مقاله مهندسی پیام از مهمترین ماموریت های رسانه ملی مقاله مهندسی پیام از مهمترین ماموریت های رسانه ملی | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 52 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 91 |
بخشهایی از متن:
مهندس ضرغامی در سخنانی گفت: وجود شخصیت های علمی، دانشگاهی، فرهنگی و سیاسی که هرکدام در حوزه کاری و تخصصی خود دارای تجربیات ارزنده ای در خدمت به انقلاب و مردم هستند، شان و جایگاه این نهاد را در میان سایر تشکل های انقلابی برجسته کرده است.
رئیس رسانه ملی، وظیفه فعالان عرصه های مختلف اجتماعی در بررسی شرایط حال و آینده و ارائه راهکارهای منطقی برای پیش بینی و پیشگیری از آسیب ها و چالش های احتمالی را در اجتماع مهم خواند و گفت: برای استحکام بنای جامعه همه دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد باید تلاش مستمر داشته باشند.
ضرغامی با اشاره به ویژگی مفهوم سازی علوم مهندسی و توانایی این علم در شناسایی متغیرهای یک پدیده و گذر آن از یک مسیر عقلانی برای دست یابی به نتیجه مطلوب گفت: امروزه مهندسی و موضوع های مرتبط با آن تنها در مباحث فنی خلاصه نمی شود و از آنجا که بسیاری از مدل و الگوهای مهندسی به سایر علوم از جمله علوم اجتماعی قابل تعمیم است مفهوم این علم وسیع تر و کاربردی تر از گذشته شده است.
...
راهکار بعدی، توجه جدی به آشنا سازی پژوهشگران با حوزه تولید است. شاید یکی از آسیبهای جدی در حوزه برنامهسازی، ناآشنایی پژوهشگران با ابعاد گوناگون برنامهسازی است و متأسفیم که حتی دورههای آموزشی بدو و حین خدمت برای این نیروها دیده نشده است. لذا قدم اول بازشناسی و احیای پژوهشگران رسمی سازمانی سیماست که در این خصوص طرح ایجاد بانک اطلاعات پژوهشگران سیما در حال عملیاتی شدن است تا ضمن تسهیل برنامهریزی و ارائه آموزشهای لازم به آنان، به درستی از تخصص آنان در حوزه تولید برنامه استفاده شود.
گام بنیادین دیگر، تهیه نظامنامه پژوهشی سیماست که راهبردها و استراتژیهای پژوهش سیما و نیز برنامهریزی و سیاستگزاری در این حوزه را شامل میشود. همچنین، تلاش کردهایم درخصوص عناصر سه گانه مؤثر در امر پژوهش، یعنی پیام، مخاطب و ساختار، پژوهشهای بنیادینی صورت گیرد. در واقع، پژوهش در سیما به دو گونه است که نخست در برگیرنده پژوهشهای بنیادی مانند تجلی پیام و نیز پژوهشهای موضوعی است و گونه دوم پژوهشهای برنامهای است که ساختار شناسی، مخاطبشناسی، ایدهپردازی یا همان پیام در آن مد نظر قرار گرفته است.
...
همچنین مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با هیأتدولت سند چشمانداز را «نقشه راه حقیقی پیشرفت» کشور دانستند و نظارت بر برنامهها و جهتگیریهای سازمانها و دستگاهها را برای تشخیص انطباق آنها با سند چشمانداز و رصد میزان تحقق اهداف این سند، کاملا ضروری دانستند.(۲/۶/۸۷)
۲۲- توجه به سیاستهای کلی اصل۴۴ : از زمانی که رهبر معظم انقلاب سیاستهای کلی اصل ۴۴ را به دولتمردان نهم اعلام نمودهاند تاکیدات فراوانی بر لزوم توجه به این سیاستها و اجرای صحیح آنها داشتهاند. بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری، دولت موظف است سیاستهای اصل ۴۴ را بر اساس شکوفایی اقتصادی همراه با عدالت به پیش ببرد. یعنی همان سخن مقام معظم رهبری در مورد لزوم همراه سازی پیشرفت وعدالت. هدف معظمله این است که نیروهای مردمی در اقتصادکشور دخیل شوند که هم مساله سرمایهگذاری بخش خصوصی صورت گیرد و هم برقراری عدالت و یکسان سازی فرصتها و امکانات برای عامه مردم.
منبع دارد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله مهندسی پیام از مهمترین ماموریت های رسانه ملی ,
مقاله در مورد انرژی و محیط زیست مقاله در مورد انرژی و محیط زیست | ![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
بخشهایی از متن:
اساسی ترین پایه توسعه، انرژی است و یكی از مهم ترین مسائل جوامع بشری امروزی، انرژی و نحوه تأمین نیازهای مربوط به آن است. هرچند در جمهوری اسلامی ایران، به واسطه وجود ذخایر عظیم سوخت های فسیلی، به تفكر حداكثر صرفه جویی و اتلاف در مصرف انرژی توجه جدی نشده است، از این رو توجه به این امر به ویژه به علت بروز اثرهای زیست محیطی ناهنجار، در مراحل مختلف تولید، تبدیل و مصرف انرژی اجتناب ناپذیر است.
عوامل مؤثر در توسعه پایدار بخش انرژی را می توان عوامل امنیت در عرضه انرژی، امنیت در تقاضای انرژی، فقر، جمعیت، اشتغال و حمل و نقل نام برد که هر یک از این عوامل نقش به سزایی در میزان مصرف انرژی دارند.
الگوی توسعه در بخش انرژی، هنگامی پذیرفتنی است كه به حفظ محیط زیست بیانجامد و كمترین تخریب را در این راه به دنبال داشته باشد.
...
محققان معتقدند كه اعماق اقیانوس ها می توانند بین 1000 تا 27000 گیگا تن و بیشتر CO2 در خود جای دهند. اما افزایش این مقدار CO2 به اقیانوس می تواند تعادل PH اقیانوس را تغییر داده و آب را برای حیات زنده اقیانوس بیشتر اسیدی نماید. از طرفی اتمسفر و اقیانوس از لحاظ CO2 در تعادل هستند و این بدان معناست كه با كاهش مقدار CO2 در اتمسفر ، اقیانوس منبع خوبی برای كربن خواهد بود . این مساله تا حدی وضعیت موجود را بهبود می بخشد ولی هنوز بهترین راه حل نیست.
در حدود سال 1996 پروژه ای در دریای شمال اجرا می شد كه در آن CO2 به یك مخزن تقریبا دایمی تزریق می شد. این پروژه كه توسط غول نفتی نروژ ، شركت استات اویل صورت گرفت. CO2 را پس از رساندن به سكوهای نفتی در دریا به سفره های زیر زمینی در عمق 3000 پایی تزریق كرد. این پروژه روزانه تقریبا 2800 تن CO2 معادل گاز تولید شده در یك نیروگاه زغال سنگی 140 مگاواتی را به كار گرفت. سفره زیر زمینی دارای 800 پا ضخامت و هزاران مایل مربع مساحت است. مدیر این پروژه گفته است ؛ بدین روش می توان كل دی اكسید كربن تولید شده از نیرو گاه های اروپا را به مدت 600 سال جمع آوری و انباشته كرد.
منبع دارد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مقاله در مورد انرژی و محیط زیست ,
طرح توجیهی و کارآفرینی کنسرو سازی لوبیا چیتی طرح توجیهی و کارآفرینی کنسرو سازی لوبیا چیتی | ![]() |
دسته بندی | طرح های توجیهی و کارآفرینی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
طرح توجیهی و کارآفرینی کنسرو سازی لوبیا چیتی
لوبیا چیتی:
برای تهیه كنسرو باید لوبیاچیتی رسیده و خشك باشد ، جهت بدست آوردن محصول با كیفیت بالا گونه انتخابی ماده اولی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید تنها از لوبیا چیتی درجه 1 استفاده شود. درحا حاضر مرغوبترین لوبیا چیتی در ایران لوبیای خمین است.
بسته به محل برداشت ماده اولیه میزان رطوبت آن ممكناست ازحدود 20-8 درصد متغیر باشد و دانه های با رطوبت بالاتر از 13 درصد ممكن است كپك زده باشند.
محتویات موجود در 100 گرم لوبیا چیتی عبارتند از :
كالری: 338 پروتئین: 6/22 چربی: 6/1 كربوهیدرات:9/55
نخود سبز:
گونه های نخود سبزPisum sativum بدو صورت برای تولید كنسرو مورد استفاده قرار می گیرد یكی نخود سبز یا در واقع نخود نارس كه دارای رنگ سبز و بافت نرم است. و دیگری نخود رسیده كه مراحل تكامل آن به اتمام رسیده است. برای داشتن محصول با كیفیت بالا باید از نخود سبز درجه (1) استفاده شود.
محتویات موجود در 100 گرم نخود سبز عبارتند از:
كاری: 91 پروتئین 7 چربی: 4/0 كربوهیدرات: 15
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: كلیات
1ـ1ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام:
2ـ1ـ تعریف ـ ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی..
3ـ1ـ نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی..
4ـ1ـ نشانه گذاری..
5ـ1ـ مصارف عمده محصول..
6ـ1ـ ارائه دیدگاههای كلی در مورد قیمت و بازار فروش....
7ـ1ـ قیمت فروش....
فصل دوم بررسی های فنی
1ـ2ـ ارزیابی روشهای مختلف تولید.
1ـ1ـ2ـ اصول كلی و عملی فرآیند تولید:
2ـ2ـ بررسی مناطق، مراحل، شیوه های كنترل كیفیت..
1ـ2ـ2ـ كنترل كیفیت مواد اولیه:
2ـ2ـ2ـ كنترل كیفیت حین فرآیند:
3ـ2ـ2ـ كنترل كیفیت محصول و بسته بندی..
3ـ2ـ تعیین محدوده ظرفیت تولید:
4ـ2ـ بررسی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید.
5ـ2ـ موازنه جرم و انرژی..
6ـ2ـ بررسی تأسیسات عمومی كارخانه.
7ـ2ـ بررسی نیروی انسانی..
8ـ2ـ زمین و زیر بنا
1ـ8ـ2ـ مساحت سالن تولید:
2ـ8ـ2ـ مساحت انبارها :
3ـ8ـ2ـ مساحت تأسیسات تعمیرگاه و آزمایشگاه:
4ـ8ـ2ـ مساحت ساختمانهای اداری ـ رفاهی ـ خدماتی:
فصل سوم: محاسبات اقتصادی
1ـ3ـ سرمایه ثابت ..................................................................................................
2ـ3ـ سرمایه در گردش ........................................................................................
3ـ3ـ هزینه ثابت تولید............................................................................................
4ـ3ـ هزینه متغیر تولید .........................................................................................
محاسبات قیمت تمام شده......................................................................................
محاسبات قیمت فروش...........................................................................................
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
طرح توجیهی و کارآفرینی کنسرو سازی لوبیا چیتی ,
کسب درامد از ایمیل دانلود آموزش کسب درامد از ایمیل مارکتینگ | ![]() |
دسته بندی | کسب درآمد اینترنتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
امروز میخواهیم روش ایمیل مارکتینگ (email marketing) رو بررسی کنیم
ایمیل مارکتینگ چیست؟ تعریف ایمیل مارکتینگ
ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود
را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود.
ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای
آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود.
بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند
۱. صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲. علمی-تبلیغاتی باشد. ۳. تفریحی-تبلیغاتی باشد.
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
کسب درامد از ایمیل ,