار متمركزند ، توصیف میگردد.
این اشتباه، با ماهیت بسیار دینامیك خود بازار كه یك فعالیت قابل رویت تحكیم مشتری، شركتهای ادغامیو تملیك ها را تحمل میكند، بیشتر میگردد. علی رغم كل این چالشها، باز رو به تكامل میرود و فروشندگان، پیشرفت مهمیدر علمیبودن ابزار، قابلیت استفاده و قابلیت اداره كسب میكنند.
اولین بخش این فصل ، به كاربردهای بسته بندی شده استخراج داده ها میپردازد. این كاربردها ، بر اساس چندین تكنیك استخراج داده ها ادغام شده در ابزارهای بهتر میباشد . همراه با بهترین عملكرد ها ، اسلوب شناسی های خوب تعریف شده و فرآیندها، راه خود را در محیط های تولید شركتها كه در آن استخراج داده ها بخشی از یك فرآیند موسسه ای شده میشود مییابند كه شامل رشد و یادگیری سازمانی میشود .
بازار استخراج داده ها
بیائید بازار استخراج داده ها را از نقطه نظر منحنی اقتباسی تكنولوژی در نظر بگیریم ایمنی به اقتباس كنندگان اولیه ، از تكنولوژی لبة یادگیری برای دستیابی به مزیت رقابتی استفاده میكنند ؛ هنگامیكه تكنولوژی تكامل مییابد ، شركتهای بیشتری آن را اقتباس میكنند ، و در یك حالت تجارت زمانی و عادی درج مینمایند . همچنین مناطق عملی بودن ابزاهای استخراج داده ها بزرگتر و بزرگتر میشوند. به عنوان مثال ، تكنولوژی وایت اوك ( یك شركت استخراج داده ها در مریلند) از جانب كمیسیون فدرال الكترون، مجوز فروش سیستم گچین ماینر Capain Miner را كسب كرده است كه بی نظمیدر دخالتهای سیاسی فدرال را كشف میكند . نورتل، یك بسته كشف كلاهبرداری را توسعه داده است به نام سوپر اسلوت فراود ادوایسور ، كه از تكنولوژیهای شبكة عصبی استفاده میكند .
صنعت ابزار استخراج داده ها ، برخلاف تكنولوژیهای استخراج داده ها ، در مرحلة عدم تكامل قرار دارد و میكوشد تا بازار را تعیین نماید . و وجودش را تائید كند . به همین دلیل است كه در مییابیم بازار ابزارهای استخراج داده ها تحت تاثیر موارد زیر قرار دارد:
qادغام پیوسته و مداوم ابزارها با اتكاء به تكنولوژیهای مكمل و به عنوان مثال OLAP
q ظهور كاربردهای بسته بندی شدة عمودی و یا اجزاء استخراج داده ها برای توسعة كاربرد .
استراتژیهای بسیار اقتباس شده شركت بین فروشندگان ابزار استخراج داده ها و فروشندگان تهیه كنندگان راه حل جامع و ادغام كننده های سیستم ها : فروشندگان مقیاس مؤسسه ، همانند IBM NCR ، اوراكل ، میكروسافت ) به عنوان مثال ، اوراكل چندین شریك متعدد استخراج داده ها به عنوان بخشی از او را كل ویرهاوس اینتیشیتیو از جمله آنگاسن دیتا مایند ، دیتاپكیج اینفورمیشن دیسكاوری ، SRA , SPSS اینترنشنال و تینكینگ ماشینز را انتخاب كرده است .
==================================
بخش اول : تأثیر استخراج دادهها بر CRM........... 1
فصل اول : روابط مشتری
مقدمه............................................ 2
استخراج دادهها چیست.............................. 5
یك نمونه ........................................ 6
ارتباط با فرآیند تجاری .......................... 8
استخراج دادهها و مدیریت روابط مشتری ............. 11
استخراج دادهها چگونه به بازاریابی بانك اطلاعاتی كمك مینماید 12
امتیاز دهی ...................................... 13
نقش نرمافزار مدیریت مبارزه....................... 13
افزایش ارزش مشتری ............................... 14
تركیب استخراج دادهها و مدیریت مبارزه ............ 15
ارزیابی مزایای یك مدل اسخراج داده ها ............ 15
فصل دوم: استخراج دادهها و ذخیره دادهها- یك منظره مرتبط به هم
مقدمه ........................................... 17
استخراج دادهها و ذخیره دادهها ، یك ارتباط ....... 18
بررسی ذخیره دادهها............................... 21
ذخیره دادهها ROI................................. 21
ذخایر داده های علمی واطلاعاتی .................... 23
تعریف و خصوصیات یك مخزن اطلاعاتی ................ 30
معماری انباردادهها .............................. 34
استخراج دادهها .................................. 38
استخراج دادههای تعریف شده ....................... 38
قملروهای كاربرد استخراج دادهها................... 40
مقولههای استخراج دادهها و كانون تحقیق ........... 41
فصل سوم: مدیریت رابطه با مشتری
مقدمه............................................ 48
سودمندترین مشتری ................................ 49
مدیریت رابطه مشتری............................... 50
بانك اطلاعاتی متمركز برمشتری ..................... 53
اداره مبارزات ................................... 54
تكامل تدریجی بازاریابی .......................... 56
بازاریابی حلقه بسته ............................. 57
معماریCRM....................................... 57
نسل بعدیCRM..................................... 58
بخش دوم: بنیاد - تكنولوژیها و ابزار ............. 60
فصل چهارم : اجزاء ذخیره سازی دادهها
مقدمه ........................................... 61
معماری كلی ...................................... 62
بانك اطلاعاتی انبار دادهها ....................... 63
ابزارهای ذخیرهسازی، تحصیل، تهذیب و انتقال ....... 64
متادیتا.......................................... 65
ابزار دسترسی .................................... 70
دسترسی و تجسم اطلاعات ............................ 71
اصول مشاهده یا تجسم دادهها ...................... 72
ابزار بررسی و گزارش ............................. 76
كاربردها ........................................ 77
ابزار OLAP...................................... 77
ابزارها استخراج دادهها 78
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بازار استخراج داده ها ,
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) | ![]() |
دسته بندی | مواد و متالوژی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 61 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 169 |
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار................................ ج
1- مقدمه ............................... 1
2- سابقه ............................... 3
3- اهداف و اثرات........................ 6
4- اساسنامه ............................ 7
1-4 - كلیات اساسنامه ................... 7
2-4- عضویت.............................. 10
3-4- مقررات مختلف....................... 17
4-4- اركان سازمان....................... 19
5- فلزات قابل معامله در بورس فلزات تهران 31
6- تعاریف و اصطلاحات..................... 32
7- فرایند داد و ستد در بورس فلزات....... 48
8- تالار معاملات و نظارت.................. 50
9- آئیننامه اجرائی شورای بورس فلزات .... 54
1-9- آئیننامه شرایط نمایندگان كارگزاری.. 56
2-9- آئیننامه اجرایی هیئت پذیرش بورس فلزات 59
3-9- آئیننامه هیئت داوری بورس فلزات .... 65
10- پیوستهای قانون تأسیس بورس........... 70
1-10- انواع تذكرات مجازاتها مربوط به كارگزاران بورس 70
2-10- تخلفات مجازاتها................... 75
3-10- انواع تعاریف ..................... 80
11- روند قانونی تأسیس بورس فلزات ....... 94
12- نتایج و اهداف آتی................... 100
13- ایجاد بورس فلزات پاسخ به یك نگرانی.. 106
14- خلاصه............................... 111
15- تصاویر.............................. 112
16- مراجع .............................. 113
=======================
1- پیشگفتار
در طی 4 سالی كه در دوره كارشناسی مشغول به تحصیل بودم، متوجه این نكته شدم كه دانشجویان رشته متالوژی صنعتی در طی این دوره (كارشناسی) صرفاً مشغول به مطالعه در زمینه تخصصی خود هستند و از پرداختن به اصول اقتصادی كه یكی از مهمترین ملزومات رشتههای فنی و مهندسی میباشد غافلند. بنابراین تصمیم گرفتم كه پایان نامه كارشناسی خود را در مورد نقطه تلاقی علم فلزات و علم اقتصاد یعنی بورس فلزات انتخاب كنم.
پس از این انتخاب و در زمان جمع آوری مطالب متوجه كمبود شدید مراجع و اطلاع رسانی بسیار محدود و ضعیف در این زمینه شدم نكتهای كه آقای شهبازی مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران، آن را به گردن جوان بودن این بورس انداختند.
این پروژه مجموعاً 6 ماه به طول انجامید. در این راستا بیشترین مطالب جمعآوری شده از طریق سایتهای مختلف اینترنتی بود. مجموعاً 11 دفعه به بورس تهران مراجعه و با آقایان نعمت ا… شهبازی و آقای ناصر و همكاران ایشان ملاقاتهای متفاوت انجام شد.
در پایان لازم میدانم از دكتر محمد تلافی نوغانی، استاد راهنما بجهت زحمات فراوان و راهنماییهای ارزشمندشان، آقای جلال فتوحی اردكانی، قائم مقام روزنامه اقتصادی آسیا بجهت همكاریهای بیدریغشان و آقای ناصر تشكر كنم.
1- مقدمه
در سالهای گذشته، فقدان بورس فلزات در ایران موجبات بروز مشکلات عدیده در معاملات انجام یافته در این بخش و در نتیجه بی ثباتی و ناپایداری بازار مربوطه را فراهم آورده بود که مهمترین مشکلات را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:
1- نوسانات کاذب ومخل بازار فلزات ناشی از ارتباط نامشخص و نامناسب میان عرضه و تقاضا
2- فقدان یک سیستم اجرایی و ناظر بر حسن انجام تعهدات طرفین معامله، بخصوص تعهدات مربوط به فروشندگان که عمدتا" واحدهای تولیدی می باشند.
3- نبود یک نظام قیمت گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار
4- فقدان یک سیستم جمع آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات و آمار تولید، واردات و صادرات و مصرف در جهت اطلاع رسانی به بازار و تصمیم گیری مطلوب
5- عدم هماهنگی میان بخشهای تولیدی و بازرگانی در قسمت واردات و بازار مصرف
6- عدم امکان مدیریت ریسک و محافظت از نوسانات آتی قیمت فلزات
ارتباط تنگاتنگ میان عرضه و تقاضا و تأثیر بسزای آن بر اقتصاد تولید ومصرف، اهمیت و لزوم تشكیل یك نظام قانونمند و حاكم بر این ارتباط را مشخص ساخته است.
این نظام قانونمند با تعریف و ایجاد شرایط حسن ارتباط میان فروشنده بعنوان عامل عرضه وخریدار بعنوان عامل تقاضا و نظارت مستقیم بر آن ، از طریق مكانیزمهای قانونی و اجرائی مناسب و نیز با ایجاد یك سیستم اطلاع رسانی، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار در جهت آگاه سازی فروشنده و خریدار از پیشینه و آینده معاملات مختلف، باعث به حداقل رسانیدن نوسانات كاذب و مخل بازارمیگردد. حسن انجام تعهدات طرفین معامله و در نتیجه حفظ منافع فروشنده و خریداردركلان باعث سلامت سیستم تولید، توزیع، اقتصاد تولید، بازرگانی و مصرف خواهد شد.
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بورس فلزات (تحلیلی از بازار بورس فلزات تهران) ,
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا | ![]() |
دسته بندی | مواد و متالوژی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 199 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 151 |
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا
فهرست:
فصل اول
كلیاتی درباب ریخته گری فلزات
فصل دوم
تحقیقات بازاریابی
فصل سوم
مراحل اجرای پروژه
==================
خلاصه و چكیده
همان طور كه می دانیم عموما ً قطعات ریخته گری به صورت سفارشی از مشتریان به كارگاههای ریخته گری پیشنهاد می شود و اغلب برنامه تولید این گونه كارگاهها از قبل مشخص نیست . پس از سرد شدن و جدا كردن محصول از قالب انجام عملیات اصلاحی از جمله عملیات تمیزكاری بر روی محصول ضروری است . لذا بخشی در این واحدها وجود دارد كه وظیفه انجام این كار بر عهده آنهاست .
با توجه به تفاوت بین هر قطعه ریخته گری شده با بعدی به علتهای بسیار زیاد از طرفی و هزینه دار بودن انجام این فرآیند از طرف دیگر و همچنین متفاوت بودن انتظارات مشتریان ، عموما ً این قسمت در كارخانه های ریخته گری توسعه نیافته است .
بنابراین به نظر می رسد وجود كارگاهی كه بتواند این خدمات را به صورت جامع و كامل به این واحدها ارائه دهد لازم است .
به طور كلی در این كارگاه انجام عملیات سنگ زنی ، سندبلاست و شات بلاست ، تراش كاری ، فرزكاری و عملیات وابسته و در نهایت رنگ آمیزی می تواند وجود داشته باشد .
البته با توجه به تجمع تعداد زیادی از كارخانجات ریخته گری در شهرك صنعتی اشترجان بهتر است محل كارگاه دراین منطقه باشد .
مراحل اجرایی پروژه
1. بررسی منطقه صنعتی اشترجان
2. تهیه لیست شركتهای مرتبط با موضوع پروژه
3. گزینش تعدادی از شركتها جهت پاسخگویی به سوالات
4. تهیه پرسشنامه مناسب جهت اخذ اطلاعات
5. گرد آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه
6. تجزیه و تحلیل پاسخها
7. مكان یابی شركت با استفاده از مدلهای ریاضی
فصل اول
كلیاتی درباب ریخته گری فلزات
تاریخچه ریخته گری
احساس عمومی آن است كه ریخته گری تا اواسط قرن حاضر به صورت یك هنر تجربی تلقی می گردید .تنها در نیم قرن اخیر است كه زیربنای علمی برای این فرآیند تولید اساسی مهیا گردیده است . واقعیت این است كه بسیاری از تكنیك های مدرن و ابداعی امروزی در زمینه های متالوژیكی ، هنگامی كه به گذشته برمی گردیم ، راه حل های علمی مسائل آن در زمان های دور دانسته شده بود . پیدایش و تولید چدن با گرافیت كروی در اواسط قرن حاضر در اروپا و امریكا كه به عنوان مهم ترین پدیده ریخته گری قرن حاضر معرفی شده ، در حقیقت در حدود دو هزار سال پیش از آن در چین تولید می گردیده است . كشف اخیر كوره های بلند احیا سنگ های معدنی در افریقا ، متعلق به سه هزار سال پیش نمایانگر توجه گذشتگان ما به جنبه های متالوژیكی تولید قطعات صنعتی می باشد .
پنج هزار سال پیش ،همان زمانی كه تازه عصر نوسنگی در بریتانیا ، آلمان و سپس در استرالیا پی گرفته بود ، مصر و بین النهرین هزار سال بود كه سفالگری می كردند و در عصر مفرغ ( آلیاژ مس و قلع ) بودند . میل به جمع آوری طلا ، جواهرات ، مرمر سبز ، فیروزه ، فسفات آلومینیوم آمیخته با مس و شهاب سنگ ها به علت این كه رنگی شفاف داشته اند و به دلیل خواص جادویی كه گمان می رفت در آنها نهفته باشد ، انسان اولیه را به نواحی فلزدار كشانید و اولین حرفه تخصصی را بعد از جادوگری كه پدیده صنعت می باشد برای بشر اولیه به وجود آورد.
اشیا كوچك مسی ، سنجاق ، نیزه و قطعات آهن حاصل از شهاب سنگها مربوط به بیش از سه هزار سال قبل از میلاد كه در گور مصریان یافت شده است ، بیانگر این مطلب است كه فلزگری پس از چهار هزار سال قبل از میلاد در خاور باستان به خوبی شناخته شده بود . ولی در حدود سال سه هزار قبل از میلاد تمدن مفرغكاری در قفقاز ، فلسطین ، سوریه ، بلوچستان و ایران با ویژگی های خاص خود به وجود آمد. مردم سومر و دره سند پیش از سال سه هزار قبل از میلاد قلع را می شناختند و به منظور تسهیل كار ریخته گری به عنوان آلیاژ مس به كار می بردند .
شاید اولین خصوصیت یك فلزكه مورد توجه بشر قرار گرفت ، خاصیت كار پذیری مكانیكی بدون از دست دادن قابلیت چسبندگی ذرات آن بوده است . شاهد این مدعا تغییر شكل تكه ای فلز به ورقه ای پر نقش و نگار است كه از آسیای شرقی به دست آمده است و متعلق به حدود سه هزار سال پیش است . مهم تر از آن استفاده از اشیا كار شده طلا توسط انسان های اولیه در حدود هشت هزار سال پیش از میلاد مسیح می باشد . تمام شواهد به دست آمده نشان می دهد كه اولین فلزی كه ذوب گردید ، مس بوده است . زمان معینی را نمی توان برای آغاز عصر مس بیان داشت .
...
فصل دوم
تحقیقات بازاریابی
مقدمه :
کیفیت تصمیمات بازاریابی به اطلاعاتی بستگی دارد که در دسترس مدیر بازاریابی است. اولین وظیفه تحقیقات بازاریابی ارائه اطلاعاتی برای تصمیم گیری است . آن مدیر بازاریابی که نمی داند چگونه تحقیقات بازاریابی را ارزیابی کند مانند مدیر شرکتی است که از درک صورت سود و زیان ناتوان باشد.
اهمیت تحقیقات بازاریابی درچند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است .نقشی كه تحقیقات بازاریابی درسازمانها دارد و همچنین اهمیتی که سازمانها به این نقش می دهند، درسازمانهای مختلف متفاوت است . برخی از این سازمانها تحقیقی را دردوره ای کوتاه انجام می دهند، برخی به آن توجهی ندارند و بعضی دیگر نقش و مسئولیت گسترده ای برای آن قائلند و به بخش بازاریابی به منزله مرکز جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری می نگرند .به این قبیل تحقیقات با این نگرش ، تحقیقات بازاریابی می گویند.
هدف از اطلاعاتی که برای تصمیم گیری جمع آوری می شود کاهش خطای تصمیم گیری و بهبود فرایند آن است؛ زیرا تصمیمات بهتر همیشه از اطلاعات بهتر به دست می آید .آن دسته از سازمانهایی که به نگرش بازاریابی اعتقاد دارند، تحقیقات بازاریابی را یک سیستم تحقیقاتی می دانند .این نگرش منابع و فعالیت های سازمان را به طور انسجام یافته ای برنیازها و خواسته های مصرف کنندگان متمرکز می کند. اهمیت فزاینده نگرش بازاریابی بر نقش مهم تحقیقات بازاریابی درفرآیند مدیریت بازاریابی دلالت دارد.
تحقیقات بازاریابی
تعریف :فرآیند سیستماتیک و عینی مشخص کردن ، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات به منظور یاری رساندن به مدیریت و یا حل مسائل و یا فرصتهای مرتبط بازار .
چه زمانی تحقیقات بازاریابی مفید است.
تحقیقات بازاریابی ، نظر به هزینه هنگفت ، زمان و تلاشی که لازم دارد وبه رغم محدودیتهایش ، ظاهراً بهترین راه رایج برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت دریک بازارگاه بی ثبات است.دراینجا به شش موقعیت متداول اشاره می کنیم که تحقیقات بازاریابی درآنها مفید است:
1. هنگامی که اطلاعات لازم برای تصمیم گیری بازاریابی ندارید.
2. زمانی که چند راه مختلف موجود است و نمی دانید کدامیک را انتخاب کنید.
3. وقتی که درون سازمان بر سرمسائلی از قبیل سیاست سازمان، اهداف و راهبردهای آن تضاد و کشمکش وجوددارد.
4. هنگامی که عوارض مشکلی رامشاهده می کنید؛ نظیر کاهش سهم بازار یا ضعیف شدن نحوه توزیع.
5. زمانیکه برنامه بازاریابی به خوبی پیش می رود و می خواهید بدانید چرا اینطور است.به این ترتیب دقیقاً درمی یابید چه کارهایی را درست انجام می دهید.
6. وقتی که به کارتازه ای دست می زنید؛ نظیر عرضه محصولی جدید ، تغییر قیمت ، ایجاد شبکه جدید توزیع ، تغییر بسته بندی یا تقسیم بازار فروش.
تحقیقات بازاریابی اغلب خطرهای احتمالی موجود درعملیات اصلی را کاهش می دهد.
...
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروژه ریخته گری فلزات بازاریابی و اجرا ,
رابطة متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی شركتهای فعال در بازار سهام تهران رابطة متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی شركتهای فعال در بازار سهام تهران | ![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1278 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 226 |
رابطة متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی شركتهای فعال در بازار سهام تهران
چكیده:
رابطة متغیرهای كنترل راهبردی و اثربخشی شركتهای فعال در بازارسهام تهران (79-1372)
كنترل راهبردی، زمینه لازم را جهت شناخت و حركت مناسب در محیط، به منظور رشد و رقابت یا ایستایی در مقابل راهبردهای تهاجمی رقبا، همراه با توجه به یكپارچگی راهبردی، فراهم می آورد.
در پژوهش حاضر سعی شده است به دو پرسش اصلی زیر پاسخ داده شود:
1- آیا متغیرهای كنترل راهبردی در شركتهای نمونه فعال، در بازار سهام به كار گرفته شده اند؟
2- آیا شركتهایی كه متغیرهای كنترل راهبردی را بیشتر به كار برده اند، اثربخش تر بوده اند؟
بدین ترتیب دو فرضیه اصلی زیر مورد بررسی قرار گرفتند:
1- شركتهای فعال در بازار سهام تهران در فاصلة سالهای 1372 تا 1379، متغیرهای كنترل راهبردی را در نظر داشته اند.
2- اثربخشی شركتهای مذكور با بكارگیری متغیرهای كنترل راهبردی رابطه مستقیم داشته است.
تاثیر 12 متغیر پیش بین پژوهش، در دو سطح صنعت و شركت، شامل رشد صنعت، حاشیه سود صنعت، رقابت صنعت، صرفه حاصل از تولید با مقیاس اقتصادی صنعت، آثار اجتماعی، محیطی، قانونی و انسانی، سهم نسبی از بازار شركت، حاشیه سود شركت، آشنایی با مشتری، نقاط ضعف و قوت رقابتی شركت، قابلیتهای فناوری شركت، قابلیتهای مدیریت شركت و كیفیت و قیمت بر متغیر ملاك كه تركیبی از پنج متغیر، شامل نوآوری، انعطاف پذیری، حاضر بودن، سودآوری (نرخ برگشت سرمایه) و رشد است، مورد مطالعه قرار گرفتند.
داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه و منابع گزارشهای سه ساله بازار سهام تهران جمع آوری شدند و با استفاده از نرم افزار SPSS10 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
بررسی همبستگی متغیر ملاك با متغیرهای پیش بین كنترل راهبردی نشان داد كه متغیر اثربخشی با همه متغیرهای پیش بین همبستگی دارد. یعنی تغییر در متغیرهای پیش بین باعث تغییر در اثر بخشی خواهد شد. به ویژه متغیر ملاك با متغیرهای پیش بین حاشیه سود صنعت، رقابت صنعت، مقیاس اقتصادی صنعت، آثار اجتماعی و محیطی، سهم نسبی از بازار، آشنایی با مشتری، فناوری شركت، توانایی مدیریت و كیفیت و قیمت همبستگی بیشتری دارد.
به منظور بررسی رابطه خطی بین متغیر ملاك و متغیرهای پیش بین، از روش رگرسیون چند متغیره خطی (روش گام به گام) استفاده شد. حاصل تحلیل رگرسیون گام به گام، 7 مدل بود كه مدل چهارم به لحاظ تناسب آن با فرضیه های پژوهش، انتخاب شد. براساس این مدل، مجموعة متغیرهای كنترل راهبردی، شامل كیفیت و قیمت، آثار اجتماعی، محیطی، قانونی و انسانی، حاشیه سود صنعت، سهم نسبی از بازار بیشترین همبستگی را با متغیر ملاك دارند.
درتفسیر این مدل لازم است توضیح داده شود كه متغیرهایی كه به معادله رگرسیون چند متغیره خطی وارد نشده اند، با متغیر ملاك بی رابطه نبوده اند. حتی بعضی از آنها همبستگی معنادار بالایی با متغیر ملاك دارند، ولی از آنجا كه رگرسیون چند متغیره خطی بر آن است كمترین تعداد متغیر پیش بین را به گونه ای برگزیند كه مقدار واریانس تبیین شده به وسیله آنها، معادل واریانس تبیین شده به وسیله كل متغیرهای پیش بین باشد، متغیرهای مذكور وارد معادله نشده اند. با وجود این، نباید فراموش كرد كه ندادن اهمیت لازم به آنها، دست كم باعث كاهش آن دسته از متغیرهای وابسته به آنها خواهد گردید كه وارد معادله شده اند.
در پاسخ به سوال اول پژوهش، این نتیجه به دست آمد: در میان شركتهای نمونه آماری، هیچ شركتی وجود ندارد كه هیچ كدام از متغیرهای كنترل راهبری را مد نظر نداشته باشد. به هرحال همه شركتها، هرچند سطح آن مطلوب نیست، تا حدودی متغیرهای مذكور را در نظر داشته اند. بعلاوه نتیجه پژوهش نشان داد كه متغیر ملاك با بكارگیری متغیرهای پیش بین، رابطه مستقیم دارد، یعنی شركتهایی كه به متغیرهای كنترل راهبردی بیشتر توجه داشته اند، از نظر متغیر ملاك، در شرایط بهتری قرار گرفته اند.
یافته های این پژوهش نشان می دهد كه متغیر ملاك «اثربخشی» با نه متغیر پیش بین كنترل راهبردی همبستگی متوسط و قابل توجهی دارد كه در سطح 05/0 = P ، معنادار هستند. اما همبستگی آن به سه متغیر پیش بین از نظر آماری معنادار نیست. البته این وضعیت ناشی از كم بودن تعداد نمونه آماری است، اگر تعداد نمونه افزایش یابد ، به احتمال زیاد، معناداری آنها بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر سه متغیر پیش بین اخیر، با متغیرهای پیش بین دیگر وابسته به متغیر ملاك، همبستگی بالا و معناداری دارند كه نشان دهنده همبستگی غیر مستقیم آن سه متغیر با متغیر ملاك است.
فصل اول : كلیات پژوهش .......................... 1
1-1- مقدمه......................................... 2
2-1- مسأله ........................................ 2
3-1- سابقه موضوع................................... 4
4-1- هدف .......................................... 5
5-1- ضرورت و اهمیت پژوهش .......................... 6
6-1- پرسشهای پژوهش ................................ 7
7-1- فرضیه های پژوهش............................... 7
8-1- واژههای كلیدی پژوهش........................... 8
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش .......................... 9
1-2- مقدمه........................................ 10
2-2- سامانه های كنترل راهبردی ...................... 10
3-2- ناپیوستگی محیطی ............................... 13
1-3-2- نیروی های اجتماعی ........................... 13
2-3-2- نیروهای اقتصادی ............................. 13
3-3-2- نیروهای فناوری .............................. 14
4-3-2- نیروهای سیاسی ............................... 14
5-3-2- آثار ناپیوستگی های محیطی .................... 14
4-2- تعریف كنترل راهبردی ........................... 15
1-4-2- كنترلهای مثبت و منفی ........................ 16
2-4-2- كنترلهای نتایج و اقدام ...................... 17
3-4-2- ضرورت كنترل ................................. 20
4-4-2- تعریف راهبرد................................. 20
1-4-4-2- معیارهای راهبرد اثر بخش.................... 21
5-2- تفاوت كنترل راهبردی با كنترل مدیریت............ 23
1-5-2- كنترل اجرای راهبرد........................... 23
2-5-2- روایی فرضیات راهبرد.......................... 24
3-5-2- مدیریت مقوله راهبردی......................... 24
4-5-2- كنترل تعاملی................................. 24
5-5-2- بررسی های دوره ای راهبرد..................... 25
6-5-2- اهمیت كنترل راهبردی.......................... 27
7-5-2- بررسی اجمالی رویكردهای كنترل راهبردی......... 28
1-7-5-2- رویكرد سنتی................................ 28
2-7-5-2- رویكرد های جایگزین ........................ 28
1-2-7-5-2- رویكرد انتقادی .......................... 29
1-1-2-7-5-2- پاییدن محیطی به منظور كنترل فرضیه...... 32
2-1-2-7-5-2- پویش محیطی به منظور نظارت راهبردی...... 33
3-1-2-7-5-2- كنترل آماده باش ویژه .................. 35
2-2-7-5-2- رویكرد تنظیم متمركز ..................... 36
6-2- كنترل حركت راهبردی ............................ 37
7-2- كنترل جهش راهبردی ............................. 37
8-2- روشهای تدوین راهبرد ........................... 39
9-2- تطبیق كنترلهای راهبردی سطح كسب و كار با راهبرد 40
10-2- یادگیری و كنترلهای راهبردی ................... 45
11-2- انواع كنترل حركت راهبردی و جهش راهبردی........ 48
1-11-2- تعیین متغیرهای كلیدی ....................... 51
2-11-2- ساز و كارهای كنترل حركت راهبردی ............ 53
3-11-2- یك چارچوب اقتضایی برای كنترل راهبردی زمان صلح 56
12-2- گذر از كنترل حركت راهبردی به كنترل جهش راهبردی 57
13-2- گذر از كنترل جهش راهبردی به كنترل حركت راهبردی 58
14-2- سلسله مراتب كنترل راهبردی .................... 59
15-2- كنترل راهبردی در انواع مختلف شركتها .......... 61
16-2- عملیاتی كردن كنترل راهبردی ................... 61
1-16-2- تیمهای كنترل راهبردی........................ 63
2-16-2- نقش مدیریت ارشد............................. 63
3-16-2- نقش كنترل كننده مدرن........................ 66
17-2- اثربخشی سازمانی............................... 67
1-17-2- مقدمه....................................... 67
2-17-2- اهمیت عملكرد سازمان در مدیریت راهبردی....... 67
3-17-2- محدود كردن مفهوم عملكرد سازمانی............. 68
4-17-2- سنجش عملكرد سازمان.......................... 69
5-17-2- تعریف اثربخشی............................... 70
6-17-2- مقایسه اثربخشی موسسات دولتی با شركتهای خصوصی 72
7-17-2- معیارهای اثربخشی............................ 72
8-17-2- مدل ارزشهای رقابتی.......................... 74
9-17-2- چشم اندازهای مدیریتی از اثربخشی............. 76
10-17-2- چارچوب نظری پژوهش.......................... 77
11-17-2- جمع بندی فصل دوم........................... 83
فصل سوم : روش شناسی پژوهش............................ 85
1-3- مقدمه ......................................... 86
2-3- جامعه آماری ................................... 86
3-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه .................... 86
4-3- ابزارهای جمع آوری داده ها ..................... 88
1-4-3- منابع داده ها ............................... 88
2-4-3- پایایی پرسش ها .............................. 89
3-4-3- متغیرهای اندازه گیری شده در پژوهش ........... 89
4-4-3- نوع متغیر و مقیاسهای اندازه گیری ............ 92
5-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها ..................... 93
1-5-3- مدل تجزیه و تحلیل داده ها ................... 93
2-5-3- روشهای آماری برای تحلیل داده ها ............. 94
فصل چهارم: تحلیل داده ها ............................ 96
1-4- مقدمه ......................................... 97
2-4- تحلیل پایایی پرسش های پرسشنامه ................ 97
3-4- توزیع فراوانی دادهها ......................... 100
4-4- آزمون كولموگوروف- اسمیرنوف.................... 111
5-4- همبستگی متغیر ملاك اثربخشی با متغیرهای پیش بین كنترل راهبردی 114
6-4- تحلیل رگرسیون چند متغیری خطی.................. 117
7-4- گزینش متغیرهای پیش بین........................ 124
8-4- نمودار پراكنش................................. 124
9-4- بررسی مقادیر پرت.............................. 125
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری........................ 127
1-5- مقدمه ........................................ 128
2-5- مروری بر چارچوب نظری پژوهش ................... 128
3-5- یافته های مهم پژوهش .......................... 129
4-5- نتایج و پیشنهادهای پژوهش ..................... 133
1-4-5- پیشنهاد به پژوهشگران ....................... 143
2-4-5- پیشنهاد به شركتهای بازرگانی................. 144
3-4-5- پیشنهاد به دولت ............................ 148
منابع.............................................. 153
پیوست 1............................................ 162
پیوست 2 182
==============================
فصل اول
مقدمه
1-1- مقدمه
در نهایت ، قرن بیستم، شركتهای جهان را وادار به گسترش حیطه تفكر در مورد چگونگی اداره امور خود كرد. قرن بیست و یكم بسیار چالشگرتر از قرن بیستم خواهد بود. شركتهای انتفاعی ، به منظور حفظ یا ارتقای توان رقابت و ادامه حیات خود باید بطور پیوسته شرایط محیط را در نظر داشته باشند و خود را با آن تطبیق دهند. بیتوجهی به شرایط بیرونی، درست مانند حركت در تاریكی بدون چراغ است. مسایل پیش روی سازمان باید به موقع تشخیص داده شوند، درست تعریف شوند و در برابر آنها راه حلهای نظری درست، ارائه و اجرا شود . این فصل ، هدف پژوهش ، ضرورت، اهمیت آن ، بیان مساله ، سؤالات و فرضیات پژوهش را دربردارد.
2-1- مسأله
پیش بینی ها درباره سدة 21 فراوان است. اما در مورد ادامه افزایش مرحله ای فشارهای جهانی شدن كه تغییرات بنیادین در مرزهای سنتی كشورها و بازارها به همراه دارد، توافق وجود دارد. جهانی شدن فرصتهای با سخاوتی خلق خواهد كرد، از سوی دیگر چالشهای مهمی نیز برای كشورها و مدیران اجرایی در بر خواهد داشت. چشم انداز رقابت جهانی، قوانین و اصول رقابت جهانی را به چالش وادار خواهد كرد، (شاكر – 1999).
ما در جهانی زندگی می كنیم كه حدوداً از 200 كشور تشكیل شده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم از بعضی جهات، از فعالیتهای آنها تأثیر می پذیریم. در شرایط كنونی نداشتن رابطه با كشورهای دیگر غیر ممكن است. بر اساس آمار «سازمان جهانی تجارت»[1] ، در ژوئیه سال 2001 میلادی، 142 كشور عضو آن و 29 كشور مثل روسیه و چین در حال مذاكره برای پیوستن به آن سازمان بوده اند. هر چند پیوستن به سازمان تجارت جهانی اجباری نیست. ولی حداقل تمایل به استفاده از مزایا و فواید آن كه سهمش از تجارت جهانی بیش از 90 درصد كل تجارت جهان است، ضرورت عضویت، در آن را اجتناب ناپذیر می كند. با توجه به اینكه پیشرفتهای نظام تجارت جهانی، اثر قاطعی بر محیط كسب و كار دارد، ملاحظه محیط كسب و كار یكی از عوامل مهم، در پایداری و رشد آینده شركتهای بازرگانی خواهد بود.
از طرف دیگر شركتهای بازرگانی در دنیا به سمت جهانی شدن گرایش گسترده ای یافته اند. شركتهای ایرانی به ناچار - حداقل در داخل كشور- در مقابل بعضی از آنها قرار می گیرند به طوری كه در حال حاضر بسیای از شركتهای ایرانی از این تقابل در امان نیستند. ایستایی و مقابله دربرابر شركتهای خارجی یا داشتن موضع تهاجمی نسبت به آنها، مستلزم پاییدن و پویش مناسب محیط و فراهم آوردن ابزار لازم است. بهعلاوه یكی از هدفهای عمده سیاستهای اقتصادی كشور، رهایی از تكیه بر وابسته بودن به صادرات تك محصولی (نفت) است. بدون توجه به شرایط و تحولات محیطی، چگونه می توان رقبای توانمند را شناخت و با آنان مقابله كرد.
1 - آشنایی با قواعد سازمان جهانی تجارت، 1381.
...
فصل دوم
ادبیات تحقیق و مبانی نظری
1-2- مقدمه
دلیل موجودیت شركتهای انتفاعی، وجود تقاضا برای كالا یا خدمات آنها است. اگر تقاضا برای محصولات آنها وجود نداشته باشد ، توجیه عاقلانه ای برای فلسفه وجودی آنها باقی نخواهد ماند. از طرف دیگر تقاضا برای محصولات شركتها ثابت نیست به ویژه در محیط سریع التغییر امروزه این تقاضا از ابعاد مختلف، مثل نوع، جنس، شكل، اندازه و مقدار پیوسته در حال تغییر است.
از یك بعد اصلاح عملكرد، در پاسخ به محیط صورت می گیرد و بنابراین بدون شناخت تغییرات محیطی، اصلاح عملكرد غیر ممكن است. در واقع عملكرد شركت باید متناسب با نیازهای محیط باشد . از طریق كنترل راهبردی كه به داشتن دیدی روشن از مأموریت،نیروهای مهاجم و پیشرفت به سوی هدفها اشاره دارد، ( لورانژ و همكاران-1986[1])، می توان موقعیت شركت را در محیط ( از نظر سهم بازار ، رشد و مانند اینها)، به طور پیوسته و نظام مند بررسی نمود تا در صورت نیاز، مأموریت شركت تأیید یا اصلاح شود و نیروهای مهاجم شناخته شده و در مقابل آنها اقدامات لازم عملی گردد و هدفها نیز مورد بررسی قرار گیرند.
این پایان نامه شامل دو عنصر از سه عنصر گسترده است كه جهت تأمین هدفهای راهبردی سازمان ضروری هستند : 1- جهتگیری راهبردی. 2- اثر بخشی راهبردی. انسجام راهبردی كه متضمن هماهنگی راهبردی همه عناصر سازمان در یك سطح كافی است، ( تناسب با كنترلهای عملیاتی و تاكتیكی ) موضوع اصلی این پایان نامه نیست، بنابراین در فصل دوم موضوع انسجام راهبردی مورد بحث قرار نخواهد گرفت.
فصل دوم ادبیات موضوع و مبانی نظری درباره كنترل راهبردی، اثربخشی و مدل نظری پژوهش را در بردارد.
[1] Lorange, Scott and Ghoshal
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
رابطة متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی شركتهای فعال در بازار سهام تهران ,
بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی | ![]() |
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی
هدف و علت انتخاب موضوع
بیمه یكی از منابع مهم تأمین درآمد جهت اجرای طرح های زیربنایی كشور می باشد. اهمیت این رشته به حدیست كه صاحبنظران آن را "صنعت" می خوانند. بیمه باعث شكوفایی اقتصادی شده و با اشكال متنوعش موجب می شود تا بیمه گذاران و بیمه شدگان بتوانند به راحتی و با اطمینان گام بردارند. در این میان نفعی كه بیمه برای اقشار آسیب پذیر دارد بسیار درخور توجه است ولی متدسفانه غالب اشخاص از آن اطلاع چندانی ندارند. در تحقیق حاضر سعی شده است تا در حد توان به افراد جامعه درباره بیمه عمر و نقش آن در اقتصاد خانواده آگاهی داده شود و بدین ترتیب میزان فروش بیمه عمر افزایش یابد. البته طبق گفته مسئولین امر، بیمه در برنامه پنجساله دوم تاكنون از رشدی بیش از حد انتظار پیش بینی شده برخوردار بوده است. در راستای نیل به آنچه كه در سطور بالا به عنوان هدف تحقیق بیان گردید سه فرضیه بررسی گردید:
1- نوع ابزار ارتباط جمعی حامل آگهی های تجاری در افزایش بیمه عمر موثر است.
2- افزایش حق بیمه عمر، باعث كاهش میزان فروش آن می شود.
3- محتوای آموزشی آگهی های تجاری در میزان فروش بیمه عمر موثر است.
متغیرهای تحقیق
در تحقیق حاضر كه با عنوان "بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمهای" انجام پذیرفته است، دو متغیر، مد نظر بوده اند:
1) روشهای منتخب بازاریابی (متغیر مستقل)،
2) میزان فروش خدمات بیمه ای (متغیر وابسته)
كه سعی شده است در ضمن تحقیق، رابطه همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته تبیین گردد.
((سایر عوامل)u، روشهای منتخب بازاریابی) f = میزان فروش خدمات بیمه ای.
قلمرو تحقیق
الف) مكانی: قلمرو مكانی تحقیق، شركتهای بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا را دربرمی گیرد.
ب) موضوعی: در بازاریابی روشهای نظیر: پیشبرد، كالا(محصول)، قیمت و مكان وجود دارد. تحقیق حاضر تدثیر دو روش از روشهای فوق (یعنی قیمت و حق بیمه) البته این رساله وارد بحث قیمت گذاری و تئوریهای مربوط نمی شود و تنها به بررسی تأثیر قیمت با حق بیمه در میزان فروش بیمه عمر می پردازد و پیشبرد را در میزان فروش خدمات بیمه ای بررسی می نماید. شایان ذكر است كه در روش پیشبرد آنچه مدنظر قرار گرفته، آگهی های تجاری بوده است. ضمناً نوع بیمه مورد بررسی ـ به دلیل وسعت حجم كار ـ صرفاً بیمه عمر می باشد.
ج) زمانی: تحقیق حاضر بعضاً به بررسی محدوده زمانی سالهای بین 68 تا 72 پرداخته است.
فهرست صفحه
کلیات هدف و علت انتخاب موضوع........................................................................................................ 1
متغیرهای تحقیق............................................................................................................................................ 3
قلمرو تحقیق.................................................................................................................................................... 3
فرضیه های تحقیق........................................................................................................................................ 4
استفاده کنندگان از تحقیق.......................................................................................................................... 5
محدودیتهای تحقیق....................................................................................................................................... 5
تعریف بیمه...................................................................................................................................................... 7
تعریف واژگان تخصصی............................................................................................................................. 11
فصل اول
مبحث اول : بیمه های عمر در جهان......................................................................................................... 18
الف ) پیدایش بیمه های غیر بیمه عمر................................................................................................... 18
ب ) پیدایش بیمه های عمر.......................................................................................................................... 24
مبحث دوم : پیدایش بیمه در ایران........................................................................................................... 30
الف ) بیمه های غیر بیمه عمر.................................................................................................................... 30
ب ) بیمه عمر قبل از انقلاب......................................................................................................................... 37
ج ) بیمه عمر بعد از انقلاب......................................................................................................................... 38
د ) انواع بیمه های عمر................................................................................................................................ 39
عوامل مؤثر در نرخ حق بیمه.................................................................................................................... 45
موانع توسعه بیمه های بازرگانی............................................................................................................ 47
تأثیر عوامل برون زا در روند رشد بیمه های بازرگانی.................................................................. 49
بازار بیمه.......................................................................................................................................................... 51
اصول حاکم بر معاملات بیمه ای............................................................................................................... 55
الف ) اصل حسن نیت.................................................................................................................................... 55
ب ) اصل احتمال.............................................................................................................................................. 56
ج ) اصل تعاون................................................................................................................................................ 56
د ) اصل جبران خسارت................................................................................................................................ 57
تقسیمات بیمه.................................................................................................................................................. 57
فصل دوم
روش تحقیق.................................................................................................................................................... 61
جامعه آماری..................................................................................................................................................... 61
پرسشنامه......................................................................................................................................................... 62
ویژگی پرسشنامه.......................................................................................................................................... 62
توزیع مقدماتی پرسشنامه.......................................................................................................................... 63
فصل سوم
تجزیه و تحلیل یافته ها............................................................................................................................... 64
بررسی فرضیه ها بر اساس آمارهای جمع آوری شده از سطح شرکتهای بیمه.................... 64
فرضیه اول........................................................................................................................................................ 64
فرضیه دوم....................................................................................................................................................... 68
فرضیه سوم..................................................................................................................................................... 68
بررسی فرضیه ها با استفاده از داده های پرسشنامه ای................................................................ 70
فرضیه اول........................................................................................................................................................ 70
فرضیه دوم....................................................................................................................................................... 70
فرضیه سوم..................................................................................................................................................... 71
فصل چهارم
جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادها.................................................................................................... 73
زمینه های تحقیقاتی..................................................................................................................................... 83
فصل پنجم
منابع و مأخذ.................................................................................................................................................... 85
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی میزان فروش خدمات بیمه ای با استفاده از الگوهای منتخب بازاریابی ,
پایان نامه كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روشOWA) پایان نامه كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روشOWA) | ![]() |
دسته بندی | برق ،الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 424 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
پایان نامه كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روشOWA)
چکیده:
در این سمینار ابتدا بصورت مختصر مفاهیم اصلی سیستم سهام را بیان میکنیم. سپس روش های Conventional ترکیب اطلاعات را توضیح می دهیم. پس از آن کاربرد روش OWA در ترکیب اطلاعات حاصل از شاخصها برای تعیین نوسانات بازار بورس را مورد بررسی قرار میدهیم. در گام بعدی، اطلاعات مربوط به 10 روز کاری بازار بورس تهران را به عنوان دادههای مورد نیاز در نظر گرفته و منحنی های مربوط به شاخص های تاثیر گذار در بازار بورس را بدست می آوریم. در انتها شبیه سازی روش توسط نرم افزار Matlab و نتایج آن را مورد مطالعه قرار می دهیم.
مقدمه:
اولین بورس اوراق بهادار در دنیا در شهر آمستردام و توسط اولین شرکت چند ملیتی به نام کمپانی هند شرقی هلند راه اندازی شد. به همین ترتیب کمپانی هند شرقی هلند اولین شرکتی بود که سهام منتشر کرد. بورس آمستردام در سپتامبر 1602، شش ماه پس از تشکیل شرکت کمپانی هند شرقی هلند تاسیس شد.
در سال 1698، فهرستی از نرخ سهام و کالا توسط شخصی در قهوه خانهای در لندن منتشر شد. داد و ستد در لندن آغاز شده بود و کارگزاران دریافتند که باید هرچه زودتر از بورس سلطنتی – مرکز تجارت لندن – خارج شوند. بورس سلطنتی مرکز داد و ستد اقلام فیزیکی یعنی کالاهایی که از بندر (لنگرگاه لندن) وارد میشد بود.
50 سال بعد اولین بورس اوراق بهادار لندن به وجود آمد. این بورس جدید اوراق بهادار لندن، نقش مهمی در انقلاب صنعتی بریتانیا ایفا کرد و ماهیت اوراق بهادار در سطح اروپا و ایالات متحده فراگیر شد. اما تا سال 1801 هیچ گونه مقررات یا عضویت رسمی در بورس اوراق بهادار لندن مشاهده نشد. در حالیکه بزرگترین گامهای تغییر در تاریخ دنیا به وقوع می پیوست، هنوز تعدادی اعتقاد داشتند که خرید و فروش سهام امری غیر اخلاقی و شیطانی محسوب میشود.
همزمان با انتشار فهرست ابزارهای مالی در قهوه خانهای در لندن، کارگزاران سهام در زیر درختی در خیابان “وال استریت ” نیویورک برای داد و ستد سهام، نشست ترتیب دادند. وال استریت، یک دیوار مستحکم در نیویورک بود که به هر علتی توسط هلندیان بنا شده بود. در سال 1792، 24 کارگزار سهام قراردادی را امضا کردند که بعدها “هیأت سهام و بورس نیویورک” – شرکتی که بعدها به بورس اوراق بهادار نیویورک تبدیل شد جایگزین آن شد. قرار داد” باتن وود نه تنها پیدایش بورس اوراق بهادار نیویورک را باعث شد بلکه شاهد انکارناپذیری مبنی بر توسعه ایالات متحده و تبدیل آن به یک ابرقدرت اقتصادی محسوب شد. جالب است که وال استریت در کنار دیگر سمبل ایالات متحده یعنی آسمان خراشها، به عنوان نماد قدرت و پول این کشور به شمار میرود. امروزه نقش بورس اوراق بهادار در اقتصاد جهان غیر قابل انکار است. شاید محققان نیز هیچگاه تصور نمیکردند که کاری که شرکتی در 400 سال پیش ابداع کرد، سراسر دنیا را در برگیرد.
به هر حال، پیدایش اولین بورس اوراق بهادار را میتوان به تشکیل آن در انگلستان، فرانسه و هلند در قرن 18 نسبت داد و در حالی که اقتصاد در ایالات کشور نوپای امریکا به شدت تحت کنترل بریتانیا قرار داشت. تا اینکه اولین بازار غیر رسمی در سال 1752 در نیویورک تأسیس و در سال 1792 با امضای قرارداد بین کارگزاران، بورس اوراق بهادار نیویورک به طور رسمی معرفی شد، نهادی که بیشک قلب اقتصاد جهان در آن میتپد.
تأثیر بازار اوراق بهادار در توسعه اقتصادی یک کشور غیرقابل انکار است و وظیفه اصلی این بازار به جریان انداختن موثر سرمایه ها و تخصیص بهینه منابع میباشد. لذا در سالهای اخیر، تحقیقات تجربی بسیار زیادی در رابطه با تشخیص وضعیت بازار سرمایه جهت پاسخگویی به فعالیت های متنوع در سرمایه گذاری انجام شده است. در ادامه تحقیقات انجام شده در طی نیمه دوم قرن بیستم، در رابطه با کارایی بازار بورس اوراق بهادار در سطح ضعیف ارائه گردیده است. بررسی تحقیقات انجام شده نشان میدهد که از دهه ششم قرن بیستم و با ظهور چارتیست ها (نمودارگراها) و تحلیل گران بازار ذاتی مسأله کارایی بازار سرمایه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در دهه ششم قرن بیستم نیز تحقیقات انگشت شماری در رابطه با کارایی بازار سرمایه، با بکارگیری روشهای همبستگی پیاپی و آزمون گردشها انجام شد. در اکثر این تحقیقات، شاخص قیمتها مورد مطالعه قرار گرفته و به این ترتیب شواهدی مبنی بر کارایی بازار سرمایه ارائه گردیده است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روشOWA) ,
دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی در حجم 18 اسلاید ویژه درسهای مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی | ![]() |
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 397 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
عنوان: دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:18 اسلاید
دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی- ارتباطاات بازاریابی
این فایل در زمینه "دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی" در حجم 18 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی، اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و درس ارتباطات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بازاریابی در سطح کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و مدیریت اجرایی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
تأثیر مراحل مختلف توسعه برصنایع و بازارهای جهانی
تحولات جدید مؤثربرنقش استراتژیک بازاریابی
جهانی شدن
افزایش اهمیت خدمات
تکنولوژی اطلاعات
ارتباط میان فعالیتها وشرکتها
فرایند طراحی واجرای استراتژی بازاریابی
تجزیه وتحلیل محیطی وتجزیه وتحلیل رقیب
پویایی صنعت وتغییر استراتژیک
تحقیقات بازاریابی و ارزیابی پتانسیل بازار
تصمیم هایی مربوط به بخش بندی بازار، تعیین بازارهدف و تعیین موقعیت دربازار
اجرا و کنترل استراتژی بازاریابی
طرح بازاریابی- یک نقشه ی تفصیلی برای عمل
محتوای یک طرح بازاریابی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت دیدگاه بازار- محور زمینه ساز موفقیت استرتژیهای بنگاه، تجاری و بازاریابی ,
مقاله جایگاه حقوق گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مقاله جایگاه حقوق گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران چکیده در مقاله حاضر جایگاه حقوقی گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته استامروزه توجه به مقررات حقوقی یکی از عوامل اساسی در توسعه صنعت گردشگری است براین اساس از همان ابتدا، توجه ابعاد حقوقی مسئله مورد توجه د | ![]() |
دسته بندی | فایل |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
مقاله جایگاه حقوق گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران
چکیده:
در مقاله حاضر جایگاه حقوقی گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است.امروزه توجه به مقررات حقوقی یکی از عوامل اساسی در توسعه صنعت گردشگری است. براین اساس از همان ابتدا، توجه ابعاد حقوقی مسئله مورد توجه دستاندر کاران عرصه گردشگری بوده است. قانونمداری مبتنی بر تدوین قوانین و مقرراتی است که وظایف و حقوق دوسویه گردشگران و جامعه میزبان را روشن مینماید و هدف آن سامانبخشی به فعالیتهای عرصه گردشگری در جهتی پایدار است.
کشور ایران با سابقه دیرینه تاریخی، برای اولین بار با تاسیس اداره امور گردشگری در وزارت کشور، امکاناتی را برای توسعه و گسترش این صنعت فراهم ساخت. با تاسیس وزارت اطلاعات و گردشگری در سال 1353، اقدامات در عرصه گردشگری جدیتر شد و آییننامه اجرایی آن تصویب شد.در نگاه و اندیشه دین اسلام نیز همواره بر مودت و دوستی با بیگانه(گردشگران یا غیره)، در قالب آیات و روایات متعدد تاکید شده است. در این مقاله ضمن تحلیل و تشریح پیشینه و خاستگاه گردشگری، جایگاه حقوقی آن از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین میگردد.روش این پژوهش مبتنی بر روش توصیفی-تحلیلی و مطالعات اسنادی و کتابخانهای است.نتیجه بررسیهای صورت گرفته، نشان میدهد که قوانین کشور از یک ضعف عمیق در رابطه با قوانین گردشگری رنج میبرد وکمبودهای خاصی بویژه فقدان یک کد اخلاق گردشگری در چهره گردشگری کشورمان نمایان گشته است. و لذا تدوین قوانین پویا و در ارتباط با خواست و آسایش گردشگر و البته با توجه به شرایط فرهنگی کشور امری حیاتی است.
واژگان کلیدی: گردشگری ، قانون، اسلام ،حقوق گردشگران،جمهوری اسلامی ایران
مقدمه:
گردشگری به عنوان صنعت نوظهور عصر جدید به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان تبدیل شده است.امروزه از گردشگری به عنوان صنعت بدون دود که هم علت و هم پیامدی در روند جهانی شدن است یاد میشود(Mow forth & Muny,2003:p8)،چنانکه بسیاری از برنامهریزان و سیاست گذاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد میکنند(افتخاری و مهدوی،1:1384).علاوه بر بعد مادی، گردشگری در ساخت جهانی سرشار از صلح و صفا بسیار مفید و موثر است.سیروسفر انسانها به نقاط مختلف دنیا موجب انس و الفت ملتها میشود و به مردم جهان میفهماند که به رغم تفاوتهای فرهنگی و نژادی، میتوانند در بسیاری از جنبههای زندگی، هماهنگ و متحد باشند.با این تفاسیر مداخله دولت در امور جهانگردی امری انکار ناپذیر است و بهرهبرداری پایدار از تمام ظرفیتهای گردشگری تنها در سایه قواعد اصولی و قانونی امکانپذیر است.به عبارتی صنعت گردشگری بدون مداخله دولتها قادر به بقای خود نیست، زیرا تنها دولتها هستند که توان تامین ثبات ،امنیت و مهمتر از همه وضع قوانینی در رابطه با حقوق گردشگران را دارا میباشند(بنادرویش،23:1382).بنابراین امروزه حکومت علاوه بر مسئولیتهای گذشته، مسئولیتی جدید را بر عهده دارد که از آن با عنوان "جهانگردی" یاد میشود(هال کالین و جنکینز،15:1383).
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله جایگاه حقوق گردشگران خارجی از نگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران ,