طرح توجیهی تولید محصولات مفتولی با پوشش پلاستیک طرح توجیهی تولید محصولات مفتولی با پوشش پلاستیک | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 618 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
طرح توجیهی تولید محصولات مفتولی با پوشش پلاستیک
عناوین طرح:
معرفی محصول
نام و کد محصول
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات
بررسی و ارائه استاندارد ملی
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی
توضیح موارد مصرف و کاربرد
بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر محصول
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
شرایط صادرات
وضعیت عرضه و تقاضا.
بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید
بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا
بررسی روند واردات محصول
بررسی روند مصرف
بررسی روند صادرات محصول
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات
بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم
بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی
میزان مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تامین نیروی انسانی و اشتغال
بررسی و تعیین میزان تامین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی
وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی
تجزیه و تحلیل و جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
طرح توجیهی تولید محصولات مفتولی با پوشش پلاستیک ,
طرح توجیهی تولید لواشک از محصولات سردرختی طرح توجیهی تولید لواشک از محصولات سردرختی | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 547 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
طرح توجیهی تولید لواشک از محصولات سردرختی
طرح توجیهی تولید لواشک از محصولات سردرختی مناسب برای :
اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
*****************************************
مقدمه
معرفی محصول
ترکیب شیمیایی محصول
نام و کد محصول(آیسیک ۳)
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات
بررسی و ارائه استاندارد ( ملی یا بین المللی )
استاندارد و ویژگی های محصول
ویژگیهای ظاهری
ویژگیهای شیمیایی و میکروبیولوژی
نحوه بسته بندی
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
قیمت محصول در ۵ سال گذشته
توضیح موارد مصرف و کاربرد
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
شرایط صادرات
وضعیت عرضه و تقاضا
شرحی بر وضعیت تولید کنندگان داخلی محصول
بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
بررسی اجمالی رقبا و دور نمای پوشش تقاضا در سالهای آتی
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
بررسی روند صادرات پارافین کلره و امکان توسعه آن
شرحی بر وضعیت گذشته صادرات محصولات
صادرات ، بررسی سوابق و عوامل اصلی مؤثر در آن
شرحی بر صادرات
محدودیتهای دولت جهت صادرات
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات
چگونگی انتقال تکنولوژی
مسائل زیست محیطی مرتبط با تکنولوژی منتخب
ضایعات تولیدی تکنولوژی منتخب
بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی
تعیین ظرفیت اقتصادی
محاسبه تعداد ماشین آلات مورد نیاز
انتخاب فروشنده یا سازنده ماشین آلات
سایر نیازمندیها
لیست تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات حمل و نقل درون و برون کارگاهی
تجهیزات اداری مورد نیاز طرح
فضاها و ساختمانها
فضای مورد نیاز بخش اداری کارخانه
محاسبه فضای مورد نیاز تولیدی
فضای مورد نیاز غیر مستقیم تولید
فضای مورد نیاز نهارخوری و آشپزخانه
فضای مورد نیاز سرویس بهداشتی
فضای مورد نیاز انبار مواد اولیه
فضای مورد نیاز انبار محصول
خلاصه وضعیت فضاهای مورد نیاز
میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن
مشخصات فنی مواد اولیه و میزان مصرف
میزان مواد اولیه ( اصلی ، کمکی و بسته بندی) مورد نیاز طرح
میزان مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات طرح
میزان مواد مصرفی کمکی و بسته بندی
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
چارت سازمانی دوران بهره برداری
بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و …
تأسیسات برق اضطراری
سیستم تصفیه آب
سیستم تصفیه فاضلاب
سوخت مصرفی ( گاز و گازوئیل )
سیستم هوای فشرده
سیستم بخار مصرفی
سیستم گرمایش
سیستم سرمایش
تجهیزات اطفاء حریق
وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
طرح توجیهی تولید لواشک از محصولات سردرختی ,
طرح توجیهی تولید پوشاک ضد آب با استفاده از محصولات نانو طرح توجیهی تولید پوشاک ضد آب با استفاده از محصولات نانو | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 511 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
طرح توجیهی تولید پوشاک ضد آب با استفاده از محصولات نانو
خلاصه طرح توجیهی :
نام محصول : تولید پوشاک ضد آب با استفاده از فناوری نانو
موارد کاربرد : پوشاک
ظرفیت طرح : ۲۰۰۰۰۰ عدد در سال
مواد مصرفی : پارچه و ماده ضد آب نانو
اشتغال زایی : ۵۰ نفر
الیاف طبیعی در صورتی که ناخالصیهایی نظیر چربی ها و واکس آنها گرفته شود ظرفیت زیادی برای جذب آب دارند و یا به عبارت دیگر هرچه خلوص آنها زیادتر باشد آب زیادتر را می توانند به خود جذب کنند و به همین جهت در موقع بارندگی این کالاها می توانند به سرعت مرطوب شوند و فرد را خیسی کنند. الیاف مصنوعی دارای جذب آب خیلی کمی است و لذا در صورتی که تراکم پارچه های بافته شده از آنها به حد کافی بالا باشد می توانند آب را از خود دفع کنند. قدیمی ترین روش ضدآب کردن پارچه استفاده از شیرههای گیاهی بود که این شیرههای گیاهی از درختان موسوم به کائوچو گرفته می شد و تحت عنوان انگلیسی Tubber latex مشهور است. روش های ابتدایی به کار گرفته شده برای ضدآبکردن منسوج در کشورهای اروپایی استفاده از روغن بزرک بود و پس از آن روشهای دیگری نظیر استفاده از صابونهای آلومینیوم به وجود آمد که ممکن است بعضی از روشهای آن در حال حاضر هم در بعضی جاها به کار گرفته شوند. به طور کلی دافع آب کردن پارچه می تواند به دو روش اصلی تقسیم بندی شود: روش اول: روش هایی است که در آن سطح پارچه با لایه نازکی از ماده دافع آب پوشانده می شود به طوری که این لایه نه تنها از ورود آب ممانعت به عمل می آورد بلکه در شرایط معمولی اجازه عبور رطوبت و هوا را نیز نمی دهد که در این حالت واژه کاربردی Water proof یا ضد آب است و به عنوان مثال مادهای که در این زمینه می تواند به کار گرفته شود لایههای نازک لاستیک یا پلیمرهای سنتتیک نظیر PVC است. روش دوم: روش هایی است که در آن پارچه در اثر پوشانده شدن با یک ماده هیدروفوب، آب را از خود دفع می کند و یا اینکه به جای پوشش کامل، ماده دافع آب با کالا واکنش انجام می دهد که در این حالت هوا و بخار آب می تواند از پارچه عبور کند اما آب نمی تواند عبور کند که در این حالت به تکمیل حاصله waterrepellent گفته می شود ضمناً یادآوری می شود که کالای water proof شده بعلت اینکه ممانعت از نفوذ هوا نیز می کند از نظر پوششی نامناسبند و همچنین به علت اینکه لایه مداومی بر روی آنها قرار می گیرد از نظر وزنی سنگین اند و ضمناً قابلیت انعطاف آنها نیز مناسب نیست و از آنجا که این نوع پارچه ها از خروج رطوبت بدن ممانعت می کنند از نظر بهداشتی و پوششی مناسب نیست.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
طرح توجیهی تولید پوشاک ضد آب با استفاده از محصولات نانو ,
فعالیتهای علمیاصلاح نباتات تحقیقات در زمینة محصولات زراعی عمده از جمله غلات و ... فعالیتهای علمیاصلاح نباتات تحقیقات در زمینة محصولات زراعی عمده از جمله غلات و | ![]() |
دسته بندی | کشاورزی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 41 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
کار اموزی
فعالیتهای علمیاصلاح نباتاتتحقیقات در زمینة محصولات زراعی عمده از جمله غلات و ...
مقدمة گردآورنده
دورة اول
دورة دوم
دورة سوم
بخش تحقیقات غلات
مقدمه
ویژگیهای گیاهشناسی گندم
زنگهای غلات
اهمیت زنگها
تاریخچة زنگ ها
زنگ قهوهای
میزبانها
میزبانهای واسط
پاتوژن
علائم زنگ قهوهای روی گندم
چرخة زندگی زنگ قهوهای
كارهای آزمایشی در گلخانه
روشهای نگهداری اسپور
مراحل زنده كردن اسپورها
آزمایش گلخانهای در مرحله گیاهچهای
آزمایش مزرعهای در مرحله گیاه كامل
تاریخچه بیماری زنگ زرد
عامل بیماری
اپیدمیولوژی بیماری زنگ زرد
ارزیابی مقاومت ارقام استاندارددر زنگ زرد گندم
كنترل زنگ ها
روش های زراعی
مقاومت ژنتیكی
دستگاههای موجود در آزمایشگاه و كاربرد آنها
محیط های كشت
فهرست منابع مورد استفاده
مقدمة گردآورنده
تحقیقات یكی از مهمترین عوامل تعیین كننده توسعة كشاورزی است. فناوریهای جدید در زمینة تولیدات كشاورزی حاصل از تحقیقات دانشمندان و محققان در موسسات تحقیقات دولتی در گوشه وكنار جهان میباشد.هدف از تحقیقات كشاورزی دستیابی به راهكارهها و روشهای نوین علمیبه منظور حل مشكلات و موانع موجود بر سر راه تولید میباشد.
فعالیتهای علمیاصلاح نباتات در ایران عملاّ از اولین دهة 1300 هجری شمسی شروع به صورت پراكنده در مناطق محدودی از كشور انجام میگردید.
با تأسیس مدرسة عالی فلاحت در سال 1306 این كوشش ها سامان یافت و با گذشت زمان تحقیقات در زمینة محصولات زراعی عمده از جمله غلات گسترش چشمگیری پیدا نمود. در سال 1339 موسسة تحقیقات اصلاح و تهیة نهال و بذر تأسیس و مسولیت اصلاح بذر و نهال محصولات عمده زراعی و باغی از نظر كمیو كیفی به عهده آن واگذار گردید. مسیر تحول تحقیقات اصلاح نباتات ایران به طور مختصر به سه دوره تقسیم میشد:
دورة اول:
این دوره با تأسیس مدرسه فلاحت و سپس دانشكده كشاورزی كرج زیر نظروزارت كشاورزی آغاز و 20 سال به طول انجامید.این دوره بیشترین موانع را در خود داشته است زیرا برای تغییر روشهای قدیمیمالكان و كشاورزان آن زمان نیاز به افراد تحصیل كرده و آشنا به كشاورزی نوین بود.
در همین دوره تأسیسات فنی در مزارع آزمایشی در جنب دانشكده ایجاد شد. از حدود سال 1310 تهیه بذر مرغوب آزمایشی باغ فردوس مدرسة عالی فلاحت آغاز و در زمینه غلات،حبوبات، سبزیجات، و انواع بذر و پنبه نمونه هائی از كل كشور جمع آوری و در مزارع كاشته و مطالعه گردید.
از اواخر سال 1311 آزمایشات مقدماتی چغندر قند، غلات، پنبه و ازدیاد بذر در مزارع باغ فردوس مدرسة فلاحت شروع و اولین بنگاه اصلاح نباتات در ایران در سال 1314 در كرج تأسیس گردید؛ كه وظیفة اصلی آن اصلاح و تهیة بذر چغندر قند بود. در همان تاریخ مقدمات اصلاح نباتات و تهیة بذر غلات در كرج فراهم شد. در اواخر سال 1315 بنگاه اصلاح نباتات ورامین تأسیس و نسبت به تهیة بذر الیت پنبه و همچنین انواع گندم اقدام نمود.
دورة دوم:
این دوره با خاتمة جنگ جهانی دوم آغاز تأسیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیة نهال بذر در سال 1339 ادامه یافت كه در واقع این دوره با آغاز پیشرفت و گسترش سریع روشها و ابزارهای كشاورزی نوین در كشورهای پیشرفته شروع گردیدكه در این دوره میتوان دوران آمادگی و تلاش كادر متخصصین تحصیل كرده در جهت رفع وضع نابسامان بذر و نهال در كشور اقدام به انجام یك رشته مطالعات و آزمایشات مقدماتی نمودند و این امر در مراكز اصلاح و تهیة نهال و بذر كرج و ورامین كه امكانات بهتری داشته آغاز شد.از سال 1325 تحقیقات باغبانی و نیز با جمع آوری گونه های مختلفی از میوه جات سردسیری داخلی و خارجی و احداث باغ كلكسیون در كرج آغاز شد و این امر در مورد مركبات در شمال و خرما در جنوب انجام گردید.از سال 1327 با جدا شدن دانشكده كشاورزی كرج از وزارت كشاورزی امكانات مربوطه به جمع آوری و آزمایش توده های بومیگندم موجود در بنگاه اصلاح نباتات كرج متمركز گردید.
از سال 1330 تحقیقات پنبه نیز شكل جدی تر گرفته و به طور وسیع تر در مراكز ورامین آغاز گردید.
از سال 1335 فكر تأسیس ادارة تهیة بذر گواهی شده در وزارت كشاورزی شكل گرفته و این اداره تأسیس گردید تا نسبت به كنترل مزارع غلات و پنبه در كرج، ورامین اقدام نموده و بعد از كنترل و صدور گواهی بذر مادری بین كشاورزان توزیع گردید.
از سال 1336 تحقیقات برنج در بنگاه كشاورزی لاهیجان آغاز و با ایجاد ایستگاه برنج رشت در سال 1338 توسعه مییابد.
دورة سوم:
با توجه به پراكندگی تحقیقات در دستگاههای مختلف كشاورزی از یك طرف و با توجه به اینكه اداره كل زراعت وقت با تشكیلات محدود و امكانات ناچیز مستقیما قادر به هدایت این امر ضرورت تأسیس موسسه ای مستقل با اختیارات وسیع قانونی احساس گردید.
بنابراین تشكیل مؤسسه اصلاح و تهیه نهال بذر بر اساس لایحه قانونی مصوب مجلس شورای ملی كه در تاریخ 3/8/1338 به تصویب مجلس سنای وقت رسید مشتمل بر 6 ماده و تبصره موردموافقت قرارگرفت.
ـ وظایفی كه موجب قانون به عهده مؤسسه قرار گرفت به شرح زیر بوده است:
1ـ بررسیهای نژادی و به زراعی برای اكثر محصولات مهم زراعی مثل گندم، جو، پنبه، برنج، دانههای روغنی، ذرت، حبوبات، نباتات علوفه ای و كنف.
2ـ تولید بذور مادری و تهیه بذور گواهی شده به منظور تكثیر وتهیه بذر مورد نیاز كشور و نیز ازدیاد وتوزیع نهالهای پیوندی از ارقام انتخابی متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف كشور.
3ـ كنترل و گواهی بذرهائی كه تولید كنندگان بذر بر اساس ضوابط تعیین شده در وزارت كشاورزی و منابع طبیعی وقت تولید میكنند
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
فعالیتهای علمیاصلاح نباتات تحقیقات در زمینة محصولات زراعی عمده از جمله غلات و ... ,
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری
محل انجام پروژه: شركت ریختهگری دقیق پولادیر و پارس كاراماشین
مقدمه:
در دنیای امروز، تمام سازمانها فقط یك هدف دارند، كه البته منظور از این هدف اغلب تفكرات سازمانی است به تعالی سازمان و حفظ بقای سازمان میانجامد و در دنیای رقابتی امروز، فقط سازمانهایی قدرت فعالیت و ادامه حیات را دارند كه بتوانند در هر لحظه به نیازهای مشتریان خود به موقع و با بهترین كیفیت ممكن و قیمت مناسب، پاسخ بدهند. در سازمانهای تولیدی، امروزه بحث تنوع محصولات و جایگزینی محصولات جدید به جای محصولات قدیمی محسوس تر از سازمانهای دیگر است و استفاده از تكنولوژیهای مدرن از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیچیدگی و بی ثباتی و نااطمینانی در جهان پویای امروز بقدری است كه مدلهای سنتی گذشته به سرعت میتواند منسوخ شود. مشتریان امروزی به علامت تجاری كالایی كه مصرف میكنند به مانند گذشته وفادار نیستند بلكه به دنبال خرید و مصرف كالاهایی هستند كه با ارزش بوده و حتی اگر مجبور شوند هزینه بیشتری می پردازند و از آنجائیكه خریداران حق انتخاب در خریدكالا و خدمت را دارند رقابت را در میان شركتها افزایش داده است وبا توجه به مطالب ذكر شده در بالا، یكی از راههای افزایش سودآوری و بهرهوری سازمان و در نهایت كنار زدن رقبا، استفاده از عامل مهم تحقیق و توسعه میباشد و در بین منابع در دسترس دو عامل نیروی انسانی، دانش و تجربه آن در تركیب و تلفیق با عوامل موثر دیگر سازمان به هدف نهایی سازمان میانجامد. علم مطالعه كار كه به علت نیاز به رقابت و افزایش بهرهوری و توجه به زمان نسبت به جوامع سنتی در اوایل قرن بیستم در جوامع صنتعی شكل و توسعه یافت. كه در صورت موردتوجه قرار دادن آن میتواند در كلیه سازمانهای تولیدی اعم از كارخانهها و یا سازمانهای خدماتی میزان كارایی و بهرهوری را بالا برد./.
...
- نحوه استقرار سیستم (Layoyt) شركت:
سایت دوم شركت (پارس كاراماشین) شامل 3 سالن است كه سالن 1 خط تولیدماهك 1و2 پیكان و سالن 2 خط تولید ماهك 1و2 3و4 پراید و سالن سوم به نام سالن CNC میباشد و چیدمان كلی و جزئی به صورت زیر است:
فصل 2: مستندسازی
- شرح مختصری از فرآیند انجام كار:
در پروژه قطعه ماهك 1و2- 3و4 پراید و ماهك 1و2 پیكان مورد ارزیابی قرار گرفته است كه تقریباً از نظر روند تولید یكسان می باشند در تولید این قطعه (ماهك 3و4 پراید) ابتدا یك جسم ریختهگری شده در قالبهای تزریقی كه در شركت پولادیر انجام شده است و یا از بیرون شركت تهیه گردیده به انبار محصول منتقل میشود و برای انجام فعالیتهای مختلف روی آن در اولین مرحله قطعه توسط دستگاه یونیت دو محور مورد سوراخكاری و برقو قرار میگیرد سپس میله اصلی آن بوسیله فیكسچر و قطعات برو- نرو با فشار دست اپراتور تاپگیری شده و بعد توسط دستگاه دیل دو محور دو سطح استوانهای ماهك كف تراشی میگرد سپس قطعه بوسیله دستگاه یونیت سه محور جهت تنظیم ضخامت و سوراخكاری مورد انجام فعالیت قرار میگیرد سپس توسط فیكسچرهای ساعتی و برونروهای مخصوص قطعه مورد كنترل (در تلرانس 1/0± ) قرار میگیرد و بعد توسط دستگاه شیارزنی، شیاری به اندازه mm12 روی قطعه زده میشود و پس از پلیسه گیری، قطعه با بنزین شستشو شده و با پمپ باد گرفته میشود و بعد قطعه توسط اپراتور كنترل نهایی میشود سپس كارشناسان واحد كنترل كیفیت بطور تصادفی قطعههای تولیدی را كنترل میكند و پس از تایید قطعه، قطعات دربستههای 100 تایمر بسته بندی شده و به ابنار محصول برای تحویل به مشتری منتقل میشود./.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پروژه ارزیابی كار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری ,
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی
بخشهایی از متن مقاله:
نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان
تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 18% نسبت به سال قبل كمتر شده است. آمریكا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شركتهای بزرگ تولیدكننده در اختیار دارند.
برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریكس 65 اعلام شده است كه 15% نسبت به سال 2004-2003 كاهش یافته است و علت عمده آن پایین بودن سطح برداشت است.از آنجاییكه صادرات پرتقال تازه برزیل بعلت برخی بیماریها محدود شده است، افزایش یا كاهش عرضه پرتقال سبب ابجاد نوسان و تغییر در تولید آب پرتقال شده است.
آمریكا: تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 711000 تن اعلام شده است كه 32% نسبت بسال قبل كاهش نشان می دهدكه علت آن كاهش تولید در فلوریدا است.در حالت معمولی بیش از 95% برداشت پرتقال در فلوریدا برای تولید پرتقال اختصاص یافته است.
تجارت جهانی : صادرات پرتقال در طول سالهای 2005-2004 از كشورهای تولیدكننده اصلی معادل 5/1 میلیون تن با بریكس 65 پیش بینی شده است كه حدود 2% نسبت بسال قبل افزایش یافته است.صادرات از برزیل كه 81% كل جهانی این رقم را بخود اختصاص داده است معادل 23/1 میلیون تن تخمین زده شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است.
برزیل:صادرات پرتقال برزیل در سال 2005-2004 معادل 23/1 میلیون تن اعلام شده است كه نسبت بسال قبل تغییری نكرده است علیرغم اینكه برداشت پرتقال كاهش داشته است. برزیل در سال 2005-2004 اقدام به ذخیره مقادیر زیادی پرتقال نموده است تا بتواند صادرات آب پرتقال را در یك سطح نرمال حفظ كند(احتمال دارد این سطح نرمال معادل 000/159 تن باشد).
...
درباره محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، توتون و پنبه مشاهده می کنیم که قیمت ها نسبتا بالاست اما در محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شاهد نوسانات زیادی در سال های مختلف، بوده ایم. نوسان قیمت گوجه فرنگی به طور آنی به چند صد درصد می رسد! چنین وضعیتی عادی نیست. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. بلکه حداکثر نوسانات 2، 3 تا 10 درصد است. به طور مثال در بازار فرانسه قیمت سیب زمینی، در اول و آخر فصل تغییرمحسوسی نمی کرد و حداکثر اختلاف موجود 10 درصد بود، که این اختلاف نیز ناشی از هزینه های نگهداری و افت وزن بود.
در کشورما، از آن جایی که کشاورزان امکان نگهداری و انبار کردن محصولات را ندارند، محصولات را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار می دهند. دلالان این محصولات را انبار کرده و در زمان مناسب عرضه می کنند و در نتیجه سود سرشاری نصیب این افراد می شود. به طور مثال در سال گذشته قیمت گوجه فرنگی به 2 تا 3 هزار تومان نیز رسید. در حالی که ممکن است کشاورز حداکثر آن را 50 تومان فروخته باشد. بنابراین شاهد تفاوت چند صد درصدی قیمت ها هستیم که نصیب دلالان می شود.
اختلاف زیاد میان قیمت سرمزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از مهم ترین و قدیمی ترین معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است که به آن «اقتصاد حاشیه بازاریابی» گفته می شود.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی ,
بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیك پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیك پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت | ![]() |
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 906 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 110 |
بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیك پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت
خلاصه فارسی
پیشگفتار
فصل اول
الف ـ باروری و ناباروری..................... 1
ب ـ دوره پس از زایش ........................ 3
ب ـ 1ـ بازگشت فعالیت چرخه ای ............... 5
ب ـ1 ـ 1ـ عوامل موثردر بازگشت فعالیت سیكلیك 6
ب ـ2 ـ جمع شدن رحم ......................... 7
ب ـ2ـ نقش در جمع شدن رحم ............. 8
ب ـ3ـ ترمیم آندومتر ........................ 10
ب ـ4ـ حذف آلودگی باكتریایی ................. 11
ج ـ ایمنی دستگاه تولید مثلی ................ 14
ج ـ1ـ مكانیسم های دفاعی رحم ................ 16
ج ـ1 ـ2ـ مكانیسم های دفاعی رحم درپریود پس از زایش 17
د ـ عفونت های رحمی ......................... 18
د ـ1ـ عفونت های غیر اختصاصی رحم ............ 19
م- بازگشت مكرر به فحلی...................... 20
م ـ1ـ علل برگشت به فحلی..................... 21
م ـ1ـ1ـ نارسایی در تخمك گذاری............... 22
م ـ1ـ2ـ نارسایی باروری ..................... 23
م ـ1ـ3ـ مرگ زودرس رویان .................... 23
فصل دوم
الف ـ آندومتریت............................. 26
الف ـ1 ـ سبب شناسی ......................... 27
الف ـ1 ـ 1 ـ جفت ماندگی .................... 28
الف ـ1 ـ 2 ـ سخت زایی ...................... 29
الف ـ1 ـ 3 ـ بازگشت فعالیت طبیعی و سیكلیك تخمدان ها 31
الف ـ1 ـ 4 ـ فصل سال و بار میكروبی ......... 32
الف ـ1 ـ 5 ـ شرایط بدنی..................... 32
الف ـ1 ـ 6 ـ میزان شیر...................... 32
الف ـ1 ـ 7 ـ بیماریهای متابولیك ............ .32
الف ـ1 ـ 8 ـ جفت گیری طبیعی و تلقیح مصنوعی . 32
الف ـ2 ـ باكتریولوژی آندومتریت ............. .32
الف ـ3 ـ پاتوژنز............................ .34
الف ـ4 ـ پاتولوژی .......................... .37
الف ـ 5 ـ علائم بالینی ...................... .39
الف ـ6 ـ تشخیص آندومتریت ................... 41
ب ـ درمان آندومتریت ........................ .43
ب ـ 1ـ درمان داخل رحمی ..................... 46
ب ـ1 ـ1 ـ انتخاب زمان مناسب جهت انفوزیون تركیبات ضد میكروبی به داخل رحم.......49
ب ـ1 ـ2 ـ اثر تجویز رحمی تركیبات ضد میكروبی بر طول سیكل استروس 53
ب ـ1 ـ3 ـ اثر تحریك كنندگی محلول آنتی بیوتیك بر روی رحم .53
ج ـ تركیبات رایج مورد استفاده داخل رحمی .... .54
ج ـ1 ـ آنتی بیو تیك ها ..................... 54
ج ـ1 ـ1 ـ تتراسیكلین ها .................... 54
ج ـ1 ـ2 ـ پنی سیلین ها ..................... .55
ج ـ1 ـ3 ـ آمینوگلایكوزید ها و سولفانامید ها . 56
ج ـ2 ـ آنتی سپتیك ها ....................... .56
ج ـ2 ـ 1ـ لوگل ............................. 57
ج ـ2 ـ2 ـ بتادین ........................... 58
ج ـ3 ـ درمان هورمونی ....................... 58
ج ـ3 ـ1 ـ پروستاگلندین ها .................. 59
ج ـ3 ـ 2 ـ گنادوتروپین ها................... 61
ج ـ3 ـ 3 ـ استروژن ها ...................... 61
ج ـ4 ـ درمانهای جدید ...................... 62
ج ـ4 ـ1 ـ عصاره و عناصر PMN................ 62
ج ـ4 ـ2 ـ آندوتوكسین ها .................... 63
ج ـ4 ـ3 ـ سرم،پلاسما و سرم هایپرایمیون ...... .63
ج ـ4 ـ4 ـ لیدیوم كا- ال- پی ................ 64
فصل سوم
مواد و روش كار ............................. .65
فصل چهارم
نتایج ...................................... 68
فصل پنجم
بحث ........................................ .75
خلاصه انگلیسی ............................... 82
منابع ...................................... 83
فهرست جداول
جدول شماره 1- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك رحمی پس از تلقیح بر میزان باروری............................................. 71
جدول شماره 2- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك پس از تلقیح بر باروری به تفكیك نوبت زایش.......................................... 71
جدول شماره 3- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك پس از تلقیح بر باروری به تفكیك نوبت تلقیح......................................... 71
جدول شماره 4- فاصله روزهای زایش تا تلقیح همراه آنتی بیوتیك درگروه درمانی و كنترل..................................... 72
جدول شماره 5- تأثیر استفاده از آنتی بیوتیك در زمان تلقیح بر باروری تلقیحات بعدی....................................... 72
جدول شماره 6- وضعیت زایش درگروه درمانی............. 72
فهرست نمودارها
نمودار شماره 1- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك رحمی پس از تلقیح بر میزان باروری ............................................ 73
نمودار شماره 2- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك پس از تلقیح بر باروری به تفكیك نوبت زایش.................................... 73
نمودار شماره 3- تأثیر تزریق آنتی بیوتیك پس از تلقیح بر باروری به تفكیك نوبت تلقیح 74
=================================
الف - باروری و ناباروری
اصطلاح باروری[1] درگاو ماده نشان دهنده میل و قدرت جفتگیری، توانایی بارورشدن، تغذیه رویان و بالاخره قدرت خارج كردن گوساله و پرده های جنینی است. گاو سالم باروری طبیعی را با تولید یك گوساله زنده در هرسال ( 13 – 12 ماه ) نشان می دهد. ناباروری[2] عدم تولید یا تأخیر در تولید سالانه گوساله زنده را نشان میدهد. اصطلاح كاهش باروری[3] حالت اخیر را بهتر نشان می دهد، درگاوههای ماده شیری این عارضه نه تنها در تولید نسلی از نسل موجود اختلال ایجاد می كند، بلكه در میزان تولید شیر هم اثر دارد زیرا آبستنی و زایمان برای شروع و ادامه شیردهی در این گونه لازم است ( 5 ).
فاصله دوزایش[4] متوالی معیاری برای اندازه گیری توانایی تولید مثل به كارمی رود و با محاسبه 10 ماه دوره شیرواری و 2 ماه به اصطلاح دوره خشكی به صورت تولید گوساله دریك سال بیان شده است. وقتی كه یك گاو پرتولید به دلیل داشتن مشكلات تولید مثلی ازگله حذف می شود نه تنها دامداریكی از با ارزشترین گاوهای گله اش را از دست می دهد بلكه فرصت حذف یك گاو كم تولید وكم ارزش را نیز ازدست می دهد. لیكن زیانهای اقتصادی ناشی از عدم باروری یا پایین بودن كیفیت باروری مسئله روز دامپروری است و درحقیقت كاهش باروری اساسی ترین موضوع در وضعیت پرورش گاو شیری می باشد (10 ).
وقتی كه تعداد زیادی ازگاوهای شیری به دلیل ناباروری حذف می شوند متوسط تولید گله كاهش می یابد وپیشرفت ژنتیكی كند می گردد. ضررهای ناشی از بی كفایتی تولید مثل گاوهای شیری عبارتند از:
ـ افزایش روزهای شیردهی و روزهای خشكی: اختلالات تولید مثلی عمر اقتصادی دام را كاهش داده و از طرف دیگر باعث طولانی ترشدن فاصله دوزایش می گردد. با طویل شدن این فاصله با اینكه شیر بیشتری به ازاء هر دوره شیرواری (لاكتاسیون) تولید می شود ولی تولید شیر به ازاء هر روز از زندگی دام پایین می آئید، زیرا گاوها روزهای بیشتری را درقسمت انتهایی لاكتاسیون یعنی زمانی كه تولید شیر پایین است طی می كنند، سپس تعداد روزهای شیردهی و روزهای خشكی دام افزایش می یابد.
ـ طولانی تر شدن فاصله دو زایش : خسارت ناشی از افزایش فاصله بین دوزایش به ازاء هر روزی كه فاصله دوزایش از 365 روز بیشترشود درانگلستان حدود 5/3 پوند برای هر رأس گاوشیری برآورده شده است (39).
- اختلالات تولید مثلی باعث كاهش زنده ماندن و یا قدرت ماندگاری تعداد گوساله های متولد شده در هر سال شده، در نتیجه تلیسه های كمتری جهت جایگزینی و فروش درگله تولید خواهد شد.
ـ هزینه جایگزینی وكاهش بهبود ژنتیكی گله: دربسیاری از بررسی ها اختلالات تولید مثل و در مرحله بعد كاهش تولید شیر در صدر مشكلات گله قراردارند و مهمترین علت حذف گاوها عنوان شده است. جهت افزایش متوسط شیرتولید شده درگله باید گاوهای كه تولید شیرشان كم است ازگله حذف نمود و این مسئله درصورتی امكان پذیراست كه ضررهای ناشی ازتولید مثل درحداقل باشد، ولی با افزایش میزان حذف ازگله به علت عدم باروری میزان حذف گاوهایی كه تولید شیرشان كم است نیزكاهش می یابد كه سبب كاهش پیشرفت ژنتیكی گله می گردد.
ـ هزینه های مربوط به مصرف اسپرم درصورت پایین بودن میزان آبستنی افزایش می یابد.
ـ توانایی تولید مثل ضعیف ناشی از اختلالات تولید مثل هزینه های زیادی در رابطه با خدمات دامپزشكی برای گاوهای مبتلا خواهد داشت (3).
باید توجه داشت كه یكی ازحساس ترین و بحرانی ترین مراحل درطول دوره تولید یك گاو زایمان و مراحل پس از آن می باشد، كه در این مرحله باید توجه خاصی به گاو معطوف داشت. دردوره پس از زایش گاوها ازنظربدنی در وضعیت مناسبی نبوده و نسبت به عوامل محیطی وعفونت ها بسیارحساس می باشند. عدم رعایت مسائل مربوط دراین دوره زمینه ساز بروز اختلالات تولید مثلی خواهد بود و عمراقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد (22). به هرحال تصمیم گیری دراین زمینه بدون شناخت روند تغییرات حوادث و اختلالاتی كه دراین دوره گریبانگیر دستگاه تولید مثل دام می گردد امكان پذیرنیست. طول دوره پس از زایش تحت تأثیرمجموعه ای ازعوامل شامل سن، نژاد، فصل، تغذیه، تعداد زایش، بیماریها واختلالات حین و پس از زایش قراردارد. دوره پس اززایش اغلب به دلیل به تأخیرافتادن درجمع شدن رحم[5]، تأخیردر برقراری مجدد سیكل استروس یا هر دو آنها طولانی می گردد و در واقع پایان این دوره را می توان زمان وقوع اولین استروسی كه طی آن دام مورد جفت گیری منجر به آبستنی قرارمی گیرد، نیزدانست ( 39 ).
[1] - Fertility
[2] - Infertility
[3] - Subfertility
[4] - calving interval
[5] - uterine Involution
...
ج- تركیبات رایج داخل رحمی
ج-1-آنتی بیوتیك ها
ج-1-1- تتراسیكلین ها :
اكسی تتراسیكلین یك آنتی بیوتیك وسیع الطیف فعال علیه بسیاری از میكروارگانیسم هاست كه در رحم گاو عفونت ایجاد می كنند. فعالیت اكسی تتراسیكلین توسط ذرات بافتی و عدم حضور اكسیژن به مقداركمی كاهش می یابد، عواملی كه از عمل اكسی تتراسیكلین موضعی ممانعت به عمل می آورند شامل توزیع یكنواخت دارو در دستگاه تولید مثلی، دزهای بالا كه به آندومتر صدمه وارد میكند و غلظت بالای دارو كه عمل سیستم ایمنی بدن را كاهش می دهد می باشد (7). آرتور (1996) بیان می دارد كه آنتی بیوتیك های وسیع الطیفی نظیر اكسی تتراسیكلین كه با دزی بیشتر از mg/kg 22 بطریق داخل رحمی استفاده می گردند در مجرا و بافت رحم حداقل غلظت مهاری ( MIC ) موثر را فراهم می آورند (5).
دو مشكل اساس این دارو افزایش مقاومت باكتریایی مرتبط با وسعت بكارگیری آنها و اثرات تخریشگری برروی موكوس رحم، واژن وسرویكس و ایجاد آندومتریت شیمیایی می باشد (57،33).
ج-1-2- پنی سیلین ها
در طول 4 هفته اول پس از زایش میكروارگانیسم های آلوده كننده رحم ( بی هوازی های گرم منفی ) پنی سیلیناز تولید می كنند بنابراین مصرف این دارو در دوره ابتدایی پس از زایش به طریق موضعی بی تأثیر می باشد، تا روز 30 بعد از زایش این ارگانیسم ها پاك شده و درمان داخل رحمی با پنی سیلین مفید می باشد( 21،14،9،7 ). اكسی تتراسیكلین بیشترین غلظت ضد میكروبی را در سطح آندومتر دارد و پنی سیلین هم از طریق عمومی از سروز تا میومتر و لوله های تخم بر را به خوبی پوشش می دهد. انفوزیون داخل رحمی پنی سیلین G سدیم (10 میلیون واحد بین المللی ) غلظت های درمانی را در مجرای رحم و آندومتر برای 24 ساعت فراهم می سازد. بهتر است برای درمان داخل رحمی از پنی سیلین های نیمه ساختگی استفاده شود زیرا جذب آنها نسبت به پنی سیلین در رحم كمتر است. بطور تجربی تزریق استرادیول بنزوات به روش داخل رحمی یا عضلانی به گاوهای سیكلیك سبب افزایش جذب پنی سیلین بنزیل سدیم از رحم گشته كه اثر مثبت استروژن بر جذب آنتی بیوتیك ها از این ارگان می باشد، به نظر می رسد كه این تأثیر به علت افزایش خون رحمی یا افزایش قابلیت نفوذپذیری آندومتر است كه به استروژن نسبت داده می شود ( 14،7 ).
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی تأثیر تزریق رحمی آنتی بیوتیك پس از تلقیح بمنظور بهبود باروری درگاوهایی با سابقه آندومتریت,
دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) عنوان دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 35 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب در حجم 35 اسلاید با ع | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 404 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)
تعداد اسلاید: 35 اسلاید
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
دسته: مدیریت بازاریابی
کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب در حجم 35 اسلاید با عنوان"مدیریت محصولات " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
موضع یابی
توسعه استراتژی های موضع یابی محصول
آمیخته محصول
خط محصول
عرض و عمق محصول
پیوستگی آمیخته محصول
مدیریت محصولات جدید
فرایند توسعه محصول جدید
مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید
ایده یابی و ایده زایی
تصفیه ایده ها
توسعه و آزمایش مفهوم
توسعه استراتژی بازاریابی
بررسی تجاری
پیش بینی فروش
پیش بینی هزینه و سود
توسعه محصول
آزمایش بازار
تجاری کردن
منحنی عمر محصول
مرحله معرفی
مرحله رشد
مرحله بلوغ و اشباع
مرحله افول
عواملی که درمحصول باید مورد بررسی قراربگیرد عبارتنداز:
نامگذاری و مارك محصول
مارك گذاری تولدکننده
مارك گذاری خصوصی برای متقاضیان خرده فروش یاعمده فروش محصولات
استراتژیهای مارك گذاری
بسته بندی محصول
ضمانتنامه محصول
خدمات
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) ,
دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) عنوان دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید23 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب در حجم 23 اسلاید با عنوان | ![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 384 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
عنوان: دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)
تعداد اسلاید:23 اسلاید
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
دسته: مدیریت بازاریابی
کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب در حجم 23 اسلاید با عنوان"پیش بینی فروش " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
تخمین اندازه و سهم بازار
تخمین نیازهای کل بازار
روش های پیش بینی فروش
روشهای کیفی
روشهای کمی
بررسی نظر هیات مدیران
روش دلفی
مزایا و معایب روش دلفی
بررسی نظر نیروی فروش
مزایا و معایب بررسی نظر نیروی فروش
بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید
شبیه سازی آزمایش بازار
آزمایش بازار
تحلیل سری های زمانی
روش های کمی دیگر
تحلیل همبستگی
روش کمترین مجذور(رگراسیون)
روش قهقرایی چند متغیره(رگراسیون چند متغیره)
مسائل مربوط به پیش بینی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) ,
مقاله حقوق انتقال در بازار برق امریکا مقاله حقوق انتقال در بازار برق امریکا | ![]() |
دسته بندی | برق ،الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1178 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
مقاله حقوق انتقال در بازار برق امریکا
چكیده
صنعت برق همانند دیگر زیر ساختها در كشورهای صنعتی به سمت خصوصی شدن حركت می كند . همچنین در كشور ما طبق اصل 44 قانون اساسی صنعت برق باید در قسمت تولید تا 80 درصد به بخش خصوصی واگذار شود . در این پروژه به بررسی چگونگی خصوصی شدن بخش انتقال در بازارهای مختلف آمریكا می پردازیم و در انتها آنها را با هم مقایسه می كنیم .
در فصل اول شمای كلی بازار برق و كلیاتی در مورد آن بیان شده است .
فصل دوم به بررسی مدل های برق و اجزاء مختلف در بازار می پردازد .
فصل سوم دلایل استفاده از حقوق انتقال مالی و فیزیكی و معانی انها را بیان می كند .
فصل چهارم به بررسی جزئی تر حقوق مالی و فیزیكی و چگونگی تجارت آنها می پردازد و همچنین ایرادات و نقش آنها در سرمایه گذاری را بیان می كند .
فصل پنجم به چگونگی تطبیق حقوق انتقال مالی با كل شبكه می پردازد .
در فصل ششم بازارهای PJM ، نیویورك ، كالیفورنیا ، نیواینگلند ، تگزاس و نیوزلند از لحاظ تاریخچه ، حقوق مورد استفاده ، چگونگی بدست آوردن و معاملة حقوق و چگونگی اجرای مزایده ها با هم مقایسه شده اند .
- مقدمه
در بسیاری از كشورها بخش های زیر ساخت همانند الكتریسیته، راه آهن و تولید و توزیع گاز در حال تجدید ساخت هستند. بیشتر برنامه های تجدید ساختار برای ایجاد بخش های رقابتی و همچنین ایجاد تمایز بین بخش های رقابتی و انحصاری است. در بسیاری از زیرساختها بخش رقابت پذیر برای دادن سرویس به مشتری به بخش انحصاری احتیاج دارد. در همة این سیستمها قیمتی كه تولیدكنندگان برای محصولشان ارائه می دهند به محل آنها و همچنین اینكه محصولاتشان را از چه قسمتی عبور می دهد، بستگی دارد. ترافیك و تراكم شبكه باعث تفاوت قیمت انتقال در نقاط مختلف شبكه میشود.
صنعت برق كه همیشه بوسیله یك سیستم متمركز اداره می شد یكی از زیرساختهایی است كه شاهد تغییرات عظیمی بوده است. این سیستم متمركز در حال تبدیل به یك صنعت رقابتی است كه در آن بازار قیمت برق و توزیع آنرا بوسیله افزایش رقابت كاهش می دهد.
این نوسازی باعث تجزیه سه عنصر اساسی این صنعت یعنی تولید، انتقال و توزیع شده است.
كنترل مستقل شبكه در یك سیستم بازسازی شده هم رقابت و هم دسترسی مستقیم به اجزا شبكه را آسان می كند. البته عملكرد مستقل شبكه بدون نهاد مستقلی مثل ISO قابل اطمینان نیست. برای اینكه بازار رقابتی بصورت پر بازده و با قابلیت اطمینان بالا كار كند، ISO از مشتركین بازار مثل تولید كنندهها، كمپانی های توزیع و انتقال دهنده ها و در نهایت مصرف كننده ها مستقل می باشد. ISO باید قوانینی روی انرژی و بازارهای سرویس فرعی قرار دهد و سیستم انتقال را بصورت غیر تبعیض آمیز اداره كند و برای ریسك های بازار ایجاد حصار حفاظتی را آسان كند. ISO باید به سیستم قوی كامپیوتری مجهز شده باشد كه شامل مانیتورینگ بازار، حراج و به مزایده گذاشتن سرویس های فرعی می باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول - مقدمه 1
فصل دوم - ساختار بازار 5
2-1- اهداف در عملكرد به شیوة بازار 6
2-2- مدل های بازار برق 6
2-3- ساختار بازار 7
2-4- انواع بازار برق 11
فصل سوم – معانی PTR , FTR 13
3-1- دلایل اسفاده از حقوق انتقال 14
3-2- حقوق انتقال فیزیكی 15
3-3- حقوق انتقال مالی 16
فصل چهارم - طراحی بازار انتقال 18
4-1- طراحی بازار انتقال 19
4-2- مالكین حقوق انتقال مالی 21
فصل پنجم – معیارهای عملكرد بازار 34
فصل ششم – بررسی بازراهایی كه در آنها FTR به حراج گذاشته می شود 37
6-1- بازار PJM 38
6-2- بازار نیویورك 48
6-3- بازار كالیفرنیا 55
6-4- بازار نیو اینگلند 58
6-5- بازار تگزاس 60
6-6- بازار نیوزلند 63
فصل هفتم – نتیجه گیری 66
منابع 73
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله حقوق انتقال در بازار برق امریکا ,