پایان نامه قارچ پایان نامه قارچ | ![]() |
دسته بندی | پژوهش های دانشگاهی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 64 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
پایان نامه قارچ
مقدمه
مصرف قارچ به عنوان غذای بشر به روزگار باستان باز می گردد.در فرهنگ های قدیمی چون هند ، یونان و روم ، قارچ به عنوان یك غذای لذیذ در رده های سلطنتی توصیه شده است.امروزه با پیشرفت تكنولوژی های برتر و درك بالاتر از ارزش غذایی ، قارچ در تعدادی از نقاط جهان جایگاه مهمی در عادات غذایی مردم اشغال كرده است.
دیدگاه های متفاوتی درباره منشأ لفظ قارچ وجود دارد.در زبان لاتین Fungo به معنی شكفتن است و این واژه ای بود كه برای نسبت دادن به قارچ و رویش های ناهنجار از زمین یا درختان به كار برده شد.در یونان لفظ قارچ از كلمه Sphonggos و یا Sphooggos كه به معنی اسفنج است گرفته شد و به ساختمان اسفنج مانند برخی گونه ها مربوط می شود.تصور می شود كه قارچ از لغت فرانسوی Mousseron یا Moss گرفته شده است.ظاهراً اولین كلمه در زبان سانسكریت ، برای قارچ Ksumpa است.امروزه این واژه به Kumbi تبدیل شده است.
قارچ ها به اشكال مختلف و از سوی مردم متفاوت مورد تقاضا قرار می گیرند ، آنها منابعی برای هنرمندان و پزشكان جهت دسترسی به داروهای جدید هستند.معماران مناره ها ، معابد و ستون های گنبدها را به شكل قارچ ها ساخته اند.جواهر فروشان نیز قطعات گران قیمتی از طرح های قارچ ها ساخته اند.بزرگان روم در باشكوه ترین جشن ها ، با غذایی كه در آن قارچ وجود داشت ، پذیرایی می شدند.امروزه نیز پرورش انواع قارچ های خوراكی اهمیّت به سزایی در دنیا دارد و پیشرفت قابل توجهی كرده است و با اینكه قارچ از بقایای مواد زاید گیاهی و صنعتی تغذیه می كند سرشار از پروتئین ، كلسیم ، فسفر ، ویتامین A,D,E,K و املاح معدنی است.نیاز بدن به ویژه در كودكان و خانم های باردار را می توان با تغذیه قارچ تازه تأمین كرد.
در هر كشوری قارچ های خودرو فروخته می شوند. Esculenta Gyromitra قارچ قهوه ای رنگ و خوشمزه ای بود و در فروشگاه های اروپا و آمریكا فروخته می شد.پس از مدتی ، فروش آن در كشورهای یاد شده تحریم شد ، زیرا ثابت شده كه آن قارچ سمی است و زندگی بسیاری از مردم را گرفته است.
تاریخچه
قارچ ها از چندین هزار سال پیش به عنوان غذای لذیذی مورد استفاده قرار گرفته اند.در نوشته های مصر باستان و روم قدیم مطالبی درباره پرورش قارچ گزارش شده است.اولین مشاهدات درباره پرورش قارچ مربوط به دوران سلطنت لوئی چهاردهم (1715 – 1638) است.پرورش قارچ در فرانسه در سال 1800 در معادن زیرزمینی اطراف پاریس ، روی كود دامی كه به طور كپه ای انباشته شده و گرمای طبیعی دیده بود آغاز شد.قارچ به طور اتفاقی در بستر كمپوست تولید شد.Treschow اشاره كرد كه تا اندكی قبل از سال 1700 میلادی ، به پرورش هندوانه و آناناس در بسترهای گرم اقدام می گردید.قارچ گونه A.bisporous به طور اتفاقی چندین بار در بسترهای گرم حاوی كمپوست مشاهده شد كه نهایتاً این روش به عنوان روش پرورش A.bisporous پیشنهاد گردید.
در سال 1918 در آمریكا ، بطری های حاوی اسپان كه از كشت خالص اسپور حاصل شده بود به بازار مصرفی شدند.اسپورها از قارچ هایی كه مشخصات بهتری در اندازه ، رنگ و شكل ظاهری داشتند ، انتخاب می شدند و جوانه زنی آنها در شرایط ضدعفونی شده صورت می پذیرفت و عمل تلقیح در كمپوست كود اسب كه در بستری استریل قرار داشت ، صورت می گرفت.احتمالاً مبدأ پرورش قارچ روی پشته به كشور سوئد برمیگردد.(1754) Lundberg روش تولید قارچ در گلخانه را تشریح نمود.
در سال 1945 میلادی ، تعدادی از متخصصان پرورش قارچ برای رفع مشكل رایج تولید قارچ ، گروه پرورش دهندگان قارچ را تشكیل دادند و جلساتی را برگزار كردند و پس از آن همانند پرورش دهندگان قارچ انگلیس و ایرلند M.G.A به عنوان شاخه ای از اتحاد ملّی كشاورزی ، به فعالیت پرداختند.در 5 سال اوّل فعالیت M.G.A ، دولت تأمین كننده هزینه ها بود و در نتیجه قارچ به عنوان یك غذای با ارزش معرفی شد.هنگامی كه مواد اصلی مانند سوخت ، گچ و مصالح ساختمانی با كمبود در كشور مواجه بود ، دولت این مواد را در اختیار پرورش دهندگان قارچ قرار داد كه باعث افزایش انگیزه تولید در پرورش دهندگان می شد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه قارچ ,
پایان نامه ویروس شناسی و بیماری انفلوانزای طیور پایان نامه ویروس شناسی و بیماری انفلوانزای طیور | ![]() |
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
پایان نامه ویروس شناسی و بیماری انفلوانزای طیور
مقدمه
ارتومیسکوویروس ها یاویروس های آنفلونزاحامل نوعی بیماری بسیارواگیر هستند که دردستگاههای تنفس،گوارش واعصاب جایگزین می شوندوگاهی درطیورمرگ ومیربسیارشدیدی ایجادمی نمایند.
این ویروس ها به دوپاتوتیپ ویروسهای آنفولانزا با قدرت بیماری زایی شدید ((HPAI وویروس های آنفلوانزا با قدرت بیماریزایی کم یا متوسط (nHPAI) یا (mPAI) تقسیم می گردند.عفونت آنفلوانزا در گونه های مختلف پرندگان دریایی مهاجر وآبزی درسرتاسردنیا مشاهده شده است واین پرندگان به عنوان مخزن ومنبع ویروسهای آنفلوانزای طیورمحسوب می شوند.اگرچه ویروسهای nHPAIازبیشترگونه های پرندگان اهلی جداشده اند ولی صنعت مرغداری وبوقلمون تا کنون بیشترین خسارات حاصله ازآنفلوانزارا متحمل شده است. ژنوم ویروس های آنفلوانزا حاوی RNA وهشت قطعه ای است. به همین دلیل بازارایی ژنتیکی در این ویروس ها زیاداتفاق می افتدوبه عنوان سدی بزرگ درراه کنترل وپیشگیری بیماری به حساب می اید .
براساس پادگن های نوکلئوکپسید یاماتریکس ، ویروسهای آنفلوانزابه سه تیپ AوB وC طبقه بندی می شوند وتیپ A ، عامل اکثرهمه گیری های آنفلوانزا درطیورودام ها و همچنین عامل مرگ میلیونها انسان درقرن حاضر بوده است. مهمترین پادگن های سطحی ویروس آنفلوانزا ، هما گلوتینین (HA) ونورامینیداز(NA) می باشند. براساس این پادگن ها ، تا کنون 15 تحت سروتیپ H ونه تحت سروتیپ N گزارش شده است. کلیه تحت سروتیپ های ویروس های آنفلوانزا ازپرندگان اهلی جدا شده اند . ویروس های آنفلوانزا دردستگاه تنفس وگوارش پرندگان آلوده تکثیر پیدا می کنند وانتقال مستقیم ویروس ازپرنده ای به پرنده ی دیگر ازطریق آئروسل و ذرات معلق منتشره ازدستگاه تنفس و مدفوع وانتقال غیرمستقیم ازطریق آب یاغذای آلوده انجام می گیرد. روند شکسته شدن HA به دومولکول HA1 وHA2 در بیماریزایی ویروس نقش مهمی دارد که به حضوریا عدم حضورپروتئازها دردستگاه گوارش و تنفس طیوربستگی دارد. تشخیص آزمایشگاهی عفونت آنفلوانزابراساس آزمایش های سرم شناسی ، ویروس شناسی ومولکولی می باشد. به دنبال جدا سازی ویروس های آنفلوانزا ، تیپ وسرو تیپ آن الزاماً مشخص می شود وپاتوتیپ آن باید توسط آزمایش های InvitroوInvivo مورد ارزیابی قرار گیرد. جداسازی ویروس های HPAI یا ویروسهای متعلق به تحت سرو تیپ های H5 و H7 باید به اطلاع مراجع ذیصلاح ملی و بین المللی دامپزشکی رسانده شود. به دلیل آنکه پرندگان دریایی مهاجروابزی به راحتی می توانند به طورهمزمان با ویروس هایی که ازنظر پادگن های H وN ، متفاوت هستند ، آلوده شوند ، لذا آنفلوانزای طیوراحتمالاًهمیشه به عنوان یک بیماری غیرقابل پیش بینی باقی خواهد ماند. مهمترین اقدام دربرنامه ی پیشگیری و کنترل آنفلوانزا ممانعت ازتماس پرندگان دریایی و مهاجروآبزی با گله های ماکیان ، بوقلمون و مرقابی می باشد. بلا فاصله بعد از ورود ویروس های آنفلوانزا به یک منطقه ، انجام سیا ست های کشتار، قرنطینه و واکسیناسیون ، احتمال انتشارویروس ازیک منطقه به منطقه دیگررابه شدت کاهش می دهد.
خلاصه فارسی:
برای تشخیص سرولوژیکی عفونت های آنفلوانزای طیور, روش های آزمایشگاهی مختلفی ازجمله آزمایش ممانعت ازهماگلونیناسیون(HI) ، ممانعت ازنورامینیداز(NI) ، رسوب برروی ژل آگار(AGP) والیزا (ELISA) بکارمی رود که بااستفاده ازاین آزمایشات می توان تیپ وتحت تیپ ویروس آنفلوانزارامشخص کرد.
باتوجه به گسترش بیماری آنفلوانزادرسطح کشوروبروزاپیدمی های اخیربیماری درصنعت طیورایران ، ارائه ی راه حلی برای تشخیص سریع بیماری درمرغداری هاجهت اجرای برنامه های کنترلی واحتمالاًریشه کنی ضروری است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه ویروس شناسی و بیماری انفلوانزای طیور ,
پایان نامه توانایی خواندن و نوشتن پایان نامه توانایی خواندن و نوشتن | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
پایان نامه توانایی خواندن و نوشتن
مقدمه
توفیق بزرگی برای مراکز فرهنگی آسیا /اقیانوسیه یونسکو(Accu)ودفتر منطقه ای آسیا واقیانوسیه یونسکو(PROAP)است که راهنمایی برای تهیه مواد یادگیری بزرگسالان در سطح محلی تهیه نموده اند این راهنما یک راهنمایی برای تهیّه مواد یادگیری بزرگسالان در سطح محلی تهیّه نموده اند این راهنما یک راهنمای ساده وراهبردی برای همۀ برنامه ریزان مواد یادگیری به ویژه در حوزۀآموزش مداوم بزرگسالان است.
مسألۀ بی سوادی یکی از مهمترین مسائل جامعۀ بشری مخصوصاًکشورهای جهان سوّم است.اهمیّت این مسأله از این روست که بی سوادی وحتی کم سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل دیگر،ازجمله مسائل اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی وسیاسی جوامع می باشد.به این دلیل است که گسترش آموزش وپرورش وکاهش درصد بی سوادی یکی از شاخص های مهّم پیشرفت محسوب می شود.
ضرورت واهمیت تحقیق
امروز سهم بسیار مهمّی از بودجه دولت ها در کشورهای در حال توسعه است که صرف امور تحقیقات می شود تحقیقات آموزشی وتبلیغات آموزشی در این میان از اهمیّت فراوان برخوردار است که امروزه آموزش وپرورش هزینه زیادی را برای از بین بردن بی سوادی متقبل می شود.سواد آموزی مقوله ای است که جنبه سیاسی دارد،
تعریف ومفهوم سواد
همان طور که می دانید در گذشته های نه چندان دور ،تعلیم وتربیت در اغلب ممالک طبقاتی ودر انحصار اعیان واشراف بوده است.آنان به تناسب وضعیت طبقاتی ودوری ونزدیکی به هیأت حاکمه از سطوح مختلف آموزشی از ابتدائی تا عالی بهره مند می شودحتی تحصیل در رشته هائی فلسفه وادبیات وهنر وتاریخ در انحصار کامل اشراف زادگان بوده است.
به هر حال تعابیر وتفاسیر مربوط به بی سوادی وباسوادی از دو دیدگاه ونگرش ریشه می گیرد.
دیدگاه اوّل:
همان دیدگاه سنتی است که منظور از سواد توانائی خواندن،نوشتن وحساب کردن یعنی همان سه مهارت اصلی می داند .
دیدگاه دوّم:
دیدگاه جدید ونوینی است که در آن منظور از سواد ،توانائی آمادگی افراد برای مشارکت در سرنوشت خود وپیشرفت وتوسعه جامعه ارزیابی می شود.
«سواد عبارتست از توانائی خواندن ونوشتن یک برنامۀ ساده به هر زبانی که شخص تکلم می کند»
باسواد کسی است که مطالبی را که می خواند درک کند وبتواند وقایع سادۀ زندگی روزانۀخود را بنویسد کسی که فقط خواندن بداند شبیه با سواد ونیمه باسواد است.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه توانایی خواندن و نوشتن ,
پایان نامه تأثیر موسیقی در كاهش اضطراب پایان نامه تأثیر موسیقی در كاهش اضطراب | ![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 71 |
پایان نامه تأثیر موسیقی در كاهش اضطراب
مقدمه
مهمترین عاملی كه بر اساس نظریه تحلیل روانی علت تمام بیماریهای روانی محسوب می شود اضطراب است كه جهت كنترل این عارضه باید موارد و یا گزینه هایی را در زندگی وارد كنیم كه در مكتب تحلیل روانی نقش برجسته ای دارد به نظر فروید اضطراب به عنوان یك تكانه من است یعنسی به همان صورت كه اگر بدن دچار زخم و التهاب و بیماری گردد اولین نشانه آن به صورت تب ظاهر می شود اگر فرد از نظر روانی دچار مسئله و مشكل شود اولین نشانه آن به صورت اضطراب جلوه گر می شود و اضطراب هم علت محسوب می شود و هم معلول یعنی علت بیماری از ناراحتیهای روانی اضطراب است ، همچنین هر گاه شخص با یك مسله و مشكل روانی مواجه گردد كه موجب كه موجب به هم خوردن تعادل روانی وی گردد احساس اضطراب می كند فروید اضطراب را به سه نوع تقسیم كرده است الف : اضطراب واقعی و هنگامی كه تجربه می شود و اضطراب نوروتیك زمانی بروز می كند كه تكانه های نهاد موجب تهدید فرد در برابر قطع كنترلهای من و ظهور رفتارهایی كه منجر به تنبیه وی خواهد گردید می شوند و اضطراب اخلاقی وقتی ظاهر می شود كه فرد عملی بر خلاف وجدان اخلاقی یا ارزشهای اخلاقی خویش انجام داده یا حتی در نظر دارد كه انجام بدهد به همین دلیل احساس گناه می كند ساختمان شخصیت هر فرد دارای سه قسمت است كه نهاد قسمتی از شخصیت است كه زیست شناسی فطری را شامل می شود و تابعه اصل لذت جویی است . نهاد همواره به دنبال كسب لذت است و بدون توجه به واقعیت می خواهد به حداكثر لذت برسد كه توجه به ظاهر زندگی و تمایل به موسیقی و زیباییهای زندگی می تواند جزء همین اصل لذت جویی باشد كه خود این مساله باعث كاهش اضطراب در افراد می شود در حالی كه من تابع اصل واقعیت است و كوششهای آن در جهت رسیدن به لذت توجه به واقعیت است به عبارت دیگر نهاد خواهان بی چون و چرای لذت هاست و ارضای فوری خواستها را بدون توجه به واقعیت جست و جو می كند وقتی كه شخص با مسئله ای مواجه می شود در رابطه با من خویش آن را ادراك می كند درباره ان فكر می كند و نسبت به آن عمل می كند به عبارت دیگر من هر فرد داننده ، كوشنده ، تصمیم گیرنده ، مضطرب شونده و انجام دهنده اصلی رفتارهای فرد محسوب می شود . كه اساس عملكردهای من پیش فرضهای است كه فرد درباره خود و دنیای خود می سازد ( حسین آزاد – انتشارات بعثت ) .
بیان مساله
ممكن است اضطراب را نوعی درد داخلی دانست كه سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود می شود و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل كوشش می كند بنابراین می توان گفت ه اضطراب یك محرك بسیار قوی است امكان دارد این محرك مضر باشد و این خودبستگی به درجه شخصیت افراد كه متوجه فرد است اضطراب متعادل یا نرمال آن است كه به شدت عكس العمل متناسب باشد با مقدار خطر و این خود مفیداست زیرا شخص را وادار می سازد كه با موفقیت ، خطرات را از خود دفع كند و بنابراین مقدار معتدل اضطراب برای رشد و تكامل صحیح شخصیت لازم است و در واقع هیچ فرد بشری نیست كه مقداری اضطراب نداشته باشد كه توجه به تفریحها و علائق آدمی باشد موسیقی و نقاشی گاهی اوقات می تواند تاثیر مثبت جهت كاهش عوامل روانی و مشكلات روحی در افراد باشد كه در تحقیق حاضر به نوع علاقه به موسیقی پاپ و تاثیر آن در كاهش اضطراب به همین موضوع پرداخته و اگر با این عملكرد ها بتوان مقدار اضطراب را كاهش داده و فرد را به سلامت روانی سوق دهیم ( سید سعید محمدی – 1382 )
فرضیه تحقیق
موسیقی پاپ در كاهش اضطراب تاثیر مثبت دارد .
متغیرهای تحقیق
موسیقی پاپ متغیر مستقل
كاهش اضطراب و اضطراب متغیر وابسته
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
اضطراب در مفهوم به معنای یك درد روانی است كه فرد زمانی تجربه می كند كه با خطرات یا تهدیدهای بیرونی مواجه باشد اضطراب عبارتند از تنش های بدنی و روحی در برابر موقعیتهای مختلف و لرزش دست وپا و تپش بالای ضربان قلب و تعرق زیاد و بالاخره عبارتند از غره ای است كه آزمودنی از آزمون اضطراب بدست آورده است .
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه تأثیر موسیقی در كاهش اضطراب ,
پایان نامه تخلیه جزیی.آشنایی با تخلیه جزیی.آشكار سازی pd و مكان یابی آن در سه ویژگی پایان نامه تخلیه جزییآشنایی با تخلیه جزییآشكار سازی pd و مكان یابی آن در سه ویژگی | ![]() |
دسته بندی | برق ،الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 103 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 116 |
پایان نامه تخلیه جزیی.آشنایی با تخلیه جزیی.آشكار سازی pd و مكان یابی آن در سه ویژگی
چکیده:
تخلیه جزیی[1] نوعی تخلیه الکتریکی ناقص است که بخاطر افزایش شدت میدان الکتریکی فراتر از میزان تحمیلی عایقی در یک ناحیه محدود از ساختار عایقی و به دلیل وجود ناخالصی یا عدم یکنواختی عایق صورت می پذیرد. در وسایل و ادوات فشار قوی ترانسفورماتورهای قدرت، وقوع این پدیده باعث کم شدن عمر عایقی ترانش و در نهایت شکست الکتریکی در تجهیز می گردد. آنچه ذکر شد بخشی از پاسخ به این سوال است که چرا آشکار سازی تخلیه جزیی[2] را در سیستم های قدرت انجام می دهیم.
در واقع این امر برای مانیتورینگ میزان سلامتی تجهیز انجام می شود و اگر این پدیده آشکار سازی نشود و در پی آن رفع مشکل صورت نپذیرد، در نتیجه دامنه و فرکانس PD تا جایی افزایش پیدا کند که در نهایت منجر به خرابی در ترانس قدرت می شود. در برخی مواقع شدت این خرابی تا حدی است که باعث وارد شدن آسیب به تجهیزات خارجی، آتش گرفتن و یا کم شدن بازدهی آن و همچنین قطع بی برنامه و طولانی مدت برق و انتقال توان در شبکه قدرت می شود.
[1] . partial discharge (PD)
[2] . partial discharge detection.
پدید PD در انواع سیگنال های فیزیکی قابل مشاهدات و شامل پاس های الکتریکی و آکوستیکی می شود. این پدیده معمولا توسط مجموعه ایی از تکنیک های اندازه گیری خارجی آشکار سازی می شود. این تکنیک ها شامل استفاده از سوق دهی الکتریکی و مبدل پیزو الکتریک (PZT) بر مبنای آشکار سازی آکوستیکی می باشند. بسیاری از سیستم های مدرن در حال حاضر ترکیبی از دو آشکار سازی رایج را استفاده می کنند چرا که آشکار سازی الکتریکی روش قدیمی و تکنولوژی تثبیت شده را دارا بوده و همچنین آشکار سازی آکوستیکی مزیت نصب سنسور در خارج از مخزن ترانس را دارا می باشد. این روش بدون اینکه مشکلی را برای ترانس ایجاد کند می تواند آشکار سازی تخلیه جزیی را انجام دهد.
تخلیه جزئی چیست؟ در ابتدا اجازه دهید از تعریفی که استاندارد بین المللی[1] در این رابطه ارائه کرده استفاده کنیم: تخلیه جزیی[2] (PD)، یک نوع تخلیه الکتریکی متمرکز شده ایی است که فقط پل های الکتریکی جزئی را در میان الکترودهای رسانا به وجود می آورد و ممکن است مجاور های باشد و یا نباشد.
در ادامه تعریف تخلیه جزیی قصه داریم تعریفی را که دکتر حسین محسنی استاد بر جسته دانشگاه تهران [2] ارائه نموده اند را معرفی کنیم، تعریف ایشان بدین شرح می باشد:
در موارد ی ممکن است شدت میدان الکتریکی در همه طول بین آندوکاتریک اندازه نباشد. یعنی ممکن است آندیاکاتد و یا نقطه ایی بین آنها، شدت میدان زیاد باشد و شرایط تخلیه در آن قسمت ها به وجود بیاید ولی در سایر قسمت ها به دلیل کمی شدت میدان الکتریکی شرایط لازم برای تخلیه کامل موجود نباشد. در این حالت تخلیه در قسمتی یا جزیی از طول عایق انجام می شود و شکست کامل عایق انجام نمی گیرد، به این نوع تخلیه، تخلیه جزیی یا کرونا می گویند.
[1] . International Electro technical commission.
[2] . Partial discharge.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه تخلیه جزیی.آشنایی با تخلیه جزیی.آشكار سازی pd و مكان یابی آن در سه ویژگی ,
ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی كودكان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد برای كودكان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران | ![]() |
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 137 |
ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد برای كودكان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح پژوهش
1-1- عنوان پژوهش ..........................................................................................................
1-2- بیان مسئله ................................................................................................................
1-3- اهداف پژوهش ........................................................................................................
1-4- سؤالات پژوهش ......................................................................................................
1-5- تعریف مفاهیم .........................................................................................................
فصل دوم: پیشینیه تحقیق
2-1- ویژگیهای گفتار كودكان دچار آسیب شنوایی ........................................................
2-1-1- اشتباهات در بعد زنجیرهای گفتار .......................................................................
2-1-2-- اشتباهات در بعد زبرزنجیرهای گفتار ..................................................................
2-2- خاصیتهای صوتی گفتار .......................................................................................
2-3- درك شنیداری گفتار ...............................................................................................
2-4- آموزش مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی ............................
2-5- انواع روشهای ارزیابی مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی ....
2-5-1- درآمد ..................................................................................................................
2-5-2- آزمونهای غیرفارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری كودكان دچار آسیب شنوایی .
2-5-3- آزمونهای فارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری برای كودكان دچار آسیب شنوایی ....
2-6- مروری بر اطلاعات و آمار موجود .............................................................................
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- نوع پژوهش ...............................................................................................................
3-2- محیط پژوهش ...........................................................................................................
3-3- جامعه و نمونة پژوهش .............................................................................................
3-4- روش گردآوری اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوری اطلاعات ............................
3-5- نحوة انجام كار .........................................................................................................
3-5-1- پیشآزمون ...........................................................................................................
3-5-2- نحوة ارزشیابی آزمون ...........................................................................................
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ................................................................................
3-7- نحوة رعایت نكات اخلاقی ......................................................................................
3-8- مشكلات اجرایی در انجام طرح ................................................................................
فصل چهارم : یافته های پژوهش...........................................................................................
4-1- درآمد...........................................................................................................................
4-2- اعتبار ساختاری آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد......................................
4-2-1- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسة امتیازات دوگروه كودكان دچار كم شنوایی شدید و عمیق....................................................................................................
4-2-2- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسه امتیازات دو گروه كودكان 3 و 4 ساله...................................................................................................................................
4-3- پایایی آزمون تعیین سطح مهارتهایی شنوایی خرداد....................................................
4-4- تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز آزمون..........................................
4-5- تأثیر میزان آموزشهای دریافتی كودك بر امتیاز آزمون.................................................
4-6- تأثیر نوع سمعك بر امتیاز آزمون.................................................................................
4-7- تأثیر سن كودك هنگام دریافت سمعك بر امتیاز آزمون..............................................
4-8- تأثیر جنسیت بر امتیاز آزمون.......................................................................................
4-9- یافته های توصیفی مدت زمان اجرای آزمون..............................................................
فصل پنجم :نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری
5-2- كاربرد پژوهش
5-3- پیشنهاد جهت تحقیقات آتی
منابع
References
پیوست 2: برگه كسب اطلاعات پایه ای
پیوست 3: برگه ثبت نتایج
پیوست 4 : تصاویر زیرآزمون تمایزگذاری بین اصوات
پیوست 5: تصاویر زیرآزمون شناسایی اصوات
پیوست 6: تصاویر زیرآزمون درك جمله
پیوست 1: داده های آماری
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (4-1) :نمایش تأثیر میزان آسیب شنوایی بر امتیازهای آزمون
نمودار (4-2) : تأثیر سن بر امتیازهای آزمون
نمودار (4-3) : نمایش همبستگی آزمون اولیه و مجدد
نمودار (4-4) :نمایش همبستگی ،در كل آزمون
نمودار (4-5) : تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-6) : تأثیر میزان آموزشهای دریافتی كودك بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-7) : تأثیر سن كودك هنگام دریافت سمعك بر امتیاز كل آزمون
نمودار (4-8): تأثیر نوع و آرایش سمعك و جنسیت بر امتیاز كل آزمون
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فصل اول
طرح پژوهش
1-1- عنوان پژوهش
ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد برای كودكان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران.
1-2- بیان مسئله
آسیب شنوایی در كودكان منجر به عوارض سوء متعددی میگردد كه از جمله این عوارض مشكلاتی در كسب مهارتهای شنوایی (یعنی كشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درك گفتار و ...)، مشكلاتی در رشد طبیعی زبان، مشكلات عدیده گفتاری و غیره می باشند. برای غلبه بر این عوارض سوء، پس از آن كه كودك مناسبترین وسیله كمك شنوایی را دریافت نمود، باید آموزشهای ویژه در حیطههای گوناگون توانبخشی شنوایی مثل، تربیت شنوایی، زبانآموزی، تولید و اصلاح گفتار، مشاوره و غیره به فراخور نیاز كودك ارائه شود. ترتیب شنوایی، نوعی آموزش ویژه برای ایجاد و یا بهبود مهارتهای شنوایی است. اما چگونه میتوان فهمید كه سطح مهارتهای شنوایی كودك چقدر است و او به كدامیك از آموزشها در حیطه تربیت شنوایی نیاز دارد؟ این اولین سؤا لی است كه شنواییشناسان در حیطه توانبخشی شنوایی با آن روبرو هستند. روش درست این است كه ابتدا آزمونهای شنوایی مختلف روی كودك انجام شود، سپس پاسخهای وی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بدینگونه كه باید آنچه را كه به كودك گفته شده (محرك) و از وی انتظار میرود را با نوع پاسخی كه میدهد، مقایسه نمود (اربر[1]، 1982). مربیان كودكان ناشنوا، مایلند هر یك از شاگردان خود را با روش و وسیله یكسان ارزیابی نموده و با توجه به نتیجه ارزیابی تواناییهای شنوایی شاگردان، آنها را برای قرارگیری در برنامههای آموزشی تربیت شنوایی، طبقهبندی نمایند.
نربون وشو در سال 1989 چند دلیل برای اهمیت انجام ارزیابیهای توانایی بازشناسی شنیداری ذكر نمودند:
الف) ضمانت اجرایی برای آغاز تربیت شنوایی است.
ب) پس از یك دوره درمان، صرفنظر از نوع روشی كه در درك گفتار فراهم شده باشد، با اندازه گیریهای مجدد، مقدار پیشرفت درك گفتار در مقایسه با نتایج آزمون قبلی تعیین می گردد.
ج ) ناتواناییهای خاصی كه منجر به مشكل درك گفتار شده، شناسایی می گردد تا متعاقباً در برنامه ترتیب شنوایی لحاظ شوند.
از دیگر دلایل ارزیابی مهارتهای شنیداری می توان به موارد زیر اشاره كرد:
1- استفاده از این آزمونها به عنوان راهنمایی برای طراحی برنامه درمانی.
2- اطلاعاتی در زمینه انتخاب یا تغییر روشهای آموزشی مختلف فراهم مینماید.
3- تمرینات مناسب گفتاری و شنیداری توسط درمانگران انتخاب میشود.
باید اذعان داشت كه آزمونهای شنوایی و گفتاری استاندارد شده موجود قادر به تخمین دقیق سطح مهارتهای شنوایی كودكان دچار آسیب شنوایی نیستند. زیرا اولاً برای كودكان شنوا استاندارد شدهاند و از آنجا كه مشكل درك گفتار، بیشتر در آسیب شنوایی است. بنابراین میزان درك گفتار دو كودك شنوا و ناشنوای همسن بسیار از هم فاصله دارد. ثانیاً در آن دسته از آزمونهایی كه پاسخ كودك شفاهی است، به دلیل وجود مشكلات گفتاری، برای كودكان دچار آسیب شنوایی قابلیت اجرا ندارد. بنابراین برای تعیین سطح مهارتهای شنوایی كودكان دچار آسیب شنوایی به آزمونی معتبر و پایا نیاز داریم.
در سال 1375، یك نوع آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی به نام آزمون مدرس برای كودكان كمشنوای 6 تا 7 ساله فارسیزبان استاندارد شد (احمدی، 1375) و در سال 1382 آزمون سطحبندی دیگری بر مبنای آزمون اپت/های[2] (آلن[3] و سرواتكا[4]، 1994) برای افراد مبتلا به كمشنوایی ملایم تا عمیق ردة سنی 5 تا 20 سال ساخته و ارزشیابی شد (مظاهر یزدی، 1382). بعلاوه در چند سال اخیر بر اهمیت تشخیص سریع آسیبشنوایی برای ارائه هر چه سریعتر خدمات توانبخشی تأكید می شود. یاشیناگا - ایتانو[5] و همكارانش (1998) مطالعه ای را در دو گروه از كودكان دچار آسیب شنوائی انجام دادند كه در یك گروه تشخیص كم شنوایی قبل از 6 ماهگی بوده و در گروه دیگر بعد از 6 ماهگی . هر یك از كودكان ظرف دوماه مداخلات توانبخشی و درمانی را دریافت كردند.
[1]- Erber, N.P.
[2]- Avditary Perception Test for the Hearing Impaired (APT/HI)
[3]- Alen
[4]- Serwatka
[5] - yashinaga - Itano
...
فصل دوم
پیشینه تحقیق
2-1- ویژگیهای گفتار كودكان دچار آسیب شنوایی:
اغلب هنگامی كه درباره گفتار كودكان دچار آسیب شنوایی صحبت میگردد، خطاهای بعد زنجیرهای (اشتباهات در اصوات گفتاری) و خطاهای بعد زبرزنجیرهای (اشتباهات در ریتم گفتار، پروزودی، زیروبمی، سرعت، شدت و دیرش آواها و كلمات) مطرح میشود. طبق قاعدهای كلی، باقیمانده شنوایی بیشتر، منجر به خطاهای كمتری در بعد زنجیرهای و زبرزنجیرهای گفتار میشود (جارالهی، 1379).
2-1-1- اشتباهات در بعد زنجیرهای گفتار[1]
كودكان دچار آسیب شنوایی، در تلفظ واكهها و همخوانهای سادi و مركب، اشتباهات بسیاری دارند. بررسی تعدادی كودك كه از سمعك استفاده میكردند و میانگین سطح شنوایی آنها، 95 دسیبل HL بود نشان داد كه 56% همه واكهها و همخوانهای مركب و 72% همه همخوانها توسط آنها اشتباه تشخیص داده شده بود (ماركیدز، 1970؛ به نقل از تای موری، 1998). تعجبی ندارد كه رابطه معكلوسی بین اشتباهات واكه و همخوان و قابلیت فهم كلی وجود داشته باشد. همچنان كه تعداد اشتباهات در گفتار كودك افزایش مییابد، قابلیت نهم آن گفتار كاهش مییابد (اسمیت، 1975؛ به نقل از تای موری، 1998).
2-1-2- اشتباهات در بعد زبرزنجیرهای گفتار
كودكانی كه دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق هستند، گفتارشان متمایز از گفتار كودكان شنوای همسن آنها است. گفتار آنها اغلب توأم با تنفس، دشواری، انقطاع و بدون وزن و نواخت مناسب به گوش میرسد. اشتباهات در الگوهای زبرزنجیرهای در تولید این گفتار نابجا مؤثر است. این اشتباهات عبارتند از: اشتباه در فشار، سرعت صحبت كردن، هماهنگی در تولید، كنترل تنفس، زیروبمی و شدت (جارالهی، 1379).
2-2- خاصیتهای صوتی گفتار
برای درك چگونگی دریافت گفتار، آگاهی از خاصیتهای صوتی آن، ضروری است. این خاصیتها از سه جنبه شدت، بسامد و دیرش (تداوم زمانی) قابل بررسی هستند (احمدی، 1375).
[1] - Segmental
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی كودكان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید ,
کارآموزی تولید الکتروموتور وژنراتورومراحل مختلف کار با دستگاه CNC کارآموزی تولید الکتروموتور وژنراتورومراحل مختلف کار با دستگاه CNC | ![]() |
دسته بندی | گزارش کار آموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 417 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
کارآموزی تولید الکتروموتور وژنراتورومراحل مختلف کار با دستگاه CNC
مقدمه:
شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین(جمکو)از شرکت های تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می باشد که در سال 1369 به منظور رفع نیاز صنایع مختلف در زمینه ماشین های الکتریکی تاسیس گردید.این کارخانه در زمینی به مساحت 250 هکتار با زیر بنایی حدود 6000 متر مربع و با 8 کارگاه تولیدی ساخته شده است.شرکت جمکو بواسطه کادر متخصص و مجرب خود وتجهیزات و ماشین آلاتی که در اختیار دارد امکان طراحی، ساخت،تست وتعمیر انواع الکتروموتور و ژنراتور در ایران را دارا می باشد تولیدات جمکو شامل انواع الکتروموتورهای 3فاز صنعتی از 15 کیلو وات به بالا مطابق با استاندارد iec می باشد وکلیه تست های لازم طبق استاندارد های معتبر جهانی و با تجهیزاتی پیشرفته امکان می پذیرد.تولیدات شرکت جمکو با ظرفیت 1200 مگاوات در سال معادل 12680 دستگاه الکتروموتوروژنراتور می باشد.
فهرست
مقدمه
فصل اول:
کلیاتی در مورد تحقیق......................................................... 7
وظیفه کاری و زمان در یک سال............................................ 8
محاسبه زمان استاندارد تولید ................................................. 8
محاسبه ضریب عملکرد....................................................... 8
برآورد تعداد ماشین های مورد نیاز.......................................... 9
تعیین ضریب عملکرد ماشین.................................................. 10
فصل دوم:
معرفی محل كارآموزی........................................................ 12
طرح ایجاد كارخانه جمكو..................................................... 12
فصل سوم:
معرفی موضوع كارآموزی.................................................... 16
مراحل ساخت الكتروموتور.................................................... 16
فصل چهارم:
شرح مراحل مختلف انجام موضوع كارآموزی............................... 19
گزارش سالن 160............................................................. 19
فرآیند تولید ورقه های استاتورورتور فریم سایز 180،200................. 19
تكنولوژی تولید فریم سایز 200،180........................................ 19
مراحل ساخت ورقه های استاتور و رتورفریم سایز 280،250،225...... 20
تولید صفحات انتهایی و مراحل ساخت بست.................................. 21
گزارش سالن 170 ............................................................ 21
ساخت هسته رتور قفس سنجابی به شیوه ریخته گری........................ 21
ساخت قالبهای رتورواستاتور.................................................. 24
ماشین های CNC ........................................................... 25
گزارش سالن 130............................................................. 26
نقشه موقعیت،مشخصات و کاربرد دستگاه ها (کارگاه 130)...............28
گزارش سالن 120............................................................. 31
جایگذاری فشار قوی و عایق كاری VPI..................................... 33
كارگاه مونتاژ فشار ضعیف و سالن جایگذاری سیم پیچ های فشار ضعیف. 33
بررسی تست ها ............................................................... 35
تست موتور وبدست آوردن پارامترهای آن .................................. 36
خط رنگ ...................................................................... 39
فصل پنجم:
تصاویر و دستگاه های CNC................................................. 41
برنامه نویسی و اپراتوری دستگاه CNC..................................... 44
مراحل روشن نمودن دستگاه.................................................. 46
مراحل خاموش نمودن دستگاه................................................. 47
مراحل اجرای برنامه هایی که از قبل نوشته شده ودر حافظه ذخیره شده... 49
مراحل توقف برنامه در حین اجرای برنامه.................................. 50
درباره کلیدهای دستگاه CNC.....................................................51
برنامه نویسی .................................................................. 54
برنامه ماشین کاری............................................................ 55
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
کارآموزی تولید الکتروموتور وژنراتورومراحل مختلف کار با دستگاه CNC ,
کارآفرینی تولید حوله کارآفرینی تولید حوله | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
کارآفرینی تولید حوله
مقدمــه:
صنعت نساجی، پس از صنعت نفت مهم ترین و اشتغالزاترین صنعت كشور بوده و به واسطه وابستگی اندك آن به منابع خارجی توانسته است طی دهه های اخیر رشد مناسبی داشته باشد. حوله بافی یكی از شاخه های صنعت نساجی است كه در آن بافت تار و پودی به انضمام نخ پرز انجام می پذیرد. امروزه انواع مختلف حوله بافته و مورد استفاده واقع میگردد. از آنجمله میتوان به انواع حوله های دستی، آشپزخانه، حمام و پیش بند و زیر پایی و ... اشاره كرد.
در بافت حوله از نخهای پنبه ای كه دارای خاصیت جاذب الرطوبه هستند استفاده میشود. پركاربردترین نخ در حوله بافی نخ پنبه ای نمره بیست است كه بصورت یكلا در بافت پود و دولا در تار و پرز مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین مطابق با نیاز بازار میتوان حوله ها را بصورت یك یا دو قطبی ( كه به ترتیب در یك و دو طرف حوله ، پرز وجود دارد ) تولید نمود . چنانچه در بافت حوله از نخ خام استفاده شود، پس از بافت عملیات رنگرزی و پرداخت انجام میگیرد لكن اگر از ابتدا حوله با نخ های رنگی بافته شده باشد پس از اتمام بافت و دوخت، آماده عرضه به بازار خواهد بود.
در صورت اجرای این طرح ، محصولات قابل تولید آن، انواع حوله های طرح دار و ساده خواهد بود كه به دلیل مصرفی بودن این كالاها از بازار مناسبی برخوردارند.ضمن اینكه با توجه به ماهیت این فعالیت تولیدی میتوان از نیروی كار بانوان در ردههای تخصصی و كارگری نیز بنحو مقتضی استفاده نمود.
توجیه اقتصادی طرح :
الف – سرمایه گذاری ثابت :
الف – 1 ) زمیـن :
متـراژ ( متر مربع ) | هزینه واحد ( هزارریال ) | هزینه كل ( میلیون ریال ) |
1500 | 30 | 45 |
الف – 2 ) محوطه سازی :
ردیف | شــرح | مقدار | هزینه واحد ( هزارریال) | هزینه كل (میلیون ریال ) |
1 2 3 4 | تسطیح و خاكبرداری دیواركشی خیابان كشی پاركینگ و فضای سبز | 1500مترمربع 500مترمربع 200مترمربع 300مترمربع | 5 6 10 20 | 5/7 3 2 6 |
جـــمـــع | 5/18 |
الف – 3 ) ساختمانها:
ردیف | شــرح | زیربنا(m2) | هزینه واحد ( هزارریال) | هزینه كل (میلیون ریال ) |
1 2 3 4 | انبار مواد اولیه و محصول سالن تولید اداری و سرویس نگهبانی | 200 500 60 24 | 400 450 400 400 | 80 225 24 6/9 |
جــــــمـــع | 6/338 |
الف – 4 ) ماشینآلات:
ارقام به میلیون ریال
ردیف | شــرح | تعداد | هزینه واحد | هزینه كل |
1 2 3 4 5 6 7 8 | ماشین بافندگی با ژاكارد ماشین چله پیچ ماسوره پیچ دستگاه برش چرخ خیاطی دیگ بخار ابزارآلات كمكی هزینه نصب ( معادل پنج در صد ) | 10 2 2 1 3 1 یك سری - | 70 120 30 60 14 18 3 - | 700 240 60 60 42 18 3 56 |
جـــمـــع | 1179 |
الف – 5 ) تاسیسات:
ارقام به میلیون ریال
ردیف | شــرح | هزینه كل |
1 2 3 4 | حق انشعاب برق3فاز 120 كیلووات و تابلو كابل كشی انشعاب آب و لوله كشی سیستم سرمایش و گرمایش سیستم اطفای حریق | 60 15 10 6 |
جـــمـــع | 91 |
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
کارآفرینی تولید حوله ,
کارآفرینی تولید لوله های پلیمری کارآفرینی تولید لوله های پلیمری | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1213 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 57 |
کارآفرینی تولید لوله های پلیمری
قسمتی از متن:
کاهش عمر ساختمانها و تاسیسات ،ضرر و زیانی ناشی از برورز در تاسیسات را همیشه در بر داشته است تکنولوژی امروز برای بر طرف کردن این نواقص هر روز در حال ارائه تولیدات جدیدی است تا ضمن از بین بردن این ایرادات سبب سهولت روشهای اجرایی و پایین آوردن هزینه ها و افزایش عمر محصولات شود . تولید محصولات پلیمری مدتها است که جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان و تاسیسات در کشور ها ی پیشرفته صنعتی پیدا کرده است . اولین بار کلمه پلیمر توسط شیمیدانی به نالت در سال 1835 م به کار رفت و کاربرد تجاری و صنعتی مواد پلیمری در سال 1843 م با کشف کائوچو آغاز شد.
استفاده از لوله و اتصالات پلیمری سالهاست که در اروپا رایج بوده و خصوصیات ویژه آن سبب کاربرد فراوان آن گردیده است . موارد مصرف لوله های پلیمری جهت لوله کشی آب سرد و گرم و حرارت مرکزی و سیستم های تاسیسات سیالات و هوای فشرده و مواد شیمیایی و اسیدی طبق استاندارد های مربوط و مناسب برای مصرف ساختمانی .
لوله های پلیمری از سال 1375 وارد کشور ما شد و در سال 1378 گسترش یافت . پروژه ای که پیش روی شماست ،پروژه ساخت لوله های پلیمری می باشد .
با امید به آنکه روزی صنعت کشور به استقلال کامل خود برسد و دست بیگانگان از صنعت کشور به دور باشد.
خلاصه طرح :
عنوان : روش تولید لوله های پلیمری
لوله های پلیمری با رشد صنعت پلیمر در كشورجای گزین لوله های فلزی شده ودر بازار امروز جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی به خود اقتصاد داده است.
موارد مصرف لوله های پلیمری جهت لوله کشی آب سرد و گرم و حرارت مرکزی و سیستم های تاسیسات سیالات و هوای فشرده و مواد شیمیایی و اسیدی طبق استاندارد های مربوط و مناسب برای مصرف ساختمانی .
محاسن لوله های پلیمری نسبت به لوله های فلزی :
1-نمی پوسد
2-زنگ نمی زند
3-جرم نمی گیرد
4-كاملا بهداشتی است
5-نیاز به عایق كاری ندارد
6-بسیار ارزان و مقرون به صرفه است
7-در مقابل با مواد شیمیای و مصالح ساختمانی مقاوم است
8-برای آب سرد و گرم مناسب است
شرلیط عملیاتی :
تعداد روز كاری : 270
تعداد شیفت كاری : 2
ساعت فعال در روز : در هر شیفت 7.5 ساعت مجوعا 15 ساعت
ساعت فعال در سال : 4050 ساعت
نام مواد اولیه ومشخصات فنی :
1-راندوم كوپلیمر تیپ 3 اصطلاحا pp یا پلی پروپلین
2-مهره برنجی : 100 هزار قطعه در ماه در سایزهای مختلف
3-رنگدانه : 100 كیلو در ماه
4-مسترپیچ
5-مصرف ماهیانه مواد pp : 30 تن
برآورد کل سرمایه ثابت :
هزینه زمین ............ 500000000
محوطه سازی.......... 43000000
ساختمان سازی ....... 277500000
ماشین آلات و تجهیزات ........ 1825000000
تجهیزات عمومی و تاسیسات ...... 98000000
وسایل حمل و نقل ......... 170000000
وسایل اداری و رفاهی........ 14168000
هزینه پیش بینی نشده ........... 124460000
جمع کل سرمایه ثابت: 3052128000
تحقیقات علمی :
لوله های پلی پروپلین نسبت به نوع استفاده آنها به چند دسته تقسیم می شوند :
لوله های پلی اتیلن
لوله های پلی پروپلین (سان پایپ)
لوله های اسپیرال دو جداره
لوله های سان فیت
لوله های 5 لایه (سان پکس)
اتصالات لوله ها
فهرست مطالب :
مقدمه ..........................................................................................................................1
خلاصه طرح ...............................................................................................................2
نام مواد اولیه ومشخصات فنی ......................................................................................3
تحقیقات علمی ............................................................................................................4
ویژگی های اساسی لوله های پلی پروپیلن ....................................................................5
لوله های سان فیت ......................................................................................................6
لوله های سان پکس ....................................................................................................7
لوله های پلیمری .........................................................................................................8
اقتصادی بودن طرح ...................................................................................................12
نمونه خط تولید ..........................................................................................................13
نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه .................................................................................14
نوع مدیریت ..............................................................................................................15
کروکی نقشه های ساختمانی .....................................................................................16
فلوچارت سازمانی ......................................................................................................17
جدول زمان بندی خط تولید .......................................................................................18
نقشه نصب تجهیزات .................................................................................................19
محاسبات فنی ..........................................................................................................20
اطلاعات فنی ومهندسی ...........................................................................................38
معرفی دستگاه جوش .................................................................................................39
محاسبات ...................................................................................................................43
مشخصات تجهیزات عمومی .......................................................................................44
هزینه مواد اولیه ..........................................................................................................45
هزینه ماشین آلات و تجهیزات آن .............................................................................45
نمودار ستونی تولید سالیانه ........................................................................................47
هزینه وسایل اداری رفاهی ........................................................................................48
جداول مالی ..............................................................................................................49
برآورد کل سرمایه ثابت ...........................................................................................54
تعیین هزینه های جاری .............................................................................................55
ارزش افزوده خالص و ناخالص و نسبتهای آن .............................................................61
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
کارآفرینی تولید لوله های پلیمری ,
پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی | ![]() |
دسته بندی | فقه و حقوق اسلامی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 183 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 161 |
پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی
بیان مسئله :
اسلام به عنوان دین برتر وتضمین کننده حیات وتکامل بشری به تمام زوایا وخواستهای انسان پرداخته تا نیازهای اورا در هر مقطع زمانی و مکانی پاسخ گو باشد.
چشم انداز اسلام در مقوله قضاء ریشه در اعماق فلسفه اسلام دارد که نظام هستی را برمبنای عدل و داد می داند « قاممت السموات والارض بالعدل ».
دراسلام بحث از حل وفضل منازعات واجرای عدل وداد هرگز مستقل ومجردد از بحث شرائط و اوصاف کیسکه اجرای آن را بعهده دارد مورد بررسی قرارنگرفته بلکه این دومکمل یکدیگر بوده ومشروعیت قضاء رافراهم می سازند و این دورکن عبارتند از :
1- اهلیت قاضی به لحاظ احراز شرایط ویژه آن
2- مطابقت احکام صادره با قوانین الهی
وبهمین منطور است که در اسلام هر گاه فردی واجد شرایط دادرسی نباشد هرجند به عدل و داد حکم نماید گماردن و ی در منصب قضاء حرام وقبول اونیز گناه و بردن دعاوی ازسوی مسلمانان در محکه او نیز حرام می باشد .
اهمیت وهدف تحقیق
کثرت روبه تزاید جمعیت ، ارتباطات دقیق و ظریف و لحظه ای انسانها، حرف وشغلها وتخصصهای مختلف ، نیاز انسانها به یکدیگر در عرصه های گوناگون وتعاملات انسانها با یکدیگر و... طبیعتاً اصطکاک هایی رابه وجود می آورد که به جهت رعایت اصول عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش زندگی آحاد وجامعه ، ضروری است علاوه بررعایت قوانین با متخلفان از آن برابر ضوابط رفتار شود .
پرواضح است که در این راستا علاوه بر احکام وضوابط عاملان ایجاد عدالت ومجریان امر یعنی قضات باید دارای شرایط ویژه باشند تا هرچه بیشتر جامعه از کج روی ها و هرج ومرج وبی قانونی مصون بماند
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول
1-1 بررسی واژه فضاء
1-2 معنای اصطلاحی قضا در فقه
1-3 دادرسی در اسلام
1-4 حکم مشروعیت قضا در اسلام
1-5 اقسام قضاء
1-6 مشروعیت و ثبوت قضا در اسلام
1-7 قضاء بخشی از وظایف رهبری است
1-8 انتصاب فاضی از دیدگاه رهبری است
1-9 اذن عام و اذن خاص
1-10 انتصاب قاضی در زمان غیبت
1-11 انتصاب قاضی در دیدگاه اهل سنّت
1-12 خلافت بر اساس شورا چیست
1-13 چگونگی گماردن قاضی
فصل دوم
2-1 طرق اثبات ولایت قاضی
2-2 استماع
2-3 بینّه
2-4 استفاضه
2-5 مکاتبه
2-6 ادعای قاضی
2-7 چگونگی اثبات ولایت قاضی در شرایط کنونی
2-8 چگونگی قبول یا ردّ حکم
2-9 دلیل تشتّت آراء چیست
2-10 دلایل وجوب قضاء
2-11 مستندات استجناب قضاء
فصل سوم
3-1 شرایط قاضی
3-2 بلوغ
3-3 عقل
3-4 اسلام (ایمان)
3-5 عدالت
3-6 عدالت از دیدگاه فقهای اسلام
3-7 نشانه های عدالت
3-8 علم و اجتهاد
3-9 علم قاضی از دیدگاه فقهای اسلام
فصل چهارم
4-1 اجتهاد در لغت
4-2 اجتهاد از دیدگاه مامیه
4-3 اجتهاد از دیدگاه اهل سنّت
4-4 ارکان اجتهاد
4-5 اعتبار شرط اجتهاد از نظر امامیه نظریه اول
4-6 عدم اعتبار شرط اجتهاد از نظر امامیه نظریه دوّم
4-7 اعتبار شرط اجتهاد از نظر اهل سنّت
4-8 اقسام اجتهاد
4-9 مجتهد مطلق و متجزی
4-10 دادرسی غیر مجتهد
4-11 استخلاف و نیابت در قضاء
4-12 قضاء غیرمجتهد در شرایط اضطرار
4-13 تجزی در اجتهاد نزد اهل سنت
4-14 قضاء مقلد نزد اهل سنت
فصل پنجم
5-1 رجولیت یا مرد بودن در قاضی
5-2 فقه شیعه و دادرسی زن
5-3 فقه اهل سنّت و دادرسی زن
5-4 شرط طهارت مولد
5-5 شرط بینایی، شنوایی، گویایی ، حافظه و توانایی خواندن و نوشتن
5-6 حافظه
5-7 کتابت
5-8 بینایی
5-9 شنوایی و گویایی
5-10 نتیجه
فصل ششم
6-1 قضاء تحکیم و یا حکمیت در دعاوی
6-1-1 قضاء تحکیم از دیدگاه فقهای شیعه
6-1-2 قضاء تحکیم از دیدگاه فقهای اهل سنت
6-1-3 حوزه عمل قاضی التحکیم
6-1-4 تحکیم در زمان غیبت
6-1-5 شرایط قاضی در حقوق موضوعه
فصل هفتم
نتیجه پایان نامه
چکیده انگلیسی
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی ,